Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025

Είναι μία φωτογραφία που ξορκίζει για τα καλά την λήθη.


Ο χρήστης Antonis Lazaris πρόσθεσε μια φωτογραφία στο άλμπουμ: ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ

Την φωτογραφία τράβηξε ο μεγάλος Τζαννιώτης φωτογράφος Διονύσιος Γουλιμής.
Τζαννάτα Πόρου Κεφαλληνίας, όπως έλεγαν οι παλιοί.

Τα εύσημα στον Μπάμπη τον Γουλιμή, τον γιο του φωτογράφου, ο οποίος τις έδωσε στον πατέρα μου, Θεμιστοκλή Λαζαρή.
Ο εξαιρετικός Σπυρο-Διονύσιος Θεοδωράτο μας έδειξε για πρώτη φορά αυτές τις φωτογραφίες (υπάρχουν και δύο ακόμα).
Ο πρώτος κατάπλους του "Άννα Μαρία" στον Πόρο, την Δευτέρα του Πάσχα, τον Απρίλιο του 1965.
Εξήντα χρόνια πριν!!!
Η φωτογραφία προέρχεται από το αρχείο του μεγάλου Τζαννιώτη φωτογράφου Διονύση Γουλιμή.
Το πλοίο ήρθε και προσέγγισε στο κεφαλόσκαλο του παλιού μώλου.
Ο μώλος αυτός δημιουργήθηκε σε διαδοχικές φάσεις από την επέκταση του παλιού εγγλέζικου μώλου.
Η πρώτη επέκταση πρέπει να έγινε στα 1930 και η δεύτερη περίπου στα 1960, οπότε και πήρε τη μορφή που βλέπουμε παρακάτω και δεν διαφέρει πάρα πολύ από τη σημερινή.
Εδώ, λοιπόν, έρχεται να προσεγγίσει για πρώτη φορά το Άννα-Μαρία.
Το δρομολόγιο του ήταν Πάτρα-Πόρος.
Προσέξτε τη σκηνή.
Το κεφαλόσκαλο του μώλου είναι τόσο μικρό, ώστε θα πρέπει να χρειάστηκε μεγάλη επιδεξιότητα από τον πλοίαρχο για να το δέσει.
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των καλών φίλων, τα δρομολόγια του πλοίου δεν πρέπει να κράτησαν πάνω από ένα μήνα, όσον αφορά το λιμάνι του Πόρου.
Μάλιστα, κάποια φορά/φορές δεν θα πρέπει να προσέγγισε, κάτι που δεν πρέπει να προκαλεί καμία έκπληξη.
Ο ανταγωνισμός με το "Κεφαλληνία" αποδείχτηκε πολύ σκληρός για το "Άννα-Μαρία", το οποίο είχε εξαρχής κάποια μειονεκτήματα.
Το πλοίο ταξίδευε από το λιμάνι της Πάτρας για Πόρο Κεφαλληνίας και Ζάκυνθο.
Για τον Πόρο Κεφαλληνίας δεν πρέπει να έκανε πάνω από τρία-τέσσερα δρομολόγια.
Στο τελευταίο δρομολόγιο για τον Πόρο, οι επιβάτες αποβιβάστηκαν με βάρκα.
Σύντομα αποσύρθηκε από τη γραμμή, μετονομάστηκε σε "Μεγαλόχαρη" και μετανάστευσε στο Αιγαίο για δρομολόγια προς Άνδρο-Τήνο από Πόρτο-Ράφτη, αρχικά, και στη συνέχεια από Ραφήνα.
Στην συνέχεια αποκτήθηκε από την εταιρεία των υιών του Λουκά Νομικού και ταξίδεψε από το λιμάνι του Βόλου για τα νησιά των Βόρειων Σποράδων.
Αν το "Άννα-Μαρία" δεν είχε φύγει τότε άρον-άρον από τη γραμμή, δεν αποκλείεται να είχαν εξελιχθεί καλύτερα τόσο η ανάπτυξη του Πόρου όσο και η ανάπτυξη της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Κεφαλλονιάς.
Ο ανταγωνισμός είναι πάντα καλύτερος από τα μονοπώλια.
Και αυτό ο Πόρος δεν θα το ξεχάσει ποτέ.
Θα χρειαστεί να περάσουν δέκα πέντε χρόνια για να δρομολογηθεί πλοίο από την Κυλλήνη για τον Πόρο.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου