Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2017

ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ!!!!

εδω  
Αρχικά ευχαριστώ για τον κόπο σας. Έ καλά τώρα έδεκει στη ευρύτερη περιοχή τσου έπιασε το νύχτωμα, δε χτυπήσανε και κάρτα στο λιμεναρχείο του Κατάκολου για να ξέρουμε την ακριβή ώρα!! Έπειτα ποιό το ύψος του πλεούμενου και σε πόσο κυματισμό άντεχε?? Χα χα χα χα χα. 

6 σχόλια:  σε   https://porosnews.blogspot.gr/2017/11/blog-post_127.html...


ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
POROSNEWS.BLOGSPOT.PE

  1. Έ μη τρελαθούμε κιόλα!
    Και στην Αϊτή έχει βγάλει ο πατέρας μου μια φωτό αγκαλιά με το άγαλμα του Αχιλλέα μήπως από αυτό το άγαλμα βγήκε το ταξίδι του Οδυσσέα στην Καραϊβική??
    Κα κα κα κα
    Κάπου θυμήθηκα το μπάρπα μου το Κολοκοτρώνη με την Εγγλέζικη περικεφαλαία αντάρτη των ραγιάδων! Λέτε να είμαστε Ουαλοί?
    Γιατί και η λέξη ου – αλί σημαίνει ώ ρε Θάλασσα, την οποία όμως μπορεί και να τσου την έδωκε ο Όμηρος όταες επήε κάτι βόρτες εκεί αηπάνουθε!!

    Κακακά – κακακά !!!!



  2. Και εκειό το ακόντιο του Κάμε – χάμου (Καμεχαμέχα), με καμάκι φαλαινοθήρα μοιάζει! Λέτε να ονομάζανε και τσι φάλαινες κνώδαλα (τα εν τη θαλάσση θηρία) όπως οι αρχαίοι Έλληνες και ο Όμηρος καταχρηστικά όλα τα θηρία?
    Έχει γούστο! Για να το ψάξουμε…

    Χα χα χα 

  3. Η Σαρδηνία πάντως έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες από τη Κέρκυρα σα νησί των Φαιάκων.
    - Απόμακρο άρα άγνωστο στον Οδυσσέα.
    - Πλούσιο.
    - Με ποτάμια, (σε ποτάμι «εξόκειλε» ναυαγός ο Οδυσσέας).
    - Ήταν κάποτε Φοινικική κατάκτηση, δικαιολογώντας τα στέγαστρα των πλοίων, μα και τη ναυτοσύνη των Φαιάκων.
    - Εκειό που με προβληματίζει είναι ότι δε ξέρανε να φτιάνουνε καλή φέτα και παίρνανε παλιά τεχνίτες από Κεφαλονιά! Χα χα.

    Κάκα κα κα κα κα

  4. Αν ήταν τόσο απομακρυσμένη η χωρα των Φαιάκων που βρέθηκε εκεί Ο Δημόδοκος να απαγγέλει των Αχαιών τα έπη και σε ποιά γλώσσα? Ποια η σχέση των Φαιάκων με την σημερινή Εύβοια? Αναφέρουν οτι έμενα κοντά στους Κυκλωπες αλλα έφυγαν και βρέθηκαν στην Σχερία. Και τέλος πως καλύπτουν σε μια νύχτα με μπακατέλες της εποχής την απόσταση Σχερία-Ιθάκη? Τι έπινε και δεν μας έδινε ο Όμηρος? Κι όταν τους λέει οτι είναι Οδυσσέας που τον γνωρίζουν? Είναι ή δεν είναι κι αυτοί Αχαιοί? Ερωτήματα που θέλουν απάντηση. Για μένα την Σχερία αν δεν είναι η Κερκυρα θα πρεπει να την αναζητήσουμε στην Απουλία που δεν απέχει τόσο μακριά από τα νησιά του Ιονίου. Θέλει μελέτη βέποντας και τις μυκηναικές εμπορικές σχέσεις με την περιοχή βασει των αρχαιολογικών ανακαλύψεων στην ευρυτερη περιοχή του Ιονίου.

  5. Για το παραπάνω άρθρο και την Χαβάη δεν θα σχολιάσω. Θεωρώ οτι είναι απίθανο όλο αυτό σύμφωνα με τον Όμηρο. Μπορεί να σταθεί ένα ταξίδι έξω από την Μεσόγειο και μπορεί να στηριχτεί σε πολλά χωρία της Οδύσσειας όπως για το μέγεθος της μέρας που γίνεται αναφορά στην χώρα των Λαιστρυγόνων όπου η μέρα σίγουρα είχε 16 ώρες δηλωνοντας βόρειο γεωγραφικό πλάτος ή στην σκοτεινή χώρα των Κιμμερίων και στο νησί της Κίρκης.Όμως δύσκολα πέρα από Τον Ατλαντικό και πιο πιθανά ως ταξίδι προς τις Κασσιτερίδους νήσους σταλμένος με ειδική αποστολή να ανοίξει το ναυτικό πέρασμα για τα ορυχεία της περιοχής καθώς είχαν ηδη αρχίσει οι Φοίνικες να κερδίζουν έδαφος.Επίσης να θυμίσω την παράδοση των Λουζιτανών οτι την Λισαβόνα έχτισε στην θέση αυτή ο Οδυσσέας αναφερόμενος ως Ολύσσιπος (και σήμερα αναφέρεται ο Οδυσσέας ως ulisse).

  6. Σωστές υποθέσεις ΕΛΔΥΜΙΩΝ (από το Ενδυμίων βγαίνει?), αλλά σαν έπη τα Ομηρικά, έπρεπε να δείχνουν ότι τα ονόματα Ιθάκη και ο Οδυσσέας είχαν γίνει πασίγνωστα! Χα χα.
    Όμως ούτε η Απουλία προσφέρεται για Σχερία γιατί αυτή ήταν νησί και αρκετά απόμακρο.
    Να τι λέει η «παρθένος» Ναυσικά:
    (ζ-204)
    …«οἰκέομεν δ᾽ ἀπάνευθε πολυκλύστῳ ἐνὶ πόντῳ,
    ἔσχατοι, οὐδέ τις ἄμμι βροτῶν ἐπιμίσγεται ἄλλος.».

    (μετάφρ.)
    Κατοικούμε μακριά στου ταραγμένου πέλαγου τὴν άκρη
    και με μας άλλοι θνητοὶ δὲ σμίγουν εδώ πέρα .

    Άρα?? Για ποιά Απουλία συζητάμε?
    Μπέρδεμα με τα ταξίδια και τις ώρες, και ματαιοπονούμε να τις λαμβάνουμε υπόψη εκτός για τις αποστάσεις στον γνωστό τότε Ελληνικό χώρο.
    Γνώμη και συνέχεια εκφράζω αλλά δεν είναι αρεστή, οπότε κάθομαι και εγώ και…
    Θα πρέπει να μπούμε και να προσαρμοστούμε σε άλλο πνεύμα από τη τυφλή ανάγνωση των επών, αλλά και πάλι θα γίνει ακόμα χειρότερη η κατάσταση.
    Για την τωρινή Κέρκυρα δεν συζητιέται το πράμα περί Σχερίας αλλά έ να μαζεύουμε και κάνα τουρίστα.
    Άμα όμως αρχίσουνε τα περί εξορύξεων πετρελαίου τότε όλος ο κόσμος θα μάθει ότι οι Φαίακες, ο Οδυσσέας και η Ιθάκη βρίσκονται στην Καραϊβική ή στη Νέα Ζηλανδία!!
    Πάμε στοίχημα?

    Κάκακα κα κα κα κα κα κα κα


1 σχόλιο:ΣΕ https://porosnews.blogspot.gr/2017/12/blog-post_17.html…



ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
POROSNEWS.BLOGSPOT.PE
  1. Ετούτοες ο φίλος ο Μαργαρίτης μας επήρε παραμάσχαλα ορέ! Χα χα χα.
    Λοιπόνε αρχικά μου αρέσει που άσχετα αν είναι σωστό ή λάθος έβαλες μια καινούρια φιλοσοφία στα μέρη – λιμάνια που αναφέρει ο Όμηρος, σαν τότε γνωστούς εμπορικούς σταθμούς δηλαδή.
    Η Σχερία όμως είναι όχι μόνο νησί, αλλά και στου διαόλου τη μάνα που δε βλέπει τίποτα άλλο από θάλασσα και έτσι είχε την ησυχία της. (Κάπου κοντά στους κύκλωπες όμως).
    Αναγκαστικά λοιπόνε ήταν και καλοί πιλότοι και ταξίδευαν χωρίς να προσανατολίζονται γλέποντας στεριές, το πώς αδιάφορο.
    Τώρα ο Ρόκκος (σκέτο παρακαλώ) θέτω τα Σύβωτα (κατ΄εσέ και όχι Ομήρου) μια – δυο ώρες δρόμο από τη πόλη τση Ιθάκης.
    Ο προκαθορισμένος χρόνος (9 ώρες) των επών είναι από Κατάκολο μέχρι πρώτη παραλία Ομηρ. Ιθάκης (κόλπο Σάμης χοντρικά) που είναι γύρω στα 45 μίλια, άρα «βγαίνει» με ταχύτητα 5 μίλια την ώρα.
    Τώρα για τσι μπακατέλες, μπορεί να έχουνε κάποιο στοιχείο οι Ποριώτες και μου ανατρέψουν την άποψή μου, γιατί έδεκει στο Πυροβούνι έχουνε ανακαλύψει μια πρωτόγονη πριονοκορδέλα που έβγανε από τα έλατα του Αίνου τάβλες ίσες, λεπτές και πλανιαρισμένες ταμάμ για πέτσωμα πλοίων!
    Για αυτό και κονομάγανε τα κέρατά τσου τότε από τσι πωλήσεις ξυλείας εκ Ζακύνθου όπως τη λέει και ο Όμηρος (υλήεσσα).
    Και έδεπα στα λεγόμενά σας:
    «Αν όμως ήσασταν ο Όμηρος και γράφατε μυθοπλασία κοινώς παραμυθάκι γιατί να είστε τόσο ακριβής στις περιγραφές με λεπτομέρειες που θα σας γελοιοποιούσαν στα μάτια και στα αυτιά των συγχρόνων σας???»
    Εδώ με πάτε σεγόντο γιατί μυθοπλασία λέω την ενέδρα και όχι το ταξίδι του Τηλέμαχου για Πύλο – Σπάρτη.
    Και άρα πώς δεν υπάρχει το Δουλίχιο ολόκληρο νησί απέναντι από την Ήλιδα με σαράντα πλοία στόλο στη Τροία??? (Άρα σημερινή Ζάκυνθος = Δουλίχιον Ομηρικόν)!
    Και όταν έχετε χρόνο ρίξτε μια ματιά στο blog μου «porto assos» γιατί δεν το γνωρίζεται από ότι κατάλαβα εκ της τοποθέτησης των Συβώτων.
    Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα.

Οδυσσέας Ομήρου Άριστη και πλήρως επεξηγηματικη ανάλυση που δε θα σχολιαζα περαιτέρω εαν δεν αναφεροταν το όνομά μου. Δεν δινω την αμφιλεγόμενη θεση σε " εξηπειρωτισμενο" τμήμα της Ακαρνανίας . Πολύ απλό θα ήταν αυτό αλλά δεν είναι έτσι. Τέλος πάντων, υπάρχουν αντεπιχειρήματα σε κάθε επιχείρημα. Αξιο λόγου είναι η καταγραφή στις πινακίδες της Πύλου στο όνομα της Ζακύνθου και όχι στο Δουλιχιο που σημαίνει οτι η Ζάκυνθος ηταν πιο κοντά σε αυτό και το πιθανότερο εκεί που την ξέρουμε.
Διαχείριση
Makis Metaxas Αγαπητέ μου "Οδυσσέα" όπως μπορείς εύκολα να διαπιστώσεις "ομαδοποίησα" τρόπο τινά τις διάφορες θεωρίες περί Ομηρικού Δουλιχίου για την οικονομία του χώρου. Ξέρω πολύ καλά οτι σε κάθε κατηγορία υπάρχουν αποχρώσες διαφοροποιήσεις . Εάν νομίζεις οτι δεν σε καλύπτει αυτή η κατηγοριοποίηση και χρειάζεται να γίνει μια ειδική υποκατηγορία για την υπόθεση που σε αφορά είμαι στην διάθεσή σου να την προσθέσω. Έχεις την αγάπη μας.
Διαχείριση
Οδυσσέας Ομήρου Δεν υπάρχει πρόβλημα. Και μόνο το ενδιαφέρον για τη συμμετοχή μου στην ανάρτηση σου με τιμά. Ευχαριστώ και ανταποδιδω την αγάπη. Η " ομαδοποιηση" όντως δε με καλύπτει αλλά δε θα ήθελα να διαταραξω την ανάλυση σου. Πάντως θα πρέπει εαν μου επιτρέπεις να δωσεις μια εξήγηση για τους Επειους Δουλιχιοτες και τους Κεφαλληνες Δουλιχιοτες. Σε προλαμβανω οτι η απορρίψη του Καταλογου των πλοιων δεν αρκεί μιας και εσύ τον χρησιμοποιείς . Και πάλι ευχαριστώ.
Διαχείριση
ΕΠΙΣΗς  
ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Το έχω διαβάσει κι έχω στα χέρια μου και το σχετικο βιβλίο του κυρίου Πανταζή που όμως επίσης δεν δέχεται οτι το ανακτορο του Νέστορος είναι κοντά στην σημερινή Πύλο όπως επίσης δεν δέχεται οτι το σημερινό ανάκτορο των Μυκηνών είναι οι Ομηρικές Μυκήνες. Αν όντως όμως το Δουλίχι ήταν η σημερινή Ζάκυνθος, το όνομα Ζάκυνθος θα πρέπει να υπερπηδήσει βόρεια δυο νησιά εκείνο της Ιθάκης και της Κεφαλονιάς και να προσγειωθεί στην Λευκάδα αν πρόκειται για την Λευκάδα η ομηρική Ζάκυνθος και θα βρεθεί το όνομα σε ένα νησί πολύ μακριά από την σημερινή Ζάκυνθο. Ενω θα ήταν πιο εύκολο να μεταφερθεί βόρεια της σημερινής Ζακύνθου στην σημερινή Κεφαλονιά ως θεωρία που ταιριάζει με τον αποικισμό που συνέβη μετά τον Τρωικό πόλεμο. Αυτό με την μεταφορά των ονομάτων θα ήταν πιο ρεαλιστικό καθώς οι μεγάθυμοι Κεφαλήνες αποίκησαν το νησί της Κεφαλονιάς από τις βόρειοανατολικές στεριές της Ακαρνανίας ενώ οι Δουλιχιείς έφυγαν νότια για το επόμενο νησί πέρνωντας το όνομα μαζί τους όπως έκαναν οι Έλληνες ανέκαθεν. Κι αυτό μπορεί θεωρητικά να σταθεί αν θέλετε να μεταφέρθηκαν στην Ζάκυνθο Δουλίχι και γι αυτο επίσης τον λόγο εξαφανίστηκε το όνομα των Δουλιχιέων Ζακυνθινών που συνήθως η αποικία τους ήταν η Ηλεία όπως και τα προηγούμενα νεότερα χρόνια. Θα μπορούσε να σταθεί κάτι τέτοιο.

ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Ομοίωμα μιας μπακατέλας ταξιδεύει στα νερά της Κύπρου!Χωρις κουπιά με πηδαλιούχο!
https://www.youtube.com/watch?v=jD7lUTIbruw


Ένα μικρό ταξίδι με το πλοίο της Κερύνειας, ανοιχτά της Λεμ
ΚΑΙ  ΣΕ  

2 σχόλια:

  1. Έδεκει ΜΕΣΗΓΥΣ Μεγάρων – Σαλαμίνας, άμα περάσετε για Αθήνα φαίνουνται διπλαρωμένα μεταξύ τους αρόδου, μισή ντουζίνα γεωτρύπανα και καρτερεύουν σα τσου μνηστήρες!!
    Θα φάμε καλάααααα.

    Κα κα κα κα
  2. Μεσηγυς θα μας έρθουνε,και  δίπλα στην Αστεριδα     κακα
ΣΥΝΕΧΕΙΑ  ΚΑΙ  ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΗ ΟΜΗΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΕΚ ΠΑΛΙΚΗς  ΝΙΚΟ ΚΑΜΠΑΝΗ

Η παρουσία της Αθηνάς στη ραψωδία ζ’ της ΟδύσσειαςΦωτογραφία του Νικόλαος Καμπάνης.
Θα θυμάστε από τα εξωσχολικά σας χρόνια ότι οι περισσότερες παρουσίες της Αθηνάς στην Οδύσσεια είναι για χάρη του Τηλεμάχου, στη ραψωδία γ’, όταν πήγε στην Πύλο (19).

Είναι συμπαραστάτης ενός νέου απέναντι σε έναν σεβάσμιο Νέστορα γέρο.
Εκεί η Αθηνά εμφανίζεται με τη γυναικεία επίνοια, τσαχπινιά και ευρηματικότητα ως γλαυκώπις (στίχοι 13,25,218,229,330,356,371), οπότε αποχωρεί μεταμορφωμένη σε πουλί. Συμπαρίσταται, ως συμπατριώτης στα ξένα, και είναι Παλλάς (στίχοι 29,42,220,385), ενώ κατόπιν στις τελετές (στίχοι 343,393,419΄435,445), όπως και στις τελετές της υποδοχής (στίχοι 52,76,145) ενυπάρχει με το θεϊκό της παράστημα, χωρίς κάποιο επίθετο, ως ‘’κούρη Διός αιγιόχοιο’’…
…Τότε που στη διάρκεια του λουτρού ο Τηλέμαχος θα ενωθεί με την κόρη του Νέστορα και από την ένωση αυτή θα γεννηθεί αργότερα ο Όμηρος
Το ότι η Αθηνά δεν έχει κανένα επίθετο στο τέλος της ραψωδίας, που ολοκληρώνεται με την αναχώρηση από την Πύλο, υποπτεύομαι ότι οφείλεται στο γεγονός ότι ‘’ο σκοπός επετεύχθη’’.
Ακολουθεί, σε συχνότητα παρουσίας της Αθηνάς, η ραψωδία ω’ με 14 παρουσίες, όπου η θεά, θέλοντας να δώσει ειρηνικό τέλος στην Οδύσσεια.
Ξεκινά χωρίς επίθετο (στίχοι 367,376,472,487,502), τελειώνει ως συντοπίτισσα με το επίθετο Παλλάς (στίχοι 520,547) μια που επεμβαίνει σκανδαλωδώς υπέρ του Οδυσσέα αλλά,…
…τόσο για την ανανέωση του Λαέρτη, καθώς και ως η αιώνια κορασίδα του Διός ‘’ ἐκγεγαυῖα ’’, τη στιγμή που εκείνος ρίχνει ανάμεσα στους αντιμαχόμενους τον κεραυνό, είναι γλαυκώπις (στίχοι 516,518 και 540,541).
Τρίτη λοιπόν σε παρουσίες της Αθηνάς στην Οδύσσεια έρχεται η ραψωδία ζ,’ που εξετάζουμε αυτή τη στιγμή, με δέκα (10) παρουσίες.
Στην αρχή η Αθηνά, που χρησιμοποιεί ‘’γυναικεία μέσα’’ στο σχέδιο για την εκδρομή και τη συνάντηση της Ναυσικάας με τον Οδυσσέα, είναι γλαυκώπις. Στο μέσον που ο ημίγυμνος Οδυσσέας επέδειξε σοβαρότητα απέναντι στα πανέμορφα κορίτσια, η Αθηνά δεν έχει επίθετο. Ενώ με την άφιξη στην πόλη και πριν ολοκληρωθεί η ραψωδία ζ’ η Αθηνά γίνεται Παλλάς, αφού ο Οδυσσέας έχει την έννοια της επιστροφής στην πατρίδα. Αναλυτικά:
Στην αρχή η Αθηνά, («…αὐτὰρ Ἀθήνη βῆ ρ’ ἐς Φαιήκων ἀνδρῶν δῆμόν τε πόλιν τε,..» Οδ. ραψ. ζ’ 2-3),δεν έχει επίθετο γιατί ερχόμενη από τον Όλυμπο, είναι αποφασισμένη, στην πορεία των εξελίξεων, να επιδράσει με όλους τους τρόπους και τα επίθετά της.
Πάει λοιπόν στο παλάτι του Αλκίνοου, («…Τοῦ μὲν ἔβη πρὸς δῶμα θεά, γλαυκῶπις Ἀθήνη, νόστον Ὀδυσσῆι μεγαλήτορι μητιόωσα….», ζ’13-14) για να βάλει ιδέες και πρόγραμμα στο μυαλό της Ναυσικάας, για να κινήσει και να πάει να συναντήσει τον Οδυσσέα .
Έτσι μεταμορφώνεται στην κόρη του Δύμαντα, («…εἰδομένη κούρῃ ναυσικλειτοῖο Δύμαντος, ἥ οἱ ὁμηλικίη μὲν ἔην, κεχάριστο δὲ θυμῷ, τῇ μιν ἐεισαμένη προσέφη γλαυκῶπις Ἀθήνη·…» ζ’ 22-24), τη φίλη της Ναυσικάας και της παρουσιάζεται μέσα σε όνειρο καθώς κοιμόταν τη ίδια βραδιά που ο Οδυσσέας που είχε χωθεί για να κοιμηθεί κάτω από τα δυο δένδρα δίπλα στο ποτάμι.
Στη μέσα από όνειρο παρέμβαση αυτή, βάζει ιδέες στη Ναυσικάα καικατόπιν αναχωρεί για Όλυμπο («…Ἡ μὲν ἄρ’ ὧς εἰποῦσ’ ἀπέβη γλαυκῶπις Ἀθήνη Οὐλυμπόνδ’,…» ζ’ 41)
Αργότερα επεμβαίνει και διαμορφώνει τον τρόπο συνάντησης του ναυαγού Οδυσσέα, γυμνού όπως ήταν, με την ψύχραιμη Ναυσικάα, λίγο πριν εκείνη με τις παρακόρες ξεκινήσουν, κι αφού μαζέψουν τα πλυμένα ρούχα, να επιστρέψουν από το ποτάμι της ακροθαλασσιάς στην πόλη («…ἔνθ’ αὖτ’ ἄλλ’ ἐνόησε θεά, γλαυκῶπις Ἀθήνη, ὡς Ὀδυσσεὺς ἔγροιτο ἴδοι τ’ ἐυώπιδα κούρην, ἥ οἱ Φαιήκων ἀνδρῶν πόλιν ἡγήσαιτο….» ζ’ 112-114).
Στη συνάντηση όμως που ακολούθησε η Αθηνά δεν είναι γλαυκώπις γιατί η Ναυσικάα ‘’αφήνει στην πάντα’’ κάθε θηλυκή έλξη και ενδοτικότητα, ενώ συγχρόνως στέκεται αγέρωχη απέναντι στον ημίγυμνο Οδυσσέα, έτοιμη να ακούσει και τελικά να υποδεχτεί και φιλοξενήσει, ενώ την ίδια στιγμή τα υπόλοιπα κορίτσια τρέχουνε να κρυφτούν πίσω από τα βραχάκια. Η παρέμβαση της Αθηνάς εδώ, ασφαλώς και δε συνάδει με το επίθετο γλαυκώπις («…Οἴη δ’ Ἀλκινόου θυγάτηρ μένε· τῇ γὰρ Ἀθήνη θάρσος ἐνὶ φρεσὶ θῆκε καὶ ἐκ δέος εἵλετο γυίων…» ζ’ 139-140).
Όταν ο Οδυσσέας πλένεται και αφού ντυθεί απαστράπτει, μέσα στην αρχοντιά και το μεγαλείο του, η Αθηνά ασφαλώς δεν είναι γλαυκώπις, λόγω της ανδροπρεπούς μεγαλοπρέπειας που του προσδίδει («…τὸν μὲν Ἀθηναίη θῆκεν Διὸς ἐκγεγαυῖα μείζονά τ’ εἰσιδέειν καὶ πάσσονα, κὰδ δὲ κάρητος οὔλας ἧκε κόμας, ὑακινθίνῳ ἄνθει ὁμοίας…» ζ’ 229-231).
Προσπαθώντας να κατανοήσουμε την παρουσία του επιθέτου Παλλάς για την Αθηνά λίγο μετά, υποψιαστήκαμε ότι μάλλον οφείλεται στο γεγονός ότι με την απαστράπτουσα μορφή που απέκτησε ύστερα από τις φροντίδες, ανέδειξε την καλλιέργεια που είχε λάβει στον τόπο καταγωγής του με την παρέμβαση της θεάς («…Ὡς δ’ ὅτε τις χρυσὸν περιχεύεται ἀργύρῳ ἀνὴρ ἴδρις, ὃν Ἥφαιστος δέδαεν καὶ Παλλὰς Ἀθήνη τέχνην παντοίην, χαρίεντα δὲ ἔργα τελείει,…» ζ’ 232-234), σαν έργο τέχνης, χρυσός εσωτερικά με ασημένια διακόσμηση στη μορφή !
Τελειώνοντας τη ραψωδία ζ’, πληροφορούμαστε από τη Ναυσικάα ότι υπήρχε έξω από την πόλη (μια ‘’φωνή δρόμος’’) και κοντά στον αγρό του Αλκίνοου το ΑΛΣΟΣ της ΑΘΗΝΑΣ («…Δήεις ἀγλαὸν ἄλσος Ἀθήνης ἄγχι κελεύθου αἰγείρων· ἐν δὲ κρήνη νάει, ἀμφὶ δὲ λειμών· ἔνθα δὲ πατρὸς ἐμοῦ τέμενος τεθαλυῖά τ’ ἀλωή, τόσσον ἀπὸ πτόλιος, ὅσσον τε γέγωνε βοήσας. …» ζ’291-294), που για εμάς είναι η Γαρίτσα.
Αφού φτάσουν εκεί, ο Οδυσσέας θα σταθεί να πάρει ανάσα από το τρέξιμο και όση ώρα κάνει η Ναυσικάα να μπει στην πόλη, που για εμάς είναι η Παλαιόπολη της χερσονήσου πάνω από τη Βλαχέρνα και το Ποντικονήσι (Κανόνι, Μον Ρεπό κλπ), αυτός θα προσευχηθεί στην Αθηνά, Παλλάδα αυτή τη φορά, με το μυαλό στην επιστροφή στην πατρίδα («…Ὧς ἔφατ’ εὐχόμενος, τοῦ δ’ ἔκλυε Παλλὰς Ἀθήνη. Αὐτῷ δ’ οὔ πω φαίνετ’ ἐναντίη· αἴδετο γάρ ῥα πατροκασίγνητον, ὁ δ’ ἐπιζαφελῶς μενέαινεν ἀντιθέῳ Ὀδυσῆι πάρος ἣν γαῖαν ἰκέσθαι…» ζ’328-331).
Ραψωδία γ’ (19)….. Ραψωδία ζ’ (10) …. Ραψωδία ω’ (14)
013 γλαυκῶπις ..…. 002 Ἀθηναίη ….…. 367 Ἀθηναίη
025 γλαυκῶπις …... 013 γλαυκῶπις ..… 376 Ἀθηναίη
029 Παλλὰς Ἀθήνη . 024 γλαυκῶπις .…. 472 Ἀθηναίη
042 Παλλὰς Ἀθήνη . 041 γλαυκῶπις …. 487 Ἀθηναίη
052 Ἀθηναίη …….... 112 γλαυκῶπις …... 502 Ἀθηναίη
076 Ἀθηναίη …….... 139 Ἀθηναίη ….….. 516 γλαυκῶπις
145 Ἀθηναίη …….... 229 Ἀθηναίη ….….. 518 γλαυκῶπις
218 γλαυκῶπις …... 233 Παλλὰς Ἀθήνη . 520 Παλλὰς Ἀθήνη
220 Παλλὰς Ἀθήνη . 291 ἄλσος Ἀθήνης . 529 Ἀθηναίη
229 γλαυκῶπις….... 328 Παλλὰς Ἀθήνη. 533 Ἀθηναίη
330 γλαυκῶπις ……. …… ………….… .. 540 γλαυκῶπις
343 Ἀθηναίη …….... …… ………….…. .. 541γλαυκῶπις
356 γλαυκῶπις …… …… ……….……. .. 545 Ἀθηναίη
371 γλαυκῶπις …… …… ……….……. .. 547 Παλλὰς Ἀθήνη
385 Παλλὰς Ἀθήνη
393 Ἀθηναίη
419 Ἀθηναίη
435 Ἀθηναίη
445 Ἀθηναίη
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΣΙΚΑ (1821) Pierre Antoine Augustin Vafflard
Mattei Athena Louvre
Το Άγαλμα Αθηνάς στο Πειραιά
ΑΝΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ Η "ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΗ ΑΘΗΝΑ"
Από την Ακρόπολη Αθηνών.
460-450 π.Χ.
Μάρμαρο. 0.54x0.30μ.
Μουσείο Ακροπόλεως αρ. 695
Κωδικός Καταλόγου : 063
Diadrastika.com (1113 × 682)
Θεά Αθηνά
source www.hellenicmythology.com athena

4 σχόλια:

  1. Και λίγα από μένα:
    Την Ζάκυνθο την ετυμολογώ σα τόπο – νησί του Δία λόγω Αινησίου Ζεύ – Ζά. Οπότε δεν τη θέτω στην Λευκάδα αλλά στην Κεφαλονιά.
    Τον Πανταζή τον γνώρισα κατά το 90΄ αλλά δεν με ενέπνευσε και πολύ, (ίσως από αρχική παρεξήγηση). Αυτό βέβαια δεν λέει τίποτε γιατί δεν είμαι ιστορικός.
    Δεν πιστεύω σε «μετακομίσεις» νησιωτών αλλά ονομάτων.
    Πανεύκολη η αλλαγή ονόματος του Δουλιχίου από τον εποικιστή Ζάκυνθο (κεντρική αρχαία πόλη Δουλιχίου Ζάκυνθος, ακρόπολη η Ψωφίς).
    Τη Λευκάδα τη θεωρώ (οἵ τ᾽ ἤπειρον ἔχον), τίποτε περισσότερο.
    Ή μάλλον τσου θεωρώ «καταχεριασμένους» από το Λαέρτη που το παινευόταν κιόλα. Χα χα.
    Η Σημερινή Ζάκυνθος σχεδόν ισοϋψής φιγούρα μακρονήσου φαντάζει και σήμερα κοιτώντας την από Ήλιδα, δεν γνωρίζω όμως αν έχει «σκαπανείς». Κά κα κα.

    Για το Κερύνεια:
    Το πλοίο αυτό έχει φτιαχτεί σήμερα και το πρωτότυπο διέφερε 900 χρόνια από την εποχή του Τηλέμαχου.
    Δεν έχει κωπηλάτες, κάποιες διαστάσεις είναι συμπερασματικές ή και κατά που βόλεψε, όπως παράδειγμα μεγέθη καταρτιού, πανιού, άρμενα και αμφιβάλω αν το πανί τότε δεν ήταν δεμένο σταθερά αλλά γύρναγε ανάλογα τη φορά του αέρα. Δηλαδή οι κωπηλάτες κρατούσαν με τα χέρια τα κουπιά και με το στόμα τα σχοινιά?? Ή τρέχανε μέσα στο αμπάρι πάνω από τσου πάγκους των κωπηλατών τσου ανθρώπους και τσι πραμάτειες για να ρυθμίζουνε τη γωνία πανιού - πλώρης??
    Το όλο κατασκεύασμα πάντως λίγο δύσκολο να επιβίωνε λόγω πειρατών μα και δυσκίνητο σε μανούβρες. Στου Τηλέμαχου στο άραγμα έχει ήδη κατέβει το άρμπουρο και πλησιάζει την ακτή με τα κουπιά.

    Άσχετο: Είναι διαπιστωμένο ότι αρχικά στο διπλό τιμόνι η κλίση των κουπιών ήταν κάθετη και όχι οριζόντια? Παλαβό φαίνεται, αλλά παλαβό είναι και το ότι άργησαν πολύ να σκεφτούν ότι μπορούσαν να το αντικαταστήσουν με μονό.
    Επίσης άσχετο: Με ένα άλλο Κερύνεια μιάμιση φορά για το σημερινό «Κεφαλονιά» περίπου, πήαινε κάποτε ο πατέρας μου τσου μετανάστες στην Αυστραλία και τα ψυγεία του με παγοκολόνες!! Κλιματισμός ανύπαρκτος…


    Χα χα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΑΤΑΚΟΛΟ - ΣΑΜΗ 60 ΜΊΛΙΑ ΚΙ ΟΧΙ 45.(ΜΕΤΡΗΣΕ ΤΑ ΣΕ ΟΠΟΙΟ ΧΑΡΤΗ ΘΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΕΥΘΕΙΑ ΠΟΡΕΙΑ)
    ΚΑΤΑΚΟΛΟ - ΝΟΤΙΑ ΛΕΥΚΑΔΑ 80 ΜΙΛΙΑ
    ΜΕ 5 ΜΙΛΙΑ ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΣΕ 9 ΩΡΕΣ 60 ΜΙΛΙΑ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ.Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΝΑΙ 20 ΜΙΛΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 8 ΜΙΛΙΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΠΟΥ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΚΕΡΥΝΕΙΑΣ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΙ ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ Μ.Ο ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΟΝΤΩΣ ΤΑ 8 ΜΙΛΙΑ . ΦΑΝΤΑΣΟΥ ΜΕ ΟΥΡΙΟ ΑΝΕΜΟ!ΑΝ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΤΟΣΟ ΑΡΓΗ ΠΛΕΥΣΗ ΟΠΩΣ ΣΟΥ ΕΙΠΑ ΔΕΝ ΠΙΑΝΕΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΣΑΜΗ ΣΕ 9 ΩΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΤΑΚΟΛΟ.ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΤΟ ΚΕΡΥΝΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΚΟΥΠΙΑ ΟΝΤΩΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΙΟ ΑΡΓΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΤΟΥ ΤΗΛΕΜΑΧΟΥ. ΤΟ ΠΑΝΙ ΔΕΝ ΕΣΤΡΙΒΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ ΟΜΩΣ ΙΣΩΣ ΕΚΑΝΕ ΚΑΠΟΙΑ ΜΙΚΡΉ ΓΩΝΙΑ ΣΤΡΕΨΗΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ. ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΎΣΕ ΤΟΝ ΟΠΊΣΘΙΟ ΑΝΕΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΑΤΙΝΟ Ή ΔΡΥΙΝΟ ΚΑΤΑΡΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ ΠΟΛΛΑ ΧΕΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ. ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΤΟ ΠΑΝΙ ΗΤΑΝ ΑΡΚΕΤΑ ΜΕΓΑΛΟ. ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΕΠΙΣΗΣ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΩΝ ΚΥΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΣΕ ΝΟΤΙΟ ΑΝΕΜΟ ΣΤΟ ΙΟΝΙΟ ΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΚΥΜΑΤΙΣΜΟ ΑΠ ΟΤΙ Ο ΒΟΡΙΑΣ. ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΟΝΤΡΑ ΚΥΜΑΤΙΣΜΟ ΑΛΛΑ ΟΠΙΣΘΙΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΚΥΜΑΤΙΣΜΟ. ΑΚΟΜΑ ΔΗΛΑΔΗ ΚΙ ΑΝ ΤΟ ΣΚΑΡΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΜΕ ΤΑ ΠΟΛΕΜΙΚΑ ΔΕΝ ΔΥΣΧΕΡΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΟΥ ΟΤΑΝ ΕΧΕΙ ΟΥΡΙΟ ΑΝΕΜΟ...ΘΑ ΕΞΕΤΑΣΩ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΑΣ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΣΑΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αρχικά ευχαριστώ για τον κόπο σας.
    Έ καλά τώρα έδεκει στη ευρύτερη περιοχή τσου έπιασε το νύχτωμα, δε χτυπήσανε και κάρτα στο λιμεναρχείο του Κατάκολου για να ξέρουμε την ακριβή ώρα!!
    Έπειτα ποιό το ύψος του πλεούμενου και σε πόσο κυματισμό άντεχε??

    Χα χα χα χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή