Μπράβο σφυρίδα! Πόσα κιλά πάει ορέ παιδιά? Το λαγοκέφαλο μη τον πετάς. Βάλτονε στη κατάψυξη και έρκομαι με τη πεθερά μου!! Χουά χα χα χα χα χα χα. σε ΛΑΓΟΚΕΦΑΛΟΣ ή ΠΟΝΤΙΚΟΣ,, ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑς
Θα πρέπει φίλοι μου ξέχωρα από τις προσπάθειες και την ευγενή προσπάθεια κάποιων συνήθως κάπως ερασιτεχνικά αλλά και άλλων αρκετά «επαγγελματικά», να παραδεχτούμε όλοι ότι την Ομηρική Ιθάκη θα τη βρεί μόνο η αρχαιολογική σκαπάνη.
Μπορεί να πέσει διάνα λαϊκά κατευθείαν πάνω της, μα μπορεί και συλλέγοντας «παράπλευρα» στοιχεία.
Για να έχουμε την σιγουριά ότι κάτι σημαντικό προσφέρουμε θα πρέπει να βλέπουμε ποια στοιχεία είναι τα θετικά μιας άποψης, αλλά να αναφέρουμε και που μειονεκτεί. Αλλιώς αυτοκοροϊδευόμαστε.
Η άποψη παράδειγμα ότι η Ομηρική Ιθάκη είναι το σημερινό νησί υστερεί στον προσανατολισμό συνδυάζει όμως πολλά θετικά.
Οι απόψεις που τη θέλουν στη Στερεά απέναντι, έχουν πολλά ουσιαστικά εμπόδια να υπερπηδήσουν και συνήθως χρησιμοποιούνται υποθέσεις επί των υποθέσεων.
Γεγονός είναι ότι σχεδόν σε όλα τα νησιά του Ιονίου μάλλον έχουν δοθεί αυθαίρετα ονομασίες μακριά από την Ομηρική πραγματικότητα.
Όταν λοιπόν ψάχνουμε κάτι, σωστό είναι να μη βρίσκουμε κάπου ένα κύριο γνώρισμα και να αντιπαλεύουμε με τρία άλλα αρνητικά.
Δεν μπορώ να ακούω την Ακαρνανία σαν Δουλίχιο παράδειγμα αφού δεν έχει το βασικό γνώρισμα, δηλαδή του νησιού, όσο και να το παλέψει κανείς.
Οι Ομηρικές Εχίνες γιατί οι σημερινές εχινάδες?
Οι ανταγωνίστριές τους Στροφάδες, λέγονταν από τους αρχαίους Πλωταί γιατί πιο αρχαία όχι και Εχινάδες, δεν έχουν αχινούς?
Τα παραδείγματα είναι τελείως τυχαία, ίσως στοχοποιούν αλλά πρέπει να γράψω κάποια για να γίνω κατανοητός.
Στη Έρισσο π.χ. Να στοχοποιήσω και το φίλο μου, το βουνό Βαία που παρουσιάζεται από ταξιδευτές του 15ου αιώνα και πολύ σημαντικό στοιχείο σαν όνομα του ναύκληρου του Οδυσσέα, μπορεί να άντεξε κοντά τρείς χιλιάδες χρόνια? Απίθανο αφού σε δυο τρείς αιώνες άλλαξε δύο ονόματα. Αλήθεια τί ωραίο όνομα ήταν γιατί το αλλάξανε?
Aς είμαστε λίγο προσεχτικοί λοιπόν γιατί εδώ μέσα όλοι από ευχαρίστηση για μια προσφορά στην ιστορία άρα και στους ανθρώπους συζητάμε, καθώς η ιστορία διδάσκει, ή έστω από περιέργεια ασχολούμαστε με τα Οδυσσειακά και πρέπει να τεκμηριώνουμε με πολλά στοιχεία κάτι, γιατί έτσι υπάρχει περίπτωση να καταλήξουμε κάπου αλλά και να πείσουμε για κάτι περισσότερο.
Ρε τον μπαγάσα θάλασσα – θάλασσα όλο νερά βλέπει μπροστά του!
Να δείς που θα φάει τα λεφτά του τσου ραβδοσκόπους!
Και με έκαμε και έψαχνα να δω από πούθε τρέχει το νερό.
Καπετάνιε έτσι ψάχνει και ένας κοντογείτονας εδώ προς τα αηπάνουθε και του είπα να φέρω μκουκάλια να το εμφυαλώσουμε!!
ΧΕ ΧΕ ΧΙΛΙΕΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΝΥΧΤΕΣ...ΟΛΟ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΤΣΟΥ ΤΣΓΚΛΑΜΕ.....ΣΚΟΥΡΙΑΣΑΜΕ ΑΡΗ !!!!...ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΤΣΙ ΠΗΓΗΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΡΕΦΑ...ΦΕΡΕ ΟΜΩΣ ΤΑ ΜΠΟΥΚΑΛΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΤΑ ΓΕΜΙΣΩ ΤΣΙΠΟΥΡΟ..
και αν δεν σου αρέσει το τσίπουρο,, έχει και καλό κρασί Ρομπόλα!!
Λοιπόν όντως φίλε Αρη,, πιστεύω ότι αυτοι οι προβληματισμοί όλων μας,, και οι όποιες γνωσεις καταθέτει ο καθένας μας,, βοήθουν (έστω σαν λιθαράκι) την ερευνα! τουλάχιστόν δίνουμε ιδέες.
Μπορει πχ εγω να πιστευω ακράδαντα που είναι η Ιθάκη,, οπως και ο καθένας σας για τον τόπο του,,
και οι γνωσεις που αποκτώ με τα γραφώμενα σας,, και εσείς από τα δικά μου,, ίσως δίνουν περισσότερες ακόμη πληροφορίες για να τεκμηριώνει ο καθένας μας την απόψη του,, και την απάντηση,, ο΄μως θα πρέπει να την περιμένουμε όλοι μας ,,καποια στιγμή από την ίδια την αρχη,, που δεν είναι άλλη από την αρχαολογική υπηρεσία,, όποτε αυτη λειτουργησει όπως πρέπει!
Από την Αρχαιολογική υπηρεσία! Και τόσους αιώνες τι κάνει?
Την έχει φάει η όρεξη!
Τρείς τσαπιές στην Ιθάκη και δύο στη Κεφαλονιά έχει κάμει.χα χα χα.
Και με έχει φάει και η περιέργεια εφκειός ο τάφος στα Τζανάτα ποιανού κερατά ήτανε!
Μετά με έβαλε σε στοχασμούς και εκειός ο Ρισσιάνος που σκέφτηκε πόσο εύκολα ένας θολωτός τάφος γίνεται στέρνα για βρόχυνο.
Και ήμαστε γιομάτοι στέρνες που να βγάλεις άκρη…
Πάντως αυτό το έχει σκεφτεί αρχαιολόγος?
Μήπως αλήθεια μπορούμε να εντάξουμε καμιά ανασκαφή σε χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα, γιατί χωρίς χρήμα δεν κινείται τίποτα.
Τώρα για το τσίπουρο έχω μια απορία:
Τσίπουρο στη Θιακοκεφαλονιά οι παλιοί φτιάνανε? Και σε ποια μέρη γιατί εγώ δε θυμάμαι ούτε τη λέξη.
Άσε που δεν πίνω ποτέ από δαύτο!
Το κρασί το θαραπεύεται η ψυχή μου και νάνε και σπιτικό με έχασες!
Και ουζάκι βεβαίως – βεβαίως!
Ορέ εφέτο μάλλον θα πιούμε μαζί κανένα, το θέμα είναι πως θα γυρίσω πίσω. Χα χα χα.
Καλές δουλειές φίλε.
Καπετάνιε μετά τα «Τσίβας» στο τσίπουρο άραξες?
Να σου φέρω κρασί από Θιακό?
Μπορεί να πέσει διάνα λαϊκά κατευθείαν πάνω της, μα μπορεί και συλλέγοντας «παράπλευρα» στοιχεία.
Για να έχουμε την σιγουριά ότι κάτι σημαντικό προσφέρουμε θα πρέπει να βλέπουμε ποια στοιχεία είναι τα θετικά μιας άποψης, αλλά να αναφέρουμε και που μειονεκτεί. Αλλιώς αυτοκοροϊδευόμαστε.
Η άποψη παράδειγμα ότι η Ομηρική Ιθάκη είναι το σημερινό νησί υστερεί στον προσανατολισμό συνδυάζει όμως πολλά θετικά.
Οι απόψεις που τη θέλουν στη Στερεά απέναντι, έχουν πολλά ουσιαστικά εμπόδια να υπερπηδήσουν και συνήθως χρησιμοποιούνται υποθέσεις επί των υποθέσεων.
Γεγονός είναι ότι σχεδόν σε όλα τα νησιά του Ιονίου μάλλον έχουν δοθεί αυθαίρετα ονομασίες μακριά από την Ομηρική πραγματικότητα.
Όταν λοιπόν ψάχνουμε κάτι, σωστό είναι να μη βρίσκουμε κάπου ένα κύριο γνώρισμα και να αντιπαλεύουμε με τρία άλλα αρνητικά.
Δεν μπορώ να ακούω την Ακαρνανία σαν Δουλίχιο παράδειγμα αφού δεν έχει το βασικό γνώρισμα, δηλαδή του νησιού, όσο και να το παλέψει κανείς.
Οι Ομηρικές Εχίνες γιατί οι σημερινές εχινάδες?
Οι ανταγωνίστριές τους Στροφάδες, λέγονταν από τους αρχαίους Πλωταί γιατί πιο αρχαία όχι και Εχινάδες, δεν έχουν αχινούς?
Τα παραδείγματα είναι τελείως τυχαία, ίσως στοχοποιούν αλλά πρέπει να γράψω κάποια για να γίνω κατανοητός.
Στη Έρισσο π.χ. Να στοχοποιήσω και το φίλο μου, το βουνό Βαία που παρουσιάζεται από ταξιδευτές του 15ου αιώνα και πολύ σημαντικό στοιχείο σαν όνομα του ναύκληρου του Οδυσσέα, μπορεί να άντεξε κοντά τρείς χιλιάδες χρόνια? Απίθανο αφού σε δυο τρείς αιώνες άλλαξε δύο ονόματα. Αλήθεια τί ωραίο όνομα ήταν γιατί το αλλάξανε?
Aς είμαστε λίγο προσεχτικοί λοιπόν γιατί εδώ μέσα όλοι από ευχαρίστηση για μια προσφορά στην ιστορία άρα και στους ανθρώπους συζητάμε, καθώς η ιστορία διδάσκει, ή έστω από περιέργεια ασχολούμαστε με τα Οδυσσειακά και πρέπει να τεκμηριώνουμε με πολλά στοιχεία κάτι, γιατί έτσι υπάρχει περίπτωση να καταλήξουμε κάπου αλλά και να πείσουμε για κάτι περισσότερο.
Χουά χα χα χα χα.
Για λέγε μου τη διαφορά?
Ίδιο πράμα έ? Χα χα χα χα χα
Χουά χα χα χα.
Να δείς που θα φάει τα λεφτά του τσου ραβδοσκόπους!
Και με έκαμε και έψαχνα να δω από πούθε τρέχει το νερό.
Καπετάνιε έτσι ψάχνει και ένας κοντογείτονας εδώ προς τα αηπάνουθε και του είπα να φέρω μκουκάλια να το εμφυαλώσουμε!!
Χουά χα χα χα χα χα
Λοιπόν όντως φίλε Αρη,, πιστεύω ότι αυτοι οι προβληματισμοί όλων μας,, και οι όποιες γνωσεις καταθέτει ο καθένας μας,, βοήθουν (έστω σαν λιθαράκι) την ερευνα! τουλάχιστόν δίνουμε ιδέες.
Μπορει πχ εγω να πιστευω ακράδαντα που είναι η Ιθάκη,, οπως και ο καθένας σας για τον τόπο του,,
και οι γνωσεις που αποκτώ με τα γραφώμενα σας,, και εσείς από τα δικά μου,, ίσως δίνουν περισσότερες ακόμη πληροφορίες για να τεκμηριώνει ο καθένας μας την απόψη του,, και την απάντηση,, ο΄μως θα πρέπει να την περιμένουμε όλοι μας ,,καποια στιγμή από την ίδια την αρχη,, που δεν είναι άλλη από την αρχαολογική υπηρεσία,, όποτε αυτη λειτουργησει όπως πρέπει!
Την έχει φάει η όρεξη!
Τρείς τσαπιές στην Ιθάκη και δύο στη Κεφαλονιά έχει κάμει.χα χα χα.
Και με έχει φάει και η περιέργεια εφκειός ο τάφος στα Τζανάτα ποιανού κερατά ήτανε!
Μετά με έβαλε σε στοχασμούς και εκειός ο Ρισσιάνος που σκέφτηκε πόσο εύκολα ένας θολωτός τάφος γίνεται στέρνα για βρόχυνο.
Και ήμαστε γιομάτοι στέρνες που να βγάλεις άκρη…
Πάντως αυτό το έχει σκεφτεί αρχαιολόγος?
Μήπως αλήθεια μπορούμε να εντάξουμε καμιά ανασκαφή σε χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα, γιατί χωρίς χρήμα δεν κινείται τίποτα.
Τώρα για το τσίπουρο έχω μια απορία:
Τσίπουρο στη Θιακοκεφαλονιά οι παλιοί φτιάνανε? Και σε ποια μέρη γιατί εγώ δε θυμάμαι ούτε τη λέξη.
Άσε που δεν πίνω ποτέ από δαύτο!
Το κρασί το θαραπεύεται η ψυχή μου και νάνε και σπιτικό με έχασες!
Και ουζάκι βεβαίως – βεβαίως!
Ορέ εφέτο μάλλον θα πιούμε μαζί κανένα, το θέμα είναι πως θα γυρίσω πίσω. Χα χα χα.
Καλές δουλειές φίλε.
Καπετάνιε μετά τα «Τσίβας» στο τσίπουρο άραξες?
Να σου φέρω κρασί από Θιακό?
Χουά χα χα χα χα χα χα χα.