εδω
Αρχικά ευχαριστώ για τον κόπο σας. Έ καλά τώρα έδεκει στη ευρύτερη περιοχή τσου έπιασε το νύχτωμα, δε χτυπήσανε και κάρτα στο λιμεναρχείο του Κατάκολου για να ξέρουμε την ακριβή ώρα!! Έπειτα ποιό το ύψος του πλεούμενου και σε πόσο κυματισμό άντεχε?? Χα χα χα χα χα.
6 σχόλια: σε https://porosnews.blogspot.gr/2017/11/blog-post_127.html...
1 σχόλιο:ΣΕ https://porosnews.blogspot.gr/2017/12/blog-post_17.html…
- Ετούτοες ο φίλος ο Μαργαρίτης μας επήρε παραμάσχαλα ορέ! Χα χα χα.
Λοιπόνε αρχικά μου αρέσει που άσχετα αν είναι σωστό ή λάθος έβαλες μια καινούρια φιλοσοφία στα μέρη – λιμάνια που αναφέρει ο Όμηρος, σαν τότε γνωστούς εμπορικούς σταθμούς δηλαδή.
Η Σχερία όμως είναι όχι μόνο νησί, αλλά και στου διαόλου τη μάνα που δε βλέπει τίποτα άλλο από θάλασσα και έτσι είχε την ησυχία της. (Κάπου κοντά στους κύκλωπες όμως).
Αναγκαστικά λοιπόνε ήταν και καλοί πιλότοι και ταξίδευαν χωρίς να προσανατολίζονται γλέποντας στεριές, το πώς αδιάφορο.
Τώρα ο Ρόκκος (σκέτο παρακαλώ) θέτω τα Σύβωτα (κατ΄εσέ και όχι Ομήρου) μια – δυο ώρες δρόμο από τη πόλη τση Ιθάκης.
Ο προκαθορισμένος χρόνος (9 ώρες) των επών είναι από Κατάκολο μέχρι πρώτη παραλία Ομηρ. Ιθάκης (κόλπο Σάμης χοντρικά) που είναι γύρω στα 45 μίλια, άρα «βγαίνει» με ταχύτητα 5 μίλια την ώρα.
Τώρα για τσι μπακατέλες, μπορεί να έχουνε κάποιο στοιχείο οι Ποριώτες και μου ανατρέψουν την άποψή μου, γιατί έδεκει στο Πυροβούνι έχουνε ανακαλύψει μια πρωτόγονη πριονοκορδέλα που έβγανε από τα έλατα του Αίνου τάβλες ίσες, λεπτές και πλανιαρισμένες ταμάμ για πέτσωμα πλοίων!
Για αυτό και κονομάγανε τα κέρατά τσου τότε από τσι πωλήσεις ξυλείας εκ Ζακύνθου όπως τη λέει και ο Όμηρος (υλήεσσα).
Και έδεπα στα λεγόμενά σας:
«Αν όμως ήσασταν ο Όμηρος και γράφατε μυθοπλασία κοινώς παραμυθάκι γιατί να είστε τόσο ακριβής στις περιγραφές με λεπτομέρειες που θα σας γελοιοποιούσαν στα μάτια και στα αυτιά των συγχρόνων σας???»
Εδώ με πάτε σεγόντο γιατί μυθοπλασία λέω την ενέδρα και όχι το ταξίδι του Τηλέμαχου για Πύλο – Σπάρτη.
Και άρα πώς δεν υπάρχει το Δουλίχιο ολόκληρο νησί απέναντι από την Ήλιδα με σαράντα πλοία στόλο στη Τροία??? (Άρα σημερινή Ζάκυνθος = Δουλίχιον Ομηρικόν)!
Και όταν έχετε χρόνο ρίξτε μια ματιά στο blog μου «porto assos» γιατί δεν το γνωρίζεται από ότι κατάλαβα εκ της τοποθέτησης των Συβώτων.
Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα.
2 σχόλια:
- Έδεκει ΜΕΣΗΓΥΣ Μεγάρων – Σαλαμίνας, άμα περάσετε για Αθήνα φαίνουνται διπλαρωμένα μεταξύ τους αρόδου, μισή ντουζίνα γεωτρύπανα και καρτερεύουν σα τσου μνηστήρες!!
Θα φάμε καλάααααα.
Κα κα κα κα - Μεσηγυς θα μας έρθουνε,και δίπλα στην Αστεριδα κακα
Είναι συμπαραστάτης ενός νέου απέναντι σε έναν σεβάσμιο Νέστορα γέρο.
Εκεί η Αθηνά εμφανίζεται με τη γυναικεία επίνοια, τσαχπινιά και ευρηματικότητα ως γλαυκώπις (στίχοι 13,25,218,229,330,356,371), οπότε αποχωρεί μεταμορφωμένη σε πουλί. Συμπαρίσταται, ως συμπατριώτης στα ξένα, και είναι Παλλάς (στίχοι 29,42,220,385), ενώ κατόπιν στις τελετές (στίχοι 343,393,419΄435,445), όπως και στις τελετές της υποδοχής (στίχοι 52,76,145) ενυπάρχει με το θεϊκό της παράστημα, χωρίς κάποιο επίθετο, ως ‘’κούρη Διός αιγιόχοιο’’…
…Τότε που στη διάρκεια του λουτρού ο Τηλέμαχος θα ενωθεί με την κόρη του Νέστορα και από την ένωση αυτή θα γεννηθεί αργότερα ο Όμηρος
Το ότι η Αθηνά δεν έχει κανένα επίθετο στο τέλος της ραψωδίας, που ολοκληρώνεται με την αναχώρηση από την Πύλο, υποπτεύομαι ότι οφείλεται στο γεγονός ότι ‘’ο σκοπός επετεύχθη’’.
Ξεκινά χωρίς επίθετο (στίχοι 367,376,472,487,502), τελειώνει ως συντοπίτισσα με το επίθετο Παλλάς (στίχοι 520,547) μια που επεμβαίνει σκανδαλωδώς υπέρ του Οδυσσέα αλλά,…
…τόσο για την ανανέωση του Λαέρτη, καθώς και ως η αιώνια κορασίδα του Διός ‘’ ἐκγεγαυῖα ’’, τη στιγμή που εκείνος ρίχνει ανάμεσα στους αντιμαχόμενους τον κεραυνό, είναι γλαυκώπις (στίχοι 516,518 και 540,541).
Στην αρχή η Αθηνά, που χρησιμοποιεί ‘’γυναικεία μέσα’’ στο σχέδιο για την εκδρομή και τη συνάντηση της Ναυσικάας με τον Οδυσσέα, είναι γλαυκώπις. Στο μέσον που ο ημίγυμνος Οδυσσέας επέδειξε σοβαρότητα απέναντι στα πανέμορφα κορίτσια, η Αθηνά δεν έχει επίθετο. Ενώ με την άφιξη στην πόλη και πριν ολοκληρωθεί η ραψωδία ζ’ η Αθηνά γίνεται Παλλάς, αφού ο Οδυσσέας έχει την έννοια της επιστροφής στην πατρίδα. Αναλυτικά:
Πάει λοιπόν στο παλάτι του Αλκίνοου, («…Τοῦ μὲν ἔβη πρὸς δῶμα θεά, γλαυκῶπις Ἀθήνη, νόστον Ὀδυσσῆι μεγαλήτορι μητιόωσα….», ζ’13-14) για να βάλει ιδέες και πρόγραμμα στο μυαλό της Ναυσικάας, για να κινήσει και να πάει να συναντήσει τον Οδυσσέα .
Έτσι μεταμορφώνεται στην κόρη του Δύμαντα, («…εἰδομένη κούρῃ ναυσικλειτοῖο Δύμαντος, ἥ οἱ ὁμηλικίη μὲν ἔην, κεχάριστο δὲ θυμῷ, τῇ μιν ἐεισαμένη προσέφη γλαυκῶπις Ἀθήνη·…» ζ’ 22-24), τη φίλη της Ναυσικάας και της παρουσιάζεται μέσα σε όνειρο καθώς κοιμόταν τη ίδια βραδιά που ο Οδυσσέας που είχε χωθεί για να κοιμηθεί κάτω από τα δυο δένδρα δίπλα στο ποτάμι.
Στη μέσα από όνειρο παρέμβαση αυτή, βάζει ιδέες στη Ναυσικάα καικατόπιν αναχωρεί για Όλυμπο («…Ἡ μὲν ἄρ’ ὧς εἰποῦσ’ ἀπέβη γλαυκῶπις Ἀθήνη Οὐλυμπόνδ’,…» ζ’ 41)
Αργότερα επεμβαίνει και διαμορφώνει τον τρόπο συνάντησης του ναυαγού Οδυσσέα, γυμνού όπως ήταν, με την ψύχραιμη Ναυσικάα, λίγο πριν εκείνη με τις παρακόρες ξεκινήσουν, κι αφού μαζέψουν τα πλυμένα ρούχα, να επιστρέψουν από το ποτάμι της ακροθαλασσιάς στην πόλη («…ἔνθ’ αὖτ’ ἄλλ’ ἐνόησε θεά, γλαυκῶπις Ἀθήνη, ὡς Ὀδυσσεὺς ἔγροιτο ἴδοι τ’ ἐυώπιδα κούρην, ἥ οἱ Φαιήκων ἀνδρῶν πόλιν ἡγήσαιτο….» ζ’ 112-114).
Στη συνάντηση όμως που ακολούθησε η Αθηνά δεν είναι γλαυκώπις γιατί η Ναυσικάα ‘’αφήνει στην πάντα’’ κάθε θηλυκή έλξη και ενδοτικότητα, ενώ συγχρόνως στέκεται αγέρωχη απέναντι στον ημίγυμνο Οδυσσέα, έτοιμη να ακούσει και τελικά να υποδεχτεί και φιλοξενήσει, ενώ την ίδια στιγμή τα υπόλοιπα κορίτσια τρέχουνε να κρυφτούν πίσω από τα βραχάκια. Η παρέμβαση της Αθηνάς εδώ, ασφαλώς και δε συνάδει με το επίθετο γλαυκώπις («…Οἴη δ’ Ἀλκινόου θυγάτηρ μένε· τῇ γὰρ Ἀθήνη θάρσος ἐνὶ φρεσὶ θῆκε καὶ ἐκ δέος εἵλετο γυίων…» ζ’ 139-140).
Όταν ο Οδυσσέας πλένεται και αφού ντυθεί απαστράπτει, μέσα στην αρχοντιά και το μεγαλείο του, η Αθηνά ασφαλώς δεν είναι γλαυκώπις, λόγω της ανδροπρεπούς μεγαλοπρέπειας που του προσδίδει («…τὸν μὲν Ἀθηναίη θῆκεν Διὸς ἐκγεγαυῖα μείζονά τ’ εἰσιδέειν καὶ πάσσονα, κὰδ δὲ κάρητος οὔλας ἧκε κόμας, ὑακινθίνῳ ἄνθει ὁμοίας…» ζ’ 229-231).
Προσπαθώντας να κατανοήσουμε την παρουσία του επιθέτου Παλλάς για την Αθηνά λίγο μετά, υποψιαστήκαμε ότι μάλλον οφείλεται στο γεγονός ότι με την απαστράπτουσα μορφή που απέκτησε ύστερα από τις φροντίδες, ανέδειξε την καλλιέργεια που είχε λάβει στον τόπο καταγωγής του με την παρέμβαση της θεάς («…Ὡς δ’ ὅτε τις χρυσὸν περιχεύεται ἀργύρῳ ἀνὴρ ἴδρις, ὃν Ἥφαιστος δέδαεν καὶ Παλλὰς Ἀθήνη τέχνην παντοίην, χαρίεντα δὲ ἔργα τελείει,…» ζ’ 232-234), σαν έργο τέχνης, χρυσός εσωτερικά με ασημένια διακόσμηση στη μορφή !
Τελειώνοντας τη ραψωδία ζ’, πληροφορούμαστε από τη Ναυσικάα ότι υπήρχε έξω από την πόλη (μια ‘’φωνή δρόμος’’) και κοντά στον αγρό του Αλκίνοου το ΑΛΣΟΣ της ΑΘΗΝΑΣ («…Δήεις ἀγλαὸν ἄλσος Ἀθήνης ἄγχι κελεύθου αἰγείρων· ἐν δὲ κρήνη νάει, ἀμφὶ δὲ λειμών· ἔνθα δὲ πατρὸς ἐμοῦ τέμενος τεθαλυῖά τ’ ἀλωή, τόσσον ἀπὸ πτόλιος, ὅσσον τε γέγωνε βοήσας. …» ζ’291-294), που για εμάς είναι η Γαρίτσα.
Αφού φτάσουν εκεί, ο Οδυσσέας θα σταθεί να πάρει ανάσα από το τρέξιμο και όση ώρα κάνει η Ναυσικάα να μπει στην πόλη, που για εμάς είναι η Παλαιόπολη της χερσονήσου πάνω από τη Βλαχέρνα και το Ποντικονήσι (Κανόνι, Μον Ρεπό κλπ), αυτός θα προσευχηθεί στην Αθηνά, Παλλάδα αυτή τη φορά, με το μυαλό στην επιστροφή στην πατρίδα («…Ὧς ἔφατ’ εὐχόμενος, τοῦ δ’ ἔκλυε Παλλὰς Ἀθήνη. Αὐτῷ δ’ οὔ πω φαίνετ’ ἐναντίη· αἴδετο γάρ ῥα πατροκασίγνητον, ὁ δ’ ἐπιζαφελῶς μενέαινεν ἀντιθέῳ Ὀδυσῆι πάρος ἣν γαῖαν ἰκέσθαι…» ζ’328-331).
013 γλαυκῶπις ..…. 002 Ἀθηναίη ….…. 367 Ἀθηναίη
025 γλαυκῶπις …... 013 γλαυκῶπις ..… 376 Ἀθηναίη
029 Παλλὰς Ἀθήνη . 024 γλαυκῶπις .…. 472 Ἀθηναίη
042 Παλλὰς Ἀθήνη . 041 γλαυκῶπις …. 487 Ἀθηναίη
052 Ἀθηναίη …….... 112 γλαυκῶπις …... 502 Ἀθηναίη
076 Ἀθηναίη …….... 139 Ἀθηναίη ….….. 516 γλαυκῶπις
145 Ἀθηναίη …….... 229 Ἀθηναίη ….….. 518 γλαυκῶπις
218 γλαυκῶπις …... 233 Παλλὰς Ἀθήνη . 520 Παλλὰς Ἀθήνη
220 Παλλὰς Ἀθήνη . 291 ἄλσος Ἀθήνης . 529 Ἀθηναίη
229 γλαυκῶπις….... 328 Παλλὰς Ἀθήνη. 533 Ἀθηναίη
330 γλαυκῶπις ……. …… ………….… .. 540 γλαυκῶπις
343 Ἀθηναίη …….... …… ………….…. .. 541γλαυκῶπις
356 γλαυκῶπις …… …… ……….……. .. 545 Ἀθηναίη
371 γλαυκῶπις …… …… ……….……. .. 547 Παλλὰς Ἀθήνη
385 Παλλὰς Ἀθήνη
393 Ἀθηναίη
419 Ἀθηναίη
435 Ἀθηναίη
445 Ἀθηναίη
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΣΙΚΑ (1821) Pierre Antoine Augustin Vafflard
Mattei Athena Louvre
Το Άγαλμα Αθηνάς στο Πειραιά
ΑΝΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ Η "ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΗ ΑΘΗΝΑ"
Από την Ακρόπολη Αθηνών.
460-450 π.Χ.
Μάρμαρο. 0.54x0.30μ.
Μουσείο Ακροπόλεως αρ. 695
Κωδικός Καταλόγου : 063
Θεά Αθηνά
Και στην Αϊτή έχει βγάλει ο πατέρας μου μια φωτό αγκαλιά με το άγαλμα του Αχιλλέα μήπως από αυτό το άγαλμα βγήκε το ταξίδι του Οδυσσέα στην Καραϊβική??
Κα κα κα κα
Κάπου θυμήθηκα το μπάρπα μου το Κολοκοτρώνη με την Εγγλέζικη περικεφαλαία αντάρτη των ραγιάδων! Λέτε να είμαστε Ουαλοί?
Γιατί και η λέξη ου – αλί σημαίνει ώ ρε Θάλασσα, την οποία όμως μπορεί και να τσου την έδωκε ο Όμηρος όταες επήε κάτι βόρτες εκεί αηπάνουθε!!
Κακακά – κακακά !!!!
Έχει γούστο! Για να το ψάξουμε…
Χα χα χα
- Απόμακρο άρα άγνωστο στον Οδυσσέα.
- Πλούσιο.
- Με ποτάμια, (σε ποτάμι «εξόκειλε» ναυαγός ο Οδυσσέας).
- Ήταν κάποτε Φοινικική κατάκτηση, δικαιολογώντας τα στέγαστρα των πλοίων, μα και τη ναυτοσύνη των Φαιάκων.
- Εκειό που με προβληματίζει είναι ότι δε ξέρανε να φτιάνουνε καλή φέτα και παίρνανε παλιά τεχνίτες από Κεφαλονιά! Χα χα.
Κάκα κα κα κα κα
Όμως ούτε η Απουλία προσφέρεται για Σχερία γιατί αυτή ήταν νησί και αρκετά απόμακρο.
Να τι λέει η «παρθένος» Ναυσικά:
(ζ-204)
…«οἰκέομεν δ᾽ ἀπάνευθε πολυκλύστῳ ἐνὶ πόντῳ,
ἔσχατοι, οὐδέ τις ἄμμι βροτῶν ἐπιμίσγεται ἄλλος.».
(μετάφρ.)
Κατοικούμε μακριά στου ταραγμένου πέλαγου τὴν άκρη
και με μας άλλοι θνητοὶ δὲ σμίγουν εδώ πέρα .
Άρα?? Για ποιά Απουλία συζητάμε?
Μπέρδεμα με τα ταξίδια και τις ώρες, και ματαιοπονούμε να τις λαμβάνουμε υπόψη εκτός για τις αποστάσεις στον γνωστό τότε Ελληνικό χώρο.
Γνώμη και συνέχεια εκφράζω αλλά δεν είναι αρεστή, οπότε κάθομαι και εγώ και…
Θα πρέπει να μπούμε και να προσαρμοστούμε σε άλλο πνεύμα από τη τυφλή ανάγνωση των επών, αλλά και πάλι θα γίνει ακόμα χειρότερη η κατάσταση.
Για την τωρινή Κέρκυρα δεν συζητιέται το πράμα περί Σχερίας αλλά έ να μαζεύουμε και κάνα τουρίστα.
Άμα όμως αρχίσουνε τα περί εξορύξεων πετρελαίου τότε όλος ο κόσμος θα μάθει ότι οι Φαίακες, ο Οδυσσέας και η Ιθάκη βρίσκονται στην Καραϊβική ή στη Νέα Ζηλανδία!!
Πάμε στοίχημα?
Κάκακα κα κα κα κα κα κα κα