Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


FREE SUNBEDS IN POROS

KEFALONIAN LINES

KEFALONIAN LINES

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

Τρίτη, 25 Απριλίου 2017

Η πραγματική Ιθάκη του Ομήρου

  • Ο Θεόδωρος Μεταλληνός κοινοποίησε τη φωτογραφία του στην ομάδα Κομπόγιο ιστορίας Κεφαλονιάς & Ιθάκης.
  • Giovanni Antonio Ghega, 1787, χάρτης φρουρίου Άσσου Κεφαλληνίας.

  • 15 Οκτ 2013
    Εάν ο -τις των εγχωρίων – ήταν κοντά στη θάλασσα δείχνει το νησί της Άσσου (όπως θα δούμε πάρα κάτω), εάν δε ήταν ορεινός δείχνει τη σημερινή Ιθάκη.Βέβαια θα γίνει αναφορά και σε άλλα δεδομένα υποθετικά και μη ...

  • ΤΑ  ΣΕΝΑΡΙΑ  ΙΘΑΚΗΣ  ΠΟΛΛΑ,,ΕΚΤΟΣ  ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΙΘΑΚΗ!!,
  • ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΑΝΑΛΥΣΟΥΜΕ  ΚΑΙ  ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ  ΛΕΥΚΑΔΑΣ.
  • ΦΥΣΙΚΑ  ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ  ΠΙΑ ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΙ  ,, ΦΑΒΟΡΙ  ΕΙΝΑΙ  ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ,, ΑΛΛΑ 
  • ΚΑΙ ΕΔΩ ΕΧΟΥΜΕ 4 ΥΠΟΘΕΩΡΕΙΕς ,, ΠΑΛΙΚΗ-ΑΣΣΟΣ-ΚΡΑΝΙΑ, ΚΑΙ ΤΖΑΝΝΑΤΑ

03 Ιουν 2015
φιλέ Παυσανία το πολυ ενημερωτικό μπλοκ του φίλου Σπύρου, με την θερεία ότι Ιθάκη = Ασσος. βρισκεται στο μπλοκ του http://www.portoassos.gr/. ΚΑΙ Αγαπητέ Σπύρο Δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει την προσπάθειά σου ...



  • 17 Οκτ 2015
    Ρωτω λοιπόν και τους δύο σας το πολύ απλο ερώτημα,, να μου εξηγήσετε το λόγο " αν Ιθάκη=Ασσος "που μαςλέει ο φίλος Ρόκκος, ή "Ιθάκη= Παλική" που λέει ο Νικόλας,, ποιός ο λόγοςνα περάσουν και στις δυο περιπτώσεις τα ...

    06 Ιουν 2015
    Δεν ξερω τα πέιπερς σου,,αλλά ο Καμπάνης που το ανάφερε,,ηθελε να ισχυριστει (και σωστα) και να τεκμηριώσει Ιθάκη= Παλλικη, οπως και πολύ λογικά και εσυ λές Ασσος = Ιθακη, και κάλιστα και ο φιλτατος που σταμάτησε να ...
    24 Μαι 2015
    ενω όπως σου απαντώ και απο εκει,, το μπλοκ Ρόκκου είναι το http://www.portoassos.gr/,, στο οποίο προσπαθεί να τεκμηριώσει ότι Ιθάκη= Ασσος, σενάριο που στέκει μόνο αν Αστερίδα είναι το Δασκαλιό!!!! ΑπάντησηΔιαγραφή.
    06 Ιουλ 2015
    POROSNEWS.BLOGSPOT.COM. φωτο από την Ανάρτηση Ασσος η μυστήρια -http://www.portoassos.gr/assos-mystiria/. ΦΩΤΟ ΑΠΟ http://porosnews.blogspot.gr/2015/03/blog-post_583.html#more. ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ ΣΤΟ.

