Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2010

ΠΕΡΙ ΕΚΛΟΓΩΝ

Με κενά, αντικρουόμενες προβλέψεις και άγνοια των νέων μέσων από τους συντάκτες του, δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο νόμος που ρυθμίζει τα της προβολής των υποψηφίων στης εκλογές του Νοεμβρίου.
Εισάγει για πρώτη φορά την έννοια του internet στην προβολή συνδυασμών και υποψηφίων και βάζει όρια προβολής, ως αν το διαδίκτυο είναι ραδιοφωνικός ή τηλεοπτικός σταθμός, χωρίς να έχει καταλάβει ο συντάκτης του νόμου τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι αναρτήσεις.

Τι προβλέπεται

Έτσι, μεταξύ άλλων ο νόμος 3870 που ρυθμίζει τις εκλογικές δαπάνες των συνδυασμών και των υποψηφίων και τον έλεγχο αυτών κατά τις Περιφερειακές και Δημοτικές εκλογές, προβλέπει:
-    από αύριο 7 Σεπτεμβρίου, οπότε και ξεκινά η επίσημη δίμηνη προεκλογική περίοδος, οι υποψήφιοι δικαιούνται μίας και μόνο εμφάνισης σε διαδικτυακούς τόπους και ιστοσελίδες
-    Αντιθέτως σε κάθε ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σταθμό εθνικής εμβέλειας επιτρέπεται η εμφάνιση δύο φορές, ενώ σε κάθε αντίστοιχο μέσο τοπικής ή περιφερειακής εμβέλειας επιτρέπεται η εμφάνιση μία και μοναδική φορά.
-    Ως εμφανίσεις θεωρούνται οι προσωπικές συνεντεύξεις των υποψηφίων η συμμετοχή σε οργανωμένες συζητήσεις, περιλαμβανομένων και εκείνων που εντάσσονται στα δελτία ειδήσεων, καθώς και η κάλυψη, κατόπιν αιτήματός τους της προεκλογικής τους δραστηριότητας.
-    Σε όλους τους υποψηφίους απαγορεύεται η παρουσίαση κάθε είδους εκπομπής κατά τη διάρκεια του διμήνου η οποία μεταδίδεται από δημόσια και ιδιωτικά μέσα ελεύθερης λήψης καθώς και από το διαδίκτυο. Μοναδική εξαίρεση αποτελούν οι προσωπικές ιστοσελίδες των υποψηφίων και οι ιστοσελίδες των συνδυασμών.
-    Επίσης οι επικεφαλής των συνδυασμών και οι αντιπεριφερειάρχες μπορούν να μετέχουν σε συζητήσεις, χωρίς περιορισμό αριθμού εμφανίσεων μέχρι την ανακήρυξη των υποψηφίων και με την προϋπόθεση ότι έχουν κληθεί να συμμετάσχουν τουλάχιστον τρεις συνυποψήφιοι.

Δυσλειτουργίες και ερωτήματα

Πως θα μπορέσει να εφαρμοστεί όμως αυτός ο νόμος στο διαδίκτυο; Ιδού μερικά πρόχειρα ερωτήματα που προκύπτουν σε κάθε μέσο χρήστη του internet:

  • -    Πως νοείται μία εμφάνιση στην ιστοσελίδα; Αν η συνέντευξη ενός υποψηφίου δημοσιευτεί σήμερα στον ιστοτόπο και μείνει εκεί (ούτως ή άλλως δεν σβήνονται οι αναρτήσεις από τους ιστοτόπους) όλη την προεκλογική περίοδο, αυτό θεωρείται μία εμφάνιση ή πολλές;
  • -    Αν ένας υποψήφιος δώσει συνέντευξη σε έναν ιστοτόπο και η ίδια αυτή συνέντευξη μαγνητοσκοπηθεί, ηχογραφηθεί και απομαγνητοφωνηθεί, το βίντεο, ο ήχος και το κείμενο που θα βρίσκονται σε διαφορετικά προφανώς σημεία του site νοούνται ως μία ή ως τρεις εμφανίσεις;
  • -    Αν μία ενημερωτική ιστοσελίδα σε ρεπορτάζ της για την προεκλογική δραστηριότητα, δημοσιεύει link στην προσωπική ιστοσελίδα του υποψηφίου που εκεί έχει βίντεο με δηλώσεις για το εν λόγω θέμα, αυτό νοείται ως προεκλογική εμφάνιση ή όχι;
  • -    Αν υποψήφιοι περιφερειάρχες ή αντιπεριφερειάρχες ή δήμαρχοι προσκληθούν σε στρογγυλό τραπέζι που δεν υπόκειται σε περιορισμούς αν έχουν κληθεί τουλάχιστον άλλοι τρεις υποψήφιοι, αλλά συνολικά οι υποψήφιοι στον εν λόγω δήμο ή περιφέρεια είναι λιγότεροι, τότε η εμφάνισή τους προσμετράται στους περιορισμούς;
  • -    Κάτι ακόμα σημαντικότερο: Αν ένας πολίτης μιλήσει σε ραδιοτηλεοπτικό μέσο ή αρθρογραφήσει στο internet, ένα μήνα πριν τις εκλογές, χωρίς να έχει την πρόθεση να βάλει υποψηφιότητα αλλά στην πορεία αποφασίσει ότι θέλει να συμμετάσχει στις εκλογές, αυτός έχασε πλέον αυτό το δικαίωμα; Γιατί δεν συγχρονίζεται το χρονικό διάστημα του περιορισμού των εμφανίσεων με αυτό της ημερομηνίας κατάθεσης των υποψηφιοτήτων;
  • -    Αν κάποιος, άσχετος με τον υποψήφιο, μαγνητοσκοπεί και αναρτά τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές συνεντεύξεις που έχει δώσει μέσα στην προεκλογική περίοδο ο υποψήφιος, και στη συνέχεια τις αναρτά στον ιστοτόπο του που εδρεύει στο εξωτερικό ή σε ελεύθερες υπηρεσίες (blogspot, youtube, facebook κλπ) χωρίς –τυπικά- τη συναίνεση του ίδιου του υποψηφίου, αυτό λογίζεται ως προεκλογική εμφάνιση;
  • -    Σελίδα υποψήφιου στο facebook ή το twitter και posts σε αυτές τις υπηρεσίες, λογίζεται ως προεκλογική δραστηριότητα;

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα δεκάδες ερωτηματικά που προκύπτουν από την ελληνικής πατέντας εξίσωση των ραδιοτηλεοπτικών μέσων με το ίντερνετ στην προεκλογική περίοδο, η οποία έχει και το εξής παράδοξο: διαρκεί 60 μέρες, την ώρα που –τυπικά αλλά και επί της ουσίας- υποψήφιοι υπάρχουν μόνο 20 ημέρες πριν τις εκλογές...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου