IONION CENTER FOR THE ARTS AND
CULTURE
EMILIA MARYNIAK
‘ARCHE’
DAPHNE 2- Emilia Maryniak
Έκθεση Σκίτσων και
ζωγραφικών έργων από το νησί της Κεφαλονιάς
Διάλεξη- παρουσίαση - ανοιχτός διάλογος με θέμα
//O Ελληνικός Μύθος μέσα
στην Τέχνη του XX και ΧΧΙ
Αιώνα//
Exhibition
of drawings and paintings inspired from the island Kefalonia
Lecture - presentation- open dialogue entitled
//The Grecian Myth at the XX and XXI
Century Art//
IONION
CENTER FOR THE ARTS AND CULTURE
Saturday October 18, 2014, 19.00- 22.00pm.
Σάββατο 18 Οκτώβρη 2014 19.00- 22.00μ.μ.
ΙΟΝΙΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ-MEΤΑΞΑΤΑ
Ionion Center
for the Arts and Culture , Metaxata 28100, island Kefalonia, Greece
Γεννημένη στην Πολωνία, το 1982, αποφοίτησε από το
Κολλέγιο Καλών και Εικαστικών Τεχνών στη Βαρσοβία και από το Ινστιτούτο
Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Βαρσοβίας. Συνεχίζει το Ολοκληρωμένο
Πρόγραμμα Σπουδών της στη Heatherley Σχολή Καλών
Τεχνών στο Λονδίνο.
Ως ιστορικός
τέχνης εργάζεται για το Εθνικό Μουσείο της Βαρσοβίας.
Ως καλλιτέχνης
είχε αρκετές ατομικές εκθέσεις
(συμπεριλαμβανομένης στο Bankside Gallery στο Λονδίνο) και
ομαδικές εκθέσεις (συμπεριλαμβανομένων TRAFO, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης στο Szczecin, Πολωνία). Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές
συλλογές στην Αγγλία, την Ισπανία, την
Ελβετία και την Πολωνία.
Στο νησί της
Κεφαλονιάς στα πλαίσια του διεθνούς προγράμματος του Ιονίου Κέντρου Τεχνών και
Πολιτισμού θα δημιουργήσει νέα σειρά
σχεδίων και έργων ζωγραφικής που
ονομάζεται <<αρχή>> (ως μέρος του έργου Places). Η τέχνη αυτή θα
βασίζεται κυρίως στην γοητεία της από
την Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία.
Born in Poland, 1982. Graduated from the College
of Fine and Visual Art in Warsaw and from the Institute of Art History at the
University of Warsaw. Completed Continuing Studies Programme at the Heatherley
School of Fine Art in London.
As an art historian she works for the National
Museum in Warsaw.
As an artist she had a several individual
exhibitions (including the Bankside Gallery in London) and group shows
(including TRAFO, Center for Contemporary Art in Szczecin, Poland). Her works
are at the privet collections in England, Spain, Switzerland and Poland.
At the Cephalonia island into the frame of the
International Program of the Ionion Center for the Arts and Culture she’s
working on the series of drawings and paintings named <<arche >>(as a part of the Places project). This art is based
mostly on her fascination by Ancient Greek Philosophy.
<<Places>> art project Emilia Maryniak at the Ionian
Island Kefalonia in Greece
When I was twelve, I found a book at The Public Library, entitled
“History of Philosophy”.
It was a time without internet and without computers, not because they
didn’t exist, but because it was in a small town, in Poland.
I opened that book, and I read that Thales thought, the<< arche >>of everything was water. This sentence roused my mind
so deeply that I couldn’t stop thinking about it. So I was looking for arche by observing carefully the nature
around me. I wanted to find a code, a structure of reality. I drew leaves, branches,
and whole trees.
Now, when I know that “structure of reality” is something much more
complicated, I’m not trying to find that anymore. Instead, I studied Philosophy
as a part of the Art History studies, in which I’ve done my master degree.
But still, as an artist, I want to understand what is not understandable.
I’m trying to reach to the ephemeral feeling of the essence of being. I’m
interested in the tension between geometry and natural, organic shapes, where
geometry refers to its own traditions of representing what exists only in the
conceptual layer.
When I’ve decided I want to extend my abstract paintings and objects
made of living vegetation, to include human body in it’s relation to the
universe, it was the Greek Mythology, which showed me the way to do it. “Transformation”
inspired by the story of nymph Daphne is one of my most important art projects.
In 2013 I’ve started to work on the project which I named “Places”.
It’s based on thought that as an
individual human beings, it is us who creates the structure of the real place. It’s
very difficult to find objectiveness because our relation with country, land or
region is always build from a collection of things: our fear and joy, our
expectations, disappointments, enthusiasms, openness.
I’ve started with series of paintings titled “Mind the Gap”, based on
the observation of the London’s tube stations. I created empty, industrial
spaces, not because they were empty, but because they were always so crowdie,
and so full of people, that it was impossible to “really” see and meet them. The
Tube itself was like living, thrilling organism, with its own veins and its own
pulse.
The Ionian Islands is the place where I would be absolutely delightful
if I could continue my project there.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Όταν ήμουν
δώδεκα, είχα βρει ένα βιβλίο στη Δημόσια
Βιβλιοθήκη με τίτλο "Ιστορία της
Φιλοσοφίας".
Ήταν εποχή χωρίς internet και χωρίς υπολογιστές,
όχι επειδή δεν υπήρχαν , αλλά επειδή ήταν μια μικρή πόλη στην Πολωνία.
Άνοιξα το βιβλίο,
και διάβασα ότι ο Θαλής πίστευε ότι η <<αρχή>> των πάντων ήταν το
νερό. Η φράση αυτή ξεσήκωσε το μυαλό μου τόσο βαθιά που δεν θα μπορούσα να
σταματήσω να το σκέφτομαι. Έτσι, έψαχνα για την <<αρχή>>
παρατηρώντας προσεκτικά τη φύση γύρω μου. Ήθελα να βρω έναν κωδικό, μια δομή
της πραγματικότητας. Ετσι άρχισα να σκιτσάρω
φύλλα, κλαδιά και ολόκληρα
δέντρα.
Τώρα ξέρω ότι η
"δομή της πραγματικότητας» είναι κάτι πολύ πιο περίπλοκο και δεν
προσπαθώ πλέον να την εντοπίσω.Αντ 'αυτού σπούδασα Φιλοσοφία, ως
μέρος των σπουδών Ιστορίας της Τέχνης, στο οποίο έχω κάνει μεταπτυχιακό μου.
Αλλά και πάλι, ως
καλλιτέχνης, θέλω να κατανοήσω αυτό που δεν είναι κατανοητό. Προσπαθώ να φτάσω στην εφήμερη αίσθηση της ουσία της ύπαρξης.
Ενδιαφέρομαι για την σχέση μεταξύ της γεωμετρίας και των φυσικών οργανικών σχημάτων , όπου η γεωμετρία αναφέρεται στα
δικά της παραδοσιακά δεδομένα που αντιπροσωπεύουν αυτό που υπάρχει μόνο στο
εννοιολογικό στρώμα.
Όταν αποφάσισα
ότι επιθυμώ να επεκτείνω τα έργα μου αφηρημένης
ζωγραφικής, που ήταν προσηλωμένα σε εικόνες της βλάστησης, ώστε να συμπεριλάβω εκεί το
ανθρώπινο σώμα σε μια σχέση με το Σύμπαν, τότε
η Ελληνική Μυθολογία μου έδειξε
τον τρόπο. Ο "Μετασχηματισμός" ήταν εμπνευσμένος από την ιστορία της
νύμφης Δάφνης και είναι ένα από τα πιο
σημαντικά έργα μου.
Από το 2013 έχω
αρχίσει να εργάζομαι για το έργο που θα ονομάζεται "Places". Θα βασίζεται στη
σκέψη ότι ως άτομο ο άνθρωπος είναι αυτός
που δημιουργεί τη δομή του πραγματικού τόπου. Είναι πολύ δύσκολο να βρει
αντικειμενικότητα, επειδή η σχέση μας με τη χώρα, τη γη , την περιοχή είναι πάντα χτισμένη από μια συλλογή παραμέτρων : το φόβος και τη
χαρά μας, τις προσδοκίες, τις απογοητεύσεις, τους ενθουσιασμούς, τη διαφάνεια.
Έχω ξεκινήσει με
σειρά έργων με τίτλο "Mind the Gap"’’Προσοχή στο Κενό»», που βασίζεται στην παρατήρηση των σταθμών του Λονδίνου. Δημιούργησα κενά,
βιομηχανικούς χώρους, όχι επειδή ήταν άδειοι, αλλά επειδή ήταν πάντα τόσο
πολυσύχναστοι και τόσο γεμάτοι από ανθρώπους που ήταν αδύνατο να τους ιδεί
κανείς "πραγματικά" δείτε και να τους συναντήσει . Ηταν σαν ένας ζωντανός,
συναρπαστικός οργανισμός, με τις δικές
του φλέβες και τον σφυγμό του.
Τα Ιόνια Νησιά
είναι ο τόπος όπου θα είναι απόλυτα απολαυστικό να συνεχίσω το έργο μου.
Emilia Maryniak .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου