Οι παραστάσεις του νέου έργου του Ερασιτεχνικού Θεάτρου Κεφαλονιάς θα γίνουν στο Δημοτικό Θέατρο Αργοστολίου
στον ΚΕΦΑΛΟ 30/05/2011
ΔΕΥΤΕΡΑ ΩΡΑ: 21:15
Πρόκειται για το έργο του Αμερικάνου συγγραφέα Α.Ρ.ΓΚΕΡΝΥ,
«Η ΤΡΑΠΕΖΑΡΙΑ»
σκηνοθεσία - μουσική επιμέλεια Τασίας Γεωργάτου - Ζαπάντη
σκηνικά - κουστούμια Μαρία Ντε Ροζάριο
Εισιτήριο: 10€ , φοιτητές-μαθητές: 5€
.
Το έργο εκτυλίσσεται στην τραπεζαρία ενός σπιτιού αμερικάνικης λευκής μεγαλοαστικής οικογένειας (White Anglo-Saxon Protestants ή WASP). Φιλοξενεί 57 διαφορετικούς χαρακτήρες, από 12 έως 78 ετών. Ενώ η δράση φαινομενικά εξελίσσεται από την ανατολή έως τη δύση μίας ημέρας, στην πραγματικότητα ταξιδεύει στο χρόνο από το 1939 έως το 1980. Η σπονδυλωτή δομή αποτελείται από δεκαεπτά καθημερινά στιγμιότυπα, φαινομενικά ανεξάρτητα μεταξύ τους, που όμως όλα συνδέονται με το κοινό νήμα των καθημερινών συγκρούσεων γύρω από την οικογενειακή τραπεζαρία. Κατά μεγάλο μέρος αυτοβιογραφικό, ο Γκέρνυ εικονογραφεί τη φαινομενική ευμάρεια της μεγαλοαστικής αμερικάνικης οικογένειας που ζει στα προάστια σε σπίτι με κήπο περιτριγυρισμένο από λευκό ξύλινο φράχτη, υπόστεγο για δύο αυτοκίνητα και πρωϊνά με φυστικοβούτυρο και κορν φλέικς.
Η ευμάρεια όμως απειλείται από έναν νέο τρόπο ζωής όπου κυριαρχούν η ταχύτητα, η απλούστευση των διαδικασιών, η εγκατάλειψη των τύπων και η ατομικότητα.
Κεντρική ιδέα του έργου είναι η αποδόμηση του παραδοσιακού μοντέλου της οικογένειας ως ομάδα, και η κατάτμησή της σε πολλά μικρά <<εγώ>>, δηλαδή σε μεμονωμένα άτομα που
απλώς συγκατοικούν ανάμεσα στους τοίχους της οικογενειακής εστίας. Αν και σε πρώτη ανάγνωση το έργο αποτυπώνει την ζωή της μεγαλοαστικής τάξης των Βορειοανατολικών Ηνωμένων Πολιτειών, οι ήρωες δεν ξεπερνούν το κοινό μέτρο, ενώ τα δράματα που σκιαγραφούνται είναι απλά, καθημερινά και θα μπορούσαν να εκτυλιχθούν σε κάθε σπίτι. Η παγκόσμια επιτυχία τού έργου αποδεικνύει πως ο συγγραφέας αντλεί από καταστάσεις
και προκαλεί μνήμες που αποτελούν κοινά βιώματα όλων των ανθρώπων. Από την άλλη, η σπονδυλωτή δομή αποτελεί πρόκληση για τους ηθοποιούς γιατί τους <<υποχρεώνει>> να ξεδιπλώσουν το χαρακτήρα του ρόλου τους στον ελάχιστο χρόνο που διαρκεί η κάθε αυτοτελής σκηνή.
Βιογραφία
Ο Άλμπερτ Ρ. Γκέρνυ γεννήθηκε το 1930 σε μεγαλοαστική οικογένεια του Μπάφαλο της πολιτείας Νέας Υόρκης. Αν και ακολούθησε ακαδημαϊκή σταδιοδρομία, θα μείνει στην ιστορία ως ένας από τους πολυγραφότερους και πολυπαιγμένους θεατρικούς συγγραφείς του εικοστού αιώνα. Η φήμη του εδραιώθηκε το 1982 με το ανέβασμα της Τραπεζαρίας. Το τελευταίο
του έργο The Grand Manner ανέβηκε στη Νέα Υόρκη το 2010.
ΠΑΙΖΟΥΝ:
Άρης Γεράκης - Ειρήνη Δρακάτου - Μάρια Βαγγελάτου - Μάκης Μαρκέτος - Ειρήνη Κουνάδη - Ροσσέτος Λούζης - Ελενα Κρούσου - Λητώ Μοσχονά - Απόστολος Τραυλός - Λία Τζουγανάτου - Μαρία Πεφάνη - Ελεάνα Λιβερέτου - Μπάμπης Παπαϊωάννου - Κώστας Πετράκης - Άννα Φώκα - Σπύρος Ζαπάντης - Χρυσούλα Μαρκάτου.
στον ΚΕΦΑΛΟ 30/05/2011
ΔΕΥΤΕΡΑ ΩΡΑ: 21:15
Πρόκειται για το έργο του Αμερικάνου συγγραφέα Α.Ρ.ΓΚΕΡΝΥ,
«Η ΤΡΑΠΕΖΑΡΙΑ»
σκηνοθεσία - μουσική επιμέλεια Τασίας Γεωργάτου - Ζαπάντη
σκηνικά - κουστούμια Μαρία Ντε Ροζάριο
Εισιτήριο: 10€ , φοιτητές-μαθητές: 5€
.
Το έργο εκτυλίσσεται στην τραπεζαρία ενός σπιτιού αμερικάνικης λευκής μεγαλοαστικής οικογένειας (White Anglo-Saxon Protestants ή WASP). Φιλοξενεί 57 διαφορετικούς χαρακτήρες, από 12 έως 78 ετών. Ενώ η δράση φαινομενικά εξελίσσεται από την ανατολή έως τη δύση μίας ημέρας, στην πραγματικότητα ταξιδεύει στο χρόνο από το 1939 έως το 1980. Η σπονδυλωτή δομή αποτελείται από δεκαεπτά καθημερινά στιγμιότυπα, φαινομενικά ανεξάρτητα μεταξύ τους, που όμως όλα συνδέονται με το κοινό νήμα των καθημερινών συγκρούσεων γύρω από την οικογενειακή τραπεζαρία. Κατά μεγάλο μέρος αυτοβιογραφικό, ο Γκέρνυ εικονογραφεί τη φαινομενική ευμάρεια της μεγαλοαστικής αμερικάνικης οικογένειας που ζει στα προάστια σε σπίτι με κήπο περιτριγυρισμένο από λευκό ξύλινο φράχτη, υπόστεγο για δύο αυτοκίνητα και πρωϊνά με φυστικοβούτυρο και κορν φλέικς.
Η ευμάρεια όμως απειλείται από έναν νέο τρόπο ζωής όπου κυριαρχούν η ταχύτητα, η απλούστευση των διαδικασιών, η εγκατάλειψη των τύπων και η ατομικότητα.
Κεντρική ιδέα του έργου είναι η αποδόμηση του παραδοσιακού μοντέλου της οικογένειας ως ομάδα, και η κατάτμησή της σε πολλά μικρά <<εγώ>>, δηλαδή σε μεμονωμένα άτομα που
απλώς συγκατοικούν ανάμεσα στους τοίχους της οικογενειακής εστίας. Αν και σε πρώτη ανάγνωση το έργο αποτυπώνει την ζωή της μεγαλοαστικής τάξης των Βορειοανατολικών Ηνωμένων Πολιτειών, οι ήρωες δεν ξεπερνούν το κοινό μέτρο, ενώ τα δράματα που σκιαγραφούνται είναι απλά, καθημερινά και θα μπορούσαν να εκτυλιχθούν σε κάθε σπίτι. Η παγκόσμια επιτυχία τού έργου αποδεικνύει πως ο συγγραφέας αντλεί από καταστάσεις
και προκαλεί μνήμες που αποτελούν κοινά βιώματα όλων των ανθρώπων. Από την άλλη, η σπονδυλωτή δομή αποτελεί πρόκληση για τους ηθοποιούς γιατί τους <<υποχρεώνει>> να ξεδιπλώσουν το χαρακτήρα του ρόλου τους στον ελάχιστο χρόνο που διαρκεί η κάθε αυτοτελής σκηνή.
Βιογραφία
Ο Άλμπερτ Ρ. Γκέρνυ γεννήθηκε το 1930 σε μεγαλοαστική οικογένεια του Μπάφαλο της πολιτείας Νέας Υόρκης. Αν και ακολούθησε ακαδημαϊκή σταδιοδρομία, θα μείνει στην ιστορία ως ένας από τους πολυγραφότερους και πολυπαιγμένους θεατρικούς συγγραφείς του εικοστού αιώνα. Η φήμη του εδραιώθηκε το 1982 με το ανέβασμα της Τραπεζαρίας. Το τελευταίο
του έργο The Grand Manner ανέβηκε στη Νέα Υόρκη το 2010.
ΠΑΙΖΟΥΝ:
Άρης Γεράκης - Ειρήνη Δρακάτου - Μάρια Βαγγελάτου - Μάκης Μαρκέτος - Ειρήνη Κουνάδη - Ροσσέτος Λούζης - Ελενα Κρούσου - Λητώ Μοσχονά - Απόστολος Τραυλός - Λία Τζουγανάτου - Μαρία Πεφάνη - Ελεάνα Λιβερέτου - Μπάμπης Παπαϊωάννου - Κώστας Πετράκης - Άννα Φώκα - Σπύρος Ζαπάντης - Χρυσούλα Μαρκάτου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου