ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ο Πόρος πρέπει να γίνει Ωραιούπολη και όχι νταλικούπολη. Κύριε Διευθυντή, προ
ημερών διάβασα ότι ο αντιδήμαρχος
κ. Δ. Λυκούδης σε ομιλία του στη
Σάμη, δήλωσε ότι η κατάργηση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας εκεί θα
αποβεί σωτήρια και θα αποφευχθεί η
καταστροφή της περιοχής. Αιτιολογώντας
τη θεωρία του, χρησιμοποίησε σαν παράδειγμα το άθλιο κατάντημα του Πόρου. Σχετικά
ανέφερε ότι «τα καράβια έχουν σχεδόν καταστρέψει τουριστικά
το Πόρο ο οποίος θα έπρεπε να
είναι τουριστικό θέρετρο και αντ αυτού έχει καταντήσει ΝΤΑΛΙΚΟΥΠΟΛΗ ».
(Θα μπορούσε να προσθέσει ότι με τον ίδιο τρόπο βιάστηκε απ τις πελώριες νταλίκες ο καρόδρομος Πόρο - Αργοστόλι και θα έπρεπε να μετ ονομαστεί σε «επικίνδυνο ΝΤΑΛΙΚΟΔΡΟΜΟ»! ).
Πρότεινε άλλα ευεργετικότερα έργα υποδομής για την έλξη κότερων και θαλαμηγών για τη σωστή ανάπτυξη της Σάμης. Λυπάμαι αλλά πρέπει να συμφωνήσω με το κ. Αντιδήμαρχο για την υποβάθμιση που προκαλεί γενικά η μεγάλη κίνηση πορθμείων σε μικρές τουριστικές πόλεις, όπως ο Πόρος, και μάλιστα όταν δε προνοούνται / παρέχονται άλλες αντισταθμιστικές πηγές για τη φθίνουσα πόλη. Δυστυχώς για τους Ποριώτες, επειδή το λιμάνι του Πόρου είναι το καλύτερο, φορτώθηκε όλες τις μεταφορικές ανάγκες της Κεφαλονιάς, και μάλιστα χωρίς καμία αντισταθμιστική υποστήριξή από τη Νομαρχία/Περιφέρεια και τους Δήμου μέχρι σήμερα . Είναι θλιβερό για τους Ποριώτες να ακούνε ότι είναι οικονομικά καταδικασμένοι και ότι δεν υπάρχει εναλλακτική λύση σωτηρίας. Είναι τραγική ειρωνεία να συμβαίνει αυτό σ αυτή τη περιοχή που είναι θεοπροικισμένη με τόσες φυσικές ομορφιές και είναι η πόρτα της Κεφαλονιάς. Ακόμη δε πιστεύω ότι η μόνη αιτία της δημιουργίας της νταλικούπολης είναι τα παπόρια!
(Θα μπορούσε να προσθέσει ότι με τον ίδιο τρόπο βιάστηκε απ τις πελώριες νταλίκες ο καρόδρομος Πόρο - Αργοστόλι και θα έπρεπε να μετ ονομαστεί σε «επικίνδυνο ΝΤΑΛΙΚΟΔΡΟΜΟ»! ).
Πρότεινε άλλα ευεργετικότερα έργα υποδομής για την έλξη κότερων και θαλαμηγών για τη σωστή ανάπτυξη της Σάμης. Λυπάμαι αλλά πρέπει να συμφωνήσω με το κ. Αντιδήμαρχο για την υποβάθμιση που προκαλεί γενικά η μεγάλη κίνηση πορθμείων σε μικρές τουριστικές πόλεις, όπως ο Πόρος, και μάλιστα όταν δε προνοούνται / παρέχονται άλλες αντισταθμιστικές πηγές για τη φθίνουσα πόλη. Δυστυχώς για τους Ποριώτες, επειδή το λιμάνι του Πόρου είναι το καλύτερο, φορτώθηκε όλες τις μεταφορικές ανάγκες της Κεφαλονιάς, και μάλιστα χωρίς καμία αντισταθμιστική υποστήριξή από τη Νομαρχία/Περιφέρεια και τους Δήμου μέχρι σήμερα . Είναι θλιβερό για τους Ποριώτες να ακούνε ότι είναι οικονομικά καταδικασμένοι και ότι δεν υπάρχει εναλλακτική λύση σωτηρίας. Είναι τραγική ειρωνεία να συμβαίνει αυτό σ αυτή τη περιοχή που είναι θεοπροικισμένη με τόσες φυσικές ομορφιές και είναι η πόρτα της Κεφαλονιάς. Ακόμη δε πιστεύω ότι η μόνη αιτία της δημιουργίας της νταλικούπολης είναι τα παπόρια!
Η γεωγραφική θέση
του λιμανιού είναι στο νότιο άκρο του
Πόρου που χαρακτηρίζεται νταλικούπολη . Το βόρειο άκρο (τα Ράγια), καλύπτει τη θαυμάσια παραλία που χρυσώνεται απ την Ανατολή του ήλιου κάθε πρωί και Δυτικά ανηφορίζει στις δασωμένες πλαγιές του βουνού μέχρι την
ιερά Μονή της Ατρου. Σε μικρή
απόσταση επιβάλλεται το γιγάντιο φαράγγι
του Δράκοντα και πιο πέρα στα Τζαννάτα
παραμένει ξεχασμένο απ τους κρατικούς άρχοντες ο μοναδικός Μυκηναϊκός Tάφος στη Δ.
Ελλάδα. Αυτή η περιοχή με λίγο φτηνό φκιασίδι
θα μπορούσε να αναπτυχθεί, να γίνει μαγνήτης
των τουριστών και ουσιαστικά να αναστήσει ολόκληρη τη περιοχή. Πιστεύω ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί , εάν
τα έργα υποδομής που χρειάζονται πραγματοποιηθούν εντός της προσεχούς
πενταετίας. Τέτοια έργα είναι :
Αποπεράτωση και άμεση λειτουργία του αποχετευτικού και βιολογικού
συστήματος που η αποπεράτωση του ανώφελα διαιωνίζεται. Ανάπλαση όλης της
παραλιακής ζώνης και εξονυχιστικό καθαρισμό όλης της ακρογιαλιάς που εφάπτεται
στη παραλιακή ζώνη. Αυτό το έργο θα δημιουργήσει μια καταπληκτική πλαζ σε
ποιότητα και μέγεθος χωρίς να επηρεάζεται απ τα αρνητικά προβλήματα του μεγαλολιμένα.
Κατασκευή της ψιλοτραγουδισμένης μαρίνας
που μας έχουν υποσχεθεί αλλά οι εκάστοτε πρόεδροι των λιμενικών
ταμείων προτιμούν άλλες φιλικές
περιοχές να ικανοποιήσουν , πάντα εις βάρος του Πόρου. Η μαρίνα αναμφιβόλως όπως ορθώς υποστηρίζει και ο αντιδήμαρχος κ. Δ.
Λυκούδης θα αποτελούσε πηγή τουριστικού χρήματος και διαφήμιση
της περιοχής. Κατασκευή
μικρού κτίσματος σε κατάλληλο χώρο του «Μεγαλολίμανου» να
στεγάσει δημόσιες τουαλέτες και
άλλους βοηθητικούς χώρους για τις ανάγκες των διερχομένων και των
εργαζόμενων στο λιμάνι. Αυτό θα καλύψει
μια παράλειψη που εκθέτει όλους τους
Κεφαλονήτες! Ελπίζουμε αυτό το έργο να
γίνει δώρο στο λιμάνι της Νταλικούπολης
, από το διάσημο αγωνιστή κ. Γ. Τζωρτζάτο, το νέο
πρόεδρο του λιμενικού ταμείου. Αυτά είναι αναγκαία έργα, με σχετικά μικρό κόστος αλλά μεγάλη απόδοση και σημαντική διαφήμιση. Αυτά θα αποτελέσουν την πρώτη φάση εξωραϊσμού του Πόρου . Ελπίζουμε ότι ο νέος Περιφερειάρχης μας , ο δυναμικός Θόδωρος
Γαλιατσάτος με την ελπιδοφόρα ομάδα του, θα βελτιώσουν τον επικίνδυνο Καρόδρομο Πόρο –Αργοστόλι, για την ασφάλεια και ανακούφιση όλων όσων τον χρησιμοποιούν και γειτονεύουν μ
αυτόν!
Αναμφιβόλως
οι ποριώτες δεν είναι υπεύθυνοι για το
κατάντημα του Πόρου. Ο
Πόρος με τις φυσικές ομορφιές , το
μαγευτικό φαράγγι του Δράκοντα το
μυκηναϊκό τάφο, το αρχαιότερο μοναστήρι
της Ατρου, τις φανταστικές φυσικές
ομορφιές και την επίμονη βοήθεια των νεοεκλεγέντων
Δημοτικών και Περιφερειακών
Αρχόντων, θα μπορούσε να μετατραπεί σε χρυσή πύλη της Κεφαλονιάς. Να
γίνει Ωραιούπολη και όχι νταλικούπολη. Πρώτη
εντύπωση του επισκέπτη στον ερχομό και η τελευταία ανάμνηση τηςΚεφαλονιάς στο
φευγιό ! Γιώργος
Μηλιαρέσης, Διπλ/χος Μηχ/κος,
Πόρος 27/9/2014.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου