Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΕΚΚΙ ΣΤΗΝ ΙΑΘΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ- ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την Τετάρτη 18/3/15 πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη παρέμβαση του ΕΚΚΙ στην Ιθάκη για το σοβαρό ζήτημα της απομόνωσης του νησιού, ως αποτέλεσμα της πολιτικής της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και της Τοπικής Διοίκησης που πιστά υλοποιούν την φιλοεφποπλιστική πολιτική της Ε.Ε, σε βάρος των λαϊκών αναγκών.

Για συμμετοχή στην κινητοποίηση του ΕΚΚΙ είχαν πάρει απόφαση και συμμετείχαν:
·         η ΕΛΜΕ-ΚΙ,
·         ο Εμπροεπαγγελματικός Σύλλογος Κεφαλονιάς και Ιθάκης,
·         ο Σύλλογος Ναυτικών Ιθάκης.
·         Εκ μέρους των ταξικών ναυτεργατικών Σωματείων υπήρχε εκπρόσωπος των  ΠΕΣ-ΝΑΤ, ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΟΝ και της Παννελλήνιας Ένωσης Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού .
·         Παράλληλα, το ΕΚΚΙ ήρθε τις προηγούμενες μέρες σε επαφή με τα κεφαλληνιακά σωματεία και συλλόγους στην Αθήνα για στήριξη της κινητοποίησης.

Πραγματοποιήθηκαν οι εξής ομιλίες:

  1. Βαλεντής Γεράσιμος, εκ μέρους του Δ.Σ του ΕΚΚΙ:

«Ο αγώνας των κατοίκων της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης για ασφαλή, απρόσκοπτη και φθηνή συγκοινωνία ενάντια στην πολιτική της Ε.Ε., της συγκυβέρνησης και της Τοπικής Διοίκησης έχει παλλαϊκό χαρακτήρα. Η  ασυδοσία των εφοπλιστών έχει σαν μόνιμη επιδίωξη το κέρδος.
Ζητούν νέα προνόμια- νέο κρατικό χρήμα στο όνομα της «νησιωτικότητας- άγονης γραμμής», εκβιάζοντας και θέτοντας σε ομηρία τους κατοίκους των νησιών μας.
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ! Να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και να βρούνε τρόπο να  υπάρχει σταθερή σύνδεση των νησιών μας με την Πάτρα. Η συγκοινωνία είναι  ανάγκη και δικαίωμα  του λαού των νησιών μας και αποτελεί άμεση προτεραιότητα.
Υπόθεση λοιπόν της πάλης των κατοίκων είναι τα αιτήματα:

  • Άμεση σύνδεση του νησιού της Ιθάκης με την Κεφαλονιά και την ηπειρωτική Ελλάδα χειμώνα- καλοκαίρι.
  • Δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων που να εξασφαλίζουν την τακτική, φθηνή σύνδεση των νησιών μας.
  • Εξασφάλιση πλήρους και σταθερής δουλειάς στους ναυτεργάτες με ανθρώπινες συνθήκες εργασίας. Κατοχύρωση του επαγγέλματός τους ως βαρύ, ανθυγιεινό και επικίνδυνο.
  • Αποκλειστικά κρατικά λιμάνια σύγχρονα και ασφαλή με δημιουργία των αναγκαίων υποδομών και λιμενικών εγκαταστάσεων.
  • Δημιουργία αποκλειστικά δημόσιου ενιαίου φορέα Μεταφορών και Συγκοινωνιών».

2. Αλιβιζάτος Διονύσης , εκ μέρους των ταξικών ναυτεργατικών Σωματείων  ΠΕΣ-ΝΑΤ, ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΟΝ και της Παννελλήνιας Ένωσης Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού .
       Έθεσε το πλαίσιο αιτημάτων των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων:

«Για μια ακόμα φορά η ίδια η ζωή επιβεβαιώνει ότι όσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες  θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών, όσο θα σχεδιάζονται με βάση το κέρδος και τα συμφέροντα των εφοπλιστών, όσο δεν αντιμετωπίζονται σαν κοινωνικό δικαίωμα, τόσο θα επιδεινώνεται η θέση των νησιωτών, των ταξιδιωτών και όλων των εργαζομένων, τόσο τα νησιά θα αντιμετωπίζουν την εγκατάλειψη και την απομόνωση.
Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες υπόκεινται, κι αυτές, στο βασικό κανόνα που διαπερνά την καπιταλιστική ανάπτυξη, τον κανόνα του κυνηγητού του υψηλότερου κέρδους, αφού τα πλοία, ως μέσα παραγωγής, είναι στα χέρια των εφοπλιστών και χρησιμοποιούνται ως μέσο πλουτισμού τους.
Αυτό ακριβώς το κρίσιμο στοιχείο έρχεται σε αντίθεση με τις ανάγκες των νησιωτών.
Από τη στιγμή, δηλαδή, που η εξουσία είναι στα χέρια του κεφαλαίου και τα πλοία ιδιοκτησία των εφοπλιστών, το αστικό κράτος και οι κυβερνήσεις εκφράζουν τα εφοπλιστικά συμφέροντα και αποφασίζουν με κριτήριο το εφοπλιστικό κέρδος, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να υπάρξει σχεδιασμένη ανάπτυξη της ακτοπλοΐας. Κι αυτό ισχύει γενικότερα σε κάθε κλάδο και τομέα της οικονομικής, κοινωνικής δραστηριότητας.
Γι' αυτό, ανεξάρτητα αν σε κάποιες περιόδους μπαλώνονται ορισμένες τρύπες, το πρόβλημα της ανεπαρκούς εξυπηρέτησης των νησιών είναι χρόνιο και στις μέρες μας οξύνεται, γιατί στις συνθήκες της καπιταλιστικής κρίσης εκδηλώνονται πιο έντονα οι συνέπειες της έλλειψης κεντρικού σχεδιασμού και ανοίγει η ψαλίδα ανάμεσα στο εφοπλιστικό συμφέρον και στις ανάγκες εξυπηρέτησης των νησιών.
Οι εφοπλιστές αρνούνται να δρομολογήσουν πλοία σε γραμμές που οι ίδιοι εκτιμούν πως δεν αποφέρουν σήμερα υψηλό ποσοστό κέρδους, πχ στη γραμμή Σάμη – Ιθάκη – Πάτρα.
Αλλά και κατά τους χειμερινούς μήνες στη γραμμή Σάμη – Ιθάκη – Κυλλήνη .
Η πείρα που απέκτησαν οι νησιώτες και οι ναυτεργάτες τα τελευταία χρόνια διαψεύδει κατηγορηματικά την άθλια επιχειρηματολογία των κυβερνήσεων, για τα πλεονεκτήματα της απελευθέρωσης της ακτοπλοΐας.
Πρόκειται για χαρακτηριστική περίπτωση που επιβεβαιώνει μέχρι κεραίας τη θέση του ταξικού κινήματος. Πώς, δηλαδή, η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών και η κοινή ναυτιλιακή πολιτική, αποσκοπούν στην αύξηση της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας των ναυτιλιακών εταιρειών, στην απελευθέρωση του εφοπλιστικού κεφαλαίου από κάθε εμπόδιο και δικαίωμα που είχε κατακτηθεί τα προηγούμενα χρόνια με τους αγώνες.
Το ταξικό ναυτεργατικό κίνημα αντιτάχθηκαν  από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 στην « κοινή ναυτιλιακή πολιτική» και τον Κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την «απελευθέρωση» των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών. Έγκαιρα επισημάναμε ότι η κατάργηση του «Cabotage» (καμποτάζ) της ακτοπλοΐας θα προκαλέσει αρνητικές συνέπειες σε βάρος της εξυπηρέτησης των νησιών και των δικαιωμάτων των ναυτεργατών. Η αρνητική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις μας.

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία, οι θέσεις εργασίας στην ελληνική ακτοπλοΐα το 2014 ανέρχονται σε 5.000 περίπου, καταγράφοντας μείωση κατά 50% την περίοδο 2001 - 2014.
· Το αστικό κράτος επιδότησε τους εφοπλιστές της ακτοπλοΐας με κρατικές επιδοτήσεις για τις «άγονες γραμμές» ύψους 70 εκ. ευρώ το 2014, εκτινάσσοντας το συνολικό ποσό στο 1 δισ. ευρώ για την περίοδο 2002 - 2014
· Οι εφοπλιστές από το 1997 μέχρι το 2014 άντλησαν μέσω των δημόσιων εγγραφών το τεράστιο ποσό των 1,34 δισ. ευρώ.
· Η εφοπλιστική επιθετικότητα χειροτέρευσε τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών - αυξήσεις φωτιά στις τιμές των εισιτηρίων και των οχημάτων και δραστική μείωση της συχνότητας των δρομολογίων των πλοίων- περιορίζοντας δραματικά την πρόσβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες για τη λαϊκή οικογένεια, τους νησιώτες εργαζόμενους, τους φτωχούς αγρότες και τους αυτοαπασχολούμενους.
· Χειροτέρευσε η κατάσταση των ναυτεργατών και γενικότερα των εργαζομένων στον κλάδο - μαζικές απολύσεις, δραματικές περικοπές στους μισθούς, μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων και εντατικοποίηση της δουλειάς, καταστολή, πολιτική επιστράτευση, διώξεις ενάντια σε απεργούς ναυτεργάτες.
· Καταστροφική για το ΝΑΤ και τα άλλα ασφαλιστικά ταμεία των ναυτεργατών είναι η πολιτική όλων των κυβερνήσεων, που κατοχυρώνει τις εισφοροαπαλλαγές των εφοπλιστών, με τη παραγραφή δισεκατομμυρίων ευρώ.
Επί της ουσίας, η κρατική ενίσχυση του ΝΑΤ, που ξεπερνά τα 17 δισ. ευρώ την περίοδο 1985 - 2014, συνιστά έμμεση μορφή χρηματοδότησης των εφοπλιστών και στοιχείο έντασης της επίθεσης, με δραματικές περικοπές στις συντάξεις και στην παροχή υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας.
· Παραμένει το πρόβλημα των υπερήλικων και υποσυντήρητων Ε/Γ - Ο/Γ άνω των 35 χρόνων, με μεγάλους κινδύνους για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Με τροπολογία που ψήφισε η κυβέρνηση (άρθρο 82 του ν. 4316/2014 - ΦΕΚ 270Α/24/12.2014) κατ' απαίτηση των εφοπλιστών, τα σαπιοκάραβα άνω των 35 χρόνων, αν και δεν έκαναν τις απαραίτητες μετασκευές που θέτει η Σύμβαση της Στοκχόλμης, θα συνεχίσουν να ταξιδεύουν, παρότι παραβιάζουν κατάφωρα και αυτούς ακόμα τους ανεπαρκείς κανόνες αξιοπλοΐας, θέτοντας σε αυξημένους κινδύνους τη ζωή επιβατών και ναυτεργατών. Η πρόσφατη πυρκαγιά στο Ε/Γ - Ο/Γ πλοίο «NORMAN ATLANTIC» επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά ότι το κυνηγητό του κέρδους των εφοπλιστών δε συμβιβάζεται με τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για την προστασία της ζωής των επιβατών και των ναυτεργατών.
Αυτή είναι η κατάσταση που θέτει το κρίσιμο ζήτημα και τονίζει ότι όσο η εξουσία θα είναι στα χέρια του κεφαλαίου και τα μέσα παραγωγής καπιταλιστική ιδιοκτησία, όσο τα πλοία θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών, δεν πρόκειται να ικανοποιηθούν οι λαϊκές ανάγκες, οι ανάγκες των εργατικών - λαϊκών οικογενειών των νησιών, οι ανάγκες των ναυτεργατών.
Αυτή η κατάσταση επιβεβαιώνει την θέση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων, ότι μόνο ένας δημόσιος κρατικός φορέας θα εξασφαλίσει σύγχρονα ασφαλή πλοία, συστηματική εξυπηρέτηση των νησιών όλο το χρόνο, ικανοποιητικές αποδοχές στους ναυτεργάτες, φτηνά εισιτήρια, που θα συμβάλλουν ταυτόχρονα στην ανάπτυξη των νησιών και την αξιοποίηση - ζωντάνεμα των ναυπηγοεπισκευαστικών υποδομών.


ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ :

·         Σύγχρονες - ασφαλείς - φτηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με καθημερινή σύνδεση των νησιών ( Κεφαλονιάς και Ιθάκης )και με την Πάτρα, για όλη τη διάρκεια του χρόνου. Τακτική καθημερινή σύνδεση των δυο νησιών.
·         Μείωση των εισιτηρίων και των ναύλων των οχημάτων κατά 50%.
·         Αποκλειστικά δημόσια ασφαλή λιμάνια και ναυπηγεία στην υπηρεσία του λαού.  
·         Κατάργηση των νόμων που ιδιωτικοποιούν τα λιμάνια, τα ναυπηγεία, τα αεροδρόμια.
·         Δωρεάν εισιτήρια γιά άνεργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.  
·         Κατάργηση του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Νόμου 2932/2001 για την απελευθέρωση της Ακτοπλοΐας και γενικότερα των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών της χώρας.
·         Δημιουργία ενιαίου, αποκλειστικά Δημόσιου, φορέα συγκοινωνιών, που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.
·         Ουσιαστικοί έλεγχοι αξιοπλοΐας με την συμμετοχή εκπροσώπων του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και λήψη αυστηρών μέτρων για την ασφάλεια και προστασία της ζωής στη θάλασσα.
  • Κατάργηση των Μνημονίων, των Δανειακών Συμβάσεων και των εφαρμοστικών νόμων που μειώνουν μισθούς και συντάξεις, επιβάλλουν αβάσταχτη φορολογία και καταργούν θεμελιακά εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Κατάργηση του νόμου 2687/53, των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης των πλοίων και του συνόλου της αντεργατικής - αντιδημοκρατικής νομοθεσίας. Κατάργηση κάθε μέτρου που απαλλάσσει τους εφοπλιστές να μην εφαρμόζουν την Κλαδική Σύμβαση Εργασίας για το σύνολο των ναυτεργατών στα πλοία.
  • Κατάργηση του αφορολόγητου των εφοπλιστών, αύξηση της φορολογίας του μεγάλου κεφαλαίου με 45%
  • Υπεράσπιση και εφαρμογή της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και των Κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων, ουσιαστικές αυξήσεις των μισθών και των συντάξεων.
  • Να καταβληθούν άμεσα οι δεδουλευμένοι μισθοί σε όλους τους εργαζόμενους.
  • Nα καταβληθεί η 13η και 14η σύνταξη σε όλους τους ναυτεργάτες συνταξιούχους.
  • Κατάργηση των φορολογικών χαρατσιών που επιβλήθηκαν στις λαϊκές οικογένειες.
  • Πλήρη - σταθερή εργασία για όλους, με μείωση του εργάσιμου χρόνου, προσαρμογή των οργανικών συνθέσεων στις αυξημένες ανάγκες των πλοίων και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Ουσιαστική προστασία των ανέργων με επιδότηση στο 80% του βασικού μισθού.
  • Αποκλειστικά δημόσιο - δωρεάν σύστημα Υγείας - Πρόνοιας. Κατάργηση της εισφοράς στον κλάδο Υγείας, κατάργηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Ουσιαστικά μέτρα για την Υγιεινή και Ασφάλεια.
  • Καταβολή όλων των εφοπλιστικών οφειλών στο ΝΑΤ και αύξηση των εισφορών τους.
  • Κατάργηση κάθε μέτρου που απαλλάσσει τους εφοπλιστές από τις ασφαλιστικές εισφορές.
  • Κατοχύρωση του ναυτικού επαγγέλματος ως Βαρύ - Ανθυγιεινό και Επικίνδυνο. Ουσιαστικά μέτρα για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
  • Αποκλειστικά δημόσιο - δωρεάν ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα. Αποκλειστικά δημόσια - δωρεάν ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση για όλους τους ναυτεργάτες. Κατάργηση του ΠΔ 141/2014 για την ίδρυση ιδιωτικών ναυτικών σχολών και κέντρων μετεκπαίδευσης (ΝΕΚΕ).
  • Υπεράσπιση του δικαιώματος της απεργίας και των συνδικαλιστικών ελευθεριών. Ανασύνταξη του ναυτεργατικού και γενικότερα του εργατικού κινήματος».


3. Γρηγορόπουλος Σταύρος, εκ μέρους του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου Κεφαλονιάς- Ιθάκης.
Αναφέρθηκε στις επιπτώσεις που έχουν προκύψει στους επαγγελματίες των νησιών της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης, λόγω του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού.

  1. Μαυροκέφαλος Νώντας, εκ μέρους της ΕΛΜΕ-ΚΙ
 
«Η διακοπή της σύνδεσης του νησιού μας με την Κεφαλονιά και την Πάτρα επιδεινώνει τα ήδη οξυμμένα προβλήματα  που έχουν προκύψει από την υποβάθμιση των υπηρεσιών Υγείας στη Ιθάκη, καθιστώντας σε άμεσο κίνδυνο το λαό του νησιού. Τα παραπάνω καθιστούν τη σύμπλευση Ε.Ε.-Συγκυβέρνησης –Εφοπλιστών εγκληματική και εχθρική απέναντι στις σύγχρονες πραγματικές ανάγκες των Θιακών στους τομείς της Υγείας και της Συγκοινωνίας».

             Καταλήγοντας, έπειτα από τις παρεμβάσεις των κατοίκων, όπου εξέφρασαν την έντονη αγωνία τους και την ανάγκη τους να βρεθεί άμεση επίλυση των προβλημάτων (συγκοινωνία, οδικό δίκτυο –δρόμος Πισαετού, Λιμάνι στον Πισαετό και το Βαθύ), εκφράστηκε η ανάγκη για κλιμάκωση του αγώνα.
Υπήρξε ανταπόκριση στο κάλεσμα του ΕΚΚΙ για παρουσία στο Υπουργείο Ναυτιλίας στις 23/3 και ώρα 12:30 π.μ με συμπαραστάτη την αλληλεγγύη που εκφράστηκε από την πρώτη στιγμή από τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία.

Συνεχίζουμε την πάλη για την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών μέσα από το ταξικό εργατικό κίνημα!


ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΕΚΚΙ,

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                      Η ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΓΑΒΡΙΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ          ΖΙΑΝΝΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου