θα ξεκινησω με ένα ακόμη σχολιασμό,,ενος πολύ καλού
γνώστη της "Αρχαιας Σάμης"
δικη μου συνεχεια σε σχολιασμο πιο κατω του
Σπύρου Ρόκκου!! Ασσιότη Ομηριστη!
Η αργοναυτικη Εκστρατία,, μπορει να μας διδαξει πολλά
και να μας βοηθήσει αρκετα και στα Ομηρικά μας,, Ηδη πολλές φορες βρίσκουμε
και κοινες περιπέτειες στις δυο ιστορίες στις Περιπέτειες Θάλασσας.!
Αναγκαίος όμως πρέπει να μας προβληματίσει λίγο και ο Αγκαιος, λίγο και η ονομασία της Αργω,, λίγο του οτι συμμετηχε και ο Ηρακλής (Γιος εκτος του Δία,, και του Αμφιτρίωνα)
δηλαδή της εποχής λίγο μετα την κατάκτηση της Κεφαλονιας από Αμφιτρίωνα και Κέφαλο
και Ισως η Μυθολογία είναι μπερδεμένη,, αλλά έχει πολύ γοητεία να βρίσκεις άκρες!
Μπερδεμένη με υποσυνδέσμους ειναι και η ανάρτηση,,αλλά όλο και βγαινει νόημα πιστευω.
Μπερδεμένη με υποσυνδέσμους ειναι και η ανάρτηση,,αλλά όλο και βγαινει νόημα πιστευω.
Ας ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΕΡΣΕΑ!
με δυο θηλύκια, κι είχε απάνω του στολίδι σκαλισμένο'
σκύλος στα δυο του πόδια παρδαλό κρατούσε λαφομόσκι,
που όπως το δάγκανε, σπαρτάριζε᾿ κι όλοι θαμάζαν που ήταν
από χρυσάφι, κι όμως έβλεπες το σκύλο να το πνίγει,
και να ταράζει αυτό τα πόδια του, ζητώντας να γλιτώσει.
θυμούμαι εφόρειε κι ένα λιόφωτο χιτώνα στο κορμί του,
τη γυαλιστή τη φλούδα ως να 'βλεπες από ξερό κρομμύδι'
τόσο αγανός μαθές σου φάνταζε, να λάμπει σαν τον ήλιο.
Μη ξεχνάμε δε ότι μιλάμε για την ώρα πάντα υποθετικά.
Τί ήταν οι Τάφιοι – Τηλεβόες? Μα προέλληνες, όχι τούρκοι βρε παιδιά και κατά που φαίνεται λιγότερο πειρατές από τους Κεφαλλήνες του Οδυσσέα. Δεν είναι και πολύ «εύηχο» αυτό έ?
Ποιο κομμάτι της Κεφαλονιάς ήταν πιο πρόσφορο για κατοίκιση? Αναμφισβήτητα η Σάμη, άρα εκεί πρωτόκατσαν γιατί δεν ήταν και βλάκες και φυσιολογικά δεν είχαν κανένα λόγο να φύγουν όσο «έλεγχαν» το διαμετακομιστικό εμπόριο του Ιονίου και είχαν το κάμπο και το ασφαλές λιμάνι της Σάμης δικό τους.
Προφανώς από κάποια κατάσταση ζορίστηκαν και αυτό θα ήταν η έλευση του Κέφαλλου στην περιοχή. Τώρα το Σάμος σημαίνει ύψωμα- βουνό κοντά στη θάλασσα όπως και το όνομα Συρία εκ του Φοινικικού «Σαμ». Οι Φοίνικες είχαν αναμειχθεί σχεδόν ειρηνικά την εποχή εκείνη με τους λαούς της Μεσογείου ελέγχοντας το εμπόριο χωρίς να είναι κατά βάση πειρατές, πράγμα που φαίνεται από την μορφή των πλοίων τους.
Κάτι που πρέπει να μας προβληματίζει είναι το χρώμα των πλοίων του Οδυσσέα που είναι το ίδιο με το χρώμα των πλοίων των μετέπειτα Σαμίων του Αιγαίου.
Η θέση της Ομηρικής Ιθάκης πάντα υπήρξε «ελεγχόμενη» γιατί μέχρι και την πτώση της Κωνσταντινούπολης από τους σταυροφόρους ποτέ από όσα τουλάχιστον εγώ γνωρίζω δεν αποδόθηκε σε συγκεκριμένο νησί.
Τα ιστορικά έγγραφα του Βυζαντίου βασιζόμενα στην επιτομή του Ερμόλαου (περίοδος Ιουστινιανού) που είχε πληροφορίες από Ηρόδοτο, Πολύβιο, Εκαταίο, Παυσανία δεν δίνουν σαφή εικόνα θέσης.
Η δε Λευκάδα σαν Ιθάκη από αυτά τα έγραφα έχει αρχή και όχι από το λαμόγιο τον Δαίπερφιλ.
Αν κάποιος τα αμφισβητεί αυτά δεν έχει παρά να κάνει διάλογο ώστε να ξεπεραστούν αρχικές διαφορές μέσα από τοποθετήσεις όσων έχουν τεκμηριωμένες κατά το δυνατόν γνώσεις.
Δεν είναι πιστεύω χρήσιμο να μη λαμβάνεται το στοιχείο της υπόθεσης όταν αναφερόμαστε στην Ομηρική Ιθάκη και να βρίσκουμε μέχρι και χιλιομετρικές αποστάσεις ακόμα όπως στο άρθρο «Τα ΕΥΡΗΜΑΤΑ της βόρειας ΙΘΑΚΗΣ, κλπ ». Τώρα για τον τάφο του Οδυσσέα στα Τζαννάτα, μεγαλοπρεπής τάφος μεν αλλά έχει τόση ακρίβεια «ιδιοκτησίας» όσο ο τάφος του Αγαμέμνονα στις Μυκήνες.
Και αν θέλετε μερικοί να μεταφέρουμε όλο το βασίλειο του Οδυσσέα στο Αιγαίο, η Δήλος κάποτε λεγότανε Αστερία αλλά και Ζάκυνθος, εύκολο και αυτό λοιπόν!
Λίγη προσοχή γιατί στο τέλος να αεροβατούμε μας βλέπω…
Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές αλλά όταν εκφράζονται μέσα σε κάποιο μέτρο υπόθεσης και έρευνας είναι χρησιμότερες νομίζω.
Σπ. Ρόκκος