Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Κυριακή 9 Ιουλίου 2017

ΟΜΗΡΙΚΟΙ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ!!! ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΘΑ ΦΤΙΑΞΩ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΑ




ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
POROSNEWS.BLOGSPOT.COM




  1. Είναι επίσης και το ΜΟΝΟ μέρος όπου δικαιολογεί τον Ευρύμαχο να ζητεί ΙΚΑΝΟΥΣ ΚΩΠΗΛΑΤΕΣ και ΔΥΝΑΤΟ ΠΛΟΙΟ έτσι ώστε να διασχίσουν το ΠΕΛΑΓΟΣ (και όχι τις κλειστές θάλασσες του συμπλέγματος..), όπως επίσης δικαιολογεί τον ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ "ρόλο" του ως το σημείο της Ενέδρας εναντίον του Τηλεμάχου,άμα της επιστροφής του από τη Πύλο, αφού δεν θα έχει τη δυνατότητα ελιγμών μέσα σε ένα χώρο όπως ήταν το νησιωτικό σύμπλεγμα Εχινάδων κλπ μεγάλων νήσων που θα του καθιστούσαν εύκολη διαφυγή ή γρήγορη προσέγγιση στη πλέον κοντινή ακτή και διαφυγή του σε χερσαίο έδαφος
  2. Περί Αστερίδας κάποιες σταθερές από Οδύσσεια.

    Το πλοίο του Τηλέμαχου πέρασε από μπροστά από τους μνηστήρες μέρα μεσημέρι όχι νύχτα, άρα εκεί που ήταν κρυμμένοι κατά την διάρκεια της ημέρας (που υπήρχε φως), περίμεναν αναγκαστικά να περάσει από κοντά τους

    Προφανώς το έπιασαν αλλά το «πουλάκι» δεν ήταν μέσα, γι΄αυτό και το πλοίο τους επέστρεψε αντάμα με το πλοίο των συντρόφων του Τηλέμαχου στο λιμάνι του Φόρκυνα.

    Από τα λόγια του Αντίνου τώρα συμπεραίνουμε ότι:

    «(π – 365)
    Καὶ τότε τοῦ Εὐπείθη ὁ γιός ὁ Ἀντίνος, σ’ αὐτοὺς εἶπε•
    “Ὠχοῦ, πῶς ἀπ’ τὸν ὅλεθρο οἱ θεοὶ τόνε γλυτώσαν;
    Στὰ βράχια τ’ ἀνεμόδαρτα σκοποὶ καθόνταν πάντα,
    κι ἀπανωτὰ ξαλλάζανε• καὶ σὰ βουτοῦσε ὁ ἥλιος,
    δὲν ξενυχτούσαμε στὴ γῆς, παρὰ μὲ τό καράβι
    γυρνούσαμε ὡς τὸ χάραμα, φυλάγοντας καρτέρι
    θάνατο στὸν Τηλέμαχο, νὰ πᾶμε πιάνοντάς τον.»

    Την ημέρα οι επίδοξοι δολοφόνοι μνηστήρες ήταν αθέατοι και τη νύχτα έκαναν κάποια θαλάσσια σουλάτσα με το πλοίο τους (αναγκαστικά όχι μεγάλα), μη τυχόν και περάσει ο Τηλέμαχος βοηθούμενος από το σκοτάδι. Έπρεπε όμως κατά το σχέδιό τους τα χαράματα πριν φέξει να έχουν επιστρέψει και να είναι κρυμμένοι.
    Ένα ερώτημα που προκύπτει είναι από πόσο μακριά μπορούσαν να ξεχωρίσουν το πλοίο του Τηλέμαχου από οποιοδήποτε άλλο πλοίο?
    Άλλο βασικό στοιχείο είναι ότι η ρότα του Τηλέμαχου ήταν ανάμεσα Ομηρικής Ιθάκης και Σάμου. Τα άλλα περί ίσων αποστάσεων μάλλον δεν ευσταθούν γιατί ο Όμηρος τη λέξη μεσσηγύς πάντα τη χρησιμοποιεί σαν μεταξύ ή ανάμεσα. (στίχοι Ε 769, Θ 560, Λ573, Ψ 521, ο528, χ341).
    Παράδειγμα:
    (ο -526)
    ὣς ἄρα οἱ εἰπόντι ἐπέπτατο δεξιὸς ὄρνις,
    κίρκος, Ἀπόλλωνος ταχὺς ἄγγελος· ἐν δὲ πόδεσσι
    τίλλε πέλειαν ἔχων, κατὰ δὲ πτερὰ χεῦεν ἔραζε
    μεσσηγὺς νηός τε καὶ αὐτοῦ Τηλεμάχοιο.

    (μετάφ.)
    Τέτοια καθὼς τοῦ μίλησε, πετάει πουλὶ δεξά του,
    τοῦ Ἀπόλλωνα μαντάτορας γοργόφτερος πετρίτης•
    εἶχε ἀγριοπερίστερο στὰ νύχια καὶ μαδοῦσε,
    κι ἀνάμεσα Τηλέμαχου καὶ καραβιοῦ σκορποῦσε
    φτερὰ.

    Λέτε ο πετρίτης να μέτραε την απόσταση και τον αέρα ώστε τα πούπουλα να πέφτουνε σε ίσες αποστάσεις από Τηλέμαχο και πλοίο??

    Και το σχέδιο ήταν καλά στημένο γιατί το πλοίο μεν το έπιασαν αλλά ο Τηλέμαχος δεν ήταν μέσα όπως φυσικά θα έπρεπε.
    Άρα το πλοίο έχει ποδίσει κατά τη διάρκεια της νύχτας σε λιμάνι της Ιθάκης και μετά πέρασε τον πορθμό Σάμης Ιθάκης και φυσικά την Αστερίδα.
    Διαφορετικά ούτε που θα είχαν πάρει τη μυρουδιά του οι μνηστήρες.
    Τέταρτο δεν υπάρχει οπτική επαφή του τόπου της ενέδρας με τα ανάκτορα Οδυσσέα, γιατί δεν θα ψάχνανε από εκεί πώς να ειδοποιήσουνε τους μνηστήρες για την επιστροφή των συντρόφων του Τηλέμαχου μια και υπήρχε η πανάρχαιη μέθοδος των Ινδιάνων…

    Αυτά τα στοιχεία νομίζω ότι πρέπει να λάβει κανείς στα υπόψη αν θέλει να πλησιάσει την κατ΄ Όμηρον περιγραφόμενη Αστερίδα.
    Αλλιώς όλα τα νησιά Αστερίδες γίνονται στο άψε - σβήσε που έλεε κι ο νόνος μου.

    Χά χα χα χα χα χα χα χ
    α.
    Σπύρος Ρόκκος
  1. Και εχει ο υφαλος "ανεμοδαρμενες κορυφες";

    Μην ακουσω "τοτε ειχε".
    Ειναι ζητημα αν εξειχε καν απο την επιφανεια του νερου.
    (Βλεπετε, η ανοδος της σταθμης της θαλασσας ειναι μολις 3 με 3,5 μετρα απο τοτε ως σημερα.)

    Απο την αλλη, το Αρκουδι εχει και σημερα κορυφες αληθινα ανεμοδαρμενες, που ξεπερνουν τα 115 μετρα υψος.

    Παλι δεν φτουραει το Κεφαλονιτικο σοφισμα.

    Κων. Αρβανιτης
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι λιγότερο εχει η Ροδος απο την Κεφαλονιά;
    Πώς και δεν είναι η Ροδος, η Ομηρικη Ιθάκη;

    Οσο μοιαζει η Ροδος (και καθε αλλο νησι) στις περιγραφες του Ομηρου, αλλο τοσο μοιαζει και η Κεφαλονια.

    Για αυτο επινοειται τοσο τεχνητες παρερμηνειες.

    Ατυχως ομως, υπαρχει και η Λευκαδα, που ολα ισχυουν ΚΑΤΑ ΛΕΞΙΝ, χωρις καμια ερμηνεια!

    Κων. Αρβανιτης
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τώρα εδώ που τα λέμε η Λευκάδα παραμοιάζει με τη Ρόδο σχηματικά, μπας και υπήρχανε δυό Ιθάκες και έχετε μπευρδευτεί εκεί αηπάνου στη Νηρικίη?
    Φιλαράκο όσο και να τεντώνεστε έδεκει βοσκάανε οι Θιακιοί τα πρόβατά τους και θα είστε πάντα η ηπειρωτική κτήση του Οδυσσέα … οἵ τ᾽ ἤπειρον ἔχον ἠδ᾽ ἀντιπέραι᾽ ἐνέμοντο·…
    Δουλικά μας δηλαδής …
    Αλλήθεια εκειός ο Σλιμανέζος αρχαιολόγος τί βρήκε εκεί πέρα? Μήπως σαλαμάκια παλαιάς τεχνολογίας???

    Κάκακακακακακακα.
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. http://porosnews.blogspot.com/2017/07/blog-post_69.html
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και που το λέει ότι οι αν"ανεμοδαρμένες κορυφές" ήταν επί της Αστερίδας; Είναι κάπου αυτό ξεκάθαρα γραμένο; Και πόσο ανεμοδαρμένη είναι άραγε μια κορυφή σε ένα μικρό νησί; Δεν υπήρχαν άλλα υψώματα καλύτερα και πιο ψηλά, με ευρύτερο οπτικό πεδίο, στις άμεσα προσβάσιμες, πολύ κοντινές ακτές;

Γιωργος Γκιαφης παντος την εκαμες ξεπετα την αστεριδα μας

Κωνσταντίνος ΑρβανίτηςΜην μας τρελαινεις τωρα!
Εισαι Ηλιδα και θες να πας για Πορο (λεμε τωρα).

Γιατι να ανεβεις ως τι Οξειες;
Για να...παρεις φορα;

Αφαίρεση
Γιωργος Γκιαφης με πανι ,,εξυπηρετει γιατι κατεβαζει αερακι τα βουνα , και σε τρεχουν πιο γρηγορα,, μετα εχεις καθετο δρομο 10 μιλια,, που και με βοηθεια τον πολυ συχνο μαεστρο στην περιοχη μου σε φερνει στο αψε σβησε

Επεξεργασία
Babis Katsimpas Με τριγωνικό πανί που μπορεί και ορτσάρει ίσως ;;;

Αφαίρεση
Κωνσταντίνος Αρβανίτης Αμα ακούω τόσο τεχνητές λυσεις, καταλαβαινω οτι είναι ανάποδη τακτική.

Πρώτα έχω κανονίσει ποιο αποτελεσμα θελω να βγει και μετα ρυθμιζω ωστε η "λυση" να οδηγει εκει.

Σαν τις "αναλύσεις" των θεολογων...


Αφαίρεση
Γιωργος Γκιαφης Απλα βλεπεις ολες τις πιθανες τεκμηριωμενες αποψεις.δεν ειναι κακο.Λες αφου τα ταξιδια τους ηταν με κινητηρια δυναμη τον αερα.αποκλειεις να ειχαν καλη γνωση ιστιοπλοιας;

Επεξεργασία
Κωνσταντίνος Αρβανίτης Ποιον αερα;
Μονο επικουρικα τον ειχαν.
Μακαρι να ευρισκαν ουριο, αλλα δεν βασιζονταν και πολυ σε αυτο.

Αφου στην Οδυσσεια, ολο για κωπηλατες κανουν λογο.

Οι μνηστηρες λενε "να στειλουμε ενα γερο πλοιο με ικανους κωπηλατες να παει στην Αστεριδα να στησει καρτερι".

Τωρα οσοι εμειναν πισω λενε παλι τα ιδια: "ενα καλο πλοιο και ικανους κωπηλατες να παει να τους ειδοποιησει να γυρισουν".

Το πληρωμα του Τηλεμαχου ολη νυχτα κωπηλατουσε για να γλυτωσουν.

Λενε τιποτε για ανεμους;
Ευπροσδεκτος αν ερθει, γιατι βοηθαει να γλυτωσουμε την πολλη κουραση, αλλα δεν μπορεις και να βασιστεις.


7 σχόλια: Σε  https://porosnews.blogspot.gr/2017/07/blog-post_60.html...


ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ…
POROSNEWS.BLOGSPOT.COM
  1. Αυτός που γράφει το άρθρο με επικεφαλίδα,

    «ΕΝΑ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΣΤΕΣ»,



    έχει τρικυμία εν κρανίω, καθότι άλλα τα κείμενα των αρχαίων που αναφέρει γράφουνε και αυτός ψηλά αρμενίζει!!!
    Ο κύριος Γαζής είναι? Γιατί κάπου υπάρχει λίγο ασάφεια στο όνομα του συγγραφέα και δεν θέλω να αδικώ κανέναν κ διαχειριστή .
    - Ο ύμνος προς τον Απόλλωνα (τον Πύθιον) πετάει εκτός της Λευκάδα αφού από την οπτική γωνία που φαίνεται το βουνό της Ιθάκης (περίπου από Πάτρα) η Λευκάδα δεν φαίνεται.
    - Ο Βιργίλιος στην πορεία από Στροφάδες προς Άκτιο ξεκαθαρίζει την Ιθάκη Νοτιότερα της Λευκάδας. (Μόλις περνά σχεδόν την Ιθάκη βλέπει το ναό του Απόλλωνα στο Λευκάτα.
    - Ο πατριώτης μου ο Καββαδίας καμία σχέση δεν έχει με αρχαιολογικές έρευνες αλλά και πράγματι Δουλίχα υπάρχει στη Βόρεια Κεφαλονιά όμως υπάρχει και Δουλίχα νησί η σημερινή Αστερίδα. Μήπως αυτή είναι το αρχαίο Δουλίχιο??
    - Για την Ομάδα Σλίμαν – Νταίρπφελντ ας διαβάσει περισσότερα και ας βάλει το μυαλό του να δουλέψει πάνω σε νέες βάσεις. (Φάγαμε – φάγαμε δηλαδής, μεγαλοτσιφλικάς στη Αγιά και βουλευτής Ελλάδας ο γιός του).
    - Για τις αρχαίες Εχίνες ας μου αποδείξει ότι ήταν οι σημερινές και όχι οι Στροφάδες, εκτός και άμα ο Ησίοδος ήταν μακάκας κατ΄αυτόν και εγώ δε το ξέρω.

    Άντε γιατί θα αρχίσω να αρμενίζω και εγώ εξ΄ανάγκης πολύ ψηλά.
    Μάχαιραν έδωσες μάχαιρα λαμβάνεις αρθρογράφε μου…

    Τη Λευκάδα ΞΕΧΑΣΤΗ από μνηστήρα της Ομηρικής Ιθάκης φίλε μου.
    Αυτοκοροϊδεύεστε!

    Χα χα χα χα χα χα χα

    Σπύρος Ρόκκος
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο ΝΩΝΤΑΣ ΓΑΖΗΣ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙ,, ΚΑΙ ΣΥΧΝΕς ΑΚΟΜΗ ΑΝΑΦΟΡΕς ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΣΤΟ ΦΕΙς,, ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ Η ΛΕΥΚΑΔΑ
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σπύρος Ρόκκος,
    Αν ήσουν ο Στέλιος Ρόκκος θα είχες και μία δικαιολογία για αυτά τα τραγούδια που λες.
    Τώρα τα πράγματα είναι πιο ζόρικα.

    1ον:
    Γράφεις:
    "- Ο ύμνος προς τον Απόλλωνα (τον Πύθιον) πετάει εκτός της Λευκάδα αφού από την οπτική γωνία που φαίνεται το βουνό της Ιθάκης (περίπου από Πάτρα) η Λευκάδα δεν φαίνεται."

    Πότε δεν φαίνεται αγαπητέ;
    Σήμερα;
    Μα σήμερα γράφτηκαν ο Ύμνος και τα Έπη;

    Ξεχνάς ότι η νοτιοδυτική γωνία της Αιτωλοακαρνανίας ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ στην αρχαία εποχή!
    Ήταν στρογγυλεμένο το σχήμα.
    Οι προσχώσεις του Αχελώου είναι που δημιούργησαν την σημερινή διαμόρφωση.
    Ακόμη και την εποχή του Στράβωνα, ο Αχελώος είχε ήδη ενσωματώσει τις μισές Εχινάδες νήσους! Σήμερα έχουν απομείνει μόνο 18 από τις 90 που ήταν στην αρχαία εποχή.
    Ακόμη και στον χάρτη του Πτολεμαίου (2ος αιώνας) φαίνεται η στρογγυλάδα της Αιτωλίας στην θέση της σημερινής εικόνας της Ακαρνανίας.
    Φαντάσου παλιότερα ακόμη, επί Ομήρου!
    Σε αρχαίους χάρτες, μια χαρά μπορείς να τραβήξεις ευθεία από Πάτρα προς Λευκάδα.
    Άρα, ορατότατη!

    2ον:
    Ο μεγάλος πατριώτης σου ο Καββαδίας, μπορεί να μην ξέρει από ανασκαφές, ξέρει όμως αυτά που εσύ δεν ξέρεις (ή δεν θέλεις να ξέρεις).

    Πριν ακόμη ο Doerpfeld διατυπώσει την θεωρία του, όταν όλοι πίστευαν το Θιάκι για Ομηρική Ιθάκη (και οι Κεφαλονίτες δεν είχαν μπει σε πειρασμούς) ιδρύσατε το 1866 τον Δήμο Δολιχίου στην Βόρεια Κεφαλονιά, με πρωτεύουσα το Φισκάρδο, (ΦΕΚ 9Α – 28/01/1866).

    Μετά όμως την δημοσίευση της εργασίας του Doerpfeld (1900-1901) σας μπήκε ο πειρασμός να πάρετε εσείς τον χαρακτηρισμό Ιθάκη, οπότε θελήσατε να εξαφανίσετε το "αμαρτωλό" παρελθόν σας. Έτσι, πετύχατε το 1912 (ΦΕΚ 248Α – 18/08/1912) να καταργηθεί ο Δήμος Δολιχίου και στην θέση του να μπουν οι 4 κοινότητες, Φισκάρδου, Τουλάτων, Μεσοβουνίου, Βασιλικιάδων.

    Επί πλέον, η ύπαρξη ΚΑΙ παλιού οικισμού Δολίχιου, (εντός του Δήμου Δολιχίου), που καταργήθηκε σαν οικισμός το 1879 (με το ΦΕΚ 50Α – 25/07/1879) καθώς και η ονομασία του Σκόπελου Δασκαλιού από το όνομα του διπλανού Δήμου και του οικισμού, προσφέρουν ακόμη περισσότερα προσόντα στη Κεφαλονιά για Ομηρικό Δουλίχιον.

    Σε άλλα Ιόνια νησιά δεν υπάρχει παρόμοιο κόλλημα με την ονομασία "Δουλίχιον", ούτε τέτοια κατάλοιπα.

    3ον:
    Η Λευκάδα είναι:
    1) το μόνο νησί με πρόσβαση σε ΑΛΗΘΙΝΗ "ακτή ηπείροιο", ώστε δεν χρειάζεται να καταφεύγει σε πονηριές (να μετονομάζει το μισό νησί σε... ηπειρωτική Ελλάδα)
    2) το μόνο νησί με Αστρερίδα όπως την θέλει ο Όμηρος. (Το Δασκαλιό είναι για πολλά γέλια.)
    3) το μόνο νησί με Φόρκυνα, όπως τον θέλει ο Όμηρος. (Ο Αθέρας είναι για κλάματα.)

    Για αυτό, πρόσεχε λίγο το ρεπερτόριό σου.

    Κων. Δ. Αρβανίτης
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το λοιπόνε φίλε Ομηριστή κ Αρβανίτη να φτάσουμε στο ρεζουμέ:
    Για να πάρει την ονομασία Δουλίχιο ένα νησί θα έπρεπε τότε να παρουσιάζει οπτικά μια συμπαγή μακρόστενη όψη. Την Κεφαλονιά από πού ακριβώς μπορεί να τη δεί κανείς έτσι?
    Βασικότατο ότι υπάρχει ο Αίνος που χαλάει τη μορφή αυτή.
    Δολίχα λέγαν παλιά την σημερινή Αστερίδα γιατί ήταν ένα μακρόστενο νησάκι η ονομασία αργότερα πέρασε σε απέναντι λιμανάκι οικισμό της Ερίσσου και η Αστερίς έγινε Dascoglio Doglica κάτι που μπορείς να δεις σε χάρτες του Coronelli (1600μχ).
    Για το χωριανό μου Καββαδία σε πληροφορώ ότι ήταν φίλος και συνταξιδευτής με το πατέρα μου, οπότε περί Δήμου Δουλιχίου γνωρίζω πρίν εσύ μάθεις να κατουρείς όρτιος.
    Το αν παρατηρείς χάρτες του Πτολεμαίου και προσπαθείς με ευθείες να δείς από Πάτρα την Λευκάδα δεν είναι και τόσο φρόνιμο για τσι έρευνές σου.
    Άσε που σε μικρότερη απόσταση από τη Λευκαδία ήταν η Κέρκυρα – Σχερία και ο Οδυσσέας θα αναγάλλιαζε κοιτώντας τη, εκτός και δεν είχε μάτια παρά μόνο για τη Ναυσικά.
    Για την Αινειάδα (Βιργίλιος), το έκαμες «αβαβά» κοινώς.
    Υπήρχε (κατά την μυθολογίαν) και ένα αδερφάκι τση Πενέλοπε ο Λευκάδιος έδεκει, στη νήσο σας και αυτό «αβαβά»?
    Πού ακριβώς έχει οριοθετηθεί επιστημονικά η πόλη Νίρηκος γνωρίζεις?
    Αυτή ντέ που τη καταχέριασε ο Λαέρτης στα νιάτα του…
    Να το συνεχίσω ή άλλη φορά?
    Τώρα άμα έχεις ώρα μπορείς να διαβάσεις λεπτομέρειες και χάρτες στο «portoassos» τον μικρό ιστοχώρο μου.
    Να δείς και για τη Ομηρική Λευκάδα και την Αστερίδα.
    Επίσης μπορείς να δεις και τον πληθυσμό του Δήμου Δουλιχίου 120 χρόνια πρίν.
    Επί Ομήρου δε μπόρεσα να βρω τσου πάπυρους των απογραφώνε, λυπάμαι αφέντη μου.
    (Απόψεις και μόνο πάντα αλλά όχι τελείως ονειροπαρμένες).

    Σπύρος Ρόκκος
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΙ ΚΙΤΡΙΝΕς-ΚΟΚΚΙΝΕς ΚΑΡΤΕς ΝΑ ΚΑΜΩ ΤΟΝ ΔΙΑΙΤΗΤΗ ΧΑΧΑ

    ΠΑΝΩ ΔΕΞΙΑ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ ΜΟΥ , ΠΑΝΤΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΑΡ.ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΜΩΝ,, ΕΓΚΥΚΛΟΠΕΔΙΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙς ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ
    Αναρτήσεις: 42092
    Σχόλια: 5648
    Κωνσταντίνος Αρβανίτης Ξεκινας με λαθος θεμελιο, για αυτο ολο το οικημα τρεμει.

    Ποιος λεει οτι τα νησια ονομαζονται απο το σχημα τους;

    Ο Σκορπιος σου θυμιζει σκορπιο ή μηπως το Αρκουδι μοιαζει με αρκουδα;

    Ξεχνα αυτο το αφετηριακο επιχειρημα.
    Δεν παιζει.
    Αλλο;
  1. Πολύ σωστά μελετήσατε τους χάρτες του Coroneli. Κάτι όμως δεν είδατε ή δεν παρατηρήσατε ή εσκεμμένα το προσπεράσατε. Έχει το χάρτη του Αμβρακικού, δες τε τον και παρατηρείστε ότι δεν έχει απολύτως καμία σύνδεση της Λευκάδας με την Ακαρνανία! Ο υποκειμενισμός είναι καλός αλλά μόνο για λίγο, αν θέλεις να έχεις εσαεί προσωπικότητα πρέπει να γίνεις ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ.
      
  2. Όσον αφορά την εμφάνιση της Κεφαλονιάς σαφώς δεν παρουσιάζει μια συμπαγή μακρόστενη όψη. Αποφεύγεις όμως με πονηριά ότι είναι καθαρά στενόμακρη η περιοχή της Παλικής, είναι καθαρά στενόμακρη η περιοχή της Ερίσου, αν το αναφέρω σωστά που καταλήγει στο Φισκάρδο και επίσης είναι στενόμακρη αλλά όχι τόσο έντονα και ο κύριος κορμός της που καταλήγει στον Πόρο και στον Αίνο. Μην λοιπόν χρησιμοποιείς κατά το δοκούν τα δεδομένα. Δεν είναι κακό να γίνεις πιο αντικειμενικός, ίσα ίσα θα σε διαβάζει ο κόσμος άνετα και θα έχουν αξία αυτά που περιγράφεις. Όταν όλα τα ξέρεις μόνο εσύ και μεις οι άλλοι είμαστε αμαθείς και βλάκες θα γυρίσει μπούμεραγκ κάποια στιγμή και κανείς δεν θα σε παίρνει στα σοβαρά. Δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτε. Έρευνα κάνουμε καλοπροαίρετη, αλλά με στοιχεί σωστά κι όχι όπως μας βολεύουν. Ο Όμηρος είναι το Ευαγγέλιο και απαγορεύεται να το παραποιούμε. Οι Ιθακιστές πρώτοι και μετά οι Κεφαλληνιστές θα τρελαθείτε με την αντιπαράθεση. Μην ξεχνάτε τι έγραψε ο μεγάλος δικός σας Αρχαιολόγος Μαρινάτος για τη Λευκάδα ότι όχι μόνο δεν ήταν ποτέ ενωμένη με την Ακαρνανία αλλά παλιότερα ήταν πιο απομεμακρυσμένη απότι στις μέρες μας. Άλλωστε και οι τελειότεροι χάρτες στον Κόσμο του Αγγλικού Ναυαρχίου επισημαίνουν ότι η Λευκάδα ουδέποτε ήταν ενωμένη με την Ακαρνανία. Αν τα θέλεις και τα δύο κάποια στιγμή θα σου τα στείλω με τις επίσημες ανακοινώσεις τους, όχι κουβέντες πεζοδρομίου αλλά επίσημα γραμμένες.

4 σχόλια:

  1. Αν και δεν έφερες το νησί του Σκορπιού σαν καλό παράδειγμα γιατί από νότια μοιάζει με σκορπιό, τη Δουλίχα των σημερινών Εχινάδων γιατί την ονόμασαν έτσι?
    Από το αρχαίο Δόλιχος φυσικά. Και τη Μακρόνησο της Αττικής γιατί ήταν Δολίχα και αυτή (μακρόστενη). Εκτός βέβαια και κατοίκισε εκεί ο παππούς του Μακρόν τση Γαλλίας και δε το ξέρω.
    Δεν έπεται βέβαια ότι όλα τα νησιά πήραν έτσι το όνομά τους, γιατί με τη φόρα που έχετε πάρει οι Λευκαδίτες θα διεκδικήσετε και τη Σαλαμίνα ένεκα του ΣΑΛΑΜΙΟΥ τύπου Λευκάδας.

    Κάκα κα κα κα κα κα κα κα κα κα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. συμ-πορευομαι μαζι σου φιλτατε φιλε Ομηριστα Ερισσου,,σου την επεσε,, και οτι αν σε λεγανε Στελιο θα σου ειχε περισσοτερη εκτιμηση,, χαχα,, να του ριξουμε μερικα ποιητικα,, που ανετα μεοποιουνται χαχαχα,, πχ εφκιο με την Ελια,,,,ασε που μοορουμε να καμουμε ασμα και την Αγκυρα του Τηλεμαχου,, το ευρυμα του Αρις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για αυτό κανένας μη-Κεφαλονίτης ερευνητής δεν σας παίρνει σοβαρά.
    Τοσο φανατικος τοπικισμός, που τυφλώνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ώωω δύο μέρες δεν είδα τα σχόλια του κ Γαζή, σόρυ…

    Μα κύριε Γαζή μου η Λευκάδα φυσικά ήταν νησί πριν τον Coronelli, πριν τον Μαρινάτο και πριν τους Άγγλους.
    Έπειτα κατά την αρχαιότητα θα μπορούσε να λέγεται νησί και σαν χερσόνησος.
    Το πρόβλημα είναι ότι η Λευκάδα έχει μερικά στοιχεία που δεν ταιριάζουν με τα της Ομηρικής Ιθάκης και δεν ανήκουν αυτά σε λεπτομέρειες.
    Τώρα για Κεφαλονιά:
    Στενόμακρα κομμάτια έχει αλλά ολόκληρο το νησί στενόμακρο δεν «βγαίνει» κοιτώντας το από το ύψος θαλάσσης πάντα.
    Τα κομμάτια όμως είτε Παλική, είτε Έρισσος δεν μπορούν να ταιριάξουν με το Ομηρικό Δουλίχιο γιατί και μικρά είναι για τόσο κόσμο αλλά και η Έρισσος ειδικά όχι εύφορη αλλά και η Παλική πόσο μακρόστενη είναι? Με φόντο την υπόλοιπη Κεφαλονιά χάνεται.
    Και μη ξεχνάτε ότι ο Οδυσσέας αν συνόρευε με στερεά Ελλάδα θα χρειαζόταν και στρατό, άλογα, άρματα κλπ, που δε φαίνεται να είχε και νομίζω ούτε στην Ιλιάδα φαίνεται κάτι τέτοιο.
    Ειδικές δυνάμεις για ρεσάλτα μάλλον κυβερνούσε.
    Τώρα αν ανεβάζουμε λίγο τους τόνους είναι γιατί κοντεύουν να μας πάρουνε παραμάσχαλα κοινώς.
    Χα χα
    Σπύρος Ρόκκος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή