Μετά την εισχώρηση... ιδιωτικών χορηγιών στα πανεπιστήμια, που «απελευθερώθηκαν» με πρωτοβουλία Λοβέρδου, Σαμαρά και Βενιζέλου, «ανοίγει» πλέον ένας νέος ιδιωτικός δίαυλος. Αυτήν τη φορά «δράστης» είναι ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο οποίος βάζει αέρα στα πανιά του και ετοιμάζεται, στο πλαίσιο του... εκσυγχρονισμού της ναυτικής εκπαίδευσης, να δώσει νέα ώθηση στις ιδιωτικές σχολές του χώρου αυτού.
Όπως λένε στο «Ποντίκι» καλά πληροφορημένες πηγές, εντός των ερχόμενων εβδομάδων αναμένεται να δρομολογηθεί Προεδρικό Διάταγμα, προκειμένου να λειτουργήσουν την περίοδο 2015-2016 ιδιωτικές σχολές Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ).
Κύκλοι του υπουργού Ναυτιλίας σχολίασαν στο «Π» πως «προχωράμε σε αυτήν την οδό προκειμένου να εναρμονιστούμε με τις συνθήκες της αγοράς. Δεν θέλουμε σχολές δύο ταχυτήτων, θέλουμε η επιπλέον κατάρτιση των αποφοίτων να παρέχεται και από ιδιωτικές σχολές».
Προς το παρόν, λειτουργούν επτά αμιγώς ιδιωτικά ναυτιλιακά εκπαιδευτικά κέντρα και άλλες τόσες ναυτιλιακές εταιρείες εφοπλιστών, οι οποίες παρέχουν εκπαίδευση και κατάρτιση τόσο στους αξιωματικούς και τα πληρώματα όσο και στους εργαζομένους στις ναυτιλιακές εταιρείες. «Αρκετά λειτουργούν με πιστοποιημένο σύστημα διαχείρισης ποιότητας ISO και πιστοποιήσεις από αναγνωρισμένους οργανισμούς / νηογνώμονες, ενώ διαθέτουν διαπίστευση και αναγνώριση από τις αρμόδιες ναυτιλιακές αρχές Κύπρου, Μάλτας, Λιβερίας, Παναμά κ.ά., αλλά όχι από την Ελλάδα» μας λένε οι ίδιες πηγές.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου έρχεται να υλοποιήσει, στο κλίμα της... ιδιωτικής εποχής μας, τον νόμο που είχε μείνει στα «χαρτιά» και θεσπίστηκε το 2003. Ο λόγος για τον Ν. 3153/2003, όπως τροποποιήθηκε με τον Ν. 3450/2006.
«Οι ανάγκες των ναυτικών και του εμπορικού μας στόλου πρέπει να εξυπηρετηθούν καλύτερα με την παροχή περισσότερων επιλογών ναυτικής εκπαίδευσης. Με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης επί των καταρτισθέντων σχεδίων κανονιστικών διατάξεων που τίθενται από το νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας ιδιωτικών σχολών ναυτικής εκπαίδευσης, ώστε η ναυτική οικογένεια και η εκπαιδευτική κοινότητα να εκφραστούν με σκοπό τη βελτίωση και εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών ναυτικής εκπαίδευσης που παρέχονται στη χώρα μας, αντάξιες των προσδοκιών των ναυτικών και του εμπορικού μας στόλου, η πιλοτική αναγνώριση εκπαιδεύσεων σύντομης διάρκειας που παρέχονται από ιδιωτικές σχολές θα χρησιμοποιηθεί ώστε να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα» μας λένε οι ίδιες πηγές.
Επομένως, για να... καταρτιστεί επιπρόσθετα κάποιος, θα πρέπει να πηγαίνει στις ιδιωτικές ναυτικές σχολές, τις οποίες προφανώς θα ελέγχουν εφοπλιστές, που φαίνεται να κλείνουν το... μάτι στον υπουργό.
Εγείρεται, φυσικά, το εξής ερώτημα: Θα προτιμηθούν για εργασία οι απόφοιτοι των δημοσίων σχολών που δεν έχουν χρήματα να πληρώσουν την... επιπλέον κατάρτισή τους στις ιδιωτικές ναυτικές σχολές; Ή θα αποκλειστούν και τις θέσεις τους θα καταλάβουν μόνο οι «έχοντες», εκείνοι δηλαδή που θα παρακολουθήσουν μαθήματα στις ιδιωτικές ναυτικές σχολές;
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, πως στο πλαίσιο του περιφερειακού σκέλους του ΕΣΠΑ 2007-2013 εντάχθηκαν δράσεις για την προμήθεια τεχνικού και εκπαιδευτικού εξοπλισμού στις ΑΕΝ Χίου, Οινουσσών, Σύρου, Κρήτης, Ιονίων Νήσων, Κύμης, Ηπείρου και Μακεδονίας, συνολικού προϋπολογισμού 9,2 εκατ. ευρώ, προκειμένου, όπως αναφέρει το υπουργείο, να μην... υπάρχουν σχολές δύο ταχυτήτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου