Των ΕΡΕΥΝΩΝ αυτών τα ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ανήκουν στον ΟΜΗΡΟ.
Συγγενείς του είμαστε όλοι εμείς. Είναι ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ, είναι ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Εκεί έχουν να πληρώσουν δικαιώματα κατά την έννοια ΠΛΗΡΩσουν. Δηλαδή οι μελέτες τους οφείλουν να είναι ΠΛΗΡΕΙΣ!...
Ο Όμηρος θα τους εξετάσει…
…Θα αναζητήσει λάθη και παραλείψεις. Δεν θα είναι σκληρός απέναντί τους.
ΟΛΟΥΣ τους ΟΜΗΡΙΣΤΕΣ τους έχει τοποθετήσει στην ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ, που χτυπάει ακόμα.
Ανάλογα με την ΕΥΛΑΒΕΙΑ που επιδεικνύουν, και τα ΔΩΡΑ που τους στέλνει…"
Συγγενείς του είμαστε όλοι εμείς. Είναι ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ, είναι ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Εκεί έχουν να πληρώσουν δικαιώματα κατά την έννοια ΠΛΗΡΩσουν. Δηλαδή οι μελέτες τους οφείλουν να είναι ΠΛΗΡΕΙΣ!...
Ο Όμηρος θα τους εξετάσει…
…Θα αναζητήσει λάθη και παραλείψεις. Δεν θα είναι σκληρός απέναντί τους.
ΟΛΟΥΣ τους ΟΜΗΡΙΣΤΕΣ τους έχει τοποθετήσει στην ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ, που χτυπάει ακόμα.
Ανάλογα με την ΕΥΛΑΒΕΙΑ που επιδεικνύουν, και τα ΔΩΡΑ που τους στέλνει…"
Οι διαφορές της θεωρίας μεταξύ του Νίκου Λιβαδά και του Άγγλου ερευνητή ROBERT BITTLESTONE.
(Αποσπάσματα από την Εισαγωγή του βιβλίου: "ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΛΙΚΗ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ")
(Αποσπάσματα από την Εισαγωγή του βιβλίου: "ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΛΙΚΗ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ")
Οι Άγγλοι βασίζονται σε ΑΛΛΗ θεωρία...
Οι τηλεοράσεις, οι εφημερίδες, τα περιοδικά φιλοξενούσαν (μετά το Φθινόπωρο του 2005) καθημερινά συνεντεύξεις του Άγγλου ερευνητή ROBERT BITTLESTONE, που ήθελε να αποδείξει ότι η ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ βρέθηκε εκεί στην Παλική της Κεφαλονιάς.
…Όπως λέγαμε κι εμείς!
Στις συνεντεύξεις αυτές οι αναφορές στο ΛΙΒΑΔΑ είναι παρενθετικές, ενώ σε μένα μηδενικές.
Βασίζεται στη θεωρία του Γεράσιμου Βολτέρα του 1903, στην οποία είχε βασιστεί και ο Γάλλος JIL LE NOAN στις αρχές της δεκαετίας του ’90 όταν έκανε ανακοινώσεις στη Σορβόνη!...
Η θεωρία αυτή στηρίζεται σε τελείως διαφορετική προσέγγιση απ’ ό,τι ο Λιβαδάς.
Τα μόνα ΚΟΙΝΑ ΣΗΜΕΙΑ των δύο θεωριών είναι η πλέον δυτική νήσος ή χερσόνησος της ΠΑΛΙΚΗΣ και ο ΛΙΜΗΝ ΤΟΥ ΦΟΡΚΥΝΑ (ΑΘΕΡΑΣ) στον οποίο επέστρεψε ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ.
ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ είναι διαφορετικά, όπως όταν προσπαθούμε να ταιριάξουμε δύο παλάμες τη μία πάνω στην άλλη, αλλά εκτός από τα κέντρα τους, όλα μα όλα τα δάχτυλα δείχνουν σε διαφορετικές κατευθύνσεις!
Οι μεν Άγγλοι απλά ΞΕΡΟΥΝ ότι ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ είναι η ΠΑΛΙΚΗ, μάλλον επειδή ίσως από τα χρόνια της Αγγλοκρατίας ΚΑΤΙ έπεσε στα χέρια τους.
Για να μην πληρώνουν λοιπόν δικαιώματα στη χήρα π.χ. του Νίκου Λιβαδά, εναγκαλίστηκαν με μια θεωρία που εύκολα την είχαν αντιμετωπίσει ΟΛΟΙ οι οπαδοί άλλων θεωριών των αρχών του 20ού αιώνα.
Είναι και ο λόγος που ΣΚΟΠΙΜΑ αγνοούν και τη δική μου θεωρία, η οποία δίνει επέκταση, όσον αφορά το ΔΟΥΛΙΧΙ και τον ΤΑΦΟ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ, στη θεωρία του ΝΙΚΟΥ ΛΙΒΑΔΑ ΤΟΥΜΑΣΑΤΟΥ!
Ίσως δεν πρόλαβαν, ίσως είχαν εργαστεί προτού εγώ αρχίσω να γράφω…
Γιατί όμως ο ΛΙΒΑΔΑΣ είχε προσπεράσει τον ΒΟΛΤΕΡΑ;
Για δύο λόγους:
Είχε ερμηνεύσει σωστά την έννοια «ΝΗΣΟΣ», που την ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ήταν ΣΥΝΩΝΥΜΗ με τη λέξη ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ για την ΙΘΑΚΗ που από την ΟΔΥΣΣΕΙΑ δύσκολα προκύπτει ότι είναι ξεχωριστό νησί, ενώ αντίθετα τέσσερις φορές παρουσιάζεται η δυνατότητα, έστω και δύσκολα, να μεταβεί κανείς ΠΕΖΟΣ!
ΑΡΑ, ο Γεράσιμος Βολτέρας κακώς έψαχνε για ΠΟΡΘΜΟ που μετατράπηκε σε ΙΣΘΜΟ, όπως άλλωστε και ο αείμνηστος ΤΣΙΜΑΡΑΤΟΣ.
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ.
Ήταν αναζητήσεις περιττές, χαμένος χρόνος.
Ήταν ο λόγος που οι θεωρίες της ΛΕΥΚΑΔΑΣ κρατούσαν θέση
ΠΑΝΙΣΧΥΡΗ.
Ο άλλος λόγος είναι ότι στο κείμενο του ΣΤΡΑΒΩΝΑ ο Νίκος ΛΙΒΑΔΑΣ πρόσεξε μια λεπτομέρεια:
Αναφερόταν ότι κοντά στον ΙΣΘΜΟ ήταν οι λαοί της Κλασσικής και της Ρωμαϊκής περιόδου «ΚΡΑΝΙΟΙ τε και ΠΑΛΕΙΣ», άρα το σημείο που ήταν ΣΤΕΝΟ ΤΟ ΝΗΣΙ όπου «ΤΑΠΕΙΝΟΝ ΙΣΘΜΟΝ ποιούσε» θα έπρεπε να είναι σε απόσταση αναπνοής από τους ΚΡΑΝΙΟΥΣ της Κράνης και τους ΠΑΛΕΙΣ της αρχαίας Πάλης…
ΑΡΑ θα έπρεπε να είναι στο νότιο μέρος του ΚΟΛΠΟΥ του ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ πριν το ΛΗΞΟΥΡΙ!
Και έτσι προσδιόρισε ο ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ αυτή τη φορά, ΝΙΚΟΣ ΛΙΒΑΔΑΣ, ότι το στενό σημείο πρέπει να ήταν στα ΑΒΑΘΗ των ΒΑΡΔΙΑΝΩΝ που κάποιος Ισθμός (διαβρωμένος πια και αποσαθρωμένος μετά από 2000 χρόνια ) ένωνε τα νησάκια με το ΜΕΓΑ ΛΑΚΚΟ (Mio Lago). Ήδη στα χρόνια των Βενετών εκεί ήταν LAGUNA εξ ου και το Mio Lago.
Το πώς ήταν όμως ακριβώς διαμορφωμένη η περιοχή την εποχή της Ρώμης και ΠΟΙΑ ήταν η ΓΕΩΛΟΓΙΚΗ εξέλιξη ήρθα εγώ σαν ΓΕΩΛΟΓΟΣ τότε, 2000-2001 να μελετήσω, να προλάβω να τα ανακοινώσω στο Νίκο, να τα παρουσιάσω στο Συμπόσιο το 2002 και τελικά να τα καταγράψω το 2003 στην ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ.
Ο Ισθμός λοιπόν του ΣΤΡΑΒΩΝΑ ήταν μεταξύ ΒΑΡΔΙΑΝΩΝ και ΞΙ όπου προσδιορίσαμε και τις ΑΛΑΛΚΟΜΕΝΕΣ.
Αυτά δυστυχώς ο (αείμνηστος) Bittlestone δεν είχε προλάβει να τα μελετήσει και έκανε τις ανακοινώσεις με τη βοήθεια κορυφαίων Πανεπιστημίων.
Για δύο λόγους:
Είχε ερμηνεύσει σωστά την έννοια «ΝΗΣΟΣ», που την ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ήταν ΣΥΝΩΝΥΜΗ με τη λέξη ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ για την ΙΘΑΚΗ που από την ΟΔΥΣΣΕΙΑ δύσκολα προκύπτει ότι είναι ξεχωριστό νησί, ενώ αντίθετα τέσσερις φορές παρουσιάζεται η δυνατότητα, έστω και δύσκολα, να μεταβεί κανείς ΠΕΖΟΣ!
ΑΡΑ, ο Γεράσιμος Βολτέρας κακώς έψαχνε για ΠΟΡΘΜΟ που μετατράπηκε σε ΙΣΘΜΟ, όπως άλλωστε και ο αείμνηστος ΤΣΙΜΑΡΑΤΟΣ.
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ.
Ήταν αναζητήσεις περιττές, χαμένος χρόνος.
Ήταν ο λόγος που οι θεωρίες της ΛΕΥΚΑΔΑΣ κρατούσαν θέση
ΠΑΝΙΣΧΥΡΗ.
Ο άλλος λόγος είναι ότι στο κείμενο του ΣΤΡΑΒΩΝΑ ο Νίκος ΛΙΒΑΔΑΣ πρόσεξε μια λεπτομέρεια:
Αναφερόταν ότι κοντά στον ΙΣΘΜΟ ήταν οι λαοί της Κλασσικής και της Ρωμαϊκής περιόδου «ΚΡΑΝΙΟΙ τε και ΠΑΛΕΙΣ», άρα το σημείο που ήταν ΣΤΕΝΟ ΤΟ ΝΗΣΙ όπου «ΤΑΠΕΙΝΟΝ ΙΣΘΜΟΝ ποιούσε» θα έπρεπε να είναι σε απόσταση αναπνοής από τους ΚΡΑΝΙΟΥΣ της Κράνης και τους ΠΑΛΕΙΣ της αρχαίας Πάλης…
ΑΡΑ θα έπρεπε να είναι στο νότιο μέρος του ΚΟΛΠΟΥ του ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ πριν το ΛΗΞΟΥΡΙ!
Και έτσι προσδιόρισε ο ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ αυτή τη φορά, ΝΙΚΟΣ ΛΙΒΑΔΑΣ, ότι το στενό σημείο πρέπει να ήταν στα ΑΒΑΘΗ των ΒΑΡΔΙΑΝΩΝ που κάποιος Ισθμός (διαβρωμένος πια και αποσαθρωμένος μετά από 2000 χρόνια ) ένωνε τα νησάκια με το ΜΕΓΑ ΛΑΚΚΟ (Mio Lago). Ήδη στα χρόνια των Βενετών εκεί ήταν LAGUNA εξ ου και το Mio Lago.
Το πώς ήταν όμως ακριβώς διαμορφωμένη η περιοχή την εποχή της Ρώμης και ΠΟΙΑ ήταν η ΓΕΩΛΟΓΙΚΗ εξέλιξη ήρθα εγώ σαν ΓΕΩΛΟΓΟΣ τότε, 2000-2001 να μελετήσω, να προλάβω να τα ανακοινώσω στο Νίκο, να τα παρουσιάσω στο Συμπόσιο το 2002 και τελικά να τα καταγράψω το 2003 στην ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ.
Ο Ισθμός λοιπόν του ΣΤΡΑΒΩΝΑ ήταν μεταξύ ΒΑΡΔΙΑΝΩΝ και ΞΙ όπου προσδιορίσαμε και τις ΑΛΑΛΚΟΜΕΝΕΣ.
Αυτά δυστυχώς ο (αείμνηστος) Bittlestone δεν είχε προλάβει να τα μελετήσει και έκανε τις ανακοινώσεις με τη βοήθεια κορυφαίων Πανεπιστημίων.
Και τώρα που θα αποδειχθεί ότι η Κεφαλονιά δεν ήταν χωρισμένη…
...Τώρα που θα τρίβουν ΚΑΠΟΙΟΙ τα χέρια τους…
...Τώρα που θα θέλουν, έτσι, λόγω αυτής της ανακρίβειας -η οποία όμως τρία χρόνια τώρα είναι στο επίκεντρο των συζητήσεων- να καταΡΙΨΟΥΝ στο ΠΥΡ το ΕΞΩΤΕΡΟΝ τη θεωρία του Bittlestone όλοι όσοι πικράθηκαν από το 2005 και εδώ, ΕΜΕΙΣ ΤΙ ΦΤΑΙΜΕ;
Δηλαδή, ο Νίκος σπατάλησε τόσα χρόνια τσάμπα με τους Βαρδιάνους;
Τι δουλειά είχε;
Τι τον ένοιαζε;
Γι’ ΑΥΤΟΝ το παλάτι του Οδυσσέα ήταν στον Κρίκελο του ΛΙΒΑΔΙΟΥ, η παραλία επιστροφής Οδυσσέα και Τηλέμαχου στον Αθέρα, και όλα τα γεγονότα στο βόρειο μέρος της Χερσονήσου:
...ΗΘΕΛΕ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΡΗΣ
...ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΤΟΝ ΒΟΗΘΟΥΣΑ ΟΣΟ ΜΠΟΡΟΥΣΑ!
...Τώρα που θα τρίβουν ΚΑΠΟΙΟΙ τα χέρια τους…
...Τώρα που θα θέλουν, έτσι, λόγω αυτής της ανακρίβειας -η οποία όμως τρία χρόνια τώρα είναι στο επίκεντρο των συζητήσεων- να καταΡΙΨΟΥΝ στο ΠΥΡ το ΕΞΩΤΕΡΟΝ τη θεωρία του Bittlestone όλοι όσοι πικράθηκαν από το 2005 και εδώ, ΕΜΕΙΣ ΤΙ ΦΤΑΙΜΕ;
Δηλαδή, ο Νίκος σπατάλησε τόσα χρόνια τσάμπα με τους Βαρδιάνους;
Τι δουλειά είχε;
Τι τον ένοιαζε;
Γι’ ΑΥΤΟΝ το παλάτι του Οδυσσέα ήταν στον Κρίκελο του ΛΙΒΑΔΙΟΥ, η παραλία επιστροφής Οδυσσέα και Τηλέμαχου στον Αθέρα, και όλα τα γεγονότα στο βόρειο μέρος της Χερσονήσου:
...ΗΘΕΛΕ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΡΗΣ
...ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΤΟΝ ΒΟΗΘΟΥΣΑ ΟΣΟ ΜΠΟΡΟΥΣΑ!
Εγώ, την έρευνά μου την επικέντρωσα στο ΝΟΤΙΟ τμήμα της ΠΑΛΙΚΗΣ όπου οι ΤΑΦΙΟΙ (οι σαλταδόροι πειρατές - πρόγονοι ακόμα και του ΛΑΕΡΤΗ) και όπου τα ΓΕΩΛΟΓΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ είναι έντονα.
Αυτός ήξερε ότι ο Οδυσσέας είναι ΙΘΑΚΗΣΙΟΣ, γεννήθηκε «ενί δήμω ΙΘΑΚΗΣ». Άλλη παράδοση τον ήθελε γεννημένο στις ΑΛΑΛΚΟΜΕΝΕΣ.
Αν οι δυο μας τις ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΑΜΕ, είχε κλείσει το θέμα.
Και μάλιστα στην ΙΛΙΑΔΑ διάβασα ότι και η ΑΘΗΝΑ ήταν ΑΛΑΛΚΟΜΕΝΗΙΔΑ (Δ 8, Ε 908). Γι’ αυτό είναι ΠΑΛΛΑΣ! Γι’ αυτό τον υποστηρίζει σαν συντοπίτισσά του, τόσο ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΩΣ!!
Άλλωστε και η λέξη ΠΑΛ-ΛΑΣ μεταφράζεται άνετα ΚΟΥΝΟ-ΠΕΤΡΑ!!!
Αυτός ήξερε ότι ο Οδυσσέας είναι ΙΘΑΚΗΣΙΟΣ, γεννήθηκε «ενί δήμω ΙΘΑΚΗΣ». Άλλη παράδοση τον ήθελε γεννημένο στις ΑΛΑΛΚΟΜΕΝΕΣ.
Αν οι δυο μας τις ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΑΜΕ, είχε κλείσει το θέμα.
Και μάλιστα στην ΙΛΙΑΔΑ διάβασα ότι και η ΑΘΗΝΑ ήταν ΑΛΑΛΚΟΜΕΝΗΙΔΑ (Δ 8, Ε 908). Γι’ αυτό είναι ΠΑΛΛΑΣ! Γι’ αυτό τον υποστηρίζει σαν συντοπίτισσά του, τόσο ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΩΣ!!
Άλλωστε και η λέξη ΠΑΛ-ΛΑΣ μεταφράζεται άνετα ΚΟΥΝΟ-ΠΕΤΡΑ!!!
Αυτά βρήκαμε με το φίλο μου τον αείμνηστο ΝΙΚΟ ΛΙΒΑΔΑ-ΤΟΥΜΑΣΑΤΟ και από τότε…
…Και χάρη στο ΠΝΕΥΜΑ του στη συνέχεια.
Όμως οι Βρετανοί δεν πρόλαβαν να σκύψουν πάνω στο ΔΑΚΡΥ το δικό μου. Βιάστηκαν!
Και κάτι ακόμα:
Ποιος τους είπε ότι εγώ θα ζήταγα ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ και εναγκαλίστηκαν με την άλλη, την ΠΡΩΙΜΗ εργασία;
Των ΕΡΕΥΝΩΝ αυτών τα ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ανήκουν στον ΟΜΗΡΟ.
Συγγενείς του είμαστε όλοι εμείς. Είναι ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ, είναι ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Εκεί έχουν να πληρώσουν δικαιώματα κατά την έννοια ΠΛΗΡΩσουν. Δηλαδή οι μελέτες τους οφείλουν να είναι ΠΛΗΡΕΙΣ!...
Ο Όμηρος θα τους εξετάσει…
…Θα αναζητήσει λάθη και παραλείψεις. Δεν θα είναι σκληρός απέναντί τους.
ΟΛΟΥΣ τους ΟΜΗΡΙΣΤΕΣ τους έχει τοποθετήσει στην ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ, που χτυπάει ακόμα.
Ανάλογα με την ΕΥΛΑΒΕΙΑ που επιδεικνύουν, και τα ΔΩΡΑ που τους στέλνει…
…Και χάρη στο ΠΝΕΥΜΑ του στη συνέχεια.
Όμως οι Βρετανοί δεν πρόλαβαν να σκύψουν πάνω στο ΔΑΚΡΥ το δικό μου. Βιάστηκαν!
Και κάτι ακόμα:
Ποιος τους είπε ότι εγώ θα ζήταγα ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ και εναγκαλίστηκαν με την άλλη, την ΠΡΩΙΜΗ εργασία;
Των ΕΡΕΥΝΩΝ αυτών τα ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ανήκουν στον ΟΜΗΡΟ.
Συγγενείς του είμαστε όλοι εμείς. Είναι ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ, είναι ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Εκεί έχουν να πληρώσουν δικαιώματα κατά την έννοια ΠΛΗΡΩσουν. Δηλαδή οι μελέτες τους οφείλουν να είναι ΠΛΗΡΕΙΣ!...
Ο Όμηρος θα τους εξετάσει…
…Θα αναζητήσει λάθη και παραλείψεις. Δεν θα είναι σκληρός απέναντί τους.
ΟΛΟΥΣ τους ΟΜΗΡΙΣΤΕΣ τους έχει τοποθετήσει στην ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ, που χτυπάει ακόμα.
Ανάλογα με την ΕΥΛΑΒΕΙΑ που επιδεικνύουν, και τα ΔΩΡΑ που τους στέλνει…
Όσον αφορά εμένα, δεν ξέρω τι ΤΟΝ συγκίνησε και με έκανε να συνθέτω έμμετρα και να μεταφράζω…
…Ίσως το δάκρυ και μόνο!
…Ίσως το δάκρυ και μόνο!
Ευγενές να ασχολείται κανείς λίγο πιο πέρα από τα προβλήματα της καθημερινότητας και πάντα χρειάζονται διάφορες απόψεις και διάλογος όπως και καλή πρόθεση ώστε να μπορεί να εξαχθεί κάποιο συμπέρασμα όσο το δυνατό πιο αντικειμενικό στο οποιοδήποτε θέμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο θέμα της ταυτοποίησης της Ομηρικής Ιθάκης χρειάζεται λοιπόν ευρύτητα σκέψης ώστε η Ιθάκη του Οδυσσέα να πληροί ανάλογες απαιτήσεις και γεωγραφικές (όσες μπορεί να είναι γνωστές) μα και τρόπου ζωής των τότε πληθυσμών και λαών.
Η Ομηρική Ιθάκη δεν ήταν γεωργικά παραγωγική χώρα γιατί ήταν πετρώδης.
Έπρεπε να ελέγχει κάποιο σημείο διέλευσης εμπορικών πλοίων.
Ο Οδυσσέας έπρεπε να μένει σε ασφαλές μέρος από πειρατικές επιθέσεις.
Ακόμα και ο Εύμαιος τα ζώα τα είχε κριμένα.
Έπρεπε να βρίσκεται προς τα Δυτικά.
Έπρεπε να είναι χαμηλή, αλλά πανυπερτάτη ειν αλί .
Παίρνοντας αυτά υπ΄ όψη η σημερινή Ιθάκη έχει πολλά ατού για Ομηρική εκτός από τον προσανατολισμό που δεν ξεπερνιέται εύκολα.
Ο Πόρος έχει το ίδιο πρόβλημα σε συνδυασμό κάπως και με γεωργική παραγωγή, το βασικότερο όμως της απόδειξης ιδιομορφίας νησιού.
Η Παλική (που εγώ την δέχομαι κατά μία άποψη νησί), το μόνο που συνδυάζει είναι τον Δυτικό προσανατολισμό, δεν ελέγχει τίποτε σαν τοποθεσία, ούτε ασφάλεια από πειρατές παρέχει, ούτε μη παραγωγική περιοχή είναι.
Πιστεύω ότι η μόνη περιοχή που έχει πλεονέκτημα απέναντι στην σημερινή Ιθάκη είναι η Έρισσος με το πραγματικό νησί της Άσσου προς τα Δυτικά.
Αυτό αλήθεια γιατί αποκρύβεται ότι είναι νησί?
Σαν νησί το αναφέρουν όλοι οι παλιοί χάρτες, οι αρχαίοι το αποκαλούσαν ήπειρο? Χα χα.
Δεν έχω προσωπικές, ή τοπικιστικές κουρλαμάδες και όλα αυτά στα παλιά μου υποδήματα, απλά πληροφορίες προς σκέψη ψάχνω να προσφέρω και επειδή μπορεί να μου ξεφεύγει κάποιο σημείο που η Έρισσος μειονεκτεί περιμένω τοποθετήσεις.
Και μη μου πείτε μετά 3000 χρόνια για πηγές και άλλα συναφή γιατί θα σας παραπέμψω στη βιβλιοθήκη του Άργους σχετικά με τον ποταμό Ίναχο, (δεν πιστεύω να μην έχετε ξανακούσει για αυτόν)?
Τότε:
«Ο ποταμός Ίναχος υπήρξε αντικείμενο λατρείας για τους πανάρχαιους κατοίκους της περιοχής και καθιερώθηκε ως ποτάμια θεότητα, γιατί σ’ αυτόν οφειλόταν όχι μόνο η ευφορία αλλά και η δημιουργία της ποταμογενούς αργολικής πεδιάδας, που ο Όμηρος ονομάζει «ούθαρ αρούρης», μαστάρι της γης. Καθώς έρεε αδιάκοπα από τα κατάφυτα και χιονοσκεπή αρκαδικά όρη και γονιμοποιούσε την πεδιάδα, της έδινε μια μεγαλοπρεπή και μαγευτική εικόνα».
WWW.ARGOLIKIVIVLIOTHIKI.GR
Σήμερα:
Ο Ίναχος ποταμός ή Πάνιτσα είναι ο μεγαλύτερος χείμαρρος του νομού στο Δήμο Μυκηνών- Άργους. Θεωρητικά πηγάζει είτε από το Αρτεμίσιο ή από το Λύρκειο όρος κι εκβάλλει στον Αργολικό Κόλπο καταλήγοντας στη Νέα Κίο.
Νερό στάλα που λένε!!
Φιλικότατα Σπύρος Ρόκκος.
Και για περισσότερες πληροφορίες αν θέλετε στο:
Ρόκκος Σπύρος | Το blog μου
Ρε φίλε αυτό το «ούθαρ αρούρης» πολύ μου αρέσει!! Γενικώς δηλαδής,
ΑπάντησηΔιαγραφήκά κακακακα.,
Χα χα. Για να σε διευκολύνω, ούθαρ <πληθυντικός ούθατα και περί ωραίων καλλιούθατος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκείο που ξέρω όμως είναι ότι ο Όμηρος χρησιμοποιεί τη λέξη μόνο σαν χαρακτηριστικό αμνοεριφίων! Χα χα χα.
(Ραψωδία ι)
… «θήλειαι δὲ μέμηκον ἀνήμελκτοι περὶ σηκούς·
440- οὔθατα γὰρ σφαραγεῦντο. ἄναξ δ᾽ ὀδύνῃσι κακῇσι»…
Άμα και χρησιμοποιείτε τέτοια λέξη εκεί πέρα σας βγάζω το καπέλο!
Χα χα.
Καλησπέρα,φίλε Σπυρο και σε ευχαριστώ πολύ για την σημαντική παρέμβαση σου.Γράφω με κινητό και δεν έχω πολλές δυνατότητες ανάπτυξης θέματος.Πολύ ενημερωτική βρήκα και μία ανάρτηση που αναδημοσιεύσεις χθες με τον Σκυλαψ σε προννους που πριν ούτε. Που τον είχα ξανακουσει
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο βράδυ θα ανενσσω και ένα πολύ καλό ντοκιμαντέρ που εξυμνει την Ελλαδσ,και τις ανακαλύψεις τους συνδυάζοντας όλους τους θαλασσοπόρος και την γνώση που μας έδωσαν.Γεωμετρία μέτρηση γης.Γεωγραφία γραφή για την γη,και ένα κάρο συνδιασμό επιστημών.λέει για τον Οδυσσεας,πυθεα,για τους μεγάλους έλληνες,την σχέση τους με την Αιγυπτιακή και πολλά ακόμη που αν μη τι άλλο απορίες πως αυτή η χώρα κατάντησε στην σημερινή της παρακμη
ΔιαγραφήΗ παντελής έλλειψη παιδείας από μια χρονική στιγμή και έπειτα της Βυζαντινής (Ελίτ) και η αυθαίρετη κακοποίηση κατά το δοκούν (προς ιδίαν εκμετάλλευση), της πολύ καλής αρχικά φιλοσοφίας της Χριστιανικής θρησκείας είναι τα κύρια στοιχεία που οπισθοδρόμησαν το λαό της Ελλάδας φίλε μου, και ίσως τον κόσμο ολόκληρο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπική μου άποψη βέβαια και πολύ περιληπτική.
Αυτά για να μην έχουμε αυταπάτες.
Συμπαθής μεν η Έρυσσος, αποκομμένη δε από πλεονεκτήματα επικοινωνίας και ελέγχου εξουσίας επί των υπολοίπων μεγάθυμων, ακόμα και της Ζακύνθου, Κεφαλλήνων...
ΑπάντησηΔιαγραφήας πιασουμε το κοινο μας σημειο,, ΙΘΑΚΗ δεν ειναι η σημερινή ΙΘΑΚΗ,,,,,,,,,,Αλλα καπου στην σημερινη Κεφαλονια,, (μπορει και ολολκληρη)!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ χρονος και οι κάποια στιγμη ερευνες ισως αποδείξουν και την συγκεκριμένη τοποθεσία
που εζησε, και εγραψε ιστορια ο μεγάλος Ηρωας !!Θαλασσο-Πόρος!!
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜία σωστή παρατήρηση αυτή του κ. Καμπάνη για την Έρισσο αλλά σε αυτή την ιδιότητα της τρόπον τινά γεωγραφικής ανεξαρτησίας της περιοχής, μπορεί να βασιστεί και η σκέψη για Έρισσος = ξεχωριστό τμήμα της Κεφαλονιάς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ έλεγχος της Ζακύνθου (Δουλιχίου κατ΄ εμέ), πράγματι δεν ήταν πολύ ισχυρός εξ΄ ου και ο Μέγης με τα 40 πλοία.
Ο αρχηγός του βασιλείου της Ομηρικής Ιθάκης αναπλήρωσε το έργο των Ταφίων – Τηλεβόων της πειρατείας και του ρεσάλτου δηλαδή, με τη διαφορά ότι ήταν φίλα προσκείμενος προς στους τότε Έλληνες σαν Έλληνας και ο ίδιος.
Αν λάβουμε υπ΄ όψη ότι με 12 μόνο πλοία ήταν από τους πιο υπολογίσιμους συμμετέχοντες στις μάχες της Τροίας, σημαίνει ότι το βασίλειο της Ιθάκης διέθετε σκληραγωγημένους και έμπειρους πολεμιστές κάτω από αρκετούς αρχηγούς, «άνακτες» καλύτερα, μια πολύ εύστοχη χρήση ονόματος από τον κ. Βασιλάκη για την «κυριότητα» του Μυκηναϊκού τάφου στα Τζαννάτα.
Στην ουσία λοιπόν ο Οδυσσέας ήταν ο πρώτος άνακτας μεταξύ ομοίων του, το γιατί αυτός νομίζω γίνεται κατανοητό από τα Ομηρικά έπη. Άρα και ο τάφος στα Τζαννάτα έχει ερείσματα επί της οικογένειας Οδυσσέως, μια και ήταν άνακτας.
Τώρα τον αποκλεισμό της σημερινής Ιθάκης από Ομηρικής μάλλον δεν θα ήταν φρόνιμο να τον συζητάμε με τόση ευκολία φίλε Γιώργο.
Αν εγώ αποκλείσω την Παλική εσύ την σημερινή Ιθάκη και έπειτα την Έρισσο τί μένει στο τέλος?
Ομηρική Ιθάκη = Πόρος !!
Θυμίζει λίγο το ανέκδοτο με τον Τοτό που καταλήγει στο: Μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι αλλά η παντρεμένη είναι αυτή που φοράει βέρα! Χα χα.
Άμα δε βρούμε τη «βέρα» λοιπόν η Ομηρική Ιθάκη δεν πιστοποιείται.
Σπ. Ρόκκος.
Όντως φίλε , πονηρός ο συλλογισμός μου,,αλλά και με λογική.Εγώ δεν είπα ότι η Ιθάκη σίγουρα δεν είναι Ιθάκη,απλά επεσυμανα το γεγονός ότι οι εκτός ιθακης ομηριστες έχουμε αυτήν την κοινή αποψη
Διαγραφή