Makis MetaxasΑγαπητή Κατερίνα δεν είναι η πρώτη φορά που απευθύνεις αυτό το ερώτημα σε κάποιον αναμένοντας προφανώς - αλλά ματαίως μεν - κάποια απάντηση.
Αν σου απαντήσω εγώ -που θέλω να λέω στον εαυτό μου οτι πρέπει να έχει άποψη- θα τρέξουν αμέσως οι ειδικοί εντός και εκτός εισαγωγικών για να με επαναφέρουν στην τάξη θέτοντας το αντίστοιχο ερώτημα που έθεσαν στον Δημώνακτα οι κατ΄ επάγγελμα φιλόσοφοι της εποχής εκείνης όπως μας πληροφορεί ο Λουκιανός στους Διαλόγους του . Εάν κάνω το λάθος και τους απαντήσω όπως ο Δημώναξ αφού θα με πούνε προφανώς ανάγωγο και ότι άλλο επιβάλλεται για τις αντίστοιχες περιπτώσεις θα με στολίσουν ξανά με τα γνωστά επίθετα που έχω αποκομίσει από την ενασχόληση μου για αυτό το θέμα όλα αυτά τα χρόνια.
Επειδή όμως όπως σου προανέφερα οφείλω να έχω άποψη, εγώ θα σου απαντήσω και για λόγους ουσίας αλλά και λόγους ευγένειας και σεβασμού στον ερωτώντα που αναμένει από κάποιον κάποια στιγμή να τύχει κάποιας απάντησης.
Σου απαντώ λοιπόν. Εάν υπήρξε ποτέ ο Οδυσσέας ως φυσικό πρόσωπο, απόγονος του γένους του Αρκεισίου, είτε με αυτό το όνομα είτε με άλλο είτε ακόμη και ως «Ούτις» όπως συστήθηκε στον Πολύφημο και θάφτηκε στον τόπο που γεννήθηκε και όχι κάπου αλλού τότε ο τάφος αυτός εκτιμώ ότι έχει δεχθεί την σορό του όπως έχει δεχθεί τους προγόνους αλλά και τους απογόνους του, διότι στην κοιλάδα των Τζαννάτων άκμασε το μυκηναϊκό κέντρο που διοίκησε επί τετρακόσια και πλέον χρόνια την δυτική νησιωτική Ελλάδα και ο τάφος αυτός είναι τάφος ηγεμονικός, τάφος ορόσημο, με όλα εκείνα τα στοιχεία που τον κατατάσσουν να είναι η τελευταία κατοικία όλων των Ανάκτων που διοίκησαν αυτό το νησιωτικό βασίλειο από το 1500 έως το 1050 π.Χ.
Εάν τώρα δεν υπήρξε ποτέ ο Οδυσσέας ως φυσικό πρόσωπο αλλά ο Οδυσσέας ήταν ένας λαϊκός ήρωας της εποχής εκείνης και με τους συμβολισμούς που μετέφερε έδωσε την δυνατότητα σε κάποιον από το βασιλικό γένος του μυκηναϊκού κέντρου των Τζαννάτων με αντίστοιχη ισχυρή παρουσία στα δρώμενα εκείνης της εποχής να ενεδυθεί συμβολικά αλλά και ουσιαστικά τον ρόλο του «λαϊκού ήρωα Οδυσσέα» και πάλι δεν αλλάζει σε τίποτα, ο «Οδυσσέας» της εποχής εκείνης , ως ο τελευταίος «Οδυσσέας» της μυκηναϊκής εποχής και ως γνήσιος απόγονος του γένους του μυκηναίου Αρκεισίου θα βρίσκεται θαμμένος στον ηγεμονικό τάφο των Τζαννάτων.
Ο τάφος λοιπόν αυτός στα χρόνια που έρχονται νομοτελειακά θα είναι ο τάφος του Οδυσσέα είτε εντός είτε εκτός εισαγωγικών κατ’ αντιστοιχία των λεγόμενων τάφων του Νέστορα, του Αγαμέμνονα, της Κλυταιμνήστρας και άλλων μυθικών ή όχι προσώπων της εποχής εκείνης που είθισται να τους αποδίδουμε συγκεκριμένους τάφους έστω και εάν ουδέποτε η αρχαιολογική σκαπάνη κατόρθωσε η θα κατορθώσει ποτέ να επιβεβαιώσει με απόλυτο τρόπο την ταύτισή τους.
Θα σου έγραφα περισσότερα εάν ο γιος μου ο Οδυσσέας είχε δημοσιεύσει μια μελέτη που τιτλοφορείται «η Βιογραφία της Οδύσσειας» και είχα την δυνατότητα να χρησιμοποιήσω περισσότερα στοιχεία από την πολύ σημαντική αυτή εργασία. Βέβαιο είναι ότι όταν κάποια στιγμή δημοσιευθεί αυτή η μελέτη θα μπορέσουμε να πούμε περισσότερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου