ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΝΕΟΙ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ ΣΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΙΟ ΔΟΥΛΙΧΙΟ
ΑΝΑΝΕΟΜΕΝΟ,,ΓΙΑ ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΥΠΕΝΘΙΜΙΣΗ ΣΧΟΛΙΩΝ Στον κατάλογο των πλοίων της Ιλιάδας, παρουσιάζεται και ένα κράτος με το όνομα Δουλί... ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΗΝΑ ΜΕ 44 ΣΧΟΛΙΑ,, ΟΙ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΕΣ ΟΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΤΩΘΙ
Να απαντήσω λίγο καθυστερημένα βέβαια.
Από την ώρα που δέχομαι (όχι αυθαίρετα) το Δασκαλειό σαν Αστερίδα κάτι που έχω αναλύσει παλιότερα δέχομαι Δουλίχιο τη σημερινή Ζάκυνθο.
Δεν υπάρχει περίπτωση το Δουλίχιο να ήταν νησάκι των Εχινάδων για ό,τι αναφέρεις πολύ σωστά φίλε Νόντα.
Έπειτα και οι Εχίνες δεν είναι σίγουρο ότι είναι οι τωρινές Εχινάδες.
Αλλά ας μη το μπερδέψουμε περισσότερο.
Για το τε και το και ας το αφήσουμε για περισσότερο ψάξιμο γιατί εγώ για την ώρα έχω αντίθετες πληροφορίες.
Για τις έρευνες στην Ιθάκη που αναφέρεις προσωπικά δεν μου έχουν εμπνεύσει σοβαρότητα, όσο για την «δεξαμενή» για κεφαλάρι και μάλιστα από μεγάλο βάθος αναφέρει ο Όμηρος.
Δεν μπορώ να βλέπω σοβαρό ερευνητή να λέει στην TV ότι από εδώ που κάθομαι τώρα (σε ένα βράχο καθότανε) τα βλέπω όλα, σχετικά με τον Οδυσσέα πάντα. Τουλάχιστο ήταν για μειδίαμα η φάση.
Υπάρχει μια διαφορά ομηρικής Ζακύνθου και Δουλιχίου. Το μέν ήταν δασώδες αλλά εύκαρπον άρα όχι ορεινό, ενώ η δε μόνο δασώδεις και προφανώς άγονη και ορεινή,
Γι΄αυτό και η διαφορά στον αριθμό μνηστήρων.
Μου άρεσε η αιτιολογία του αριθμού των πλοίων μεταξύ Μέγη – Οδυσσέα! Αν και έχω άλλη άποψη είναι ωραία. Και πληροφοριακά ο Οδυσσέας δεν συμμετείχε στο όρκο των μνηστήρων γιατί απλά δεν ήταν μνηστήρας της Ελένης άρα καλά το «έπαιζε» τρελός και γι΄αυτό του την έκατσε του Παλαμήδη.
Τώρα με τον κ. Πανταζή έχω μια προϊστορία. Όταν διατύπωσε την άποψη περί Δουλιχίου, μετά από μικρό σχετικά διάστημα διατύπωσα και έγώ την ίδια άποψη. Τυχαία το βρήκα στο διαδίκτυο και λέω ξευτιλιστήκαμε ξεπατικωτούρα του Πανταζή θα φανεί, προχωρώντας όμως δεν ταιριάζαμε αλλού.
Το ό,τι δέχεται και αυτός την ίδια Αστερίδα ήταν αναπόφευκτο να έχουμε την ίδια άποψη περί Δουλιχίου.
Να διατυπώσω και μια άποψη που έχω σκεφτεί για ένα τοπωνύμιο και με έχει απασχολήσει αλλά δυστυχώς δεν είχα ούτε χρόνο αλλά και γνώσεις.
Πρόκειται για την Λατινογενή ή Λατινική λέξη Tolissi.
Ulissi (Ulyssi) είναι ο Οδυσσέας Τo Ulissi = για τον Οδυσσέα, ή κατι τέτοιο.
Θα μπορούσε να έχει προέλθει από Τo Ulissi = Tolissi και να σημαίνει «του Οδυσσέα», ή κάτι τέτοιο?
Μπορεί κανείς να βοηθήσει?
Και κάτι που ξέχασα, δεν την έχω ψωνίσει αλλά ούτε το Βιργίλιο, μα ούτε και το Στράβωνα λαβαίνω υπ΄όψη όσο αφορά τα τοπωνύμια των νησιών.
Από την ώρα που δέχομαι (όχι αυθαίρετα) το Δασκαλειό σαν Αστερίδα κάτι που έχω αναλύσει παλιότερα δέχομαι Δουλίχιο τη σημερινή Ζάκυνθο.
Δεν υπάρχει περίπτωση το Δουλίχιο να ήταν νησάκι των Εχινάδων για ό,τι αναφέρεις πολύ σωστά φίλε Νόντα.
Έπειτα και οι Εχίνες δεν είναι σίγουρο ότι είναι οι τωρινές Εχινάδες.
Αλλά ας μη το μπερδέψουμε περισσότερο.
Για το τε και το και ας το αφήσουμε για περισσότερο ψάξιμο γιατί εγώ για την ώρα έχω αντίθετες πληροφορίες.
Για τις έρευνες στην Ιθάκη που αναφέρεις προσωπικά δεν μου έχουν εμπνεύσει σοβαρότητα, όσο για την «δεξαμενή» για κεφαλάρι και μάλιστα από μεγάλο βάθος αναφέρει ο Όμηρος.
Δεν μπορώ να βλέπω σοβαρό ερευνητή να λέει στην TV ότι από εδώ που κάθομαι τώρα (σε ένα βράχο καθότανε) τα βλέπω όλα, σχετικά με τον Οδυσσέα πάντα. Τουλάχιστο ήταν για μειδίαμα η φάση.
Υπάρχει μια διαφορά ομηρικής Ζακύνθου και Δουλιχίου. Το μέν ήταν δασώδες αλλά εύκαρπον άρα όχι ορεινό, ενώ η δε μόνο δασώδεις και προφανώς άγονη και ορεινή,
Γι΄αυτό και η διαφορά στον αριθμό μνηστήρων.
Μου άρεσε η αιτιολογία του αριθμού των πλοίων μεταξύ Μέγη – Οδυσσέα! Αν και έχω άλλη άποψη είναι ωραία. Και πληροφοριακά ο Οδυσσέας δεν συμμετείχε στο όρκο των μνηστήρων γιατί απλά δεν ήταν μνηστήρας της Ελένης άρα καλά το «έπαιζε» τρελός και γι΄αυτό του την έκατσε του Παλαμήδη.
Τώρα με τον κ. Πανταζή έχω μια προϊστορία. Όταν διατύπωσε την άποψη περί Δουλιχίου, μετά από μικρό σχετικά διάστημα διατύπωσα και έγώ την ίδια άποψη. Τυχαία το βρήκα στο διαδίκτυο και λέω ξευτιλιστήκαμε ξεπατικωτούρα του Πανταζή θα φανεί, προχωρώντας όμως δεν ταιριάζαμε αλλού.
Το ό,τι δέχεται και αυτός την ίδια Αστερίδα ήταν αναπόφευκτο να έχουμε την ίδια άποψη περί Δουλιχίου.
Να διατυπώσω και μια άποψη που έχω σκεφτεί για ένα τοπωνύμιο και με έχει απασχολήσει αλλά δυστυχώς δεν είχα ούτε χρόνο αλλά και γνώσεις.
Πρόκειται για την Λατινογενή ή Λατινική λέξη Tolissi.
Ulissi (Ulyssi) είναι ο Οδυσσέας Τo Ulissi = για τον Οδυσσέα, ή κατι τέτοιο.
Θα μπορούσε να έχει προέλθει από Τo Ulissi = Tolissi και να σημαίνει «του Οδυσσέα», ή κάτι τέτοιο?
Μπορεί κανείς να βοηθήσει?
Και κάτι που ξέχασα, δεν την έχω ψωνίσει αλλά ούτε το Βιργίλιο, μα ούτε και το Στράβωνα λαβαίνω υπ΄όψη όσο αφορά τα τοπωνύμια των νησιών.
Θα επανέλθω σε αυτά που ισχυρίζεσαι φίλε Νόντα ότι φανερώνουν το «δίδυμο» των νησιών Σάμης και Δουλιχίου αν και το έχω ματαναλύσει.
Στενή σχέση φανερώνει το «τε», ή το «τε» μαζί με το «και» αλλά γιατί δίδυμη?
… «ἀταρ θεὸς ἄλλοτε ἄλλῳ
Ζεὺς ἀγαθόν τε κακόν τε διδοῖ·»…
(μετάφρ)— γιατὶ ὁ θεὸς ὁ Δίας μᾶς χαρίζει
ἄλλου καλὸ κι ἂλλου κακό.
Το καλό και το κακό έχουν σχέση αλλά αντίθετη δεν είναι δίδυμα.
Ο Χριστός τον καλό τον είχε από τη μια μεριά του και τον κακό από την άλλη, δε τους είχε δίπλα – δίπλα
Για δε το (τε και) μαζί, ο «τε» είναι ως επι το πλείστον άχρους (δεν λαμβάνεται υπόψη δηλαδή το «τε»), καίτι αρχικώς διετήρει τη σημασίαν του, έτσι ενώ αρχικά σήμαινε και προσέτι,ή και ακόμα, μετά έγινε απλώς «και».
Αυτές είναι αναλύσεις του παλιού τακτικού καθηγητή του Πανεπ. Αθήνας στη έδρα της φιλολογίας Παναγή Λορεντζάτου.
Τώρα κατά πόσο μπορώ να σε πείσω όταν έχεις βασίσει όλη τη θεωρεία σου στο δίδυμο Σάμης – Δουλιχίου δεν γνωρίζω.
Στη φράση «χαῖρέ τε καὶ μή μοί τι κακῷ νόῳ ἀντιβολήσαις,» βλέπεις εδώ κανένα «δίδυμο» που να εκφράζεται με τη χρήση του τε- και?
Τη στενή σχέση δύο προτάσεων, ή δύο λέξεων, ή δύο ρημάτων εκφράζει το «τε», ή το τε-και, ή το τε-τε αλλά όχι μέχρι αδελφοποίησης!
Δηλαδή άμα χρησιμοποιείται μεταξύ δύο προσώπων τότε αυτά είναι αδέλφια και αν χρησιμοποιείται διπλά τε-τε τότε είναι δίδυμα?
Δε βγαίνει ρε φίλε νομίζω. Άλλωστε το δίδυμος σα λέξη χρησιμοποιείται από τον Όμηρο (Ψ-641).
Στενή σχέση φανερώνει το «τε», ή το «τε» μαζί με το «και» αλλά γιατί δίδυμη?
… «ἀταρ θεὸς ἄλλοτε ἄλλῳ
Ζεὺς ἀγαθόν τε κακόν τε διδοῖ·»…
(μετάφρ)— γιατὶ ὁ θεὸς ὁ Δίας μᾶς χαρίζει
ἄλλου καλὸ κι ἂλλου κακό.
Το καλό και το κακό έχουν σχέση αλλά αντίθετη δεν είναι δίδυμα.
Ο Χριστός τον καλό τον είχε από τη μια μεριά του και τον κακό από την άλλη, δε τους είχε δίπλα – δίπλα
Για δε το (τε και) μαζί, ο «τε» είναι ως επι το πλείστον άχρους (δεν λαμβάνεται υπόψη δηλαδή το «τε»), καίτι αρχικώς διετήρει τη σημασίαν του, έτσι ενώ αρχικά σήμαινε και προσέτι,ή και ακόμα, μετά έγινε απλώς «και».
Αυτές είναι αναλύσεις του παλιού τακτικού καθηγητή του Πανεπ. Αθήνας στη έδρα της φιλολογίας Παναγή Λορεντζάτου.
Τώρα κατά πόσο μπορώ να σε πείσω όταν έχεις βασίσει όλη τη θεωρεία σου στο δίδυμο Σάμης – Δουλιχίου δεν γνωρίζω.
Στη φράση «χαῖρέ τε καὶ μή μοί τι κακῷ νόῳ ἀντιβολήσαις,» βλέπεις εδώ κανένα «δίδυμο» που να εκφράζεται με τη χρήση του τε- και?
Τη στενή σχέση δύο προτάσεων, ή δύο λέξεων, ή δύο ρημάτων εκφράζει το «τε», ή το τε-και, ή το τε-τε αλλά όχι μέχρι αδελφοποίησης!
Δηλαδή άμα χρησιμοποιείται μεταξύ δύο προσώπων τότε αυτά είναι αδέλφια και αν χρησιμοποιείται διπλά τε-τε τότε είναι δίδυμα?
Δε βγαίνει ρε φίλε νομίζω. Άλλωστε το δίδυμος σα λέξη χρησιμοποιείται από τον Όμηρο (Ψ-641).
Για την Ιθάκη γράφονται πάμπολλα τελευταία
μα κάνουμε επιλογή από τα πιο σπουδαία
« Στο παλατάκι μας παλιά περνούσαμε ωραία..»
Αυτά είπε ο Τηλέμαχος ο γιος του Οδυσσέα
« ..Αλλά τα χρόνια πέρασαν κι’ έχω σχεδόν ξεχάσει
που ακριβώς είχε κτισθεί και που είχε ακμάσει..
Προσφάτως κάποιος Λιβαδάς –αγύριστο κεφάλι
έγραψε πως τ’ ανάκτορο, το κτίσαμε στην Πάλλη.
Τι σούναι οι νέοι συγγραφείς ,απ’ την πολύ μαγκιά τους
Θέλουνε το ανάκτορο ,νάναι στη γειτονιά τους.
Αλλά κι’ αυτός ο Μεταξάς ,ο γιος κάποιου Οδυσσέα
έκανε τακτοποίηση του θέματος σπουδαία.
Λόγω πολλών δυσχερειών, τι θέλατε να κάμει?
Τον Πόρο Ιθάκη βάπτισε και την Ιθάκη Σάμη.
Έχων χρόνου επάρκεια ,συνέγραψε βιβλίο
που επαρκώς εξιστορεί των Αχαιών το βίο.
Μα του Ομήρου τας γραφάς, αλλέως ερμηνεύει
Ενώ τα πάθη των Θιακών διττώς αναμοχλεύει.
Κι’ ενώ όλα γκρεμίζονται και γίνονται σαλάτα
Το ανάκτορό μας τελικά το θέλει στα Τζανάτα.
Ωστόσο διο ανάκτορα είχαμε μίστερ Μάκη
τόνα στον Πόρο θερινό, μα τ’ άλλο στην Ιθάκη.
Κ. Π. Γεωργόπουλος Πακιόλος
ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΛΜΗΣΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
ΣΤΗΝ ΑΝΩ ΟΜΟΡΦΗ ΠΟΙΗΣΗ!!
ΜΕ ΟΛΑ ΟΣΑ ΔΙΑΒΑΖΑ ,,ΕΦΤΙΑΞΑ ΑΧΥΡΩΝΑ
ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ,ΕΤΟΥΤΟ ΤΟΝ ΑΙΩΝΑ
ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΜΑΣ , ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΚΡΗ
ΠΟΙΟ ΑΠΟ ΤΑ 4 ΝΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΙΘΑΚΗ!!!!
ΤΑ ΒΑΛΑΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ, ΤΑ ΚΑΝΑΜΕ ΣΑΛΑΤΑ
ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ , ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΑ ΤΖΑΝΝΑΤΑ!!
ΕΡΓΟ ΜΑΚΡΥ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ, ΜΕ ΚΟΟΥΤΣ ΤΟΝ ΑΝΤΩΝΗ
ΚΑΙ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ ΜΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΖΥΓΩΝΕΙ
ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΤΟ ΔΟΥΛΙΧΙΟ, ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΑΣΤΕΡΙΔΑ
ΤΗΝ ΣΑΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΖΑΚΥΝΘΟ, ΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ!!
ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΡΑΚΑΙΝΑ, ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΧΑΣΑΜΕ,,ΑΝΤΕ ΝΑ ΤΗΝ ΜΠΑΛΩΣΕΙΣ!!!!!