Γκερέκου, Αλιβιζάτος για το χαμό του Θ. Αγγελόπουλου |
Σαν να είχε διαισθανθεί τον κίνδυνο από τα γυρίσματα σε έναν δρόμο με περιορισμένη ορατότητα, ελλιπή φωτισμό όπου τα οχήματα κινούνται με μεγάλη ταχύτητα, ο Θοδωρος Αγγελόπουλος είχε ζητήσει από την τροχαία 4 μέρες πριν από το μοιραίο περιστατικό να ληφθούν μέτρα για να γίνουν τα γυρίσματα με ασφάλεια.
Όμως, μέσα στην αγωνία του για να επιτύχει καλύτερο πλάνο -όπως λένε συνεργάτες του- ο σκηνοθέτης απομακρύνθηκε από το σημείο και επιχείρησε να διασχίσει τον δρόμο στον περιφερειακό της Δραπετσώνας, όταν χτυπήθηκε από το δίκυκλο που οδηγούσε ένας ειδικός φρουρός.
Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος ταυματίσθηκε βαριά στο κεφάλι και σε άλλα ζωτικά όργανα και αιμορραγούσε επικίνδυνα. Έμεινε, όμως, αβοήθητος για αρκετή ώρα. Το ασθενοφόρο ξεκίνησε στις 18:45, αλλά στη μέση της διαδρομής έπαθε μηχανική βλάβη. Το ΕΚΑΒ έστειλε δεύτερο ασθενοφόρο στο σημείο του δυστυχήματος το οποίο έφτασε τελικά 40 λεπτά μετά.
Κυριευμένοι από αγωνία, οι δικοί του άνθρωποι είχαν καλέσει ιδιωτικό ασθενοφόρο το οποίο και τον μετέφερε στο νοσοκομείο Μετροπόλιταν όπου οι γιατροί έδωσαν μάχη για να τον κρατήσουν στη ζωή.
Όπως δήλωσε ο διευθυντής της Χειρουργικής Κλινικής Ευάγγελος Χατζηγιαννάκης, "ο μηχανισμός της πτώσης ήταν αδύνατον να τον κρατήσει στη ζωή γιατί υπήρξε οστική σύνθλιψη του ιερού οστού, που η αιμορραγία αυτή δεν ελέγχεται με τίποτα".
Ο διευθυντής της ΜΕΘ Γιώργος Γεωργιάδης δήλωσε: "Έγιναν 4 προσπάθειες να υποστηριχθούν οι ζωτικές λειτουργίες μετά από καρδιακή ανακοπή. Και υποστηρίχθηκαν. Και με αυτές τις συνθήκες πήγε στο χειρουργείο όπου έγιναν κάποιες προσπάθειες να σταματήσει η αιμορραγία η οποία είχε γίνει πλέον ανεξέλεγκτη και κάτω από αυτές τις συνθήκες χάθηκε ανεπιστρεπτί".
Η διοίκηση του ΕΚΑΒ εξέφρασε τη θλίψη της για τον θάνατο του μεγάλου σκηνοθέτη και διέταξε τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης για τον χρόνο άφιξης του ασθενοφόρου.
Το απόγευμα, ο 24χρονος ειδικός φρουρός οδηγήθηκε στον εισαγγελέα με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια. Σε δήλωσή του, ο συνήγορός του, Κώστας Κονταξογλου, είπε ότι ο πελάτης του ζητά συγγνώμη. "Λυπάται και ο ίδιος και η οικογένειά του..." ανέφερε.
Εμβληματική μορφή της 7ης Τέχνης
Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος ήταν ένας ποιητής του κινηματογράφου και ο πρεσβευτής του ελληνικού πολιτισμού σε ολόκληρο τον κόσμο. Μέσα από τις λυρικές εικόνες του και τον στοχασμό του πλούτισε τον κόσμο της 7ης Τέχνης αλλά και τις ζωές όσων ονειρεύτηκαν μαζί του στις σκοτεινές αίθουσες.
Ο κινηματογράφος ήταν το πάθος της ζωής του και η ανάσα του, όπως έλεγε ο ίδιος, και ηταν μοιραίο να ξεκινήσει το ταξίδι του για την αιωνιότητα πάνω στο γύρισμα της νέας του ταινίας "Η άλλη θάλασσα", που αναφέρεται στην Ελλαδα της κρίσης. Γεννημένος στην Αθήνα το 1935 στην Αθήνα σπουδασε νομικά και στη συνέχεια στο Παρίσι γαλλική φιλολογία και κινηματογραφο.
Το 1975 με τον "Θίασο", την κορυφαία ταινία του, την οποία η διεθνής ενωση κριτικών την συγκαταλέγει στις δέκα καλύτερες ταινίες της ιστορίας του κινηματογραφου, καθιερώνεται δειθνώς.
Οι περισσότερες ταινίες του έχουν αποσπάσει διεθνή βραβεία και διακρίσεις. Το 1998 κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών για την ταινία του "Μια αιωνιότητα και μια μέρα", ενώ τρια χρόνια νωρίτερα ειχε τιμηθεί ξανά στις Κάννες με το μεγάλο βραβείο της επιτροπής για το "Βλέμμα του Οδυσσέα".
Είπαν για τον Θόδωρο Αγγελόπουλο
Λευτέρης Παπαδόπουλος: "Έχουμε ζήσει μαζί 50 ολόκληρα χρόνια, από το 1947 που μπήκα στο γυμνάσιο έως τώρα. Μαζί στο σχολείο, μαζί στις παρέες, μαζί στο Πανεπιστήμιο. Είμαι από τους πρώτους στους οποίους αποκάλυψε το γεγονός ότι θέλει να κάνει κινηματογράφο"
Μίκης Θεοδωράκης: "Μεγάλη απώλεια για τον κινηματογράφο, για την τέχνη, για την Ελλάδα"
Ελένη Καραϊνδρου: "Αισθάνομαι ότι έχουμε φτωχύνει, ο πολιτισμός μας έχει φτωχύνει, γιατί ο Θόδωρος, ένας μεγάλος ποιητής του κινηματογράφου και ένας σημαντικός στοχαστής πάνω στην ιστορία της Ελλάδας και των Βαλκανίων, έφυγε χωρίς να αποχαιρετήσει, έφυγε για το μεγάλο του τελευταίο ταξίδι"
Νίκος Κούνδουρος: "Ήταν αυτός στον οποίο είχαμε επενδύσει τις ελπίδες μας ότι αυτός θα καταφέρει κάποια στιγμή, ήδη το είχε καταφέρει, να μιλούν οι ξένοι για ελληνικό κινηματογράφο χωρίς συγκατάβαση"
Παντελής Βούλγαρης: "Ένα από τα πράγματα που αγαπούσε πολύ και ήταν δάσκαλος ήταν να γυρίζει την Ελλάδα και να ψάχνει για τοποθεσίες που εκεί θα έστηνε τις εικόνες του, τους ανθρώπους που θα περιέγραφαν τις ιστορίες του"
Αλέκος Φασιανός: "Από μικρός έλεγε ότι θα γίνει κινηματογραφιστής γιατί όλα τα έβλεπε σε εικόνα. Λυπήθηκα πάρα πολύ γιατί είναι σαν κάτι δικό μου αυτό που χάθηκε στη ζούγκλα αυτή την αθηναϊκή της ασφάλτου"
Γιάννης Μάνος: "Είχαμε επιβεβαιώσει με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο το περιεχόμενο της εκδήλωσης που θα οργάνωνε στις 31 Μαϊου το Μέγαρο Μουσικής. Ο Αγγελόπουλος και ο Βιμ Βέντερς θα μιλούσαν για τη διεθνή πολιτισική , οικονομική, κοινωνική κρίση και θα παρουσιάζμαε το Βλέμμα του Οδυσσεά. Η εκδληλωση αυτή θα γίνει"
Γιώργος Λιάνης: Ήταν ένας κοινωνικός επαναστάτης, η θρησκεία του ήταν η Ελλάδα και αυτός ήταν ένας αριστερός Ιησούς Τη λύπη της για τη μεγάλη απώλεια εξέφρασε σύσσωμη η πολιτειακή και η πολιτική ηγεσία της χώρας και εξαίρει την προσφορά του μεγάλου Έλληνα.
Τον γύρο του κόσμου
Το τραγικό τέλος του "σκηνοθέτη της ιστορίας", όπως τον αποκάλεσε η διεθνής κριτική, συγκλόνισε την Ελλάδα και προκάλεσε συγκίνηση στην παγκόσμια κοινή γνώμη. Η είδηση του θανάτου του Θόδωρου Αγγελόπουλου κάνει από την πρώτη στιγμή το γύρο του κόσμου με πληθώρα δημοσιευμάτων και επαναπροβολή συνεντεύξεων που είχε παραχωρήσει σε τηλεοπτικά δίκτυα.
"Έφυγε η ματιά της Ελλάδας", "αρχιτεχνίτης του ποιητικού ρεαλισμού", είναι μόνο κάποια απ' αυτά που γράφουν τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης.
"Όταν ήμουν σπουδαστής η ταινία του 'Τοπίο στην Ομίχλη' ήταν από εκείνες που διαμόρφωσαν την άποψη και την προτίμησή μου για το σινεμά" δήλωσε ο Εμίρ Κουστουρίτσα, εκφράζοντας τη θλίψη του για το θάνατο του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Το έργο του Κουστουρίτσα "Underground" και το "Βλέμμα του Οδυσσέα" είχαν μονοπωλήσει το 1995 το ενδιαφέρον στις Κάννες. Είχε βρεθεί τότε φόρμουλα να τιμηθούν και οι δύο.
Ο διευθυντής της Ταινιοθήκης του Βελιγραδίου υπενθύμισε ότι τα πέτρινα χρόνια της Σερβίας, όταν η χώρα υπέφερε από το εμπάργκο και οι περισσότεροι της είχαν γυρίσει την πλάτη, εκείνος την επέλεξε για τμήμα των γυρισμάτων του για το "Βλέμμα του Οδυσσέα".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου