ΕΙΧΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΑΚΙ,,ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ ΜΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΙΕΣ ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΒΑΛΕΙ,, ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΘΑ ΤΟ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ!
Στην ελληνική μυθολογία ο Κέφαλος ήταν γενάρχης του αττικού γένους των Κεφαλιδών. Διάφορες παραδόσεις αναφέρουν ότι ο Κέφαλος ήταν γιος του βασιλιά της Φωκίδας Δηίωνος ή Δηιονέως. Βοηθούμενος από τον Αμφιτρύωνα, έδιωξε τους Τηλεβόες από την Κεφαλληνία, όπου εγκαταστάθηκε με τον λαό του και της έδωσε το όνομά του, που φέρει μέχρι σήμερα.
Ο Κέφαλος αναφέρεται επίσης ως γιος του Πανδίονα ή του Ερμή και της Έρσης, ή απόγονος του Ενδυμίονα. Πολύ γνωστός κατά την αρχαιότητα ήταν ο μύθος της αρπαγής του Κεφάλου: Η Ηώ ερωτεύθηκε τον Κέφαλο και τον κατεδίωξε ώσπου τον έφθασε στη Συρία, τον άρπαξε και τον έκανε δικό της. Από την ένωσή τους γεννήθηκε ο Τιθωνός, κατ' άλλους και ο Φαέθοντας. Σκηνή από τον μύθο σώζεται σε ελληνικό αγγείο της Γέλας του 460 π.Χ. περίπου.
Ο Κέφαλος μετά τον θάνατο της γυναίκας του, για τον οποίο κατηγορήθηκε και εξορίστηκε από τους Αθηναίους και πήγε στην Θήβα. Αργότερα εξεστράτευσε μαζί με τον Αμφιτρύωνα [πατέρας του Ηρακλή, βρισκόμενος και αυτός σε εξορία στην Θήβα για την δολοφονία του Ηλεκτρύωνα, θείου του, βασιλιά της Μυκήνης και γιο του Πρωτέα], εναντίον των Ταφίων [ή Τηλεβόων], κοντά στην Κεφαλλονιά, και το νησί πήρε από αυτόν το όνομά του. Μαζί είχε και τον γιο του Αρκίσιο, που είχε αποκτήσει από την Πρόκριδα. Εκεί εγκαταστάθηκε και παντρεύτηκε την Κλυμένη, κόρη του Μινύα.
Σύμφωνα με το κυκλικό έπος «Επίγονοι», ύστερα από τον φόνο της γυναίκας του ο Κέφαλος εξαγνίσθηκε από τους Θηβαίους. Μετά την κάθαρσή του, για να τους ευχαριστήσει τους παραχώρησε τον σκύλο του για να καταδιώξει την αλεπού του Τευμησσού που κατέστρεφε τη χώρα τους.
Κατά μία εκδοχή, ο Κέφαλος δικάσθηκε από τον Άρειο Πάγο και καταδικάσθηκε σε εξορία από την Αττική. Τότε ακολούθησε τον Αμφιτρύωνα. Αφού επεκράτησε στην Κεφαλληνία
Ο Άρειος Πάγος καταδίκασε τον Κέφαλο σε εξορία. Κατέφυγε στον Αμφιτρύωνα, στη Θήβα. Τον καιρό εκείνο, μια σταλμένη από τους θεούς άγρια αλεπού προξενούσε καταστροφές χωρίς να μπορεί κανένας να την προλάβει και να τη σκοτώσει. Ο Αμφιτρύων σκέφτηκε το σκυλί του Κέφαλου. Ζήτησε τη βοήθειά του με την υπόσχεση ότι θα του έδινε ένα καλό μερίδιο από τα λάφυρα της εκστρατείας που σχεδίαζε εναντίον των Τηλεβόων. Ο Κέφαλος δέχτηκε.
Όταν η αλεπού ξαναφάνηκε, ο σκύλος του Κέφαλου την έστρωσε στο κυνήγι. Η αλεπού όμως ήταν σταλμένη από τους θεούς. Ο σκύλος δεν μπορούσε να τη φτάσει. Μερόνυχτα έτρεχαν, η αλεπού μπροστά, ο σκύλος πίσω της, ώσπου βαρέθηκε ο Δίας την κατάσταση και πέτρωσε και τα δυο ζώα. Η Θήβα όμως και ο Αμφιτρύων είχαν γλιτώσει από την αλεπού. Ξεκίνησε η εκστρατεία κατά των Τηλεβόων. Ο Κέφαλος την ακολούθησε.
Όταν η αλεπού ξαναφάνηκε, ο σκύλος του Κέφαλου την έστρωσε στο κυνήγι. Η αλεπού όμως ήταν σταλμένη από τους θεούς. Ο σκύλος δεν μπορούσε να τη φτάσει. Μερόνυχτα έτρεχαν, η αλεπού μπροστά, ο σκύλος πίσω της, ώσπου βαρέθηκε ο Δίας την κατάσταση και πέτρωσε και τα δυο ζώα. Η Θήβα όμως και ο Αμφιτρύων είχαν γλιτώσει από την αλεπού. Ξεκίνησε η εκστρατεία κατά των Τηλεβόων. Ο Κέφαλος την ακολούθησε.
ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΕΚΔΟΧΗ!!!
Η Κεφαλονιά και η Ιθάκη, τα δυο νησιά που σχεδόν αγκαλιαστά απαρτίζουν το νομό Κεφαλληνίας, είναι συνυφασμένα με την πλοκή της Οδύσσειας του Ομήρου και μεταξύ τους «ερίζουν» για την τοπογραφία τής για την ώρα ακόμα μυθικής Ιθάκης. Η μυκηναϊκή πόλη του Οδυσσέα είναι η μόνη από τις εστίες μεγάλων μυθικών κύκλων που δεν έχει ακόμα βρεθεί. Το όνομά της την τοποθετεί στο ομώνυμο νησί και σ’ αυτού την ιστορία περιλαμβάνεται και εδώ.
Οι καταστροφές που προκαλούνται στα νησιά από τους σεισμούς, οι οποίοι προέρχονται από τις υποθαλάσσιες εστίες του Ιονίου, είναι συχνές. Μόνο ο σεισμός του 1867 προκάλεσε στο Ληξούρι το θάνατο 200 ατόμων. Η Κεφαλονιά και η Ιθάκη δοκιμάσθηκαν επίσης από τους σεισμούς της Λευκάδας του 1630, 1704, 1914 και του 1948. Το 1953 με το μεγάλο σεισμό της Ζακύνθου καταστράφηκαν τα εννέα δέκατα της Κεφαλονιάς, ενώ πληγές άνοιξαν και στην Ιθάκη που υπέστη τεράστιες καταστροφές.
Η Κεφαλονιά και η Ιθάκη, τα δυο νησιά που σχεδόν αγκαλιαστά απαρτίζουν το νομό Κεφαλληνίας, είναι συνυφασμένα με την πλοκή της Οδύσσειας του Ομήρου και μεταξύ τους «ερίζουν» για την τοπογραφία τής για την ώρα ακόμα μυθικής Ιθάκης. Η μυκηναϊκή πόλη του Οδυσσέα είναι η μόνη από τις εστίες μεγάλων μυθικών κύκλων που δεν έχει ακόμα βρεθεί. Το όνομά της την τοποθετεί στο ομώνυμο νησί και σ’ αυτού την ιστορία περιλαμβάνεται και εδώ.
Οι καταστροφές που προκαλούνται στα νησιά από τους σεισμούς, οι οποίοι προέρχονται από τις υποθαλάσσιες εστίες του Ιονίου, είναι συχνές. Μόνο ο σεισμός του 1867 προκάλεσε στο Ληξούρι το θάνατο 200 ατόμων. Η Κεφαλονιά και η Ιθάκη δοκιμάσθηκαν επίσης από τους σεισμούς της Λευκάδας του 1630, 1704, 1914 και του 1948. Το 1953 με το μεγάλο σεισμό της Ζακύνθου καταστράφηκαν τα εννέα δέκατα της Κεφαλονιάς, ενώ πληγές άνοιξαν και στην Ιθάκη που υπέστη τεράστιες καταστροφές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου