ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ "Αφού λοιπόν η Κρήτη δεν είναι στον Ατλαντικό, γιατί πρέπει αυθαίρετα να τοποθετείται η Ωγυγία της Καλυψούς έξω από τη Μεσόγειο θάλασσα;"
Την απάντηση την δίνει ο ίδιος ο Όμηρος όταν δίνει το ταξίδι από Κρήτη για Αίγυπτο στις 4 με 5 μέρες πράγμα που σημαίνει οτι οι Στήλες του Γιβραλτάρ είναι περίπου 9-10 μέρες από Ιθάκη (διπλάσια απόσταση ακριβώς), όταν ξέρουμε επίσης οτι η Λισαβόνα ως πόλη ιδρύθηκε από τον Οδυσσέα , όταν ξέρουμε επίσης από το Ομηρικό κείμενο οτι οι Λαιστρυγόνες βρίσκονται σε βόρειο γεωμετρικό πλάτος (χρειάζονται δύο βάρδιες βοσκών λόγω μεγάλης μέρας για να
βοσκήσουν τα πρόβατα), οτι οι Κύκλωπες ήταν ηφαίστεια, οτι το νησί του Αιόλου δεχόταν τους αέρηδες από όλες τις κατευθύνσεις και υψώνονταν τα βράχια του ψηλά και ότι από την Ωγυγία για την Σχερία η απόσταση ήταν τεράστια.Επίσης η Μεσόγειος θάλασσα είναι γνωστή στους Έλληνες από την εποχή των Μινωιτών και δεν θα περιέγραφε ο Όμηρος μέρη που είναι ήδη γνωστά στους Έλληνες και τέλος το πιο πιθανό είναι η αποστολή του Οδυσσέα να ήταν γνωστή από την αρχή κι από την άλωση της Τροίας να του είχε δοθεί η εντολή να ανοίξει τα περάσματα που διεκδικούν και οι Φοίνικες. Γιατί βεβαιώνεται οτι οι Αχαιοί με τον έλεγχο της Τροιάς (Αγαμέμνονας) , τον έλεγχο του Γιβραλτάρ (Οδυσσέας) και την εμπορική σχέση που επαναπροσδιορίζεται με τους Αιγυπτίους από τον Μενέλαο (ας μην ξεχνάμε οτι οι Φοίνικες ήταν υποτελείς των Αιγυπτίων) θέλουν να κυριαρχήσουν στην Μεσόγειο εμπορικά την ίδια εποχή που εμφανίζονται να διεκδικούν την πρωτοκαθεδρία οι Φοίνικες. Το πέρασμα λοιπόν για τις Κασσιτερίδες νήσους αλλά και για τις χώρες του Κεχριμπαριού για τα ελληνικά πλοία έπρεπε να μείνει ανοιχτό και να γίνει γνωστό σε όλους τους έλληνες ναυτικούς. Τα στενά του Γιβραλταρ ή αλλιώς Ηράκλειες στήλες έπρεπε να ξαναγίνουν ναυτικός προορισμός και ο Ατλαντικός (Ωκεανός) να ξαναγίνει πλεύσιμος για τους Έλληνες. Η εμφάνιση των Φοινίκων δυσκόλευε το εγχείρημα και κάποιος τολμηρός έπρεπε να μπεί στην διαδικασία να δείξει ξανά τον δρόμο της Δύσης.
ΔιαχείρισηΤην απάντηση την δίνει ο ίδιος ο Όμηρος όταν δίνει το ταξίδι από Κρήτη για Αίγυπτο στις 4 με 5 μέρες πράγμα που σημαίνει οτι οι Στήλες του Γιβραλτάρ είναι περίπου 9-10 μέρες από Ιθάκη (διπλάσια απόσταση ακριβώς), όταν ξέρουμε επίσης οτι η Λισαβόνα ως πόλη ιδρύθηκε από τον Οδυσσέα , όταν ξέρουμε επίσης από το Ομηρικό κείμενο οτι οι Λαιστρυγόνες βρίσκονται σε βόρειο γεωμετρικό πλάτος (χρειάζονται δύο βάρδιες βοσκών λόγω μεγάλης μέρας για να
βοσκήσουν τα πρόβατα), οτι οι Κύκλωπες ήταν ηφαίστεια, οτι το νησί του Αιόλου δεχόταν τους αέρηδες από όλες τις κατευθύνσεις και υψώνονταν τα βράχια του ψηλά και ότι από την Ωγυγία για την Σχερία η απόσταση ήταν τεράστια.Επίσης η Μεσόγειος θάλασσα είναι γνωστή στους Έλληνες από την εποχή των Μινωιτών και δεν θα περιέγραφε ο Όμηρος μέρη που είναι ήδη γνωστά στους Έλληνες και τέλος το πιο πιθανό είναι η αποστολή του Οδυσσέα να ήταν γνωστή από την αρχή κι από την άλωση της Τροίας να του είχε δοθεί η εντολή να ανοίξει τα περάσματα που διεκδικούν και οι Φοίνικες. Γιατί βεβαιώνεται οτι οι Αχαιοί με τον έλεγχο της Τροιάς (Αγαμέμνονας) , τον έλεγχο του Γιβραλτάρ (Οδυσσέας) και την εμπορική σχέση που επαναπροσδιορίζεται με τους Αιγυπτίους από τον Μενέλαο (ας μην ξεχνάμε οτι οι Φοίνικες ήταν υποτελείς των Αιγυπτίων) θέλουν να κυριαρχήσουν στην Μεσόγειο εμπορικά την ίδια εποχή που εμφανίζονται να διεκδικούν την πρωτοκαθεδρία οι Φοίνικες. Το πέρασμα λοιπόν για τις Κασσιτερίδες νήσους αλλά και για τις χώρες του Κεχριμπαριού για τα ελληνικά πλοία έπρεπε να μείνει ανοιχτό και να γίνει γνωστό σε όλους τους έλληνες ναυτικούς. Τα στενά του Γιβραλταρ ή αλλιώς Ηράκλειες στήλες έπρεπε να ξαναγίνουν ναυτικός προορισμός και ο Ατλαντικός (Ωκεανός) να ξαναγίνει πλεύσιμος για τους Έλληνες. Η εμφάνιση των Φοινίκων δυσκόλευε το εγχείρημα και κάποιος τολμηρός έπρεπε να μπεί στην διαδικασία να δείξει ξανά τον δρόμο της Δύσης.
ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ἑβδομάτῃ δ᾿ ἀναβάντες ἀπὸ Κρήτης εὐρείης
ἐπλέομεν Βορέῃ ἀνέμῳ ἀκραέϊ καλῷ
ῥηϊδίως, ὡς εἴ τε κατὰ ῥόον: οὐδέ τις οὖν μοι
νηῶν πημάνθη, ἀλλ᾿ ἀσκηθέες καὶ ἄνουσοι
ἥμεθα, τὰς δ᾿ ἄνεμός τε κυβερνῆταί τ᾿ ἴθυνον.
«πεμπταῖοι δ᾿ Αἴγυπτον ἐϋρρείτην ἱκόμεσθα,
στῆσα δ᾿ ἐν Αἰγύπτῳ ποταμῷ νέας ἀμφιελίσσας.
ἔνθ᾿ ἦ τοι μὲν ἐγὼ κελόμην ἐρίηρας ἑταίρους
Απάνω στις εφτά μπαρκάραμε, κι απ᾿ την πλατιά την Κρήτη
με πρίμο δυνατό αρμενίζαμε βοριά, λες κάποιο ρέμα
μαζί του ανέκοπα μας έσερνε᾿ κανένα μου καράβι
δεν έπαθε᾿ γεροί κι ανέβλαβοι καθόμαστε, τι εκείνα
καλά τα κυβερνούσαν οι άνεμοι κι οι τιμονιέροι μόνο.
Σε πέντε μέρες κιόλας φτάσαμε στον ωριορεματάρη
το Νείλο ποταμό, κι αράξαμε τα δρεπανόγυρτά μας
καράβια εκεί᾿
ραψωδια ξ
Διαχείρισηἐπλέομεν Βορέῃ ἀνέμῳ ἀκραέϊ καλῷ
ῥηϊδίως, ὡς εἴ τε κατὰ ῥόον: οὐδέ τις οὖν μοι
νηῶν πημάνθη, ἀλλ᾿ ἀσκηθέες καὶ ἄνουσοι
ἥμεθα, τὰς δ᾿ ἄνεμός τε κυβερνῆταί τ᾿ ἴθυνον.
«πεμπταῖοι δ᾿ Αἴγυπτον ἐϋρρείτην ἱκόμεσθα,
στῆσα δ᾿ ἐν Αἰγύπτῳ ποταμῷ νέας ἀμφιελίσσας.
ἔνθ᾿ ἦ τοι μὲν ἐγὼ κελόμην ἐρίηρας ἑταίρους
Απάνω στις εφτά μπαρκάραμε, κι απ᾿ την πλατιά την Κρήτη
με πρίμο δυνατό αρμενίζαμε βοριά, λες κάποιο ρέμα
μαζί του ανέκοπα μας έσερνε᾿ κανένα μου καράβι
δεν έπαθε᾿ γεροί κι ανέβλαβοι καθόμαστε, τι εκείνα
καλά τα κυβερνούσαν οι άνεμοι κι οι τιμονιέροι μόνο.
Σε πέντε μέρες κιόλας φτάσαμε στον ωριορεματάρη
το Νείλο ποταμό, κι αράξαμε τα δρεπανόγυρτά μας
καράβια εκεί᾿
ραψωδια ξ
ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Η Μάλτα είναι πιο κοντά στην Ιθάκη από ότι είναι η Κρήτη από την Αίγυπτο. Μπορεί ο οποιοσδήποτε να το εξακριβώσει στους χάρτες. Η απόσταση που δίνει ο Όμηρος για το νησι του Αιόλου από την Ιθάκη με πλοίο είναι 9 τουλάχιστον ώρες! Πόσο μάλλον για την Ωγυγία που είναι πιο μακριά!
ΔιαχείρισηΦώτης Νεντής οχι. διότι απλά ο Πλάτων μίλησε για νησί έξω από τη Μεσόγειο. Ατλαντικό ωκεανό. Εξού και το όνομα της θαλάσσης
Γιωργος Γκιαφης οι μ κεφαλλονητες ειναι να μην παρουμε φορα http://porosvress.blogspot.gr/2017/01/blog-post_13.htmlΔιαχείριση
Γιωργος Γκιαφης ΕΥΡΩΠΗ. Ξεκινώ από τις Ηράκλειες Στήλες της Ευρώπης και καταλήγω στις Ηράκλειες Στήλες της Λιβύης και έως τους μεγάλους Αιθίοπες.Οι Ηράκλειες Στήλες βρίσκονται απέναντι και απέχουν μεταξύ τους θαλασσινό ταξίδι μιάς ημέρας. [Εδώ υπάρχουν και δύο νησιά,με το όνομα Γάδειρα. Το ένα από τα δύο έχει πόλη που απέχει από τις Στήλες μιάς μέρας ταξίδι].Από τις Ηράκλειες Στήλες της Ευρώπης και εφεξής, υπάρχουν πολλοί εμπορικοί σταθμοί των Καρχηδονίων, το έδαφος είναι πηλώδες , οι πλημμυρίδες μεγάλες καθώς και ανοιχτό πέλαγος.
ΙΒΗΡΕΣ. Πρώτοι κάτοικοι της Ευρώπης είναι οι Ίβηρες,το έθνος της Ιβηρίας και ο ποταμός Ίβηρ. Ακολουθεί το Εμπόριο (μιά ελληνική πόλη με αυτό το όνομα). Πρόκειται γιά αποίκους από την Μασσαλία. Συνολικός παράπλους της Ιβηρίας, επτά ημέρες και επτά νύχτες.
ΔιαχείρισηΙΒΗΡΕΣ. Πρώτοι κάτοικοι της Ευρώπης είναι οι Ίβηρες,το έθνος της Ιβηρίας και ο ποταμός Ίβηρ. Ακολουθεί το Εμπόριο (μιά ελληνική πόλη με αυτό το όνομα). Πρόκειται γιά αποίκους από την Μασσαλία. Συνολικός παράπλους της Ιβηρίας, επτά ημέρες και επτά νύχτες.
Al Nika Φώτης Νεντής νῆσον γὰρ πρὸ τοῦ στόματος εἶχεν ὃ καλεῖτε, ὥς φατε, ὑμεῖς Ἡρακλέους στήλας,
Διαχείριση
Γιωργος Γκιαφης Εικάζεται ότι οι στύλοι ήταν φάροι που προειδοποιούσαν τα πλοία για το σημείο από το οποίο έπρεπε να περάσουν. Οι φάροι αυτοί λειτουργούσαν και ως φρικτωρίες. Τις στήλες αυτές τις έστησε ο Ηρακλής στις δύο κωμοπόλεις που έχτισε ο ίδιος ο Ηρακλής στις δύο αντικριστές ακτές του σημερινού Γιβραλτάρ. Η μία ήταν στη Άβυλα, στην πλευρά της Αφρικής, και η άλλη στα Γήδειρα στην πλευρά της Ευρώπης
Διαχείριση
Al Nika diladi, ena nisi pro tou ftasis sto simio, i istoria digiete apo enan Egyptio Priest (Sonchis) sto Solona. Ara to nisi ine prin ftasis stous Pillars of hercules!!!
Διαχείριση
Γιωργος Γκιαφης Σχετικά με τις ‘Ηράκλειες Στήλες’ θα αμφισβητήσει τον Ηρόδοτο και θα σημειώσει:
« Με τις ‘Στήλες του Ηρακλή’, όπως είναι γνωστό οι αρχαίοι ονόμαζαν βραχώδεις προεξοχές που βρίσκονταν στο βορειοανατολικό μέρος του μικρού νησιού των Αντικυθήρων, το οποίο σηματοδοτεί τη μέση απόσταση μεταξύ της Κρήτης και της Πελοποννήσου».
Και θα ..εξηγήσει:
«Ένας από αυτούς τους βράχους, γνωστός σήμερα στους Έλληνες ως ‘Αυγό’ έχει υπέροχες θαλάσσιες σπηλιές και μια αποικία από φώκιες που χρησιμοποιούν το μέρος για ανάπαυση. Το μεγαλύτερο νησί που ονομάζεται Πόροι ήταν πιθανόν να είχε ανεγερθεί ιερό προς τιμή του Ηρακλή, λατρεία που εισήχθη από τους Φοίνικες (προς τιμή του θεού Melcart) αλλά σύντομα προσδιορίστηκε από τους Έλληνες ως γιος της Ήρας (ο ‘Ηρακλής’)»
Και η γελοιότητα του δημοσιεύματος ‘στεφανώνεται’ με την εξής κορώνα:
« Σε αυτόν τον ναό, όπως και σε όλους τους ναούς των Φοινίκων, που ήταν αφιερωμένοι στον Melcart, υπάρχουν δύο στήλες, επειδή, πιθανόν, ο ναός δεν ήταν πολύ μεγάλος, και οι στήλες αυτές τοποθετήθηκαν στο ύπαιθρο που ήταν συνέχεια του ναού και είναι πολύ πιθανό να περιείχαν αυτές βωμό για θυσίες»…
(καλά, ο Ισπανός νομίζει πως μιλά για ναΐσκους της Ανδαλουσίας…).
Το λιβελογράφημα που το ονομάζει ‘βιβλίο’ θα το υποστηρίξει γράφοντας:
«Παρά την απουσία αρχαιολογικών στοιχείων τα πιο πάνων επιβεβαιώνονται από τα ακόλουθα γεγονότα:
«Πρώτον: αν υποτεθεί ότι οι αιγυπτιακοί πάπυροι, στους οποίους είχε πρόσβαση ο Πλάτωνας, ανέφεραν για τις Ηράκλειες Στήλες, αυτές βρίσκονταν στην άλλη πλευρά από την Αίγυπτο, δηλαδή στο Αιγαίο Πέλαγος.
Δεύτερον. Είναι λογικό οι ναυτικοί που έβλεπαν τις κολώνες του Ηρακλή (Ηράκλειες Στήλες) εννοούσαν τους κίονες του ναού στο νησί, που ξεχώριζαν από μακριά.
Τέλος, με σκοπό να θεμελιώσω αυτή τη μελέτη, παραθέτω το απόσπασμα του Ηροδότου που παρουσιάζει τα πράγματα από την ελληνική οπτική γωνία, αναφέρεται στους Καρχηδονίους που εμπορεύονταν σε ορισμένο μέρος της Λιβύης.
Αναφέρει συγκεκριμένα ο Ηρόδοτος:
Διαχείριση« Με τις ‘Στήλες του Ηρακλή’, όπως είναι γνωστό οι αρχαίοι ονόμαζαν βραχώδεις προεξοχές που βρίσκονταν στο βορειοανατολικό μέρος του μικρού νησιού των Αντικυθήρων, το οποίο σηματοδοτεί τη μέση απόσταση μεταξύ της Κρήτης και της Πελοποννήσου».
Και θα ..εξηγήσει:
«Ένας από αυτούς τους βράχους, γνωστός σήμερα στους Έλληνες ως ‘Αυγό’ έχει υπέροχες θαλάσσιες σπηλιές και μια αποικία από φώκιες που χρησιμοποιούν το μέρος για ανάπαυση. Το μεγαλύτερο νησί που ονομάζεται Πόροι ήταν πιθανόν να είχε ανεγερθεί ιερό προς τιμή του Ηρακλή, λατρεία που εισήχθη από τους Φοίνικες (προς τιμή του θεού Melcart) αλλά σύντομα προσδιορίστηκε από τους Έλληνες ως γιος της Ήρας (ο ‘Ηρακλής’)»
Και η γελοιότητα του δημοσιεύματος ‘στεφανώνεται’ με την εξής κορώνα:
« Σε αυτόν τον ναό, όπως και σε όλους τους ναούς των Φοινίκων, που ήταν αφιερωμένοι στον Melcart, υπάρχουν δύο στήλες, επειδή, πιθανόν, ο ναός δεν ήταν πολύ μεγάλος, και οι στήλες αυτές τοποθετήθηκαν στο ύπαιθρο που ήταν συνέχεια του ναού και είναι πολύ πιθανό να περιείχαν αυτές βωμό για θυσίες»…
(καλά, ο Ισπανός νομίζει πως μιλά για ναΐσκους της Ανδαλουσίας…).
Το λιβελογράφημα που το ονομάζει ‘βιβλίο’ θα το υποστηρίξει γράφοντας:
«Παρά την απουσία αρχαιολογικών στοιχείων τα πιο πάνων επιβεβαιώνονται από τα ακόλουθα γεγονότα:
«Πρώτον: αν υποτεθεί ότι οι αιγυπτιακοί πάπυροι, στους οποίους είχε πρόσβαση ο Πλάτωνας, ανέφεραν για τις Ηράκλειες Στήλες, αυτές βρίσκονταν στην άλλη πλευρά από την Αίγυπτο, δηλαδή στο Αιγαίο Πέλαγος.
Δεύτερον. Είναι λογικό οι ναυτικοί που έβλεπαν τις κολώνες του Ηρακλή (Ηράκλειες Στήλες) εννοούσαν τους κίονες του ναού στο νησί, που ξεχώριζαν από μακριά.
Τέλος, με σκοπό να θεμελιώσω αυτή τη μελέτη, παραθέτω το απόσπασμα του Ηροδότου που παρουσιάζει τα πράγματα από την ελληνική οπτική γωνία, αναφέρεται στους Καρχηδονίους που εμπορεύονταν σε ορισμένο μέρος της Λιβύης.
Αναφέρει συγκεκριμένα ο Ηρόδοτος:
σε
Φώτης Νεντής Και η θάλλασα που περιβάλλει την Ατλαντίδα ονομάζεται ατλαντικός ωκεανός, ίδια περίπτωση με το αιγαίο πέλαγος όπου βυθίστηκε η Αιγηίδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου