ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ, ΤΟΥ POROSNEWS, ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ,, ΕΝΑ ΣΥΜΑΖΕΜΑ ΤΩΝ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΤΗΚΑΝ
PRONOIKEFALONIAS.BLOGSPOT.CO.UK|ΑΠΟ E-POROS
Ο χρήστης Γεράσιμος Γερολυμάτος πρόσθεσε 8 νέες φωτογραφίες.
ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ, ΤΟΥ POROSNEWS, ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ,, ΕΝΑ ΣΥΜΑΖΕΜΑ ΤΩΝ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΤΗΚΑΝ
PRONOIKEFALONIAS.BLOGSPOT.CO.UK|ΑΠΟ E-POROS
Σκέφτομαι να γράψω ένα άρθρο με τον τίτλο: «Η εμπειρία μιας αναπάντεχης δημοσιότητας», ή κάτι τέτοιο, που να έχει όμως σχέση με περιπέτεια και με λάκκους των Λεόντων. Διότι και εγώ νιώθω πως βγήκα ζωντανός, από έναν τέτοιο, όπως ακριβώς και ο Δανιήλ!
Πριν όμως από αυτό, και καθώς καταλαγιάζουν τα κύματα, θέλω να κάνω έναν απολογισμό αυτής της διήμερης, επαναλαμβάνω αναπάντεχης και μη επιδιωκόμενης δημοσιότητας γύρω από τα σχέδια μου για τον Τύμβο της Αμφίπολης και το πρόσωπο μου και να βγάλω μερικά διδάγματα.
Όταν έκανα τα σχέδια, ένιωθα μέσα μου ασφαλώς, ότι ήταν καλά και πως θα είχαν κάποια επιτυχία. Ήθελα να τα μοιραστώ με τους αναγνώστες του μικρού ιστολογίου μου, αλλά και με τους φίλους μου στο Φ/Β. Σε έναν κύκλο δηλαδή 500-1000 ανθρώπων. Μέχρι εκεί όμως, έφτανε η «φιλοδοξία» μου.
Ωστόσο, μέσα στις επόμενες 2-3 ώρες, όλα τα στατιστικά εκτοξεύτηκαν προς τα πάνω και το άρθρο άρχισε να δημοσιεύεται σε δεκάδες μπλογκ μεγάλα και μικρά. Το άρθρο με τα σχέδια, όπως και ένα έργο, που μόλις το δημιουργήσεις δεν ξέρεις τι τύχη θα έχει και που θα καταλήξει, ταξίδεψε σαν παρασυρμένο καράβι στην καταιγίδα από τα άγρια κύματα της διαδικτυακής θάλασσας. Ανεξέλεγκτο από εμένα. Συχνά με άλλα ονόματα-τίτλους στην «πλώρη» του, από αυτό που του είχα δώσει εγώ και με άλλες «σημαίες». Μέχρι το βράδυ, είχα δώσει την πρώτη συνέντευξη σε μεγάλο σάιτ. Την επόμενη ημέρα, χθες, τηλέφωνα δημοσιογράφων και συνεντεύξεις μέχρι το βράδυ. Το ιστολόγιο μου κατέγραψε 15.000 επισκέψεις σε δύο ημέρες, το σύνολο και πάνω των επισκέψεων δύο φυσιολογικών μηνών! Και ακόμα συνεχίζει, αλλά λιγότερο μέχρι να περάσει. Αυτή είναι και η φύση της δημοσιότητας. Ρευστή, εφήμερη, επικίνδυνη και γοητευτική.
Αντιμετώπισα ψύχραιμα κάθε πρόκληση, διότι όποιος λέει την αλήθεια και την κατανοεί, ξέρει τι να πει και πως να το πει. Σκεφτόμουν, όμως, το ομολογώ, πως θα έμοιαζε με ειρωνεία τελικά, το να γίνω «γνωστός»-όπως με κατηγόρησαν κάποιοι για τα κίνητρα μου, εξαιτίας τεσσάρων απλών σχεδίων μου, ενώ έχω πίσω μου καλλιτεχνική εργασία 30 χρόνων! (χωρίς φυσικά να υποβαθμίζω τα σχέδια που παρουσίασα, έχω κάνει εκατοντάδες τέτοια για άλλα θέματα)
Όπως και αν έχει, το άρθρο ταξίδεψε, έφτασε σε πολλούς ανθρώπους, βρήκε αποδοχή. Το προσωπικό φιλίστορο ενδιαφέρον που με ώθησε στο να κάνω τα σχέδια, ικανοποιήθηκε από το μοίρασμα αυτό. Ακόμα και αν, το ανιδιοτελές άρθρο μου «πουλήθηκε» από τους «εμπόρους» της είδησης, αποκομίζοντας πολλά χρυσοφόρα «κλίκ» για εκείνους. Όμως, όχι όλοι το ίδιο. Μερικοί σε «πουλούν» φιλότιμα και με εκτίμηση, άλλοι σε «πουλούν» μισοτιμής, ενώ άλλοι, όπως ο «φιλάνθρωπος» ΣΚΑΙ, ούτε καν σε ρωτάει που σε «πουλάει»! Σε παίρνει με το έτσι θέλω και σε πετάει στην αγορά, ως ανώνυμο προϊόν! Και ποιος έκανε καλοί μου τα σχέδια που δείχνετε και τα σχολιάζετε δημόσια; Μήπως πέρασαν τίποτα εξωγήϊνοι και τα άφησαν στη γη, όπου τα βρήκατε εσείς;
Ήταν όμως και μια δυνατή εμπειρία η παρακολούθηση των σχολίων σε όσους ιστότοπους μπόρεσα να διαβάσω. Ένα περίπου 80-90% που με συνεχάρη, επιδοκίμασε και ενθάρρυνε την αφιλοκερδή και από αγνό ενδιαφέρον μελέτη μου. Υπήρξε βέβαια και ένα 10% που μόνο δεν με έβρισε, για «ανεπιστημοσύνη», για έλλειψη «ειδίκευσης», για κίνητρα δημοσιότητας κλπ. «Θα μας πει ο ζωγράφος για τον Τύμβο;» είπε κάποιος ειρωνικά και προφανώς το πίστευε. Δεν ήταν όμως κοινωνός του νου του και σίγουρα δεν είχε ιδέα για αυτό που μίλαγε, θεωρώντας πως τα αρχαία μνημεία αφορούν αποκλειστικά και μόνο τους αρχαιολόγους, τους αρχιτέκτονες και άλλους 2-3 ειδικοτήτων ειδικούς. Και η μορφή κύριε; Εντάξει η ύλη, το κτίριο, το μάρμαρο, η ανασκαφή. Αλλά το πνεύμα, το ύφος, ο ρυθμός, οι αναλογίες; Δεν είναι υπόθεση αυτή και του καλλιτέχνη; Θα εγκαταλείψουν μήπως οι γλύπτες τις όμορφες Καρυάτιδες αποκλειστικά στους φακούς και στην αυθεντία της αρχαιολογικής κουκουβάγιας και δεν θα μιλήσουν αυτοί για εκείνες, επειδή δεν είναι «ειδικοί»; Μήπως οι ζωγράφοι θα πρέπει να πάψουν να σχεδιάζουν κτίρια στην εποχή μας, επειδή οι περισσότεροι σημερινοί αρχιτέκτονες έπαψαν να είναι ταυτόχρονα και καλλιτέχνες, όπως ήταν τον καιρό της Αναγέννησης; Ένα μνημείο είναι πολυσήμαντο και έχει αρχαιολογική, ιστορική, καλλιτεχνική και ίσως και θρησκευτική διάσταση. Ποιος είναι αυτός που θα αποφασίσει, λοιπόν, ότι δεν μπορεί κάποιος να εξετάσει ένα αρχαίο μνημείο μέσα από το πρίσμα της οπτικής που του αντιστοιχεί ως διάσταση; Αυτό, λοιπόν, έκανα και εγώ. Ασχολήθηκα με τις αναλογίες του τύμβου και όχι με τα στατικά του προβλήματα.
Δυστυχώς στην Ελλάδα, συνηθίζουμε να τρώμε ο ένας τον άλλο και μετά να φτύνουμε και το κουκούτσι! Μόλις κάποιου το κεφάλι ξεχωρίσει, χράααατς να του το πάρουμε! Έτσι, καταφέραμε στον τόπο μας να κυριαρχούν οι μετριότητες! Και δεν το λέω αυτό ποσώς για μένα, αλλά το λέω για άλλους, πολύ καλύτερους και άξιους. Ένα πράγμα πάντως είναι βέβαιο. Πως αυτός ο δυτικόφερτος φετιχισμός της «ειδικοκρατίας», στερεί από την κοινωνία ένα πλήθος ευφάνταστων και δημιουργικών ιδεών και ερεθισμάτων, και αυτό έχω την αίσθηση ότι περιορίζει και καταστρέφει την χώρα, που έχει ανάγκη από όλες τις δυνάμεις της.
Τελειώνω τον καθόλου σύντομο απολογισμό, θεωρώντας πως ίσως να έχει κάποια ιδιαίτερη αξία να αναφέρω, πως χθες και σήμερα, επικοινώνησαν μαζί μου για να μου εκφράσουν τα συγχαρητήρια τους για τα σχέδια και για την προσέγγιση του θέματος, δύο αξιολογότατοι επιστήμονες (δεν έχει νόημα να αναφέρω τα ονόματα χωρίς την άδεια τους), ο πρώτος εκ των οποίων, καθώς συμμετείχε σε παλαιότερες αρχαιολογικές και γεωλογικές έρευνες πάνω στον Τύμβο, είναι αυτόπτης γνώστης του θέματος, ενώ ο δεύτερος ένας αξιολογότατος επιστήμων τ. σύμβουλος-επικεφαλής Μηχανικός του Υπουργείου (υπεύθυνος κατασκευών-σηράγγων κλπ μεγάλων έργων). Ο πρώτος μάλιστα κράτησε την υπόσχεση που μου είχε δώσει χθες και έτσι σήμερα μου έστειλε από το αρχείο του για να μελετήσω το επιστημονικό υλικό της έρευνας εκείνης, προκειμένου να τα αξιοποιήσω σε κάποιο μελλοντικό άρθρο.
Γεράσιμος Γ. Γερολυμάτος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου