ΕΜΠΟΡΟΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΙΣΟΥ
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Όλοι γνωρίζουμε ότι μετά την 26ης Ιανουαρίου 2014 τίποτα δεν θα είναι το ίδιο στην Κεφαλονιά. Οι πληγές που άφησε στο νησί ο πρώτος σεισμός και οι επόμενοι που ακολούθησαν, πρέπει να επουλωθούν άμεσα, με κύριο μέλημα την αποκατάσταση των ζημιών των κατοίκων της Παλλικής, ώστε να επανέλθει η ζωή σε φυσιολογικούς κατά το δυνατό ρυθμούς, στο χώρο αυτό που δέχθηκε καίριο πλήγμα από τον εγκέλαδο.
Όπως γίνεται αντιληπτό, η φυσική αυτή καταστροφή θα έχει άμεσες συνέπειες στον τομέα του τουρισμού, που αποτελεί τη στιγμή αυτή την κύρια, αν όχι τη μοναδική δραστηριότητα, για την οικονομία και το εισόδημα των κατοίκων όλου του νησιού και ιδιαίτερα της βόρειας Κεφαλονιάς.
Δεν είναι υπερβολικό να λεχθεί ότι το Φισκάρδο και η Άσσος αποτελούν πόλο έλξης για τις εταιρίες γενικού τουρισμού που διακινούν χιλιάδες τουρίστες και τους μεμονωμένους ταξιδιώτες, Έλληνες και αλλοδαπούς. Η πολιτεία και οι υπόλοιποι φορείς (επιμελητήριο, σύλλογοι κλπ.) πρέπει να λάβουν άμεσα μέτρα προκειμένου να συρρικνωθούν οι όποιες αρνητικές επιδράσεις στην έλευση και παραμονή των τουριστών στο νησί (με κατάλληλα προετοιμασμένες καμπάνιες, ενημερώσεις, ενεργή συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις κλπ.).
Υπάρχει όμως ένα ζήτημα που απαιτεί άμεση και έγκαιρη αντιμετώπιση, καθώς από αυτό θα εξαρτηθεί το μέλλον του τουρισμού στην Κεφαλονιά για την τρέχουσα περίοδο και για τα επόμενα χρόνια.
Στην επαρχιακή οδό με αριθμό 25 (Αργοστόλι – Φισκάρδο) που συνδέει τη βόρεια Κεφαλονιά και τους κατ’ εξοχήν τουριστικούς προορισμούς, Άσσο και Φισκάρδο, στην περιοχή του «Χάρακα» (πάνω από το Μύρτο), λόγω κατακερματισμένης ζώνης, αποφασίσθηκε η κατασκευή γέφυρας μήκους 80 μέτρων, με ανάδοχο την εταιρεία «ΙΟΝΙΟ Α.Ε.», η οποία πριν το σεισμό είχε εγκατασταθεί στο έργο και είχε αρχίσει τις εργασίες για την εκτέλεση του έργου αυτού. Για το λόγο αυτό αποφασίσθηκε η διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από 02-01-2014 μέχρι 31-03-2014 και η διοχέτευση τους από έτερο δίκτυο δρόμων δια μέσου του οικισμού Κομητάτων ή της αγροτικής οδού από Καλόν όρος.
Το δίκτυο αυτό των δρόμων είναι ακατάλληλο και ανεπαρκές και δεν μπορεί να ανταποκριθεί και να εξυπηρετήσει την κυκλοφορία των οχημάτων κατά την τουριστική περίοδο.
Η απόσταση από το Αργοστόλι στο Φισκάρδο επιμηκύνεται χρονικά κατά τριάντα λεπτά περίπου, σήμερα που η κίνηση είναι αναιμική. Τη θερινή περίοδο είναι αδύνατη η κυκλοφορία λεωφορείων, φορτηγών, αυτοκινήτων κλπ. και μάλιστα σε δύο ρεύματα κυκλοφορίας, λόγω των μεγάλων κλίσεων, του περιορισμένου πλάτους και του ακατάλληλου οδοστρώματος.
Οι αρμόδιες αρχές πριν το σεισμό, είχαν υποσχεθεί ότι στις αρχές Απριλίου 2014 η κυκλοφορία των οχημάτων θα γινόταν από την επαρχιακή οδό με αριθμό 25.
Μετά το σεισμό της 26ης Ιανουαρίου 2014 δημιουργήθηκαν νέα δεδομένα για τις ρηγματώσεις του εδάφους στην περιοχή του έργου μερικά εκ των οποίων είναι και ορατά, που ακυρώνουν επί της ουσίας την υφιστάμενη μελέτη και την εκτέλεση του έργου.
Με αυτά τα δεδομένα η Άσσος αποκλείεται οριστικά από το χάρτη των τουριστικών προορισμών, η δε πρόσβαση στο Φισκάρδο θα αποτελεί αγώνα μετ’ εμποδίων για όποιους το επιχειρήσουν.
Οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές για τον τουρισμό στο νησί και ενδεικτικά και συνοπτικά σημειώνουμε:
Ακυρώνεται ουσιαστικά η έλευση τουριστών οδικώς από τη βόρεια Ελλάδα, Βαλκάνια κλπ. δια μέσου της Εγνατίας και της πλησιέστερης και οικονομικότερης πορθμιακής γραμμής Λευκάδας- Φισκάρδου. Ακυρώνεται η μεταφορά εμπορευμάτων με μειωμένο κόστος δια μέσου αυτής της πορθμιακής γραμμής.
Ακυρώνεται η διεξαγωγή εκδρομών λόγου χρόνου και ταλαιπωρίας από τα κρουαζιερόπλοια που καταπλέουν στο Αργοστόλι, εκδρομές που τα τελευταία χρονιά γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία.
Ακυρώνεται επίσης ή σε κάθε περίπτωση δυσχεραίνεται αποφασιστικά η επίσκεψη τουριστών από άλλα σημεία του νησιού στο Φισκάρδο στην Άσσο και γενικά στη βόρεια Κεφαλονιά.
Υπάρχει λοιπόν κατεπείγουσα ανάγκη προκειμένου να διασώσουμε την φετινή τουριστική περίοδο και αυτές των επόμενων ετών, άμεσα να υπάρξει κινητοποίηση, συντονισμός και σχεδιασμός από τα συναρμόδια υπουργεία και τους φορείς της αυτοδιοίκησης ώστε με την έναρξη της τουριστικής περιόδου το αργότερο αρχές του Απριλίου να έχει δοθεί λύση και η κυκλοφορία των οχημάτων να γίνεται από την επαρχιακή οδό με αριθμό 25.
Κοιν.
1.κο. Υπουργό Εθνικής Άμυνας.
2.κο. Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων.
3.κο. Υπουργό Ανάπτυξης.
4. κα. Υπουργό Τουρισμού.
5.κο.Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων.
6.κο.Αντιπεριφερειάρχη Κεφαλονιάς και Ιθάκης.
7.κο.Δήμαρχο Κεφαλονιάς.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΤΣΕΛΕΝΤΗΣ
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ KEFALONIAPRESS
|
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ δρόμος του Χάρακα λοιπόν.
Οι πληροφορίες που έχω δίνουν πολύ πιο εύκολη λύση από τη γέφυρα και το σημαντικότερο πολύ ασφαλή.
Δεν έχω ιδίαν άποψη γιατί δε θυμάμαι καλά, αλλά από συζητήσεις με τους ντόπιους υπάρχει η δυνατότητα εύκολης παράκαμψης της επικίνδυνης στροφής ανεβαίνοντας και κατεβαίνοντας με χαμηλή γωνία κλίσης τη κορυφή του Χάρακα ξεκινώντας από τη πρώτη στροφή μετά την Άνω μεριά και πέφτοντας στην πρώτη στροφή που συναντάμε από την άλλη πλευρά προς Άσσο – Φισκάρδο.
Και κατά πολύ φτηνότερη βέβαια, βεβαίως – βεβαίως. Πιστεύω ότι είναι πολύ καλή σκέψη ακόμα και για παρακαμπτήριος ανάγκης, αν και έχω τις διαβεβαιώσεις ότι δεν έχει πρόβλημα για κύριος δρόμος μια και η κλίση του δρόμου δεν θα είναι μεγάλη.
Αξιολογώντας το κόστος κάποιοι το τοποθέτησαν στο 15 με 20% του κόστους κατασκευής της γέφυρας η οποία θα είναι και τρεμουλιάρω.
Αν γνωρίζει κάτι κανείς ας απαντήσει υπεύθυνα στους Ρισσιάνους.
Παίζεται κάτι με τα μπικικίνια?
Γιατί αυτό έχουν δέσει «κόμπο» οι απέναντι.
Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα χα.