  • Η Οδύσσεια χωρίστηκε από τους Αλεξανδρινούς Γραμματικούς σε 24 ραψωδίες, που αριθμήθηκαν με τα μικρά γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου. Κατά ομάδες οι ραψωδίες συναπαρτίζουν την Τηλεμάχεια (α-δ), όπου βλέπουμε το γιο του ΟδυσσέαΤηλέμαχο να αναζητά τον πατέρα του, τη Φαιακίδα (ε-ν), όπου ακούμε τον ίδιο τον ήρωα να αφηγείται στους Φαίακες τις προηγούμενες περιπέτειές του και να φτάνει στην Ιθάκη, και τη Μνηστηροφονία (ξ-ω), την ιστορία της τιμωρίας των μνηστήρων. Αποτελείται από 12.110 στίχους.
ο Lachmann εντόπιζε περίπου δεκαέξι άσματα). Συγγενική ήταν η θεωρία της συγκόλλησης, με βασικό εκπρόσωπο τον A. Kirchhoff, κατά τον οποίο η Ιλιάδα δημιουργήθηκε από συνένωση μικρότερων επών
Ο ίδιος επιχείρησε ανάλογη ανάλυση και για την Οδύσσεια, για την οποία διατυπώθηκε και μια άλλη άποψη, η θεωρία του διασκευαστή, δηλαδή η άποψη ότι υπήρχε μια αρχική Οδύσσεια που επεκτάθηκε στη συνέχεια με προσθήκες ενός διασκευαστή που υστερούσε σε ποιητική αξία από τον ποιητή του αρχικού έργου.[5]  -http://porosnews.blogspot.gr/2015/03/blog-post_675.html?showComment=1427100367575#c6294986663143015571
Χρήσιμότατος  σχολιασμός  στην ανάρτηση που ακολουθει από Μέγα Αλέξανδρο Κεφαλληνα
Καθε ερευνα-θεωρια ευσπροδεκτη..αυτο που μενει να αναλυσει ο γραφων ειναι και τα αρχαιολογικα ευρηματα του Μεγανησιου κλπ (μικρα νησακια που δεν θα ηταν δυσκολη η ευρεση τους) δηλ.καστρο-παλατι,ταφοι,ναοι κλπ..ισως οι κατοικοι φευγοντας απο τα νησακια αυτα πηραν και τα ευρηματα αυτα μαζι τους στην Κεφαλονια δεν εξηγειται αλλιως το οτι ειναι το μοναδικο νησι με σοβαρα ευρηματα Ομηρικης εποχης.Επισης θα πρεπει να τραβηξουμε το αυτι του Θουκιδιδη που ονομαζει τον Οδυσσεα ηγετη των Κεφαλληνων με 12 πλοια (τα περιγραφει και ερυθρα στο χρωμα ο χαζουλης) στον πολεμο της Τροιας και να προσκηνυσουμε (με απορια) στην υποθεση οτι ενα τοσο μικρο νησακι κατειχε ολο το Ιονιο (αρα θα ειχε μεγαλο στρατο-πληθυσμο και ευπορη γη να τους θρεψει κλπ)..προφανως μεγαλυτερα/ευπορα νησια οπως η Κεφαλονια και η Ζακυνθος θα ηταν μαλλον ακατοικητα..αλλα ειναι κι αυτοι οι "Ταφιοι-Τηλεβοες" που ευρηματα της εποχης τους υπαρχουν στην Κεφαλονια,τους οποιους νικησε ο Κεφαλος σε μαχη και κατελαβε το νησι και για αυτο ονομαστηκε το νησι (και τωρα τι θα κανουμε με τη θεωρια οτι οι ονομασιες δοθηκαν απο "μεταναστευση" απο αλλα νησια? χμμμ...)..τωρα κατα ποσο βλεπει το Μεγανησι σε Δυτικο Ωκεανο...ενταξει ..ειναι αναγκη ?Αμα πας στο Νοτιο ακρο του βλεπει λιγο (αρα να ειναι εκει η Ιθακη ? η το Θιακι?)..οποτε εφοσον τα πραγματα εχουν ετσι (δηλ το "τιποτα" ειναι το "ολον",ετσι αυθαιρετα χωρις ευρηματα αλλα με ερμηνεια γεωγραφικη σε ελευθερη μεταφραση..) πρεπει να βαλουμε και τα υπολοιπα στη θεση τους..δηλ.οκ στο Μεγανησι δεν εχει τιποτα απο ευρηματα..αρα ολα αυτα τα ευρηματα,καστρα,κι αυτος ο αναθεματισμενος ο βασιλικος ταφος Μυκηναικης εποχης σε ποιους να ανηκουν αραγε ?Εφοσον η Ταφος κι οι Ταφιοι-Τηλεβοες ηταν αλλου,ολα αυτα τα μεγαλειωδη ευρηματα πρεπει να ανηκουν σε καποιους που δεν τους εχει καταγραψει η ιστορια..και παρολο που ειχαν μεγαλειωδη πολιτισμο,μεγαλες εκτασεις,πληθυσμο κλπ φαινεται οτι εκαναν μια τρυπα στο νερο και το μεγαλειωδη Μεγανησι τους εξαφανισε..Μαλιστα...ειναι κι αυτο μια αποψη....(αλλα ξεχασα...τα μετεφεραν ολα απο το Μεγανησι στα υπολοιπα νησια...ναι σωστα...)..ειναι κι αυτος ο Λαερτης (ο πατερας του Οδυσσεα) που ηταν ο αναθεματισμενος απογονος του Κεφαλου που να μην ηταν...Αφου εμπλουτισα τις γνωσεις μου περι της ΟΜηρικης Ιθακης τωρα πλεον ζω για τη μερα που θα ανακαλυψει η αρχαιολογικη σκαπανη ολες αυτες τις αποδειξεις..μεχρι τοτε θα προτεινα να κατσει καποιος σχετικος (επειδη εγω ειμαι ασχετος) και να μας κανει μια καταγραφη τι εχει βρεθει σε καθε νησι (Κεφαλονια-Κερκυρα-Λευκαδα-Μεγανησι-Ιθακη Ζακυνθο κλπ) δηλ..ποσοι Μυκηναικοι ταφοι και τι σπουδαιοτητας και ποσοι απο αυτους βασιλικοι...αρχαιοι οικισμοι...καστρα-τειχη πολεων..ευρηματα..σπηλαια ..κλπ κλπ..να τα βαλουμε κατω ρε αδερφε...τοσα εδω ..τοσα εκει..τοσης σημασιας το ταδε..και ισως τοτε καταληξουμε στο παραδοξο και πρωτοποριακο συμπερασμα οτι αποκλειουμε το μερος που εχει τις τρανταχτες αποδειξεις για χαρη.."καπριτσιου" (?)...Ζηλειας ..??..και λαμβανουμε το τιποτα να το αναγαγουμε στο σπουδαιοτερο..ΜΠΡΑΒΟ μας....στο μουσειο Αργοστολιου υπαρχει ενα ευρημα Αιγυπτιακο..να υποθεσω κι εγω οτι βρηκαμε την Αλεξανδρεια ?














ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ  ΘΕΩΡΕΙΑ,,,  ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ  "ΠΟΙΚΙΛΙΑ"
Yπήρξε  μια  για Ιθάκη= Κέρκυρα,, αλλα  μετα την μέση  της θεωρείας.,,,
ο Συγραφέας έπαθε τροχαιο.!  υπάρχουν οι Θεωρείες για Λευκάδα και  Ιθάκη,, 
αλλά  μετα  τα  ΡΟΥΑ ΜΑΤ ,, ως  προς αυτες Καμπάνη,, βασιμότερη θεωρεία  μένει
ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ = ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ,, Με 4 υποθετικές ομηρικές τοπογραφίες !
Ασσος-Παλλικη,ΑΡΓΟΣτολι, και ΠρόνΝΙΟΙ!!!!
ακολουθεί  ένα ακόμη σενάριο εκτός  νησιού μας!!!

Τα τελευταία χρόνια επανέρχεται στο προσκήνιο το «πρόβλημα» της Ομηρικής Ιθάκης. Μετά από την δική τους ανάγνωση της Ομηρικής γεωγραφίας αλλοδαποί και ημεδαποί μελετητές προτείνουν την δική τους εκδοχή για το ποια ήταν η Ομηρική Ιθάκη. Οι κυριότερες θεωρίες προκρίνουν ως την Ομηρική Ιθάκη, μία εκ των Λευκάδος, σημερινής Ιθάκης και Κεφαλονιάς. Κοινή αφετηρία των μελετητών αλλά αρκετές φορές με διαφορετικό προορισμό, είναι οι ακόλουθοι στίχοι:
«ναιετάω δ' Ιθάκην ευδείελον: εν δ' όρος
αυτή Νήριτον εινοσίφυλλον, αριπρεπές: αμφί δε
νήσοι πολλαί ναιετάουσι μάλα σχεδόν αλλήλησι,
Δουλίχιόν τε Σάμη τε και υλήεσσα Ζάκυνθος.
αυτή δε χθαμαλή πανυπερτάτη ειν αλί κείται
προς ζόφον, αι δέ τ' άνευθε προς ηώ τ' ηέλιόν
τε
», (Οδ. ι, 21-26)
«Πατρίδα μου είν΄ η Ιθάκη η ξέφαντη, με το καμαρωμένο
το Νήριτο, το φυλλοσούσουρο βουνό της, κι ένα γύρο
νησιά πολλά προβάλλουν, όλα τους κοντά κοντά βαλμένα,
η Σάμη, η δασωμένη Ζάκυθο και το Δουλίχιο· κι είναι
η Ιθάκη χαμηλή, στο πέλαγο ψηλά ψηλά, στη δύση,
μα τ΄ άλλα αλάργα στου ήλιου βρίσκουνται και στης αυγής τα μέρη
».
(μετάφραση Καζαντζάκη-Κακριδή )
H δραματική αυτο-αποκάλυψη του Οδυσσέως ενώπιον των Φαιάκων συνοδεύεται και από την αποκάλυψη της πατρίδος του Ιθάκης. Κάθε μία από τις παραπάνω λέξεις των ανωτέρω στίχων έχει γίνει στο παρελθόν πεδίο σκληρής επιστημονικής συγκρούσεως,
άλλοτε με ευγένεια και άλλοτε με ειρωνεία ή πολεμική. Λέξεις όπως «χθαμαλή», «πανυπερτάτη», «άνευθεν», ερμηνεύθηκαν ποικιλοτρόπως από πλείστους ερευνητές στην προσπάθειά τους να υποστηρίξουν την «δική τους» Ιθάκη...Η αποσπασματικότητα των πληροφοριών που δίδει ο Όμηρος οι οποίες είναι διασπαρμένες και στα δύο έπη, σε συνδυασμό με το ομοιογενές γεωγραφικό περιβάλλον των Ιονίων νήσων δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την ταυτοποίηση.
Τα ομηρικά νησιά είναι τέσσερα, το Δουλίχιον, η Ιθάκη, η Σάμη και η Ζάκυνθος. Αμέσως παρατηρείται ένα παράδοξο. Το Δουλίχιον είναι νήσος αν και ουδετέρου γένους. Στην Ομηρική εποχή δε νοείται νήσος μη θηλυκού γένους. Άρα το Δουλίχιον διαφοροποιείται σαφώς από τον Όμηρο σε σχέση με τις υπόλοιπες νήσους της τετράδος. Σύμφωνα με τη μυθολογία, η οποία ουσιαστικώς εμπεριέχει έναν ιστορικό πυρήνα, η Ιθάκη ονομάστηκε έτσι από τον Ίθακο, ο οποίος καταγόταν από μία άλλη νήσο των Ιονίων, τη νήσο Δρεπάνη, την σημερινή Κέρκυρα. Ποια νήσος του Ιονίου έχει συναφές γεωγραφικό ανάγλυφο με τη νήσο Δρεπάνη;
Δεύτερο και κρισιμότερο σημείο, η Ομηρική Αστερίς, η μικρή νήσος όπου οι μνηστήρες ενέδρευαν για να δολοφονήσουν τον Τηλέμαχο ο οποίος επέστρεφε με πλοίο μετά από το ταξίδι του σε Σπάρτη και Πύλο ώστε να μάθει νέα για την τύχη του πατρός του. Είναι χαρακτηριστικό το απόσπασμα:
(δ - 845)
μνηστῆρες δ᾽ ἀναβάντες ἐπέπλεον ὑγρὰ κέλευθα
Τηλεμάχῳ φόνον αἰπὺν ἐνὶ φρεσὶν ὁρμαίνοντες.
ἔστι δέ τις νῆσος μέσσῃ ἁλὶ πετρήεσσα,
μεσσηγὺς  Ἰθάκης τε Σάμοιό τε παιπαλοέσσης,
Ἀστερίς, οὐ μεγάλη· λιμένες δ᾽ ἔνι ναύλοχοι αὐτῇ
ἀμφίδυμοι· τῇ τόν γε μένον λοχόωντες Ἀχαιοί
.
«Στις στράτες του πελάγου αρμένιζαν την ώρα αυτή οι μνηστήρες,
τον άγριο φόνο του Τηλέμαχου στα φρένα μελετώντας.
Κάποιο ξερόνησο στης θάλασσας τη μέση -- εδώθε η Ιθάκη
κι εκείθε η Σάμη στέκει η απόγκρεμη -- θωρείς, την Αστερίδα,
όχι τρανή, με καλολίμανους, χώρια μεριά καθέναν,
κόρφους διπλούς· εκεί τον πρόσμεναν οι Αργίτες στο καρτέρι
».
Άρα είναι πασιφανές ότι η Αστερίδα είναι στον πορθμό μεταξύ Ομηρικής Ιθάκης και Σάμης. Όσοι υποστηρίζουν ότι η Αστερίδα είναι η σημερινή νήσος Αρκούδι ή η νήσος Άτοκος παραβλέπουν την ακριβέστατη Ομηρική πληροφορία περί πορθμού και σαφώς δεν ερμηνεύουν ορθά την λέξη πορθμός η οποία είχε και τότε την ίδια σημασία με την σημερινή δηλαδή το «στενό θαλασσινό πέρασμα που χωρίζει δύο ακτές» (Λεξικόν Γεωργοπαπαδάκου).
Μετά από χιλιάδες χρόνια και διαφοροποιήσεις της θαλασσίας στάθμης του Ιονίου η Ομηρική Αστερίς είναι ακόμη εν μέρει ορατή, «εν πορθμώ» Ομηρικής Ιθάκης και Σάμης. Πρόκειται για την βραχονησίδα Φορμίκουλα ή Φερμέκουλα που βρίσκεται στο μέσον των δύο ακρωτηρίων του σημερινού Μεγανησίου Λευκάδος και Καλάμου, όπερ σημαίνει ότι το Μεγανήσι είναι η αληθινή Ιθάκη του Ομήρου και ο Κάλαμος η ομηρική Σάμη. Αν όμως το Μεγανήσι και ο Κάλαμος είναι δύο εκ των τεσσάρων νήσων, ποιες είναι οι άλλες δύο; H Λευκάδα είναι το ομηρικόν Δουλίχιον, ονομαζόμενο έτσι από τον Όμηρο λόγω της ιδιαιτέρας του μορφολογίας, προσβάσιμο από ξηράς ως ακρωτήριο της Ακαρνανικής γης και συγχρόνως περικλειόμενο υπό θαλάσσης. Η τέταρτη νήσος, η Ομηρική Ζάκυνθος είναι ο Καστός, το μικρό νησάκι δίπλα στον Κάλαμο. Bλέποντας τον χάρτη παρατηρούμε το «ναιετάουσι μάλα σχεδόν αλλήλησι» του κειμένου. Βλέπουμε επίσης και τηνομοιότητα Μεγανησίου και νήσου Δρεπάνης-Κερκύρας από όπου ξεκίνησε ο Ίθακος, προφανώς ένας πανάρχαιος προγονός μας σε μία από τις πολλές εσωτερικές μεταναστεύσεις.
Ως ελέχθη, μέγιστη σημασία έχει η νησίδα Αστερίς -Φορμίκουλα όπου ενεδρεύουν οι μνηστήρες και περιπολούν πλέοντας μάλιστα στον γύρω χώρο τη νύκτα ώστε να εντοπίσουν τον Τηλέμαχο. Όμως η ναυτική οδηγία της Αθηνάς στον Τηλέμαχο είναι να πλεύσει μακριά από τα νησιά:
«απ΄ τα νησιά λοιπόν το στέριο σου καράβι κράτα αλάργα,
κι αρμένιζε και νύχτα, αδιάκοπα, κι απ΄ τους θεούς ο που ΄χεις
σκεπό και φύλακα, ξοπίσω σου θα στείλει πρίμο αγέρι
» ( ο27-35)
Ο Τηλέμαχος λοιπόν δεν πλησιάζει καθόλου την Φορμίκουλα και πλέει πλησίον της ηπειρωτικής ακτής, κάνει δηλαδή ακτοπλοΐα, προσπερνάει τον Καστό και τον Κάλαμο και συνεχίζει κάνοντας τον κύκλο και βγαίνει στον θαλάσιο χώρο μεταξύ Μεγανησίου και Καλάμου όπου είναι ορατός από τους μνηστήρες το πρωί πλέον αλλά δεν μπορούν να τον προφτάσουν. Γι' αυτό και μόλις το πλοίο του Τηλεμάχου εισέρχεται στο λιμάνι της Ιθάκης οι παριστάμενοι μνηστήρες που είχαν μείνει στην Ιθάκη μένουν έκπληκτοι και είναι έτοιμοι να στείλουν πλοίο στους συντρόφους τους στην Αστερίδα ώστε να μην περιμένουν άδικα. Δεν προλαβαίνουν διότι μετά από λίγο βλέπουν τους ενεδρεύοντες μνηστήρες να εισέρχονται με το πλοίο τους στο λιμάνι άπρακτοι. Λέει χαρακτηριστικά ο Αμφίνομος:
«Ανάγκη πια καμιά για μήνυμα, πια εμπήκαν μέσα, να ΄τους!
Από θεό μπορεί να το ΄μαθαν, μπορεί κι ατοί τους να ΄δαν
να προσπερνάει μπροστά τους τ΄ άρμενο και πια δεν το προφταίναν
.» (π350)
Είναι σαφές ότι κανείς θεός δεν βοήθησε τους μνηστήρες οι οποίοι σε όλο το έπος βρίσκονται σε διαρκή ύβρη, μάλιστα ο Όμηρος την χαρακτηρίζει «υπέρβιον ύβριν». Άρα είδαν οι ίδιοι το πλοίο του Τηλεμάχου αλλά ήταν αδύνατο να το προλάβουν.
Αν η θεωρία αυτή είναι ορθή και το Μεγανήσι είναι η Ομηρική Ιθάκη γεννώνται άλλα τόσα ερωτήματα για τα επιμέρους θέματα όπως το που είναι το λιμάνι του Φόρκυνος όπου οι Φαίακες απεβίβασαν τον Οδυσσέα κοιμώμενο.
Εδώ εισερχόμεθα σε νέο δύσκολο έργο ερμηνείας, ενδεχομένως απαιτητικότερο από την αρχική ταυτοποίηση της Ιθάκης. Αρκεί να σημειωθεί ότι στον σημερινό κόλπο Σπήλια (ή Σπηλιά) στο Σπαρτοχώρι του Μεγανησίου, υπάρχει το Σπήλαιο του Κύκλωπος ή Δαίμονος (σημειωτέον ότι ο Φόρκυς ήταν παππούς του κύκλωπος Πολυφήμου) όπου Γερμανίδα αρχαιολόγος αγνώστων στοιχείων ανακάλυψε αρχαία πήλινα αγγεία το 1943 τα οποία τα μετέφερε στην Γερμανία και των οποίων η τύχη αγνοείται. Η ιστορία διασώζεται τόσο από μαρτυρίες ντόπιων και γράφεται και από την αείμνηστη Άννα Πετροχείλου τηςΕλληνικής Σπηλαιολογικής Εταιρείας η οποία εξερεύνησε το σπήλαιο μερικώς σε σχετικό άρθρο της με τίτλο «Σπήλαιον Δαίμονος ή Κύκλωπος» το έτος 1970 (Πηγή: Δελτίον Ελληνικής Σπηλαιολογικής Εταιρίας, τ.10 τεύχ.8 (Οκτ. - Δεκ. 1970).
Αν η θεωρία είναι ορθή και ας μου συγχωρεθεί η επανάληψη, έχουμε κάνει ένα βασικό λάθος, είναι παρόμοιο με το λάθος που έχει διαπιστώσει η επιστήμη της Εγκληματολογίας ότι κάνουν κάποιες ομάδες των ειδικών αστυνομικών της Σημάνσεως (CSI) που καλούνται να ανακαλύψουν ένα κρυμμένο αντικείμενο και δεν το εντοπίζουν διότι το αντικείμενο είναι σε εμφανέστατη θέση.
Βιαστήκαμε να θεωρήσουμε δεδομένη την Ομηρική εποχή και επικεντρώσαμε την προσοχή μας σε λάθος τόπο με την λάθος μέθοδο, θεωρώντας ότι το Μεγανήσι είναι η νήσος Τάφος ή η Κροκύλεια κατά Doerpfeld (ο Γερμανός αρχιτέκτων και αρχαιολόγος που ασχολήθηκε εκτενώς με το θέμα σε Ιθάκη και Λευκάδα και όρισε τελικά την Λευκάδα ως ομηρική Ιθάκη) ενώ δεν έπρεπε να θεωρήσουμε τίποτα δεδομένο και να αρχίσουμε την έρευνα από μηδενική βάση. Το συμπέρασμα είναι ότι σε πανάρχαια εποχή οι κάτοικοι για άγνωστους λόγους άφησαν τα αρχικά νησιά και εγκαταστάθηκαν στις σημερινές νήσους Ιθάκη, και Ζάκυνθο ονομάζοντάς τες με τα ονόματα των προηγουμένων πατρίδων τους.


6 σχόλια:

  1. Φίλε μου «Πόρος» πολλά έχουν μαζευτεί σχετικά με την Ομηρική Ιθάκη, εγκυκλοπαίδεια έγινες!!
    Μήπως πλέον θα πρέπει να ψάξουμε όλοι μαζί να βρούμε 5 – 6 ή και περισσότερα κρίσιμα και χαρακτηριστικά σημεία για την Ιθάκη και να τοποθετηθούμε ο καθένας από την πλευρά του και την άποψή του?
    Αυτό βέβαια θέλει δουλειά και όρεξη από τους συμμετέχοντες, που αρχικά κατόπιν σκέψης θα μπορούσαν να προτείνουν τα σημεία που νομίζουν ό,τι είναι καθοριστικά και απαραίτητα για την απόδειξη του τόπου της Ομηρικής Ιθάκης.
    Προτείνω αυτό γιατί αρχίζει να γίνεται λόγω ύλης κουραστικό μα και ακατόρθωτο να συνεννοούμαστε.
    Σπ.Ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε Πόρος μάθε πρώτα να γράφεις τον συγγραφέα-συγγραφέα και όχι συγραφέα, μάθε να γράφεις σωστά την θεωρία-θεωρία και όχι θεωρεία όπως την γράφεις TΡΕΙΣ φορές και μετά αν δεν σε καταδικάσουν για βιασμό της ελληνικής γλώσσης, μας λες τις ομηρικές θεωρίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει Takis μας.
      Εσύ άμα σου δείχνουνε το φεγγάρι να κοιτάς τι χρώμα έχει το δάχτυλο.
      Κά κα κα κα κα.

      Διαγραφή
  3. http://porosnews.blogspot.gr/2016/01/blog-post_517.html

    Δεκτη η σωστη παρατηρηση σου,,φιλε Τάκη,, ζητω συγνωμη,αλλα οπως απαντω και στην αναρτηση,, δημοσιευσης των σχολιασμων,,τα λαθη μου ειναι τακτικότατα,, λόγο μή ελένχου, και προς βιασύνης,, να κάνω αναρτησεις,, μην χάνω χρόνο! Μερικά είναι τραγικά,, αλλά ελπίζω αυτό να μην εκμηδενίζει την προσπάθεια στο να συγκεντρωθουν όλες οι θεωρίες με Γιώτα,, και να γίνει ένας ομορφος διάλογος σε οσους μας ενδιαφέρει το θέμα Ομηρικής Ιθάκης,, γιατι νομίζω μας αφορά όλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οφείλω να ευχαριστήσω τον κ. Μεταλληνό για την ανάρτηση "Giovanni Antonio Ghega, 1787, χάρτης φρουρίου Άσσου Κεφαλληνίας".
    Δυστυχώς είναι χαμηλής ευκρύνιας και δεν έχω τη δυνατότητα να ξεχωρίσω όλες τις λέξεις. Δεξιά εκεί που γράφει «Molin da Vendo» ήταν το δεύτερο λιμάνι που μερικοί ψάχνουν μεταφράζοντας κατά μία έννοια τη λέξη «αμφίαλος» στα Ομηρικά μας.
    Προφανώς ο Τζιοβάνης είδε τη βάση (που υπάρχει ακόμα) του γκρεμισμένου τότε φάρου και την πέρασε για ανεμόμυλο! Χα χα.
    Διευκρινιστικότατο και το Porto per Barche (λιμάνι για σκάφη) και γραδαρισμένα νερά! Όχι παίζουμε!
    Μετά δέκα χρόνια από αυτή τη έκδοση υπάρχει άλλη των δημοκρατικών Γάλλων πολύ πιο λεπτομερής και με διαφορετική ρυμοτομία εντός του φρουρίου που με είχε μπερδέψει λίγο.
    Φαίνεται οι Γάλλοι είχαν σοβαρά και μεγαλεπήβολα σχέδια για το φρούριο αλλά δεν πρόλαβαν να τα πραγματοποιήσουν.

    Πέρα από όλα αυτά φαίνεται ξεκάθαρα ότι μέσα από μια ερασιτεχνική προσπάθεια και καλοπροαίρετη συνεργασία συλλογής πληροφοριών, μπορούμε να προσφέρουμε πολλά καλυτερεύοντας την εικόνα αυτού του τόπου, γιατί οι επαγγελματίες του είδους κατά τη γνώμη μου το μόνο ενδιαφέρον που έχουν είναι «το μεροκάματο να πέφτει»…
    Έτσι θα αποφεύγονται και λάθη όπως σε πολύ πρόσφατη τοπική έκδοση βιβλίου ιστορικού περιεχομένου, παρουσιάζεται γκραβούρα του παλιού φρουρίου της Κέρκυρας σαν το κάστρο της Άσσου Κεφαλονιάς.
    Κάπου λοιπόν πρέπει να λειτουργήσουμε πιο συγκεντρωτικά γιατί έχοντας ο καθένας το ηλεκτρονικό blog - μπαϊράκι του χανόμαστε.
    Βέβαια πώς να αλλάξει τη νοοτροπία αιώνων κανείς?
    Ένα νησί 365 χωριά!!
    Μην ξεχνιόμαστε κιόλας…

    Χα χα χα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προς κ. Γαλάρα.
    Έχω και μια θεωρία ότι η Ιθάκη ήταν στη Ζάκυνθο αλλά δε την αναφέρω γιατί είναι απλά σκέψη που βασίζεται μόνο σε λογοπαίγνιο.
    Κάτι τέτοιο κάνει και ο κύριος Γαλάρας. Κακακα.
    Λοιπόνε οι Στροφάδες είναι οι αρχαίες Εχίνες εκτός και αν δεν παραδεχόμαστε κάποιες θεογονίες αρχαίων όπως ο Ησίοδος ας πούμε.
    Οπότε και το Δουλίχιο παράδιπλα και απέναντι από την Ήλιδα.
    Και οι της θεωρίας Νταίρπφιλντ του στενού συνεργάτη του Ερρίκου Σλήμαν πρέπει απλά και μόνο να παραδεχθούν ότι τα δυό αυτά κολλητάρια βρήκαν μόνο πράγματα που ήταν εμφανέστατα, χρηματοδοτούμενοι από το χρυσό και τους αρχαίους θησαυρούς που πούλαγαν και μόνο για αυτά ενδιαφέρονταν.
    Με άλλα λόγια κοινοί πλιατσικολόγοι, άρα οι θεωρίες τους κινούνταν στη πρακτική πώς θα κονομήσουμε, για να μη προχωρήσουμε και πάρα πέρα.
    Κατάκλεψαν τα πάντα και γιός του Σλήμαν βρέθηκε μεγαλοτσιφλικάς στην Αγιά Θεσσαλίας και βουλευτής της Ελληνικής βουλής όπου είσπραξε και μια σφαλιάρα ξεγυρισμένη από τον Μαρίνο Αντύπα.
    Οπότε κύριε Γαλάρα μου ξαναψάχτε λίγο τα Ομηρικά μας, δε βλάπτει.
    Και οι Έλληνες ας ψάξουμε λίγο την ιστορία μας, γιατί ούτε αυτό βλάπτει.

    Χα χα χα χα.
    Σπ. Ρόκκος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή