Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2017

ΤΑ ΟΜΗΡΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΦΩΤΙΑ!

ΣΤΗΝ  ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΟΥ  ΝΑ ΒΓΑΛΩ  ΕΚΤΟς  ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗς  ΤΟΥς ΛΕΥΚΑΔΙΤΕς,,
ΕΧΟΥΜΕ παλι  ΠΛΗΘΩΡΑ ΝΕΩΝ ΣΧΟΛΙΑΣΜΩΝ!

Σε  μελλοντικες αναρτησεις ,, πρεπει να ασχοληθω με την μεθοδο
εκ μαθηματικων " ΕΙς  ΑΤΟΠΟΝ ΑΠΑΓΩΓΗ"

ΓΙΑ   ΝΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΩ ΚΑΙ ΤΙς  ΔΥΟ ΑΚΟΜΗ ΔΥΝΑΤΕς ΕΚ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑς
ΘΕΩΡΕΙΕς    (ΠΑΛΙΚΗ ΚΑΙ ΕΡΥΣΣΟΥ)      και να μας μενει  μονο η δική μας,,
με την οποια  νομιζω   ΟΤΙ   στο εξης  θα πρεπει  και  να βαδιζουμε!
Ερχονται εξαλου  συνεχης   νεες ενημερωσεις,, και αναρτησεις πανω στο θεμα
και στο   http://homericithaca.blogspot.gr/

This blog is dedicated to a great mystery of the ancient world, Homer’s Ithaca. Searching for Homeric Ithaca,…
HOMERICITHACA.BLOGSPOT.COM
ακολουθουν σημερινοι  σχολιασμοι  σε
 http://porosnews.blogspot.com/2017/12/blog-post_50.html...

ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
POROSNEWS.BLOGSPOT.PE


7 σχόλια:

  1. ΡΑΨΩΔΙΑ Ο ΣΤΙΧΟΙ 290-299
    στῆσαν ἀείραντες, κατὰ δὲ προτόνοισιν ἔδησαν,
    ἕλκον δ᾿ ἱστία λευκὰ ἐϋστρέπτοισι βοεῦσι.
    τοῖσιν δ᾿ ἴκμενον οὖρον ἵει γλαυκῶπις Ἀθήνη,
    λάβρον ἐπαιγίζοντα δι᾿ αἰθέρος, ὄφρα τάχιστα
    νηῦς ἀνύσειε θέουσα θαλάσσης ἁλμυρὸν ὕδωρ.
    βὰν δὲ παρὰ Κρουνοὺς καὶ Χαλκίδα καλλιρέεθρον.
    δύσετό τ᾿ ἠέλιος σκιόωντό τε πᾶσαι ἀγυιαί:
    ἡ δὲ Φεὰς ἐπέβαλλεν ἐπειγομένη Διὸς οὔρῳ
    ἠδὲ παρ᾿ Ἤλιδα δῖαν, ὅθι κρατέουσιν Ἐπειοί.
    ἔνθεν δ᾿ αὖ νήσοισιν ἐπιπροέηκε θοῇσιν


  2. ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ:
    ορθό περνώντας το, κι ως το 'δεσαν με τα σκοινιά στην πλώρη,
    τ᾿ άσπρα πανιά με τα καλόστριφτα σκοινιά ψηλά εσηκώσαν
    και πρίμο αγέρα η γαλανομάτη τους έστελνε Παλλάδα,
    που απ᾿ τον αιθέρα εφυσομάνιζε, για να διαβεί με βιάση
    το κύμα το αρμυρό της θάλασσας, πετώντας, το άρμενο τους.
    Κι ως τους Κρουνούς και την πολύβρυση προσπέρασαν Χαλκίδα,
    πηρεν ο γήλιος και βασίλεψε κι απόσκιασαν οι δρόμοι.
    Σπρωγμένο από του Δία τον άνεμο τη Φειά το πλοίο προσδιάβη,
    περνώντας απ᾿ τη θεία την Ήλιδα, των Επειών τη χώρα.
    Πλώρη μετά για τ᾿ Αγκαθόνησα συλλογισμένος βάζει,

  3. Στους συγκεκριμένους στίχους φαίνεται καθαρά οτι η Παλλαδα στέλνει ούριο άνεμο για να διαβεί γρήγορα πετώντας πάνω από το κύμα με μεγάλη ταχύτητα.Μεταξύ Κρουνών, Χαλκίδας και σημερινού Κατακόλου ο ήλιος δύει και το πλοίο με ούριο άνεμο (νότιο δηλαδή) συνεχίζει το ταξίδι του. Από την περιγραφή σε σημερινή κατάσταση ο αέρας θα έπρεπε να είχε ταχύτητα 30 χλ (4-5 μποφόρ) για να υπερπηδά γοργά το πλοίο τα κύματα. Επομένως η ταχύτητα του πλοίου σίγουρα ήταν 12 κόμβων και δεν χρειαζόταν να κωπηλατήσουν κατά την διαρκεια του ταξιδιού. Το πλοίο έχει ήδη φτάσει κοντά στο Κατάκολο όταν ο ήλιος δύει και φτάνει στην πρώτη ακτή της Ιθάκης όταν ξημερώνει λέγοντας στους άντρες τους να συνεχίσουν για την πόλη με το καράβι όσο αυτός επιθεωρήσει τα κτήματα του και κατέβει με την δυση του ηλίου στην πόλη.

  4. Συμπέρασμα: Με συνεχή ούριο άνεμο γίνεται περισσότερο με ιστιοδρομία και δεν χρησιμοποιούνται τόσο τα κουπιά αλλά το πηδάλιο. Επομένως ο χρόνος ταχύτητας είναι ο μέγιστος δυνατός!!!

  5. Με μικρή ταχύτητα επίσης ο Τηλέμαχος θα ήταν σίγουρα χαμένος αν τον εντόπιζαν οι μνηστήρες. Ένα πλήθος από αγκυροβολημένα πλοία του είχαν στήσει καρτέρι και αν κωπηλατούσαν με χαμηλες ταχυτητες αερα θα ήταν πολύ πιο εύκολο να τον προλάβουν και να τον αποκλείσουν πριν φτάσει στην ιθάκη.

  6. Μάλιστα ο ¨Ομηρος χρησιμοποιεί το επίθετο λάβρος (λάβρος ούρος) για τον ούριο άνεμο που σημαίνει σφοδρός ή βίαιος . https://el.wiktionary.org/.../%CE%BB%CE%AC%CE%B2%CF%81%CE... Σφοδρός άνεμος είναι ο αέρας κοντά στα 5 μποφόρ και στα όρια του 6. σίγουρα πάντως πάνω απο 4 μποφορ κι όχι η αύρα των 3 μποφόρ

  7. Φίλε μου καλέ μου φίλε δεν αμφιβάλω ότι έχεις γνώσεις πολλές ή λίγες ιστιοπλοΐας, αλλά διαπράττεις ένα αμάρτημα:
    Συγκρίνεις ένα σχετικά σύγχρονο ιστιοπλοϊκό με τη μπακατέλα του Τηλέμαχου! Χα χα χα
    Δεν γνωρίζω πρώτα – πρώτα αν μπορούσε να ταξιδέψει με 4- 5 μποφόρ αέρα, πλοίο με καμιά εικοσαριά ίσως ανθρώπους μέσα (κάνε τους και δεκαπέντε) με τις ασπίδες κρεμασμένες στα πλάγια (βάλτες και μέσα), ακουβέρτωτο (χωρίς κατάστρωμα) και με διπλό τιμόνι.
    Αλήθεια έχει κανείς σκεφτεί η γάστρα και τα εξωτερικά σημεία επαφής του με τη θάλασσα τί βαθμό λείανσης είχαν, ώστε να μπορεί να σχίζει σα δελφίνι τη θάλασσα?
    Άμα αφαιρέσουμε τη πίσσα από τη Ζάκυνθο (για αυτό και μαύρα στο χρώμα), σα τη γραμμωτή σανίδα που έβανε η νόνα μου στη σκάφη για να πλένει τα ρούχα ήτανε και ακόμη χειρότερα.
    Έπειτα τί πανί είχε? Πιστεύω σα να είμαι σε μια βάρκα και να έχω τεντώσει το πουκάμισό μου για πανί. Πόσα μίλια ταχύτητα θα έχω?
    Βέβαια κι άμα κάμει ο Άγιος το θάμα του να μου πείς?
    Εκεί πάω πάσο γιατί δε ξέρω τσι δυνατότητες του έτσι τση Αθηνούλας, καθότι αυτά έχουνε έκπαλαι τη δυνατότητα να τραβάνε και καράβια όπως μου έλεε ο νόνος μου.
    Υ.Γ.
    Είπα να το ρίξω και λίγο στο αστείο γιατί μας έφαε η σοβαρότητα εδώ μέσα, έπειτα μπήκα και εγώ στο πειρασμό να συζητάω για μία ενέδρα που ποτέ δε πίστεψα.


    Κάκα κα κα κα κα κα κα κα κα κα
  8. ΠΟΡΟΣΝΙΟΥς,, Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗς ΤΟΥΤΟΥ ΤΟΥ  ΠΑΛΙΟΑΧΥΡΩΝΑ!
  9. (Γνωστη εξαλου και μια παροιμια  με τον Αχυρωνα χαχαχα)
  10. απαντηση μου  σε Ρισσιανο (Μην γελας γιατι καλυτερα  γελαειοποιος γελαειτελευταιος,) σειρα να ξεθαψουμε τα 
  11. κακκαβα πάλι  κακακακα,,
  12. ΘΑ  ειδες  την νεα αναρτηση Μεταξα  μετην μακρονησο Δουλιχι!  ΚΑΚΑΚΑ
  13. ΕΔΩ ΠΙΣΩ ΕΧΩ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΕς  ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ  ΣΤΗΝ ΤΡΕΛΑ ΜΑς! 

και σε φεις
χθες
ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Γιωργος Γκιαφης για την Σχερία επίσης νομίζω πως δεν την αναφέρει πουθενά νησί ο Όμηρος. Δεν νομίζω όμως να μην είναι πραγματικό μέρος. Ο Όμηρος κωδικοποιεί στο έργο του σταθμούς του μυκηναικού εμπορίου και σίγουρα η Σχερία βρίσκεται στο ναυτικό δρόμο από την Ομηρική Ιθάκη προς την Ιταλία. Οι δε Κύκλωπες είναι η ακριβής περιγραφή ηφαιστείων και μάλιστα ο Πολύφημος και τα αδέρφια του είναι γνωστά ηφαίστεια για τους μυκηναίους και ίσως μπορούν να ταυτιστούν με τον Βεζούβιο και τα Φλεγραία πεδία της Νάπολης.http://www.newsbomb.gr/.../sok-xypnise-to-ifaisteio-tis...

Αφαίρεση
ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Επομένως οι Φαίακες πρέπει να τοποθετηθούν κάπου στο Βόρειο Ιόνιο πάνω από την Θεσπρωτία και στο ναυτικό δρόμο προς την Ιταλία.Η Κέρκυρα είναι μέσα σε αυτά τα μέρη όπως επίσης και η περιοχή της Απουλίας . Αυτά όμως είναι εικασίες. Εκείνο που έχουμε σταθερό είναι το ταξίδι του Τηλέμαχου που φαίνεται πως είναι περισσότερο το κλειδί για να μπορέσουν οι ναυτικοί της εποχής να κατανοήσουνε το αποκρυπτογραφημένο ταξίδι του Οδυσσεα όπως επίσης και το ταξίδι των Φαιάκων που ξεκινούν μετά την Δύση και φτάνουν στο χάραμα στην Ιθάκη.Σίγουρα τα καράβια τους πρέπει να ήταν τα πιο γρήγορα για να τα αναφέρει ο ¨Ομηρος και φυσικά να είχαν κάποιο μηχανισμό όπως των Αντικυθήρων και να μπορούσαν να βρίσκουν την πορεία με τα άστρα αλλά και τα γεωγραφικά μήκη και πλάτη. Εκεί πιστεύω αναφέρεται ο Όμηρος όταν λέει οτι ήξερε το καράβι που πηγαίνει. Η μόνη που θα μπορούσε να δώσει οριστικές απαντήσεις είναι η αρχαιολογική σκαπάνη.
και σημερα  πανω  στο ταξιδι Τηλεμαχου
Γιωργος Γκιαφης Νοτιας οντως παλι εχετε διικιο μετα το Φθινοπωρο εχει βροχες, απλα καλοκαιρινους μηνες σπανιζει,,, σχεδον καθημερινα εχει μαιστραλακι,,ιδανικο για σερφινγ,, και Πορος σχεδον καθε απογευματακι,, στανταρ συνηθως ωρα τον εχει για κανα τετραωρο

Διαχείριση
ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Γιωργος Γκιαφης πάντως ο κύριος άνεμος στια Ιόνια είναι ο Μαίστρος (ΒΔ άνεμος). Συμπτωματικά ο κυρίαρχος Ομηρικός είναι ο Ζέφυρος...

Αφαίρεση
ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Γι αυτό και χρειάστηκε το χέρι της Αθηνάς που έστειλε ως θείο δώρο στον Τηλέμαχο τον Νοτιά αλλιώς δεν χρειαζόταν να παρεμβεί η θεά


Αφαίρεση
Γιωργος Γκιαφης εχει σχολιασει και ο ροκκος (ρυσιανος Ομηριστης) αυτος μας θεωρει Ζακυνθο τσου   νοτιο-κεφαλληνητες! και ανεβαζω ολα τα σχολια σε νεα αναρτηση
ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Υποτίμηση μεγάλη της ναυτικής τεχνολογίας των Αρχαίων Μυκηναίων που βρεθηκαν έξω από τις Ηράκλειες στήλες με μπακατέλες όπως αναφέρει ο Ρόκκος. Δεν είναι δυνατόν να πιστεύουμε οτι ταξίδευαν με μπακατέλες που δεν μπορούσαν να τρέξουν . Επομένως ο Όμηρος μυθοπλάστης για τα γοργά πλοία της εποχής που έσκιζαν τις θάλασσες και έχτιζαν αποικίες σαν τα βατράχια στην Μεσόγειο!



ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Ο κος Ρόκκος δεν είναι που πιστεύει οτι τα ομηρικά Σύβοτα είναι στην Άσσο άρα δέχεται την Ιθάκη στο βόρειο μέρος του νησιού? Πως οι "μπακατέλες" θα κάλυπταν την απόσταση από Πύλο μέχρι Βόρεια Κεφαλονιά δηλαδή περίπου 110 μίλια απόσταση??? Τι απόσταση έχει η νότια ακτή της Λευκάδος από το Φισκάρδο? Μόλις 8 μίλια περίπου άρα ποιά η διαφορά??? Επίσης ο Τηλέμαχος αν έκανε ποδαράτη όλη την Κεφαλονιά από τον Πόρο μέχρι την άλλη άκρη για να φτάσει στην Βόρεια Κεφαλονιά (αν ισχυριστεί ο κος Ρόκκος και δικαίως οτι κατέπλευσε στην πρώτη στεριά δηλαδη στον Πόρο ή στην Σκάλα) από το πρωί μέχρι την δύση του Ηλίου διανύοντας 50 χλμ επιθεωρώντας και τα ποιμνοστάσια και χοιροστάσια του πατέρα του πως θα προλάβαινε? Πως θα ήταν δυνατόν??? Εκτός κι αν πάρουμε τον Όμηρο ως μυθοπλάστη και οι συζητήσεις μας δεν εχουν βαση τον Όμηρο κι ο καθένας μπορεί να επιχειρηματολογεί χωρίς καμμιά βάση. Αν όμως ήσασταν ο Όμηρος και γράφατε μυθοπλασία κοινώς παραμυθάκι γιατί να είστε τόσο ακριβής στις περιγραφές με λεπτομέρειες που θα σας γελοιοποιούσαν στα μάτια και στα αυτιά των συγχρόνων σας??? ΘΑ ΑΠΕΦΕΥΓΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΜΕΝΕ ΣΕ ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ..


1 σχόλιο:

  1. Ετούτοες ο φίλος ο Μαργαρίτης μας επήρε παραμάσχαλα ορέ! Χα χα χα.
    Λοιπόνε αρχικά μου αρέσει που άσχετα αν είναι σωστό ή λάθος έβαλες μια καινούρια φιλοσοφία στα μέρη – λιμάνια που αναφέρει ο Όμηρος, σαν τότε γνωστούς εμπορικούς σταθμούς δηλαδή.
    Η Σχερία όμως είναι όχι μόνο νησί, αλλά και στου διαόλου τη μάνα που δε βλέπει τίποτα άλλο από θάλασσα και έτσι είχε την ησυχία της. (Κάπου κοντά στους κύκλωπες όμως).
    Αναγκαστικά λοιπόνε ήταν και καλοί πιλότοι και ταξίδευαν χωρίς να προσανατολίζονται γλέποντας στεριές, το πώς αδιάφορο.
    Τώρα ο Ρόκκος (σκέτο παρακαλώ) θέτω τα Σύβωτα (κατ΄εσέ και όχι Ομήρου) μια – δυο ώρες δρόμο από τη πόλη τση Ιθάκης.
    Ο προκαθορισμένος χρόνος (9 ώρες) των επών είναι από Κατάκολο μέχρι πρώτη παραλία Ομηρ. Ιθάκης (κόλπο Σάμης χοντρικά) που είναι γύρω στα 45 μίλια, άρα «βγαίνει» με ταχύτητα 5 μίλια την ώρα.
    Τώρα για τσι μπακατέλες, μπορεί να έχουνε κάποιο στοιχείο οι Ποριώτες και μου ανατρέψουν την άποψή μου, γιατί έδεκει στο Πυροβούνι έχουνε ανακαλύψει μια πρωτόγονη πριονοκορδέλα που έβγανε από τα έλατα του Αίνου τάβλες ίσες, λεπτές και πλανιαρισμένες ταμάμ για πέτσωμα πλοίων!
    Για αυτό και κονομάγανε τα κέρατά τσου τότε από τσι πωλήσεις ξυλείας εκ Ζακύνθου όπως τη λέει και ο Όμηρος (υλήεσσα).
    Και έδεπα στα λεγόμενά σας:
    «Αν όμως ήσασταν ο Όμηρος και γράφατε μυθοπλασία κοινώς παραμυθάκι γιατί να είστε τόσο ακριβής στις περιγραφές με λεπτομέρειες που θα σας γελοιοποιούσαν στα μάτια και στα αυτιά των συγχρόνων σας???»
    Εδώ με πάτε σεγόντο γιατί μυθοπλασία λέω την ενέδρα και όχι το ταξίδι του Τηλέμαχου για Πύλο – Σπάρτη.
    Και άρα πώς δεν υπάρχει το Δουλίχιο ολόκληρο νησί απέναντι από την Ήλιδα με σαράντα πλοία στόλο στη Τροία??? (Άρα σημερινή Ζάκυνθος = Δουλίχιον Ομηρικόν)!
    Και όταν έχετε χρόνο ρίξτε μια ματιά στο blog μου «porto assos» γιατί δεν το γνωρίζεται από ότι κατάλαβα εκ της τοποθέτησης των Συβώτων.
    Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή