Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2017

μια ακομη θεωρεια ,του Ταξιδιου Οδυσσεα

Ο Makis Lykoudis κοινοποίησε τη δημοσίευση του Yangos Metaxas στην ομάδα Ομηρική Ιθάκη - Geography of Odyssey.

Είτε τυγχάνει της αποδοχής μας, είτε το αντιμετωπίζουμε με επιφύλαξη η αλήθεια είναι ότι έχει ενδιαφέρον. Οι λέξεις και η προφορά τους θυμίζουν τη γλώσσα των Αχαιών της γραμμικής Β΄ γραφής.


Φωτογραφία του Yangos Metaxas.
Φωτογραφία του Yangos Metaxas.
Καλημέρα! Καλό Σαββατοκύριακο!
Γιατί ο μυθικός βασιλιάς της Χαβάης, Καμεχαμέχα, φοράει ελληνική περικεφαλαία;
Η απάντηση στο ερώτημα θίγει το τεράστιο ζήτημα της μέγιστης συμμετοχής των Ελλήνων στην (προ) Ιστορία. Σε αυτήν την ανάρτηση δεν θα προσπαθήσω να αναφερθώ στο θέμα της προϊστορικής εξάπλωσης και των εξερευνήσεων των Ελλήνων, αλλά θα περιοριστώ στα 2 βιβλία του Γερμανού καθηγητή Nors S. Josephson και άλλων δύο ξένων. Το πρώτο είναι το Greek Linguistic Elements in the Polynesian Languages (Hellenicum Pacificum) HEIDELBERG 1987 CARL WINTER - UNIVERSITÄTS VERLAG, που δεν είμαι σίγουρος αν έχει μεταφραστεί στα Ελληνικά. Του ιδίου επίσης και σχετικό με το ερώτημα είναι και το Eine Archaisch – griechische Kultur auf der Osterinsel. Στα ελληνικά κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Νέα Θέσις το 2003 με τίτλο: “Ένας Αρχαϊκός Ελληνικός πολιτισμός στην Νήσο του Πάσχα”.
Ο Josephson, υποστηρίζει ότι οι Έλληνες θαλασσοπόροι έφτασαν στον Ειρηνικό μέσω Περού ξεκινώντας από τις αποικίες τους στην Μεσόγειο. Έτσι εξηγεί την παρουσία 1059 ελληνικών λέξεων αιολικής και δωρικής προέλευσης στις διαλέκτους της Πολυνησίας. Σε αυτές τις διαλέκτους είναι φανερή όχι μόνο η φωνολογική τους σχέση με την γλώσσα μας αλλά και η δομή της γραμματικής. Έτσι, τα άρθρα “ο” και “το” είναι αυτούσια όμοια, αλλά το “η” έγινε “χε” και το “τα” έγινε “τάου”, ενώ η ρηματική κατάληξη -αω έγινε -άου, η -μαι έγινε -μάι και διατηρείται η ρηματική συλλαβική αύξηση “ε”. Πρόσεξε τώρα τι έγινε με τα ουσιαστικά: η κατάληξη -εία έγινε -έα ενώ διατηρήθηκε η -ια. Η -ίον έγινε -ίο, η -ίος έγινε -ίο, η -ος έγινε -ο, η -χο έγινε -χα ενώ διατηρήθηκε η -α. Ακόμη η -εα έγινε -αα ενώ η -οι έγινε -όι.
Έτσι το “ιερό” έγινε “χιερό”, το “λαός” “χαλαχούι”, το “λόγος” “λόγκο” και “ρόγκο” η “μανία” “μενία” και “χαμανία”. Η λέξη “Μέγας” συναντάται σαν “ρα-μέκα”, η λέξη “μεγάλος” σαν “μα-μαχάρο” και “τα-μεχα-μέχα”. Το “μέλι” λέγεται “μέρι” και “μέρε” αλλά και “χα-μέλι”, “τα-μέρι, “σα-μέλι”. Το “μήνυμα” έγινε “μένεμα”, ο “μοιχός” “μόε” αλλά και “τυ-μοέχα” και “τα-μοιχέουο”, η “μύια” (μύγα) σε “μουία”. Ο “ναός” λέγεται “τα-ναό” ή “ρα-ναό”... οι ομοιοτητες είναι καταπληκτικές.
Ο Josephson έχει κάνει την σοβαρότερη έρευνα πάνω στο θέμα αλλά δεν είναι ο μόνος που έχει ασχοληθεί. Αξίζει ν' αναφέρω τον Francis Mazière, όπου στο βιβλίο του “Fantastique île de Pâques”, επισημαίνει την ύπαρξη αρχαϊκών ελληνικών λέξεων στις γλώσσες της Χαβάης, της Πολυνησίας, της νήσου του Πάσχα, των Μάγια και των Αζτέκων.
Με το θέμα έχει ασχοληθεί επίσης και o Arnold Wadler, που στο βιβλίο του One Language: Source of All Tongues, φαίνεται ότι έκανε και αυτός έναν κατάλογο με κοινές ελληνικές λέξεις μεταξύ της διαλέκτου της Χαβάης και της Ταιτής. Ενδεικτικά:
Αετός – Αέτο
Νους – Νου
Μανθάνω – Μανάω
Μελωδία – Μέλε
Λαός – Λαούη
Ικάνω (φθάνω) – Ικι
Ναίω (κατοικώ) – Νόκο
Στο σχολείο σε έμαθαν ότι αυτός ο ταλαίπωρος Οδυσσέας περιπλανιόταν σαν την άδικη κατάρα 10 ολόκληρα χρόνια μέσα στην Δυτική Μεσόγειο. Δηλαδή, σαν την μύγα μέσα σε αναποδογυρισμένο ποτήρι. Mέχρι να ξαναγυρίσει στην αγκαλιά της Πηνελόπης 

Νικόλαος Καμπάνης "...Στο σχολείο σε έμαθαν ότι αυτός ο ταλαίπωρος Οδυσσέας περιπλανιόταν σαν την άδικη κατάρα 10 ολόκληρα χρόνια μέσα στην Δυτική Μεσόγειο. Δηλαδή, σαν την μύγα μέσα σε αναποδογυρισμένο ποτήρι. Mέχρι να ξαναγυρίσει στην αγκαλιά της Πηνελόπης του..."
Ποι
ός Όμηρος είπε ότι περιπλανιόταν; Ακίνητος και έκλαιγε μέρα νύχτα στη μητριαρχική κοινωνία της Μάλτας και του Γκόζο και της Φίλφλα και του Κόμινο, επί πάνω από οκτώ χρόνια, σχεδόν 9.
Οι Λαοί της Θάλασσας Αίγυπτο επέδραμαν και Τροία κλπ Ανατολική Μεσόγειο. Δεν είχαν αυτή την περίοδο χρόνο για τέτοια.
Και απορώ πως το μυαλό του συγγραφέα, δεν προσέχει καν την αρχαιοελληνικά στολή, ξεχνάει την αίγλη του Μεγάλου Αλεξάνδρου και τον απόηχο σε ΟΛΗ την Ασία και η οποία εφάπτεται της πολυνησίας.
Από εκεί και πέρα καταλαβαίνω να μεταλαμπαδευτει το μεγαλείο στη Χαβάη μέσω αυτού του δρομολογίου.
Ειλικρινά Μάκη, έχει αυτή αυτή η στολή καμία σχέση με τις αντίστοιχες των Αχαιών;

Αφαίρεση
Makis Lykoudis Γιατί ρωτάς εμένα; Εγώ απλώς κοινοποίησα και έκανα ένα σχόλιο.

Αφαίρεση
Νικόλαος Καμπάνης Είδες τελικά ότι υπάρχουν πολύ περισσότερο ακραίοι στην αναζήτηση ελληνικών ριζών σε ξένα ονόματα...



Μία καταπληκτική και άκρως ενδιαφέρουσα προσέγγιση

Διαδραστικός χάρτης με το 20ετές ταξίδι του Οδυσσέα - Μία καταπληκτική και άκρως ενδιαφέρουσα προσέγγιση

Σε αυτο το σενάριο  ,το Νησί των Φαιάκων (όχι η  Κέρκυρα), αλλά  η  σημερινή Σαρδηνία!!

Ο ερευνητής προσδιορίζει τους 14 σταθμούς του βασιλιά της Ιθάκης, ο οποίος ξεκίνησε το ταξίδι του από την Τροία και αφού περιηγήθηκε στη Μεσόγειο, επέστρεψε στην αγαπημένη του Πηνελόπη

 

Μία υπέροχη προσπάθεια-ανάλυση δεδομένων και συστοιχισμό τοποθεσιών με τα στοιχεία που παραθέτει ο Όμηρος στο ανεπανάληπτο έπος του «Οδύσσεια», είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός καταπληκτικού διαδραστικού χάρτη με την πορεία και τις 14 στάσεις του Οδυσσέα, μετά τον επίσης επικό πόλεμο των Ελλήνων και την κατάληψη της Τροίας.


Ο Gisele Mounzer πραγματοποίησε μία πολύ μεγάλη έρευνα και μετά από προσπάθειες χρόνων, κατάφερε να προσδιορίσει τον διάπλου του Οδυσσέα. Όπως διακρίνει κανείς στο χάρτη, ο βασιλιάς της Ιθάκης ξεκίνησε το ταξίδι της επιστροφής από την Τροία και αφού κατευθύνθηκε στην Ίσμαρο, την πόλη των Κικόνων στην Αττική. Από εκεί κατευθύνθηκε προς την Κρήτη, αλλάζοντας ρότα παράλληλα με τις αφρικανικές ακτές της Μεσογείου και καταλήγοντας στους Λωτοφάγους της Τυνησίας. Από εκεί πέρασε απέναντι στη Σικελία, όπου συνάντησε τον βασιλιά των Κυκλόπων, τον Πολύφημο.

Επόμενος σταθμός του ήταν οι Αιολίδες Νήσοι, ένα σύμπλεγμα νησιών ανοιχτά της Ιταλίας. Ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του συνέχισαν προς την Τηλέπυλο, όπου συνάντησαν τον βασιλιά των Λαιστρυγόνων. Αφού έφυγαν από εκεί, βρέθηκαν στο Νησι της Κίρκης, όπου παρασύρθηκαν από τις απολαύσεις. Όταν διέφυγαν, πήγαν στην παραλία της Βαλένθια, στην Ισπανία και από εκεί, επόμενος προορισμός τους ήταν το νησί των Σειρήνων, όπου οι σύντροφοι του Οδυσσέα τον έδεσαν στο κατάρτι για να μην παρασυρθεί από το κάλεσμά τους.  
Στο πέρασμα ανάμεσα στη Σικελία και την «μπότα» της ιταλικής χερσονήσου βρήκαν τα τέρατα της θάλασσας, τη Σκύλα και τη Χάρυβδη. Αφού ξεπέρασαν το εμπόδιο των δύο τεράτων, βρέθηκαν στη Θρυνάσια, το νησί του Ήλιου και των θυγατέρων του. Δωδέκατος σταθμός του Οδυσσέα, η Ωγυγία, το Νησί της Καλυψώς.

Ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του αποχώρησαν και κατευθύνθηκαν στο Νησί των Φαιάκων (όχι την Κέρκυρα), στη σημερινή Σαρδηνία, όπου συνάντησαν τη Ναυσικά, την κόρη του βασιλιά Αλκίνοου και της βασίλισσας Αρετής.

Η Σαρδηνία και η Ναυσικά, ήταν ο τελευταίος πειρασμός του Οδυσσέα, πριν επιστρέψει στην Ιθάκη του και δώσει τη μάχη με τους μνηστήρες για την ανάκτηση του παλατιού, της περιουσίας, της γης του και της συζύγου του Πηνελόπης, η οποία τον περίμενε για 20 ολόκληρα χρόνια να επιστρέψει.

ΚΑΙ ΦΡΕΣΚΟ ΣΧΟΛΙΟ   ΣΤΟ ΤΡΑΒΗΓΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΠΑΥΣΑΝΙΑ
ΓΙΑ ΙΘΑΚΗ ΕΚΤΟς ΙΟΝΙΟΥ, ΚΑΙ ΕΛΛΑΔΑΣ

 σχόλιο: ΣΕ


ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
POROSNEWS.BLOGSPOT.PE
  1. Ναι ορέ όταν επήανε κάτι ταλαίπωροι σκανδιναβοί έδεκει τσι Φερόες κατά το 500 μετά Χριστό εβρήκανε ένα αεροδρόμιο με νια ταμπέλα Agamemnon airport, οπότε είπανε τσι Μυκήνες φτάσαμε ορές και δώσανε στο νησί το όνομα Μυκήνες!!
    Κάκακακακακακα.
    Αυτό το ξέρω από το νόνο μου που γύρισε από τη Κουρλανδία και πάρει τσι αρβύλες του και ένα σώβρακο που τα είχε ξεχάσει.
    Κάκακακακακακα.
    Και που να δείτε που στο Βόρειο πόλο ακριβώς στο σημείο μηδέν, έχει ένα χωριό με ιγκλού με ονομασία Μαρκό – πολο, από κεφαλλήνες εκ Μαρκόπουλου και είναι γιομάτο με φιδάκια τσι Παναγίας αραχτά πάνου στο πάγο και κάνουνε παγοθεραπεία.
    Αυτό κι αν είναι θαύμα!
    Άμα θα οργανώσετε εκδρομή συμμετέχω αβλεπί, αρκεί να έβρω τη θερμοφόρα τση νόνας μου.
    Κάκακακακακακακακα.
    Σπ. Ρόκκος

8 σχόλια:

  1. Έ μη τρελαθούμε κιόλα!
    Και στην Αϊτή έχει βγάλει ο πατέρας μου μια φωτό αγκαλιά με το άγαλμα του Αχιλλέα μήπως από αυτό το άγαλμα βγήκε το ταξίδι του Οδυσσέα στην Καραϊβική??
    Κα κα κα κα
    Κάπου θυμήθηκα το μπάρπα μου το Κολοκοτρώνη με την Εγγλέζικη περικεφαλαία αντάρτη των ραγιάδων! Λέτε να είμαστε Ουαλοί?
    Γιατί και η λέξη ου – αλί σημαίνει ώ ρε Θάλασσα, την οποία όμως μπορεί και να τσου την έδωκε ο Όμηρος όταες επήε κάτι βόρτες εκεί αηπάνουθε!!

    Κακακά – κακακά !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και εκειό το ακόντιο του Κάμε – χάμου (Καμεχαμέχα), με καμάκι φαλαινοθήρα μοιάζει! Λέτε να ονομάζανε και τσι φάλαινες κνώδαλα (τα εν τη θαλάσση θηρία) όπως οι αρχαίοι Έλληνες και ο Όμηρος καταχρηστικά όλα τα θηρία?
    Έχει γούστο! Για να το ψάξουμε…

    Χα χα χα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η Σαρδηνία πάντως έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες από τη Κέρκυρα σα νησί των Φαιάκων.
    - Απόμακρο άρα άγνωστο στον Οδυσσέα.
    - Πλούσιο.
    - Με ποτάμια, (σε ποτάμι «εξόκειλε» ναυαγός ο Οδυσσέας).
    - Ήταν κάποτε Φοινικική κατάκτηση, δικαιολογώντας τα στέγαστρα των πλοίων, μα και τη ναυτοσύνη των Φαιάκων.
    - Εκειό που με προβληματίζει είναι ότι δε ξέρανε να φτιάνουνε καλή φέτα και παίρνανε παλιά τεχνίτες από Κεφαλονιά! Χα χα.

    Κάκα κα κα κα κα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν ήταν τόσο απομακρυσμένη η χωρα των Φαιάκων που βρέθηκε εκεί Ο Δημόδοκος να απαγγέλει των Αχαιών τα έπη και σε ποιά γλώσσα? Ποια η σχέση των Φαιάκων με την σημερινή Εύβοια? Αναφέρουν οτι έμενα κοντά στους Κυκλωπες αλλα έφυγαν και βρέθηκαν στην Σχερία. Και τέλος πως καλύπτουν σε μια νύχτα με μπακατέλες της εποχής την απόσταση Σχερία-Ιθάκη? Τι έπινε και δεν μας έδινε ο Όμηρος? Κι όταν τους λέει οτι είναι Οδυσσέας που τον γνωρίζουν? Είναι ή δεν είναι κι αυτοί Αχαιοί? Ερωτήματα που θέλουν απάντηση. Για μένα την Σχερία αν δεν είναι η Κερκυρα θα πρεπει να την αναζητήσουμε στην Απουλία που δεν απέχει τόσο μακριά από τα νησιά του Ιονίου. Θέλει μελέτη βέποντας και τις μυκηναικές εμπορικές σχέσεις με την περιοχή βασει των αρχαιολογικών ανακαλύψεων στην ευρυτερη περιοχή του Ιονίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για το παραπάνω άρθρο και την Χαβάη δεν θα σχολιάσω. Θεωρώ οτι είναι απίθανο όλο αυτό σύμφωνα με τον Όμηρο. Μπορεί να σταθεί ένα ταξίδι έξω από την Μεσόγειο και μπορεί να στηριχτεί σε πολλά χωρία της Οδύσσειας όπως για το μέγεθος της μέρας που γίνεται αναφορά στην χώρα των Λαιστρυγόνων όπου η μέρα σίγουρα είχε 16 ώρες δηλωνοντας βόρειο γεωγραφικό πλάτος ή στην σκοτεινή χώρα των Κιμμερίων και στο νησί της Κίρκης.Όμως δύσκολα πέρα από Τον Ατλαντικό και πιο πιθανά ως ταξίδι προς τις Κασσιτερίδους νήσους σταλμένος με ειδική αποστολή να ανοίξει το ναυτικό πέρασμα για τα ορυχεία της περιοχής καθώς είχαν ηδη αρχίσει οι Φοίνικες να κερδίζουν έδαφος.Επίσης να θυμίσω την παράδοση των Λουζιτανών οτι την Λισαβόνα έχτισε στην θέση αυτή ο Οδυσσέας αναφερόμενος ως Ολύσσιπος (και σήμερα αναφέρεται ο Οδυσσέας ως ulisse).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σωστές υποθέσεις ΕΛΔΥΜΙΩΝ (από το Ενδυμίων βγαίνει?), αλλά σαν έπη τα Ομηρικά, έπρεπε να δείχνουν ότι τα ονόματα Ιθάκη και ο Οδυσσέας είχαν γίνει πασίγνωστα! Χα χα.
    Όμως ούτε η Απουλία προσφέρεται για Σχερία γιατί αυτή ήταν νησί και αρκετά απόμακρο.
    Να τι λέει η «παρθένος» Ναυσικά:
    (ζ-204)
    …«οἰκέομεν δ᾽ ἀπάνευθε πολυκλύστῳ ἐνὶ πόντῳ,
    ἔσχατοι, οὐδέ τις ἄμμι βροτῶν ἐπιμίσγεται ἄλλος.».

    (μετάφρ.)
    Κατοικούμε μακριά στου ταραγμένου πέλαγου τὴν άκρη
    και με μας άλλοι θνητοὶ δὲ σμίγουν εδώ πέρα .

    Άρα?? Για ποιά Απουλία συζητάμε?
    Μπέρδεμα με τα ταξίδια και τις ώρες, και ματαιοπονούμε να τις λαμβάνουμε υπόψη εκτός για τις αποστάσεις στον γνωστό τότε Ελληνικό χώρο.
    Γνώμη και συνέχεια εκφράζω αλλά δεν είναι αρεστή, οπότε κάθομαι και εγώ και…
    Θα πρέπει να μπούμε και να προσαρμοστούμε σε άλλο πνεύμα από τη τυφλή ανάγνωση των επών, αλλά και πάλι θα γίνει ακόμα χειρότερη η κατάσταση.
    Για την τωρινή Κέρκυρα δεν συζητιέται το πράμα περί Σχερίας αλλά έ να μαζεύουμε και κάνα τουρίστα.
    Άμα όμως αρχίσουνε τα περί εξορύξεων πετρελαίου τότε όλος ο κόσμος θα μάθει ότι οι Φαίακες, ο Οδυσσέας και η Ιθάκη βρίσκονται στην Καραϊβική ή στη Νέα Ζηλανδία!!
    Πάμε στοίχημα?

    Κάκακα κα κα κα κα κα κα κα





    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φίλτατοι, ας όψεται ο Γιώργος Γκιάφης για την λανθασμένη εντύπωση που καλοπροαίρετα σας δημιούργησε με τον τίτλο "Μια ακόμη θεωρία του ταξιδιού Οδυσσέα" Ούτε ο Nors Josephson αλλά ούτε κι εγώ συνέδεσα την γλωσσική ομοιότητα των διαλέκτων της Πολυνησίας με τις περιπλανήσεις του Οδυσσέα. Η αναφορά μου σε αυτόν έχει να κάνει με τις περιοριστικές αντιλήψεις με τις οποίες γαλουχηθήκαμε. Τώρα το που περιπλανήθηκε για 10 χρόνια ο Οδυσσέας είναι ένα περίπλοκο ζήτημα. Αυτό που δεν κολλάει στην δική μου λογική είναι το πως ένας θαλασσόλυκος (κι εδώ που τα λέμε του σχοινιού και του παλουκιού) ταλαιπωρήθηκε και περιπλανήθηκε τόσον καιρό στην Δυτική Μεσόγειο, όταν δίπλα υπήρχε ολόκληρος Ατλαντικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. καλησπέρα,, και σας ευχαριστω για την σωστη παρεμβαση σας!
    Μια ακόμη θεωρία του ταξιδιού Οδυσσέα,,επειδη στην αναρτηση εκτος των δικων σας φωτο,, (απλα προς ενημερωση) συμπερηληφθηκε και μια εξτρα παλιοτερη θεωρεια,, στην πιθανη τοποθεσια σχεριας,, προφανως μπερδευει τον αναγνωστη αθελά μου,, απλα να τονισω και πάλι,, ότι πολλες και από τις αναρτησεις,,που παντα προσπαθω να γραφω την πηγή,, και στου να θυμαμαι που βρηκα την κάθς ενημέρωση, αλλα περισσοτερο σεβόμενος τις γνωσεις του καθενός μας,, και γι αυτό αναφερω παντα ΤΗΝ ΠΗΓΗ ΜΟΥ!
    Σιγουρα όπως και εγω βαζω πολλες αναρτησεις,, δεν παει να πει ότι τις βαζω επειδή συμφωνω με ολοες,,εφόσον οι περισσοτερες η μια αντιφασκει την άλλη, απλα μεσα από αυτές τις αναφορες κανουμε ένα πολύ καλο διαλογο!
    Σας ευχαριστω και πάλι,, και καλο ταξίδι,, μιας και ο καθενας μας είναι κοπηλάτης αυτου του ομηρικου πλοιου γνωσης,, μεσω του διαδικτιου

    ΑπάντησηΔιαγραφή