Σήμα Facebook
Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015
23 σχόλια:
Λυπάμαι φίλε Παυσανία για τις δυσκολίες που σε έβαλα όπως αναφέρεις σε προηγούμενο σχόλιο που δεν πρόσεξα, αλλά αν έγραφες το όνομά μου στην αναζήτηση του Google θα το έβλεπες αρχή - αρχή.
ΑπάντησηΔιαγραφή
Λοιπόν για το χάρτη σου άμα ήξερα ότι είναι κοντά στη Λευκάδα θα έλεγα η Φορμίκουλα είναι η Αστερία? Μπορεί και όχι που να καταλάβω από εκείνο το μπουκούνι που βλέπω?
Τώρα πρόσεξε τους στίχους:
Χτυπούν το βράδυ στη ταράτσα τον Αντρέα.
Σε τέσσαρες λέξεις μια ιστορία:
Πράξη, Χτυπούν.
Χρόνος, βράδυ.
Τόπος ταράτσα.
Ποιόν?, Αντρέα.
Γιατί 700 σελίδες εσύ?
Πέντε πράγματα είναι η απόδειξη της Ομηρικής Ιθάκης, αν αποδείξεις αυτά τα άλλα βγαίνουν μόνα τους.
Δηλαδή ρε φίλε άμα εκδόσεις το βιβλίο σου έχεις τη εντύπωση ότι εγώ μόλις το δω ένα τόμο πάχος θα το διαβάσω? Στην ίδια τάξη πέντε χρόνια να μείνω καλύτερα! Χα χα.
Και όχι γιατί μπορεί να μην είσαι σωστός, αλλά θα πάω από μπέρμπελη διαβάζοντας! Ένα παχιό βιβλίο έχω διαβάσει στη ζωή μου το “Μυστηριώδης νήσος” που το κέρδισα μικρός σε ένα διαγωνισμό ανεκδότων, από τότε τίποτα! Δε μπορώ, αρρωσταίνω!
Και πρόσεχτο αυτό πριν την τελική φάση της έκδοσης γιατί δεν είμαι ο μοναδικός, έχει πολλούς με τέτοια βίτσια.
Έρευνα είναι, όχι μυθιστόρημα!
Αυτά είναι προσωπική μου άποψη φυσικά, αν για σένα είμαι λάθος πάω πάσο.
Επί της ουσίας τώρα, αν ψάχνεις από Λευκάδα μεριά και έχεις ενδείξεις ότι η Νήρικος είναι η Ιθάκη ενδιαφέρον θα έχει!
Κατάλαβα καλά, ή λέω αρλούμπες???
Είπαμε εδώ θα πέσουν όλες οι γνώμες και είναι σεβαστές και συζητήσιμες.
Καλή έκδοση φίλε μου και με μένα μην ανησυχείς πάντα έχω λύση !
Σπ.ΡόκκοςΥπάρχει θέμα με τις απαντήσεις και παρακαλώ τον οικοδεσπότη να το συντονίσει ώστε να μην απαντώ εγώ αλλού και φαίνεται ότι υπεκφεύγω.
ΑπάντησηΔιαγραφή
Ας μπω στην ουσία. Το ΧΤΥΠΟΥΝ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΣΤΗΝ ΤΑΡΑΤΣΑ ΤΟΝ ΑΝΤΡΕΑ, διαφέρει από την ομηρική έρευνα στο εξής: Ξέρουμε για ποιον Αντρέα πρόκειτε, σε πια περιοχή και πότε. Όλα αυτά όμως μας λείπουν από την Ομηρική έρευνα. Δεν ξέρουμε ούτε το πότε ούτε το που ούτε το ποιοι. Άρα όσο και να το κάνεις ή τσιτάτα θα απαγγέλεις ή θα προσκομίζεις αποδείξεις και αυτές όσο και να ναι είναι κάπως βαριές, βαρετές το λένε οι Κύπριοι και φαντάζομαι ότι για πολλούς να είναι αλλά... ας υποθέσουμε ότι μου λές ότι η Ιθάκη είναι στην Άσο και εγώ στην Κοσταρίκα. Η δήλωση και μόνο είναι ικανή να θεμελιώσει το σωστό;
Ο αγαπητός οικοδεσπότης έχει αναρτήσει φωτογραφίες από το 1500-1300 πχ αλλά η ημερομηνία αυτή είναι απλά άλλη μία δήλωση. Βγήκε ο Ηρόδοτος μια μέρα και είπε ότι ο Όμηρος έζησε 400 χρόνια πριν από αυτόν. Ε και; αυτό είναι απόδειξη; Μετην ίδια ευκολία άλλη είπαν 300 άλλοι 800 και πάει λέγοντας. Όμως αυτά δεν αποτελούν αποδείξεις παρά ανοησίες. Ούτε ένας πέρα από εμένα,επιτρέψτε μου την περιαυτολόγηση αλλά είναι η αλήθεια, δεν έχει καταφέρει να χρονολογήσει τα Ομηρικά ποιήματα και το πότε έγινε ο Τρωικός πόλεμος. Η όποια προσπάθεια έγινε για να βρεθεί μια έκλειψη, πιθανώς παρόμοια με τις αναφερόμενες στον Όμηρο γυρω όμως από την ανοησία του Ηροδότου. Αυτό λέγεται κυκλικό επιχείρημα ή αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Ψάχνω γύρω στο 1150 και φυσικά βρίσκω κοντινές ημερομηνίες μια και δύο εκλείψεις γίνονται κάθε χρόνο. Πόσο δύσκολο είναι.
Αυτή είναι η πραγματικότητα φίλε μου και αν ο κάθε δήθεν καθηγητής λέει μια πατάτα και γίνεται αποδεκτή εγώ που δεν είμαι καθηγητής παρουσιάζω 700 σελίδες με αποδείξεις και κλείνουν τα αυτιά τους για να μην ακούσουν. Μένουν λοιπόν τα τσιτάτα των διαφόρων που το παίζουν ειδικοί και που δεν αξίζουν ούτε μια τηγανιά πατάτες.
Χρειάζεται δυστυχώς η "πολυλογία" πέρα από το τεράστιο μέγεθος του θέματος.
Τώρα επί της ουσίας για να βρεις απαντήσεις στα ερωτήματα πρέπει από κάπου να αρχίσεις. Εδώ γίνεται και η παρανόηση. Δεν υπάρχει στην Ελλάδα του σήμερα ούτε ένα μέρος που να ταυτίζεται απόλυτα με τις ομηρικές περιγραφές και όλα αυτά μεταξύ τους. Αυτή είναι η αλήθεια είτε μας αρέσει είτε όχι. Γιαυτό και η διαμάχη Ιθάκης Κεφαλονιάς Λευκάδας γιατί κάθε νησί θα βρει κάτι που θα πιστεύει ότι το αφορά. Ακόμη και στην Θάσο να πάς ή στην Σαμοθράκη θα βρεις κάποια μέρη που θα ταιριάζουν σε κάποιες αναφορές αλλά όχι σε όλες. Μάλιστα θα σου πω κάτι που ίσως δεν το ξέρεις. Στην Καβάλα, περιοχή Ελευθερούπολης, ονόμασαν ένα μέρος κοιλάδα των Πιερίων για να δικαιολογήσουν την άγνοιά τους πρώτα και μετά την διάθεσή τους να δηλώσουν ότι εκεί ήταν η πατρίδα του Ορφέα, όπως άλλωστε ονόμασαν και την ομάδα τους. Ρομαντικές σκέψεις μεν αλλά παρασάγγες δε από την πραγματικότητα των κειμένων. όμως αν τους ακούσεις θα νομίζεις ότι το έχουν πιστοποιήσει αλλά δεν είναι παρά άλλη μια μεγάλη πατάτα και τίποτε άλλο.
Δες τις παρατηρήσεις που κάνω στο κείμενο που με παρέπεμψες και θα καταλάβεις ότι μόνο το σωστό μέρος αντέχει σε κάθε λογική ερώτηση.
Αγαπητέ οικοδεσπότη ελπίζω να βλέπει την Ιθάκη γιατί αλλιώς...άστα θα καταντήσουμε όπως η Μαρία Κονσίτα Αλόνσο.
Παυσανίας
ΑπάντησηΔιαγραφή
Αγαπητέ “Παυσανία” να σου απαντήσω, αλλά εφτός ο Γιώργης με κάνει να λύνω γρίφους για να σε βρίσκω!
Σου απαντώ λοιπόν πρώτα σε κάποιες ερωτήσεις σου από πριν σχόλιο στις 9,17μμ
Σαν πόλη της Ιθάκης προσδιορίζω το χώρο γύρω από το λιμάνι της σημερινής Άσσου μα και του απέναντι “νησιού”. Σαν χώρα Ιθάκη προσδιορίζω όλη την χερσόνησο της Ερίσσου με λιμάνι Ρείθρον το Φισκάρδο, γιατί χοντρικά ρείθρο σημαίνει κανάλι, (το αναλύω και αυτό στο blog άρθρο «Ρείθρο και Δουλίχα»).
Το λιμάνι Φόρκυνα στο λιμάνι της Άσσου.
Ο Εύμαιος στο οροπέδιο του Καλού όρους, άρα ανεβαίνοντας από Άσσο ανεβαίνει κανείς αναγκαστικά από δύο λόφους,ή τουλάχιστο τους συναντά, όποιον θέλεις ονομάζεις λόφο του Ερμή κανένα πρόβλημα. Αλλά ανεβαίνοντας πριν φτάσεις στους λόφους δεν έχεις θέα προς θάλασσα πλην του μικρού λιμανιού.
Αστερίς, αστέρι δηλαδή, έτσι το έβλεπαν οι αρχαίοι ίσως.
Τα αμφίδυμα λιμάνια τα έχω τοποθετήσει από δω και από εκεί στο πορθμό και όχι επί της Αστερίδας, όχι γιατί έτσι μου κάπνισε, το εξηγώ στο άρθρο μου “Ομηρική Αστερίς” .
Το κανάλι της Ιθάκης φυσικό είναι να χρησιμοποιούταν από τους τότε Θιακούς
γιατί παρείχε προστασία πρώτα από πειρατές και δεύτερο από άσχημο καιρό.
Άσε που άμα φυσάει Νοτιάς σε πάει ντρίτα από την Πύλο στο κανάλι.
Τώρα γιατί ενέδρα πάνω στην Αστερίδα και όχι στις άκρες του πορθμού
συμφωνούμε, αυτό προσπαθώ να αποδείξω πιστεύω.
Συμφωνούμε και στο ότι έχουμε νησί (Κεφαλονιά) με δύο ονόματα άρα πρόβλημα. Εκ φύσεως όμως η χερσόνησος της Ερίσσου άνευ δρόμου που φτιάχτηκε το 1830 είναι ξεκομμένο κομμάτι και αναρχοαυτόνομο (χα χα) όπως τώρα που γκρεμίστηκε ο κεντρικός δρόμος. Άλλωστε ο Οδυσσέας “Ιθάκη μου” ονομάζει κυρίως το νησί της Άσσου που είναι και το Βορινότερο των νησιών και σκιάζεται την Ανατολή. Έπειτα Ιθάκη και Έρισσος είναι μάλλον το ίδιο όνομα (Ακίς) όπως αναφέρω σε άλλο άρθρο.
Τώρα στο κατάλογο των πλοίων στη Ιλιάδα πού υπάρχει μπέρδεμα δεν έχω διαπιστώσει, ούτε τις Μυκήνες βλέπω κοντά στην Ιθάκη! Αν και έτσι να συνέβαινε δε το βρίσκω τόσο σοβαρό, ο Οδυσσέας μπορεί να ήταν κολλητός του Αγαμέμνονα και να είχαν τα πλοία δίπλα – δίπλα, ή να μπροσπαθούσε να του πουλήσει μπογιά να τα βάψει και αυτός κόκκινα, (να πούμε και κάνα αστείο).
Το τελευταίο πάντως για τη θέση των πλοίων Ιθάκη – Μυκήνες, θα το ήθελα σε ανάλυση αν δεν σου είναι κόπος.
Σπ.Ρ.καλησπέρα στους δυο καλους φίλους!! καταρχήν να ζητησω μια συγνωμη,,για του ότι λογο ερασιτεχνισμου
ΑπάντησηΔιαγραφή
δεν εχω συγκεντρωσει όλα τα σχολια-επεξηγησεις ευκολοευρεστα,, μάλλον, πρεπει να δημιουργήσω ακόμη ένα βοηθιτικό μπλοκ,,επί αυτού,,διότι βλεπω η κουβέντα τραβάει πολύ μακρια!!
καταρχήν να να σημειώση εδώ σχολιασμό μου,, στην πολύ καλή φίλη,, και έχουμε και με αυτήν ακρως αντιθετη αποψη με το που ειναι η ιθάκη!! της εγραψα λοιπον σαν σχολιασμο στην ανάρτηση με τον θανατόν του καπταιν Δημήτρη Παίζη!!!!!!
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ- ΣΜΑΡΑΓΔΑ ΜΟΥ ,,ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΩ,, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΩς ΠΑΙΡΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟς ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΜΟΥ!! ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΤΗΝ Η ΑΓΑΠΗ ΜΑς ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΗ,, ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΙΓΟΥΡΗ,,ΑΝ ΕΙΧΑ ΓΕΝΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ,,ΣΙΓΟΥΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΑΙΤΟΥΣΑ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΜΟΥ ΠΟΛΛΑ..ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΌ ΟΣΑ ΠΟΛΥ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΦΩΝΑΖΕΤΕ ΟΛΟΙ!!!,, ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΡΑΒΙΟΥ ΕΙΔΙΚΑ,, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΕΓΩ ΠΟΥ ΤΑ ΒΛΕΠΩ ΤΡΙΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ ,,ΟΜΟΛΟΓΩ ΠΩς ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕς ΜΕ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΣΕ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟ ΣΑΜΗ -ΠΑΤΡΑ ΓΙΑΤΙ ΑΦΗΝΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΚΙ ΜΟΥ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝ ΚΑΙ ΕΚΑΝΑ ΤΗΝ ΣΤΡΑΒΟΜΑΡΑ ΜΟΥ!!
ΣΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΤΩΡΑ ΘΕΜΑ ΟΜΗΡΙΚΗς ΙΘΑΚΗς ,,που σκοπίμως δεν ανέβασα όλα τα υπόλοιπά που γράφεις,, ΣΙΓΟΥΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΘΑ ΦΩΝΑΖΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΑΝ ΕΙΧΑ ΓΕΝΝΗΘΕΙ ΙΘΑΚΗ,, ΚΑΙ ΠΟΥ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟ 1992 ,, ΟΠΟΙΟΣ ΜΟΥ ΕΛΕΓΕ ΟΤΙ ΥΠΗΡΧΕ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ Η ΙΘΑΚΗ,,ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ Η ΙΘΑΚΗ,, ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΤΟΝ ΟΝΟΜΑΖΑ ΤΡΕΛΟ!
Μου αρέσει! · Απάντηση · 5 ώρες
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ ΑΠΛΑ ΟΤΙ Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΠΟΝΗΡΟΥΛΗΣ,, ΚΑΙ ΙΣΩς ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΤΟΣΟΥς ΑΙΩΝΕς ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΕ Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ!,, Ας ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΦΡΥ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΙΘΑΚΗΣΙΟ ΧΩΜΑ ΤΟΥ ΚΑΠΤΑΙΝ ΔΗΜΗΤΡΗ, ΚΑΙ ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΙΣΑΞΙΟΙ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕς ΤΗς ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ,, ΜΕ ΕΥΡΥΜΑΤΑ ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ΚΑΙ ΑΝ ΒΡΕΘΟΥΝ!!Φίλε “Παυσανία” Το παράδειγμα που έθεσα ήταν για την έκδοση και εμπορική επιτυχία ενός βιβλίου με αναφορά στην Ομηρική Ιθάκη. Η συμβουλή που θα μπορούσε να βγεί από αυτό το παράδειγμα αν και ομολογουμένως λίγο γλαφυρά προτεινόμενη είναι η έκδοση να έχει κάπως συνεπτυγμένο το όλο θέμα γιατί δεν εκδίδεται σαν μελέτη για ειδικούς, αλλά για το ευρύ κοινό.
ΑπάντησηΔιαγραφή
Από εκεί και πέρα προφανώς εσύ αποφασίζεις γιατί όπως λέει ο σοφός λαός “όσα ξέρει ο νοικοκύρης δε τα ξέρει ο κόσμος όλος”.
Ελπίζω να έγινα κατανοητός.
Ελπίζω επίσης να κατάλαβες ότι δεν υπάρχει κακή πρόθεση στη συζήτηση απλά χρειάζεται και λίγο χιούμορ για να μην υπάρχει ένα κλίμα καθαρά «διαβασμένων» του κυρίως θέματος που θα γίνει κουραστικό και ανιαρό για πολλούς .
Έπειτα είναι και ίδιον του χαρακτήρα και των Θιακών και των Κεφαλλονιτών να πετάμε και καμιά ατάκα για να ελαφρώνει η “ατμόσφαιρα” χωρίς με αυτό να έπεται ότι διακωμωδούμε τον κυρίως σκοπό μας και πολύ περισσότερο πρόσωπα.
Αυτά προς άρση κάθε παρεξήγησης.
Με κάθε εκτίμηση
Σπ. Ρ.Και συνεχίζω με τον πολυ απλοικο σκεπτικισμό μου,,καταρχην για το ανω του 90 % ,,ο ομηρος απλά εξιστόρησε μια πολυ ομορφη ιστοριούλα μυθική,, που όπως σε όλα τα πετυχημένα έργα,, ειχε από όλα μεσα, Ερωτες, μαχες,πολεμο,αγωνία, ταξιδι,περιπετια, οικογενεια, γνώσεις,απλα αυτό το μεγάλο ποσοστο το θεωρει ΜΥΘΟ,και ένα πολυ μικρό ποσοστό ρομαντικών ψάχνουμε τις αλήθειες που μας περιγράφει με τόσο ακρίβεια σε κάθε του αναφορα καθόλι προπάντων την Οδυσσεια! Σαν πανούργος λοιπόν ο ηρωάς μας,,γιατι να μην σκεφτόταν για προφύλαξη π.χ των θυσαυρων του να ονομαζε Ιθάκη ένα άλλο νησι? Ποιος να του κόψει οτι ο μπαγάσας μας την εφερε τόσσες χιλιάδες χρόνια? Εχει πάντως στον δικό μας τελικά αιώνα αρχίσει να αποκτα κάποιο ενδιαφέρον η αυτη αναζήτηση!! Ελπίζω οι όλες αυτρες σκεψεις μας,, και ο ομορφος διάλογοσ μας αν δεν μάθουμε εμεις τελικά το πού είναι θαμένα τα παλάτια και οι θησαυροι,, να ενθαρύνουμε την νέα γενιά ,,και οι ρομαντικοι απο μονοψήφιο ποσοστο,, να γίνουμε διψήφιο!! τότε ίσως αρχίσουμε να έχουμε και αποτελέσματα
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι επειδη φιλέ Σπύρο το σχολιο σου το είδα μόλις κοινοποιησα το ανωθεν δικό μου,,να πω και ένα προβληματισμό μου,, αν και υπάρχει και η βάσιμη εκδοχη και ο ομηροσ ιθακήσιος να ήταν (δηλαδη κατα με Κεφαλλονητης) και το πιστευουν και αρκετοι αυτο! με προβληματίζει που στο εργα του που περιεχουν τα πάντα λειπει ρε γαμότο αυτο το κουρλοκεφαλλονητικο κογιοναρισμα ! (το γνωστο μας χιουμορ) και με βάζει σε σκέψεις από πότε το αποκτήσαμε!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι ορέ να σου απαντήσω εγώ, ο Όμηρος Κεφαλλονίτης ήτανε από τα Κάκκαβα γι΄αυτό βουλιάξανε!
ΑπάντησηΔιαγραφή
Λοιπόνε το κλίμα στην Ιθάκη αρχίζει να αλλάζει και να μη φαίνεται και άσχημα η αλλαγή ονομασίας Ιθάκης – Κεφαλονιάς με μια προϋπόθεση όμως:
Όλοι οι Κεφαλλονίτες θα έρτετε στο Θιάκι και οι Θιακοί να πάμε Κεφαλλονιά!
Κάκακακακακα.
Χουά χα χα χα χα χα χα χα.ΟΜΗΡΟΣ Ο ΚΑΚΚΑΒΙΩΤΗΣ!!! ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΣΧΗΜΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑΡΑΚΙ,,,,, 100 ΣΕΛΙΔΩΝ,, ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΙ Ο ΦΙΛΟΣ ΜΑς ΣΠΥΡΟΣ,,ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΕΙ ΟΤΙ ΒΑΡΙΕΤΑΙ,, ΤΑ ΠΟΛΛΑ-ΠΟΛΛΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΔΙΝΕΙς ΚΑΤΙ ΙΔΕΕς ΒΡΕ ΑΡΗ,, ΚΕΧΡΙΜΠΑΡΗ! ΧΑΧΑ!,, ΤΕΛΙΚΑ ΕΠΕΙΔΗ ΗΜΟΥΝ ΚΑΛΟΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ,, ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΩ ΚΑΙ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΩΣΤΟ Χ,,, ΓΙΑ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ,, ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΚΑΙ ΧΟΧ ΜΕ ΟΜΙΚΡΟΝ ΚΑΙ ΟΔΥΣΣΕΑ,, ΚΑΙ ΟΜΗΡΟ!!, ΕΝΩ ΚΑΛΙΣΤΑ ΜΙΑ ΚΑΙ ΣΕΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ,, ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕΛΤΙΑ ΝΑ ΠΟΝΤΑΡΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ,, ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΕΚΤΥΠΩΣΗς ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΑς ΒΙΒΛΙΟΥ!
ΑΝΕΒΑΣΑ ΤΣΟΥ ΣΟΛΙΑΣΜΟΥς ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΣΕ ΠΡΟΝΝΟΥΣhttp://pronoikefalonias.blogspot.com/2015/06/blog-post_2.htmlΦίλε Σπύρο
ΑπάντησηΔιαγραφή
Πίστεψέ με! Αποδέχομαι αυτά που λες έτσι όπως τα λες. Δεν τα παρεξηγώ. Τώρα για το αν ο Αγαμέμνονας ήταν γείτονας του Οδυσσέα αυτό είναι εύκολο να το δεις. Σκέψου ότι εσύ καταγράφεις τον στόλο και φυσικά σου γεννιέται το ερώτημα πως θα το κάνεις.Ως πλίνθοι και κέραμοι ατάκτως ερριμένοι με κίνδυνο να ξεχάσεις μερικούς μέσα στο χάος ή με μια σειρά; και βέβαια η πιο πρόσφορη είναι η γεωγραφική ώστε μ' έναν χάρτη να μπορείς να καταγράψεις και να ελέγξεις τους πάντες.
Αγαπητέ οικοδεσπότη πρέπει να το λύσεις το θέμα. Είναι δύσκολο να ψάχνω για να σχολιάσω.
Συμφωνώ με τον "Μέντορά" σου ότι η Σχερία αλλά και κάθε αναφερόμενος τόπος είναι περα από την Μεσόγειο που δεν την "πάτησαν" ποτέ κανείς από τους γνωστούς και μη γνωστούς Ομηρικούς ήρωες αλλά και οι Αργοναύτες, του Ορφέα και όχι του παραμυθατζή Απολλώνιου. Θα πω και κάτι που αν και έχω ισχυρές ενδείξεις δεν έχω ακόμη αποδείξεις. Οι κάτοικοι των μακρινών αυτών τόπων, για να είμαι ακριβής ένα μέρος τους, μεταφέρθηκαν εδώ και φυσικά έδωσαν τα ονόματα των χαμένων πατρίδων τους στους νέους τόπους και βέβαια οι νησιώτες πήγαν σε νησιά με μια λογική αντανάκλασης των τόπων τους στο μέτρο που μπορούσε να γίνει μια και η μετακόμιση έγινε με τάξη και ταυτόχρονα.
Μια τελευταία παράκληση.
Αν πρόκειται να συνεχίσουμε να συζητάμε θα παρακαλέσω στο μέτρο του δυνατού να κρατήσουμε και μια σειρά που δυστυχώς ως τώρα δεν έχουμε και μια προσήλωση στον στόχο.Εχεις απολυτα δικια,, σας ξενερωνω λίγο εκτος θέματος γιατι πετάγεται και φκιος ο Αρης,, ο χωρατατζης,,! Δική μου αποψη φυσικά προσπαθώντας να βρω κοινα σημεια στις τοποθετήσεις ολων σας ,,είναι η Θεωρεία Μεταξα, που εχω την τυχη να εχω διαβάσει πολλα αδημοσίευτα και δεν "πρεπει" να τα παρουσιάσω εγώ!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή
Πολλοι ποριότες (που οι περισσότεροι λογο του χόμπι μου να γράφω δημωσίως τις σκέψεις μου) μου έχουν κόψει το μιλημα,, είτε γιατι φωτογράφησα καποιο μηχανημα, καποιο εργο που έγινε ή που δεν εγινε, τα καράβια, γιατι έγραψα αυτό γιατι δεν έγραψα το άλλο, γιατι αυτοπροβάλομαι,, γιατι εκεινο, γιατί το άλλο,, αλλα ευτυχως εχω πολυ γερο στομάχι και συνεχιζω (οσο προλαβαίνω) αυτό το χόμπι, γιατι βλέπω ένα για μένα ικανοποιιτικο αριθμο αναγνωστων καθημερινα,, έστω και λόγο βιασύνησ πολλά από αυτά που γραφω είναι συνηθως και ανορθόγραφα , εφόσον πολλες φορες τα γραφω και αυφόρμητα-βιαστικά και ωρις τον απαιτουμε νο ορθ. έλενχο!!Βασικό πάτημα ,,μπορω να πω ότι μου δίνει και η θεωρεία Καμπάνη,, (Ιθακη=Παλλικη) ,1) συμφωνάμε στο ότι ο ταφος του Οδυσσεα ήταν τα Τζαννατα 2) συμφωνάμε με διαφορετική τεκμηρίωση ότι καθόλου τυχαία η συχνη φράση του Ομήρου,, θαρώ πεζος δεν ήρθες στην Ιθακή -
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ 4 ΦΟΡΕς ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
α' 173, ξ' 190, π' 59 και π' 224. ,και τρίτο στο θέμα που μεταποικησαν οι Ιθακησιοι,, μετα το Τρανο βασειλιο του Οδυσσεα,, που είναι ενα νε κεφαλαιο της αναζητησης μαςΩραία φίλοι μου γιατί λόγω στιλ γραψίματος και λόγου πολλές φορές παρεξηγιέμαι.
ΑπάντησηΔιαγραφή
Να δεις στο σπίτι της γυναίκας μου τί τράβηξα μέχρι να το συνηθίσουνε, αλλά τελικά επικράτησε το Κεφαλλονίτικο, χα χα.
Λοιπόν στο θέμα μας:
Εγώ παίρνω σαν δεδομένο ότι το Δουλίχιο ήταν η σημερινή Ζάκυνθος οπότε δεν έχω πρόβλημα στη σειρά που αναφέρονται τα πλοία της εκστρατείας της Τροίας. Εκεί πρέπει να και είναι η διαφορά μας.
Τώρα με τη Σχερία εκτός Μεσογείου δεν έχω πρόβλημα αλλά θα πρέπει να εξηγηθεί πώς το λιμάνι της Ιθάκης τους ήταν πασίγνωστο.
Μετά για τους κατοίκους τους που μετοίκισαν στα νησιά μας πρέπει να αποδειχθεί μεγάλη χρονολογική διαφορά μεταξύ των διαδραματισθέντων επί Ομήρου με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, πράγμα όχι απίθανο αλλά πολύ υποθετικό δε νομίζεις?
Για το φίλο τον “Poros” με εκείνη τη φράση “Θαρρώ πεζός δεν ήλθες στην Ιθάκη” μπορώ να του αποδείξω ότι αν υποθέσουμε ότι το νησί της Άσσου ήταν η Ιθάκη, από όλες τις μεριές ήταν πολύ ευκολότερα προσβάσιμη με βάρκες παρά από τα κατσάβραχα μέχρι και το 1900μχ! Νομίζεις ότι αστειεύομαι φίλε Γιώργο? Έχω “πέιπερς” στα χέρια μου.
Έτσι δένουν στην υπόθεση και οι πορθμείες που άμα ήθελε κανείς τον περνάγανε απέναντι στην Ιθάκη. Άρα μπορούσες να πας και ποδαράτο, αλλά μάλλον λίγοι θα ήταν οι βλάκες χα χα, ή αυτοί που φοβόντουσαν τη θάλασσα!
Σπ.Ρ.Αγαπητέ
ΑπάντησηΔιαγραφή
Το να πιστεύει κανείς κάτι είναι ένα πράγμα αλλά το να τεκμηριώνει είναι κάτι άλλο. Η Ζάκυνθος πως προέκυψε ότι είναι το Δουλίχι; αυτό ειλικρινά θα ήθελα να το καταλάβω. Ακόμη επιμένεις στην Ασσό ως Ιθάκη. Είναι κατανοητή η αγάπη σου για τον τόπο σου αλλά αυτό τι σχέση έχει με την αλήθεια; Η τοποθεσία εκτός από το ότι είναι αμφίαλος τι άλλο έχει από την ομηρική περιγραφή; Τίποτα. Παραδειγματικά να σου αναφέρω ότι ο Οδυσσέας είναι βασιλιάς ενός συμπλεγματος νησιών και όχι ένας από τους λίγους κατοίκους ενός μικρού χώρου. Έχει κτήματα και πάρα πολλά ζώα σε μια περιοχή του νησιού του που είναι γεμάτη νερά τρεχούμενα. Στην πόλη του έχει τρία και όχι δύο λιμάνια, Τα δύο εντός και το ένα έξω στους πρόποδες ενός λόφου. Εντός της πόλεως και σε υποχρεωτικό δρόμο έχει έναν λόφο που βλέπει στα λιμάνια πιο πλοίο μπαίνει. Απέναντι από το νησί του υπάρχει ήπειρος, όχι νησί δηλαδή, που και εκεί εκτρέφει πολλά ζώα και πηγαινοέρχονται με πορθμεία. Απέναντι από την Κεφαλονιά υπάρχει μόνο η Ιθάκη. Αυτά είναι μερικά από τα σημεία που θα πρέπει να πληρεί ένας τόπος αλλιώς αμφίαλα είναι πολλά νησιά της ελλάδος και όχι μόνο. Όσον αφορά το αν ήρθε πεζός κλπ αυτό αφορά όχι την δυνατότητα να περάσει έναν ισθμό και να πάει εκεί με τα πόδια αλλά έναν πορθμό και να φτάσει εκεί πεζός, χωρίς πλοίο με ένα πορθμείο.
Περιμένω ακόμη για να μου απαντήσεις το γιατί να πιάσει κανείς στο Δασκαλιό, που δεν έχει κανένα φυσικό λιμάνι, όταν μπορεί να σταματήσει στην διπλανή ακτη και βέβαια που είναι η μοναδικότητα της διαδρομής όταν κάποιος μπορεί να πάει από άλλους δρόμους; Πια είναι η λογική για ένα τέτοιο εγχείρημα;
Για την χρονολόγηση, έχω γράψει κάπου στο μπλογκ αλλά ακόμη δεν μεταφέρθηκε, δεν υπάρχει ούτε ένα κείμενο, σημερινό ή παλαιότερο που να χρονολογεί τα ομηρικά. Υπάρχουν τα μασάλια του ανόητου του Ηρόδοτου που μετέφερε κάθε φήμη με το εγώ νομίζω ότι έζησε 400 χρόνια πριν από εμένα. Πάνω σε αυτό στηρίχθηκαν όλοι και στην γνωστή ανοησία περί φοινικικού αλφαβήτου που ούτε οι φοίνικες δεν την ξέρουν, και βέβαια στο δήθεν αδιάσειστο στοιχείο περί αναγνώριση της έκλειψης μόνο που εκλείψεις γίνονται τουλάχιστον δύο κάθε χρόνο. Άρα οι χρονολογήσεις είναι όλες του κ...λου. Για την Σχερία εκτός Μεσογείου, αν το δέχεσαι τότε ανατρέπεις την θεωρία σου μια και κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει πως ένας έμπειρος ναυτικός αντί να κάνει μια μικρή διαδρομή, κοντά στις ακτές, που και άσχετος θα την έκανε αυτός παρασύρθηκε εκτός Μεσογείου κλπ και περίμενε κάποιον να τον σώσει. Αν δεν μπορούσε να κάνει ούτε τα βασικά στην θάλασσα δεν θα έφευγε για τον πόλεμο αλλά θα καθόνταν στο σπίτι του μια και μπορεί να γλύτωναν από τον πόλεμο, όπως και έγινε, αλλά θα χάνονταν στην θάλασσα, όπως και έγινε. Ποιός λογικός άνθρωπος θα το έκανε αυτό αν δεν ήξερε; Κανείς.
Άρα αυτή η θεωρία που τόσο φανατικά ακολουθείται από την επιστημονική κονότητα μπάζει όχι μόνο από γεωγραφικής άποψης αλλά αντίκειται και στην λογική.
ΠαυσανίαςΑΓΑΠΗΤΕ ΠΑΥΣΑΝΙΑ,, ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΑΒΩ,, ΓΝΩΡΙΖΩ ΠΟΛΛΑ ,,ΚΑΙ ΕΧΩ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙ ΤΟ 1% ΑΥΤΩΝ,,,,,! ΑΠΟ ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΣΑς ΠΑΡΑΔΕΧΟΜΑΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΜΟΥ, ΠΟΥ ΠΡΩΤΑ ΗΜΟΥΝ ΤΥΦΛΟΣ ΣΑΝ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ Ας ΠΟΥΜΕ!!,, ΤΟ ΟΤΙ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΗΔΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ,,ΑΡΚΕΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΗ ΜΟΥ,, ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΞΕΛΙΞΗ,, ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΩ ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΑΣ,, ΕΓΩ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΣΥΡΘΩ ΝΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΩ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ,,ΕΙΝΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΛΛΩΝ ,ΑΠΛΑ ΕΙΜΑΙ ΕΥΤΥΧΗς ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ, ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΗς ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΕΔΩ, ΚΑΙ ΕΠΙΣΗς ΕΥΤΥΧΗς ΠΟΥ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΜΥΑΛΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑς,, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΘΥΣΑΥΡΟ ΠΟΥ ΠΑΤΑΜΕ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα συμφωνήσω σε πάρα πολλά σημεία με τον Παυσανία.
ΑπάντησηΔιαγραφή
Όπως πχ στην αναφορά του «Παραδειγματικά να σου αναφέρω ότι ο Οδυσσέας είναι βασιλιάς ενός συμπλέγματος νησιών και όχι ένας από τους λίγους κατοίκους ενός μικρού χώρου. Έχει κτήματα και πάρα πολλά ζώα σε μια περιοχή του νησιού του που είναι γεμάτη νερά τρεχούμενα».
Ανατρέχοντας στις περιγραφές του Ομήρου «ανακαλύπτουμε» δύο σημαντικές για την υπόθεση αυτή λέξεις: «ΕΙΧΑΝ» και «ΚΑΤΟΙΚΟΥΣΑΝ».
«Οι Κεφαλλήνες ΕΙΧΑΝ την Ιθάκη και το ηνοσίφυλλον Νήριτο και ΚΑΤΟΙΚΟΥΣΑΝ στην τραχεία Αιγίλιπα και στα Κροκύλεια.
Και μαζί τους, ο Οδυσσέας ηγήθηκε και οδήγησε στην Τροία και αυτούς που είχαν τη Ζάκυνθο και αυτούς που κατοικούσαν στη Σάμο –Σάμη-, και αυτούς που είχαν την ήπειρο -στεριά- και αυτούς που κατοικούσαν αντίπερα».
Το τοπωνύμιο Κεφαλλονιά δεν υπάρχει και η Λευκάδα, μάλλον περιλαμβάνεται στη στεριά.
Το Νήριτο (βουνό Ιθάκης), η Αιγίλιπα και η Κροκύλεια είναι απροσδιόριστες ή προσδιορίζονται, με αποχρώσες ενδείξεις.
Αυτή η εναλλαγή «ΕΙΧΑΝ» και «ΚΑΤΟΙΚΟΥΣΑΝ», σημαίνει πολλά!
Όπως επίσης στην αναφορά του:
«Στην πόλη του έχει τρία και όχι δύο λιμάνια.
Τα δύο εντός και το ένα έξω στους πρόποδες ενός λόφου.
Εντός της πόλεως και σε υποχρεωτικό δρόμο έχει έναν λόφο που βλέπει στα λιμάνια πιο πλοίο μπαίνει.
Απέναντι από το νησί του υπάρχει ήπειρος, όχι νησί δηλαδή, που και εκεί εκτρέφει πολλά ζώα και πηγαινοέρχονται με πορθμεία.»
Αλλά θα διαφωνήσω στη διαπίστωση ότι:
«Απέναντι από την Κεφαλονιά υπάρχει μόνο η Ιθάκη».
Καθώς, σύμφωνα με τα προηγούμενα αφού δεχόμαστε το «νησιωτικό σύμπλεγμα» του βασιλείου του Οδυσσέα, η Ιθάκη αποτελεί τμήμα του και συνεπώς απέναντι υπάρχει μόνον ήπειρος δηλ.στεριά!Αγαπητέ φίλε Σπύρο
ΑπάντησηΔιαγραφή
Ο Εύμαιος που κάνει την αναφορά μένει στην Ιθάκη και όχι αλλού. Άρα όταν αυτός λέει στην απέναντι ακτή εννοεί προφανώς αυτό που ο ίδιος αντιλαμβάνεται ως απέναντι και όχι του κατοίκου ενός άλλου νησιού.
Συμφώνησες για τα τρία λιμάνια αλλά δεν μου υπόδειξες ποιο είναι αυτό στην δική σου επιλογή. Δεν μου απάντησες για τον λόφο που ανεβαίνει προφανώς υποχρεωτικά ο Εύμαιος και όχι από κάποιο καπρίτσιο μια και βιάζεται να φτάσει στο παλάτι να μιλήσει με την Πηνελόπη. Επίσης δεν μου απαντάς για το Δασκαλιό.
Ας μπούμε τώρα σε πιο βαθιά νερά. Το ΕΝΕΜΟΝΤΟ δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση κατοικούσαν αλλά χρησιμοποιούσαν όταν αναφέρονταν σε κάποιον τόπο,ποτάμι, λίμνη, λιμνοθάλασσα. Έτσι για να είμαστε ακριβείς.Δεν ξέρω τι άλλο σημαίνει αλλά θα ήθελα να μάθω.
Για το Δουλίχι θα πρέπει να βρεις και ποιες είναι οι Εχινάες νήσοι. Αυτές οι βραχονησίδες που δεν μπορούν να θεωρηθούν τα νησιά που θα έστελναν 40 καράβια με στρατιώτες δεν είναι αλλά η Ζάκυνθος που λες ότι είναι το Δουλίχιον δεν έχει κοντά Εχινάδες. Το χειρότερα απ' όλα είναι ότι ο Όμηρος λέει ότι είναι απέναντι από την Ηλίδα αλλά απέναντι δεν υπάρχει ούτε αχινός και βέβαια όχι Εχινάες. Άρα για να υποστηρίξουμε κάτι τέτοιο θα πρέπει να ακυρώσουμε τον Όμηρο και να προσθέτουμε δικά μας στοιχεία αλλά τότε τι νόημα έχει να συζητάμε (γενικότερα) για τον Όμηρο και να μην απλά υποστηρίζουμε ότι θέλουμε αδιαφορώντας για το τι λέει ο ίδιος. Αυτή η προσέγγιση δεν είναι η δικη σου αλλά όλων των μεγαλόσχημων δήθεν ειδικών.Εμείς λοιπόν έχουμε την υποχρέωση να μείνουμε πιστοί στο κείμενο αφού αυτοί που έπρεπε δεν το κάνουν.
Το κείμενο λοιπόν είναι σαφές. Απέναντι από την όποια Ηλίδα θα πρέπει να βρίσκεται ένα σύμπλεγμα κατοικίσημων νησιών και μαζί ένα μακρόστενο νησί συνέχεια των νησιών του βασιλείου του Οδυσσέα. Αυτό λέει.
Αγαπητέ οικοδεσπότη.
Δεν ξέρω στο σχόλιο σου ποιες ανακοινώσεις υπονοείς αλλά φαντάζομαι ή μάλλον είμαι σίγουρος ότι κάποιοι με καλό βιογραφικό θα ακούν μόνο την φωνή τους και αυτό που οι ίδιοι λένα και άρα χωρίς αντίλογο θα είναι ευτυχισμένοι και ευχαριστημένοι. Έχω στείλει παρατηρήσεις στις ανακρίβειες όλων όσων τα τελευταία χρόνια έχουν ανακοινώσει ότι βρήκαν κάποια ομηρική αναφορά-τόπος. Κανείς δεν είχε μπόρεσε να απαντήσει και απλά έκανε πως δεν άκουγε. Από τους πιο γνωστούς μέχρι τους παντελώς αγνώστους καθώς και όλες τις δήθεν ερευνητικές εταιρείες που είναι μόνο φρου-φρου κι αρώματα.
Θα ήθελα κάποτε αγαπητέ φίλε έτσι για αλλαγή κάποιος να απαντήσει. Αλλά βλέπεις ο διαφωτισμός δεν πάτησε ποτέ αυτά τα χώματα.
Παυσανίας
αναρτω το σχολιο σας στην νεότερη ανάρτηση που βρίσκεται πια πάνω πάνω,, σαν συνεχχεια της συζήτησης,, και συμπληρωματικα,,σε αυτήν την ανάρτηση θα συμπληρώσω,, μερικές αναρτήσεις με αμέτρητα περσινα σολια ,, με το Δουλιχιον το Χαμένο Βασιλειο!!! Οι λόγοι που συμφωνησαμε τελικα η πληοψηφια οτι τα νησια ήταν μαντάρα ,και κανένα στην θέση που υπολογίζει ο κοινους μας νους,,ειναι πολλες σελιδες να σας το εξηγήσω!
ΑπάντησηΔιαγραφή
Αυτό θα μπορούσε να συμβεί αν μας έλεγε ότι συνάντησε ανέμους αλλά φευ για 17 ημέρες δεν συνάντησε ανέμους σε αντίθεση με την 18η. Επίσης ακόμη και αν κατά την διάρκεια της ημέρας έκανε κάποια λάθη τα διόρθωνε την νύχτα έχοντας πάντα αριστερά του και προφανώς σε σταθερή γωνία γύρω στις 90μοίρες την Μ.Άρκτο. Ακόμη μας διαφεύγει το γεγονός ότι ο Οδυσσέας είναι έμπειρος ναυτικός. Γι' αυτό άλλωστε εμπιστεύεται τον ευατό του και φτιάχνει μια σχεδία για να φύγει. Εγώ που είμαι άσχετος θα έμενα εκεί μέχρι να με βρούν.
Όλο αυτό το συμπέρασμα το έβγαλα από την φανταστική τοποθεσία της Σχερίας.
Δε μπορεί ένα νησί που απέχει από την Ομηρική Ιθάκη μια νύχτα δρόμο κωπηλατώντας να ήταν άγνωστο στον Οδυσσέα.
Νομίζω λοιπόν ότι κακώς θέτουμε σοβαρή βάση σε διαδρομές, πρόσωπα, χρόνους και άρα αποστάσεις.
Ψάχνοντας για τη πραγματική Σχερία πιθανότερη τοποθεσία για μένα είναι το νησιωτικό σύμπλεγμα της Μάλτας και φυσικά καμία τύχη δεν δίνω σε οποιοδήποτε νησί, ή τοποθεσία του Ιονίου πελάγους.
Και συμπερασματικά το λιμάνι του Φόρκυνα αφού δείχνει πασίγνωστο για τους τότε ναυτικούς ακόμα και τους μακρινούς Φαίακες, φαίνεται να βρίσκεται σε κομβικό σημείο του Ιονίου με δυνατότητα εφοδιασμού νερού και τροφών άρα κατοικήσιμο και όχι καταχωνιασμένο κάπου άνευ ιδιαίτερης αξίας για τα τότε μακρινά ταξίδια. Αυτό είναι το κυρίως χαρακτηριστικό του και όχι τόσο οι δυο απόκρημνοι κάβοι κλπ., γιατί όλα σχεδόν τα ασφαλή λιμάνια περικλείονται από δυό κάβους.
Σπ.Ρόκκος
ΑΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ ΣΕ ΟΜΗΡΙΚΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΧΥΡΩΝΑ,, ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ,, ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΚΑΙ ΤΟ ΛΙΘΑΡΑΚΙ,,ΛΥΣΗς ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΕΛΥΣΕ!!
Απολαμβάνω να συζητώ και να μπαίνουν ζητήματα που θα με κάνουν να ψάξω για να επιβεβαιώσω ή να διαψεύσω αυτά που λέγονται. Θα ήθελα λοιπόν να απαντήσω σε ερωτήματα που τέθηκαν αλλά και σε θέσεις που προβλήθηκαν από τον Σπ.Ρόκκο. Η μυστικό τητα οφείλεται στα α) δεν έχω κατοχυρώσει την αποκάλυψή αυτή μια και το βιβλίο μου δεν έχει ακόμη εκδοθεί β) Η αναφορά ενός και μόνο ονόματος δεν είναι αρκετή για να πείσει κανέναν αν δεν υπάρξει πλήρης αιτιολόγηση που βέβαια εμένα μου πήρε 700 σελίδες και ακόμη πιστεύω ότι έπρεπε να γίνω πιο αναλυτικός. Επιβεβαίωση αυτού που λέω είναι ότι σας έδωσα χάρτη και φωτογραφία της Ιθάκης αλλά δεν είδα ούτε έναν λόγο για το αν ταιριάζει ή όχι στις αναφορές του Ομήρου. Το ίδιο γίνεται και με τις όποιες εππισημάνσεις μου. Είναι έτσι ή όχι; Γιατί μπορεί να συζητάμε αλλά τελικά θα καταλήξουμε σ' έναν διάλογο κωφών.
Για την Έρισσο που αναφέρεις θα σε παρακαλέσω να μου δώσεις συντεταγμένες για το που αναφέρεσαι γιατί για μένα που δεν είμαι από εκεί και δουλεύω με χάρτες είναι αδύνατο να την εντοπίσω. Μόλις το κάνω θα συζητήσουμε επί του πραγματικού.
Για το blog σου θα το δω ίσως και σήμερα και θα επανέλθω. Πάντως όλα όσα θα ισχυριστείς ή θα ισχυριστώ θα πρέπει να συνάδουν λογικά με την μεγάλη εικόνα που είναι η αποτύπωση όλων των λεπτομερειών που αναφέρει ο Όμηρος στην ίδια λογική σειρά που τα αναφέρει. Εκτιμήσεις του τύπου μπρος πίσω και εδώ και εκεί δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές από μια λογική εκτίμηση. Κάτι αντίστοιχο που έκανε ο κύριος με το "σεντόνι" με τον δικό του Φόρκυνα.