Στην επιγραφή του παρόντος σφραγιδόλιθου, η οκτωσχημη ασπίδα δεξιά έχει φωνητική αξία , στα κρητικά ιερογλυφικά –ma = Mητέρα, αλλά παριστάνει τον πάνω και τον κάτω κόσμο. Όταν οι δίσκοι δεν είναι ίδιου μεγέθους , τότε μεγαλύτερη έμφαση στην εικόνες αποδίδεται στον μεγαλύτερο δίσκο. Αριστερά στο μέσον της οχτωσχημης ασπίδας υπάρχει ένα ιερογλυφικό το οποίο έχει φωνητική αξία –na=φίδι. Οι καμπύλες δίνουν το κρητικό ιερογλυφικό me = Μεγάλη (μητέρα). Όταν η κοιλότητα είναι προς τα πάνω αφορά τον πάνω κόσμο. Όταν είναι προς τα κάτω , αφορά τον κάτω κόσμο και όταν είναι εντελώς πλάγια και τους δυο κόσμους. Απάνω στον κάτω δίσκο έχουν γράψει με κρητικά ιερογλυφικά το όνομα –da , της Δήμητρας (Δα-μάτερ).
Επειδή στους τάφους από τα Κοκκολατα έχουν βρεθεί και άλλες σφραγίδες τις οποίες έχω μελετήσει, όπως και από τον μυκηναϊκό τάφο των Τζανάτων, μπορώ να πω ότι οι πρώτοι είναι φτιαγμένοι από μινωίτες κορυφαίους μαστόρους, οι δεύτερες από τα Τζανάτα έχουν κατασκευαστεί από κρητομυκηναιους μαστόρους, οι οποίοι χρησιμοποιούν την τεχνολογία των κρητομυκηναϊκών σφραγίδων από τις Αρχανες Ηρακλείου Κρήτης , αλλά στην Κεφαλλονίτικη διάλεκτο. Οι σφραγιδόλιθοι από τις Καγκέλισσες Κοκολάτων Κεφαλονιάς, είναι από πλευράς τεχνικής και ιστορικής αναφοράς των περιεχομένων τους από τις κορυφαίες και πιο αξιόλογες στον ελληνικό χώρο, μετά από το βιβλίο με ιερογλυφικά και τους σφραγιδόλιθους ιερογλυφικών του Δικταιου Άντρου, οι οποίες βρίσκονται δυστυχώς στο Μουσείο Ασμόλεαν της Οξφόρδης, όπως και ίδιας αξίας με τους σφραγιδόλιθους του λαξευτού θολωτού τάφου, της περιοχής Φυλακής Αποκορώνου Χανίων , οι οποίες βρίσκονται στο Μουσείο Χανίων.
25/5/2013
Αντώνης Θωμά Βασιλάκης
Βλυχιά Κνωσού
Όχι αρχαιολόγος.
Το παραπάνω κειμενο αφορά τον σφραγιδολιθο του θολωτου ταφου Β από τα Κοκολάτα. Ο σφραγιδολιθος ομως που υπαρχει πανω απο αυτό, προέρχεται απο τον θολωτο ταφο Α της ιδιας περιοχής και τον αφορα το κειμενο που προσθέτω αμέσως. ΕΝΕΠΙΓΡΑΦΟΣ ΜΕ ΚΡΗΤΙΚΑ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ , ΣΦΡΑΓΙΔΟΛΙΘΟΣ ΑΠΟ ΣΤΕΑΤΙΤΗ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΑΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΘΟΛΩΤΟΥ ΤΑΦΟΥ Α, ΣΤΗΝ ΝΕΚΡΟΠΟΛΗ ΚΟΚΚΟΛΑΤΑΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ. Μουσείο Αργοστολίου. Στο σχέδιο του σφραγιδόλιθου, πάνω δεξιά έχει ιερογλυφικό που λέει ότι μέσα σε κοίλωμα γίνεται όλο το περιγραφόμενο. Εχομε το όνομα της Δήμητρας δεξιά-αριστερά και τέσσερις φορές το ιερογλυφικό της Μεγάλης μητέρας. Δείχνει δηλαδή της λατρεία της Δήμητρας σαν Μεγάλης μητέρας στον πάνω κόσμο και προστάτιδας των καλλιεργειών. Το όνομα της Δήμητρας φαίνεται από το ιερογλυφικό –da, της Μεγάλης μητέρας με το –ma και του κοιλώματος με το ιερογλυφικό –pi , σε συγκεκομμένη μορφή της λέξης, πιά. Ο σφραγιδόλιθος έτυχε να βγει. Επειδή έχω πάρει με αύξοντα αριθμό τις ηλεκτρονικές σελίδες του κόρπους.
22/5/2013 . Αντώνης Θωμά Βασιλάκης Βλυχιά Κνωσού Όχι αρχαιολόγος
Το παραπάνω κειμενο αφορά τον σφραγιδολιθο του θολωτου ταφου Β από τα Κοκολάτα. Ο σφραγιδολιθος ομως που υπαρχει πανω απο αυτό, προέρχεται απο τον θολωτο ταφο Α της ιδιας περιοχής και τον αφορα το κειμενο που προσθέτω αμέσως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΝΕΠΙΓΡΑΦΟΣ ΜΕ ΚΡΗΤΙΚΑ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ , ΣΦΡΑΓΙΔΟΛΙΘΟΣ ΑΠΟ ΣΤΕΑΤΙΤΗ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΑΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΘΟΛΩΤΟΥ ΤΑΦΟΥ Α, ΣΤΗΝ ΝΕΚΡΟΠΟΛΗ ΚΟΚΚΟΛΑΤΑΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ. Μουσείο Αργοστολίου.
Στο σχέδιο του σφραγιδόλιθου, πάνω δεξιά έχει ιερογλυφικό που λέει ότι μέσα σε κοίλωμα γίνεται όλο το περιγραφόμενο. Εχομε το όνομα της Δήμητρας δεξιά-αριστερά και τέσσερις φορές το ιερογλυφικό της Μεγάλης μητέρας. Δείχνει δηλαδή της λατρεία της Δήμητρας σαν Μεγάλης μητέρας στον πάνω κόσμο και προστάτιδας των καλλιεργειών. Το όνομα της Δήμητρας φαίνεται από το ιερογλυφικό –da, της Μεγάλης μητέρας με το –ma και του κοιλώματος με το ιερογλυφικό –pi , σε συγκεκομμένη μορφή της λέξης, πιά.
Ο σφραγιδόλιθος έτυχε να βγει. Επειδή έχω πάρει με αύξοντα αριθμό τις ηλεκτρονικές σελίδες του κόρπους.
22/5/2013
.
Αντώνης Θωμά Βασιλάκης
Βλυχιά Κνωσού
Όχι αρχαιολόγος