Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014

Ο κατάλογος με τις πόλεις και πλοία που πήραν μέρος στον τρωικό πόλεμο...-και σχολιασμοσ Γερ. Βαλσαμή


ΚΕΦΑΛΗΝΙΟΙ   - ΙΘΑΚΗ-ΝΗΡΙΤΟΣ -   ΚΡΟΚΥΛΙΑ -ΑΙΓΥΛΙΟ - ΖΑΚΥΝΘΟΣ ΚΑΙ ΣΑΜΟΣ   ΠΛΟΙΑ 12
ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ, ΤΟΥ POROSNEWS, ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ,, ΕΝΑ ΣΥΜΑΖΕΜΑ ΤΩΝ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΤΗΚΑΝ
PRONOIKEFALONIAS.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ E-POROS



  • Gerasimos Valsamis Το 1450 π.Χ. συνέβη στον χώρο του Αιγαίου το μεγαλύτερο καταστροφικό γεγονός της ιστορίας. Η νήσος Θήρα, ή Στρογγύλη (λόγω του σχήματός της) ή Καλλίστη (λόγω της ομορφιάς της) ή Σάντα Ιρένε (Ενετοκρατούμενη) και νυν Σαντορίνη, βυθίστηκε στη θάλασσα λόγω της τρομακτικής έκρηξης του ηφαιστείου της. Το μέγεθος της έκρηξης εκείνης ήταν τέσσερις φορές μεγαλύτερο από εκείνο του ηφαιστείου Κρακατόα. Η Σαντορίνη εξαφανίστηκε σχεδόν η μισή και από την στρογγυλή νήσο, στο χάρτη απέμεινε ένα μισοφέγγαρο.
    Το πενήντα μέτρων παλιρροϊκό κύμα που σηκώθηκε, μέσα σε 30 λεπτά έπληξε με τόση δύναμη τις ακτές της Κρήτης, ώστε εξαφάνισε τον Μινωϊκό πολιτισμό. Έκτοτε η Κρήτη δεν ανέκαμψε ποτέ, περιέπεσε σε μαρασμό και έχασε εντελώς πια τη δόξα και τη λάμψη της.
    Εάν ο Όμηρος έζησε μεταξύ 9ου- 8ου αιώνα, πώς και δεν αναφέρει ούτε μία λέξη για το τεράστιο αυτό γεωλογικό γεγονός, που συνέβη στον ελλαδικό χώρο και που διέλυσε την Μινωϊκή Κρήτη; 
    Πώς και τόσο λεπτομερής στις περιγραφές του δεν κάνει την παραμικρή νύξη, δεν έχει ακούσει για την τεράστια καταστροφή, αλλά αντιθέτως περιγράφει μία Κρήτη πάνω σε όλη της την ακμή και την άνθηση; 
    Διότι, ο Ιδομενέας, παίρνει μέρος στην εκστρατεία και πηγαίνει στο Ίλιον με 80 δικά του καράβια. Περιγράφεται ως πάμπλουτος και λαμπρός βασιλιάς, το ίδιο και τα ανάκτορά του. Αναφέρονται επίσης 100 (!) κρητικές ακμάζουσες πόλεις κατά την εποχή των Τρωϊκών.
    Εφ’ όσον γεωλογικώς αποδεδειγμένα, η βιβλική καταστροφή της Θήρας συνέβη το 1450 π.Χ (αν και κατ’ άλλους ακόμα παλαιότερα, γύρω στο 1650) και ήταν πρωτοφανούς βιαιότητος, 200 χρόνια μετά, δηλαδή κατά την περίοδο του Τρωϊκού Πολέμου, ο απόηχος εκείνης της καταστροφής θα είχε μείνει στα αυτιά και στον προφορικό λόγο όλου του Αιγαίου και της λεκάνης της Μεσογείου. Κι όμως! Ο Όμηρος δεν γνωρίζει τίποτα! Αγνοεί εντελώς την καταστροφή του Κρητικού Πολιτισμού!
    Ο κατάλογος των νηών, όλων των πλοίων δηλαδή που έλαβαν μέρος στην εκστρατεία κατά της Τροίας, προκαλεί μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι παρουσιάζονται ήρωες, που είναι κατ’ ευθείαν παιδιά ή εγγόνια των θεών.
    Ο Ιδομενέας είναι εγγονός του Μίνωα!
    Ο Τληπόλεμος, που οδηγούσε εννέα πλοία των Ροδίων, είναι δεξιοτέχνης στο δόρυ, ωραίος και μεγαλόσωμος (έχουμε και σωματικές περιγραφές) και είναι γιος του Ηρακλή!
    Ο Εύμηλος, είναι γιος του Αδμήτου και της Άλκηστης!
     Οι γιατροί και αδέλφια μεταξύ τους, Ποδαλείριος και Μαχάων, από την Οιχαλία, είναι οι δύο γιοι του… Ασκληπιού!
  • Ο Πολυποίτης είναι εγγονός του Δία!
    Ο Λεοντεύς είναι εγγονός του Καινέα. 

    Ο Καινέας ωστόσο ανήκε στη μυθική φυλή των Λαπιθών. 
    Σε αέτωμα του Παρθενώνα υπήρχε παράσταση της μάχης μεταξύ Λαπιθών και Κενταύρων!
    Στη ένσταση ότι ο κατάλογος των πλοίων, συντάχθηκε πολύ αργότερα και είναι εμβόλιμος, προκύπτει ένα μείζον ερώτημα που αποφεύγουν να σχολιάσουν οι μελετητές του: Πώς ανέχθηκαν τέτοια χονδροκομμένα μυθεύματα οι αρχαίοι ιστορικοί σχολιαστές του Ομήρου και άφησαν να παρεισφρήσει κάτι τόσο χτυπητό που να παραποιεί τον Όμηρο;
    Η τιμωρία για όσους παραποιούσαν τους ποιητές ήταν σκληρή. Ο Ονομάκριτος εξορίσθηκε από τον Ίππαρχο γιατί πιάστηκε επ’ αυτοφώρω να παραποιεί κείμενο αρχαίου ποιητή…)
    Επίσης, ο Όμηρος δεν έγραφε χάριν παιδιάς. Σκοπός του δεν είναι η ψυχαγωγία ούτε το αστείο, εάν εννοούμε με τη λέξη ψυχαγωγία την τέρψη και την διασκέδαση. Οι ΑΚΡΙΒΕΙΣ περιγραφές του, μας αφήνουν άναυδους και περιδεείς κόβοντάς μας την ανάσα. Σκοπός του Ομήρου είναι να διδάξει, να μεταδώσει γνώση και πληροφορίες.
    Εξηγούμαι: 
    Τα γραφόμενα στα έπη έχουν σαν στόχο την ιστορική τεκμηρίωση των γεγονότων ή όχι; Ή για να το θέσω διαφορετικά, μας δίνουν τη δυνατότητα για ιστορική έρευνα ή όχι;
    Αλίμονο εάν ο Ερρίκος Σλήμαν δεν είχε πάρει τοις μετρητοίς τα γραφόμενα του Ομήρου! Δεν θα ανακάλυπτε ποτέ την Τροία, τις Μυκήνες, αλλά ούτε η Τίρυνθα και το ανάκτορο του Νέστορα στην Πύλο θα ερχόταν ποτέ στο φως. Ούτε θα είχε νόημα να ανασκάπτουν οι αρχαιολόγοι την Σπάρτη για να εντοπίσουν το ανάκτορο του Μενελάου!
    Ο Όμηρος δεν θέλει ούτε να εντυπωσιάσει ούτε να συγκινήσει. Παραθέτει γεγονότα και χαρτογραφεί. Χαρτογραφεί και περιγράφει με ακρίβεια φωτογραφικού φακού. Δίνει συντεταγμένες και γεωγραφική θέση για περιοχές που μέχρι σήμερα αποτελούν αντικείμενο έρευνας και μελέτης.
    Μας πληροφορεί πως η Κρήτη ήταν πυκνοκατοικημένη και πως είχε ενενήντα πόλεις σε πλήρη άνθηση. Ο Άρθουρ Έβανς επιβεβαίωσε πανηγυρικά την πληροφορία, αποδεικνύοντας πως ένας τεράστιος και μεγαλειώδης πολιτισμός είχε γεννηθεί στην Κρήτη αρκετές χιλιάδες χρόνια πριν.
  • Όλα αυτά θέτουν τους μελετητές προ των ευθυνών των. Θα πρέπει να ξαναμελετήσουν τα Έπη και να επαναδιατυπώσουν τον χρόνο εγραφής των Επών του Ομήρου. Διότι, δεν μπορεί να μετατρέπει μύθους και θρύλους που έφτασαν στα αυτιά του έπειτα από τουλάχιστον 450 ή 650 έτη...σε ιστορικό χρονογράφημα σαν να ήταν παρών...ή μήπως ήταν όντως ΠΑΡΩΝ και κατέγραφε τα γεγονότα! 
    Αναλογιστείτε, κάποιον σύγχρονο και ευφάνταστο συγραφέα ή ποιητή να επιχειρήσει την αναγραφή σε Έπος την Πτώση της Κωνσταντινούπολης...με την ακρίβεια, προσώπων, τοπονυμιών και εξέλιξης των τότε συμβάντων...με όποιες προσθήκες και να μπούν εμβόλιμα την επόμενη εκατονταετία...ΠΟΤΕ δεν θα αποδώσουν ούτε στο ελάχιστο τα διαδραματισθέντα της Πτώσης!
    Εφερα μερικά στοιχεία, για να καταδείξω, ότι αμφιβολίες για ιστορικά χρονικές ή άλλες ανακρίβειες και μεταγενέστερα εμβόλιμες προσθοαφαιρέσεις στα έπη του Ομήρου, δεν συνάδουν με το Ηθος των αρχαίων Ελλήνων....η τιμωρία για τέτοια φαινόμενα ήταν σκληρή για τους «παραχαράκτες»...εξορία, φυλάκιση, δήμευση περιουσίας ακόμη και θάνατος!

1 σχόλιο:

  1. Ορέ “Poros” δε μας τα γράφει καλά ετούτος εδώ!
    Ο Οδυσσέας όπως λέει ο Όμηρος οδηγούσε τους Κεφαλλήνες που είχαν τα νησιά που ακολουθούν, το νησί Κεφαλονιά που το είδε γραμμένο?
    Γράφει λοιπόνε:
    «Αὐτὰρ Ὀδυσσεὺς ἦγε Κεφαλλῆνας μεγαθύμους,
    οἵ ῥ᾽ Ἰθάκην εἶχον καὶ Νήριτον εἰνοσίφυλλον
    καὶ Κροκύλει᾽ ἐνέμοντο καὶ Αἰγίλιπα τρηχεῖαν,
    οἵ τε Ζάκυνθον ἔχον ἠδ᾽ οἳ Σάμον ἀμφενέμοντο,
    οἵ τ᾽ ἤπειρον ἔχον ἠδ᾽ ἀντιπέραι᾽ ἐνέμοντο· 635
    τῶν μὲν Ὀδυσσεὺς ἦρχε Διὶ μῆτιν ἀτάλαντος·
    τῷ δ᾽ ἅμα νῆες ἕποντο δυώδεκα μιλτοπάρῃοι2

    Και πρόσεξε είχε λέει την Ιθάκη και το Νήριτο (σάματι να ξεχωρίζει το ένα από το άλλο) αν δεν είναι ποιητική αδεία που λένε.
    Έπειτα λέει είχε (έχον) τη Ζάκυνθο, (καταδική του δηλαδή)! Ενέμετο την Κροκύλη και Αιγήλιπα και τη Σάμη την αμφενέμετο, δηλαδή την είχε μισή - μισή που λένε?
    Αν είναι έτσι με ποιόνα την είχε μισή - μισή? Με τσου Σαμικούς?
    Τελικά ο καθένας τα ερμηνεύει ελεύθερα γιατί κάποια γραφόμενα του Ομήρου δε του βγαίνουνε!
    Μετά είναι ο μόνος που είχε κόκκινα καράβια οι άλλοι τα είχανε μαύρα, Ολυμπιακός ήτανε,ή τα είχε φκιάσει σε Ρώσικα ναυπηγία? Χα χα χα χα.

    Όσο γιατί δε γράφει ο Όμηρος για παλιρροϊκά κύματα τση Θήρας όπως αναφέρουνε παρακάτω,
    «Το πενήντα μέτρων παλιρροϊκό κύμα που σηκώθηκε, μέσα σε 30 λεπτά έπληξε με τόση δύναμη τις ακτές της Κρήτης, ώστε εξαφάνισε τον Μινωικό πολιτισμό», σαχλαμάρες!!
    Από μνημόνια πήανε οι Μινωίτες!
    Πλιατσικολόοι τση Μεσογείου ήτανε κονομάανε και εκφυλλιστήκανε από τη καλοπέραση.
    Ποιος να κάμει το πειρατή, εκείνοι που το ρίξανε τσι γυμναστικές επιδείξεις με τσου ταύρους, ή εκειές οι γυμνόστηθες «θεές» ?
    Παίρνανε δανεικά λοιπόνε από τσού Μυκηναίους και μετά δεν είχανε να πλερώσουνε.
    Κατεβήκανε λοιπόνε οι Μυκηναίοι με τσι σπάθες και τα δόρατα και που σε πονεί και που σε σφάζει που λένε. Πλιατσικολόγησαν κάνα δυο ανάχτορα τσου επήρανε και τσι μισές γυναίκες και έτσι εφκιάσανε και τη φυλή τσου.
    Από πού εβγήκανε δηλαδής εκείνα τα μανούλια οι ξαδερφούλες ωραία Ελένη και η ομορφότερη από δαύτηνα όπως λένε Πηνελόπη?
    Από εκειές τσι χοντροπέπονες Αργίτισσες τσι μυστακοφόρες?
    Όχι να παραποιούμε και την ιστορία τώρα!!


    Χουά χα χα χα χα χα χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή