Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


FREE SUNBEDS IN POROS

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2017

ΑΡΑΚΛΙ ΚΑΙ ΗΡΑΚΛΗΣ

-

ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
POROSNEWS.BLOGSPOT.COM


18 Νοε 2012
Αφού τελείωσε το έργο του μέσα στην προκαθορισμένη προθεσμία, ο Ηρακλής ζήτησε από τον βασιλιά την αμοιβή του, όμως εκείνος αρνήθηκε να του τη δώσει, επειδή στο μεταξύ είχε πληροφορηθεί ότι ο ήρωας στην ...
Στη σημερινή κοιλάδα του Αρακλιού έχουν διασωθεί λείψανα αρχαίου κτίσματος και έχουν ανευρεθεί στην ευρύτερη περιοχή αρχαία νομίσματα των Πρόννων, όπου εικονίζεται το ρόπαλο τουΗρακλή.
         Η σημερινή κοιλάδα του Αρακλιού στο μακρινό παρελθόν ήταν λίμνη και κάποια χρονική στιγμή εκείνου του παρελθόντος το νερό της βρήκε διέξοδο προς τη θάλασσα μέσω του γνωστού Φαραγγιού του Πόρου. Έτσι, οι κάτοικοι των γύρω οικισμών εκμεταλλεύτηκαν τη γόνιμη τώρα περιοχή, αλλά και ήρθαν σε επαφή με το ανοιχτό Ιόνιο πέλαγος. Αυτές, προφανώς, οι αλλαγές ήταν ευεργετικές για τους εκεί πληθυσμούς, οι οποίοι πίστεψαν ότι αυτές συνέβησαν με την επέμβαση του Ηρακλή. (Κάτι ανάλογο πιστευόταν στα αρχαία χρόνια και στη Θεσσαλία με τα Στενά των Τεμπών και τη διοχέτευση μέσω αυτών του νερού της λίμνης της Θεσσαλίας στο Αιγαίο). Γι’ αυτό ακριβώς έκτισαν ιερό προς τιμή του Ηρακλή ηράκλειον ιερόν- (τα ερείπια κτίσματος που παραπάνω αναφέραμε), και αποτύπωσαν το σωτήριο ρόπαλο του ήρωα στα νομίσματά τους.
         Με βάση τα παραπάνω καταλήγουμε ότι το τοπωνύμιο Αράκλι προέρχεται ετυμολογικά από τη λέξη Αράκλειον/Ηράκλειον και αυτή από τη λέξη Αρακλέας-ής/Ηρακλέας-ής. Η πρώτη μορφή της λέξης διατηρεί το αρχικό δωρικό Α- αντί για Η-, επειδή στην αρχαία Κεφαλονιά, σύμφωνα με τους ειδικούς, μιλιόταν μια μορφή της δωρικής διαλέκτου, η οποία αντί για –η-χρησιμοποιούσε –α-. Έτσι, η σημερινή λέξη Αράκλι, που διατηρεί το δωρικό Α-, δηλώνει τόπο που σχετίζεται με τον Ηρακλή και επομένως το τοπωνύμιο παραπέμπει σε λατρεία του αρχαίου ήρωα. Και αυτή ακριβώς η επιστημονική θεώρηση του τοπωνύμιου έχει σήμερα αποτυπωθεί στην περιοχή με γλυπτό που εικονίζει τον ήρωα Ηρακλή στην πάλη του με το λιοντάρι.

και
βιβλία που κυκλοφορησαν ,οπως μας τα αναφερει ανάρτηση του 2007
http://kefalonitis.com
Συνέδριο για τα γράμματα, την ιστορία και τη λαογραφία της περιοχής Πρόννων 
ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ
ΔΗΜΟΣ ΕΛΕΙΟΥ - ΠΡΟΝΝΩΝ
30,00

 

Ο παρών τόμος περιλαμβάνει τα εξής θέματα: 


Ο χορός του Αγίου Αθανασίου στο χωριό Αγία Ειρήνη Κεφαλληνίας, της κας Θεοδ. Ζαφειράτου, 
Η διαθήκη του Ιερόθεου Αλιβιζάτου (1628), του κ. Ηλ. Τουμαζάτου, 
Λαϊκό στιχούργημα για τους σεισμούς του 1912, του Πρ. Γ. Αντζουλάτου, 
Ο ηγούμενος της μονής Ατρου Κλήμης Φωκάς, του Πρ. Ι. Μεσολωρά, 
Παυλίνα Πετροβάτου και Πέλλη Κεφαλά - Καρακατσάνη, της κ. Ανδρεάς Τραυλού - Μεσσάρη, 
Το σπήλαιο Δράκαινα Πόρου Κεφαλληνίας κατά τη νεολιθική εποχή, της κ. Γ. Στρατούλη, 
Γεράσιμος Αμπάτης. Ενας λυρικός ποιητής σε μια ταραγμένη εποχή, της κ. Δ. Κυπριώτου, 
Η Β/θμια εκπαίδευση στην περιοχή Ελειού - Πρόννων (1891 έως και σήμερα) της κ. Αικ. Μιχαλιτσιάνου, 
Νοτάριοι Ελειού - Πρόννων, του κ. Δ. Γαρμπή 
Του Δράκοντα το μνήμα. Λαογραφικά στοιχεία από το χωριό Αργίνια, της κ. Ν. Λάσκαρη - Μπάλλα, 
Η περιοχή των Πρόννων και η Ανατολική ακτή της Κεφαλονιάς πριν από την ιστορία, του κ. Ι. Μόσχου, 
Το Βυζαντινόν Ηράκλειον (Αράκλι) Πρόννων. Η μαρτυρία της μνημειακής ζωγραφικής, της κ. Τ. Ρηγάκου, 
Ο θολωτός τάφος Τζαννάτων Πόρου Κεφαλληνίας και οι θολωτοί τάφοι της ηπειρωτικής Ελλάδας, του κ. Λ. Κολώνα, 
Η λατρεία των Νυμφών στο σπήλαιο Δράκαινα του Πόρου Κεφαλληνίας, της κ Ε. Χατζιώτη,, 
Από τον Ηρακλή στον Δράκοντα Αράκλι και Στενό Πόρου, του κ. Π. Πετράτου, 
Πρόννοι και Ομηρική τοπογραφία, της κ Η.Μεταξά, 
Λαογραφικά της περιοχής Πρόννων, του κ. Α. Γεωργάτου, 
Στοιχεία ιστορίας της περιοχής των Πρόννων από τον Τύπο. Η περίπτωση της εξέγερσης της Σκάλας (1849), από τους κ.κ Γ. Μοσχόπουλο - Χρ. Χαρμπίλια, 
Γρηγόριος Ζαπάντης Νοδάρος (+1849). Παραγγελίες από την αγχόνη, της κ. Στ. Ζαπάντη, 
Η απήχηση των γεγονότων της Σκάλας του 1849 στον Αθηναϊκό τύπο, της κ. Α. Γιαννάτου, 
Πληθυσμιακά και Δημογραφικά Χωριού Αφραγιά και περιοχής Κορώνων. Δύο χαρακτηριστικά comparti του 1856, του κ. Α.Δεμπόνου, 
Νεότερα στοιχεία για τον Ιωάννη-Απόστολο Φωκά Βαλεριάνο της κ. Λειβαδά - Ντούκα, 
Η Κεφαλονίτικη εκδοχή του τραγουδιού της μάνας φόνισσας (Πρόννων) από τον κ. Γ. Γαλανό, 
Τα παιδικά συσσίτια στα χωριά Ελειού και Πρόννων κατά την περίοδο της Κατοχής, από τον κ. Γ. Μπάλλα, 
Σκέψεις για την Ιστορία, από τον κ. Α.Ι.Δ. Μεταξά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου