Η ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Χωρίς βασικές δεξιότητες
οι Έλληνες μαθητές
Γράφει ο
ΓΑΒΡΙΗΛ ΜΑΝΩΛΑΤΟΣ
Καθηγητής Διεθνούς Οικονομίας και Ανάπτυξης
Στην ετήσια έκθεσή της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κρούει τον κώδωνα
του κινδύνου για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Διαπιστώνει ότι ένας
στους τρεις Έλληνες μαθητές δεν διαθέτει βασικές δεξιότητες όπως
ανάγνωση, γραφή και μαθηματικά.
Πριν τρεις βδομάδες περίπου, η Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της
Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, είχε αναφερθεί
σε άλογη εικόνα, προειδοποιώντας για κίνδυνο λειτουργικού
αναλφαβητισμού σε μεγάλη μερίδα μαθητών.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μιλά ξεκάθαρα, από την πλευρά της, για
δεκαπεντάχρονους μαθητές που εξακολουθούν να διατρέχουν τον κίνδυνο
εκπαιδευτικής φτώχειας καθώς δεν διαθέτουν βασικές δεξιότητες στη
γραφή, την ανάγνωση και στα μαθηματικά ή τις θετικές επιστήμες.
Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Στην Ελλάδα, το ποσοστό των μαθητών που
διατρέχουν τον κίνδυνο εκπαιδευτικής φτώχειας ανέρχεται σε 32% κατά μέσο
όρο, όταν σε όλη την Ευρώπη το ποσοστό αυτό κυμαίνεται περίπου στο 20%.
- Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το 35,8%
των Ελλήνων μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στα μαθηματικά ενώ στην έκθεση
της του 2009 το ποσοστό ήταν 30,4%. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι
22,2%.
- Ομοίως, το 32,7% των Ελλήνων μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στις φυσικές
επιστήμες. Το ελληνικό ποσοστό χαμηλής επίδοσης έχει αυξηθεί κατά 7,4%
από το 2009 το οποίο σύμφωνα με την έκθεση της Επιτροπής εκείνης της
χρονιάς, ήταν 25,3%. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 20,6%.
- Χαμηλή επίδοση παρατηρείται επίσης στην ανάγνωση, η οποία ανέρχεται
στο 27,3% των Ελλήνων μαθητών έναντι 19,7% του ευρωπαϊκού μέσου όρου.
Το αντίστοιχο ελληνικό ποσοστό του 2009 ήταν 21,3%
- Ενθαρρυντικό στοιχείο: Η Ελλάδα είναι πολύ καλύτερη από την Ευρώπη
όσον αφορά στην πρόωρη εγκατάλειψη των σπουδών από φοιτητές ηλικίας
18-24 ετών. Το ελληνικό ποσοστό εγκατάλειψης είναι 4,7% όταν ο
ευρωπαϊκός μέσος όρος ανέρχεται στο 10,6%.
Επείγον και σοβαρό θέμα δημιουργούν τα ανωτέρω αμείλικτα στοιχεία.
Ο πολιτικός μας κόσμος και το υπουργείο παιδείας θα πρέπει άμεσα να
ασχοληθούν, για να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Οι Έλληνες
δικαιούνται καλή και αποτελεσματική εκπαίδευση για την αντιμετώπιση των
σύγχρονων απαιτήσεων. Δε θα πρέπει να αναλωνόμαστε με το κυνήγι
μαγισσών όπως «τη δημιουργία εθνικής συνείδησης στη θέση της κοινωνικής
συνείδησης» όπως διατείνεται η Υπουργός Παιδείας κυρία Νίκη Κεραμέως.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Χωρίς βασικές δεξιότητες
οι Έλληνες μαθητές
Γράφει ο
ΓΑΒΡΙΗΛ ΜΑΝΩΛΑΤΟΣ
Καθηγητής Διεθνούς Οικονομίας και Ανάπτυξης
Στην ετήσια έκθεσή της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κρούει τον κώδωνα
του κινδύνου για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Διαπιστώνει ότι ένας
στους τρεις Έλληνες μαθητές δεν διαθέτει βασικές δεξιότητες όπως
ανάγνωση, γραφή και μαθηματικά.
Πριν τρεις βδομάδες περίπου, η Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της
Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, είχε αναφερθεί
σε άλογη εικόνα, προειδοποιώντας για κίνδυνο λειτουργικού
αναλφαβητισμού σε μεγάλη μερίδα μαθητών.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μιλά ξεκάθαρα, από την πλευρά της, για
δεκαπεντάχρονους μαθητές που εξακολουθούν να διατρέχουν τον κίνδυνο
εκπαιδευτικής φτώχειας καθώς δεν διαθέτουν βασικές δεξιότητες στη
γραφή, την ανάγνωση και στα μαθηματικά ή τις θετικές επιστήμες.
Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Στην Ελλάδα, το ποσοστό των μαθητών που
διατρέχουν τον κίνδυνο εκπαιδευτικής φτώχειας ανέρχεται σε 32% κατά μέσο
όρο, όταν σε όλη την Ευρώπη το ποσοστό αυτό κυμαίνεται περίπου στο 20%.
- Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το 35,8%
των Ελλήνων μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στα μαθηματικά ενώ στην έκθεση
της του 2009 το ποσοστό ήταν 30,4%. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι
22,2%.
- Ομοίως, το 32,7% των Ελλήνων μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στις φυσικές
επιστήμες. Το ελληνικό ποσοστό χαμηλής επίδοσης έχει αυξηθεί κατά 7,4%
από το 2009 το οποίο σύμφωνα με την έκθεση της Επιτροπής εκείνης της
χρονιάς, ήταν 25,3%. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 20,6%.
- Χαμηλή επίδοση παρατηρείται επίσης στην ανάγνωση, η οποία ανέρχεται
στο 27,3% των Ελλήνων μαθητών έναντι 19,7% του ευρωπαϊκού μέσου όρου.
Το αντίστοιχο ελληνικό ποσοστό του 2009 ήταν 21,3%
- Ενθαρρυντικό στοιχείο: Η Ελλάδα είναι πολύ καλύτερη από την Ευρώπη
όσον αφορά στην πρόωρη εγκατάλειψη των σπουδών από φοιτητές ηλικίας
18-24 ετών. Το ελληνικό ποσοστό εγκατάλειψης είναι 4,7% όταν ο
ευρωπαϊκός μέσος όρος ανέρχεται στο 10,6%.
Επείγον και σοβαρό θέμα δημιουργούν τα ανωτέρω αμείλικτα στοιχεία.
Ο πολιτικός μας κόσμος και το υπουργείο παιδείας θα πρέπει άμεσα να
ασχοληθούν, για να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Οι Έλληνες
δικαιούνται καλή και αποτελεσματική εκπαίδευση για την αντιμετώπιση των
σύγχρονων απαιτήσεων. Δε θα πρέπει να αναλωνόμαστε με το κυνήγι
μαγισσών όπως «τη δημιουργία εθνικής συνείδησης στη θέση της κοινωνικής
συνείδησης» όπως διατείνεται η Υπουργός Παιδείας κυρία Νίκη Κεραμέως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου