Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2020

Ίσως η πιο ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ φωτογραφία

 


Ίσως η πιο ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ φωτογραφία που εχω δει ποτέ. Δεκάδες παιδάκια, μετά τον σεισμό του 1953, επιβιβάζονται σε βάρκα αποβατικού πλοίου του Πολεμικού μας Ναυτικού, για να μετακινηθούν σε παιδουπόλεις. Πολλοί σεισμόπληκτοι , μπροστά από ερείπια, αποχαιρετούν τα παιδάκια (διαφόρων ηλικιών) κάποια από τα οποία κλαίνε. Στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, διακρίνονται να οργανώνουν αυτήν την αναγκαστική φυγή. Από τα αναγραφόμενα στην πίσω όψη , το σημείο επιβίβασης ήταν το Αργοστόλι. Όλα τα αισθήματα (όποιο κι αν νιώθει η ψυχή) είναι αποτυπωμένα σε αυτήν την φωτογραφία. Παρακαλώ τα μέλη μας , για την βοήθεια στην αναγνώριση προσώπων, μικρών & μεγάλων.

Εχω δει χιλιάδες φωτογραφίες, εχω αρκετές στο προσωπικό μου αρχείο, αλλά αυτή πραγματικά την θεωρώ μοναδική. Συγκλονίζει.

4 σχόλια:

  1. Φοβερή φωτό!!!
    Επειδή καμία πληροφόρηση δεν έχω για αυτό το τότε «παιδομάζεμα», να υποθέσω ότι ήταν παιδιά θυμάτων του σεισμού?
    Και πού δημιουργήθηκαν αυτές οι παιδουπόλεις?
    Αν γνωρίζει κάποιος θα μου ήταν πολύ ευχάριστο να με πληροφορήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. EGRAΨΑ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΟΥ ΣΤΟΝ ΟΡΕΣΤΗ ΠΟΥ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗΝ ΦΩΤΟ,, ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΚΑΜΠΑΝΗ,,, ΤΟ ΕΣΤΕΙΛΑ ,,ή ΑΚΟΜΗ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Sotiria Diakrousi Simota
    Γιωργος Γκιαφης δεν ξέρω αν ήταν παιδιά θυμάτων του σεισμού , ίσως και να ήταν , ήταν παιδια απο την σεισμόπληκτη Κεφαλλονιά. Ξέρω με σιγουριά πως τα παιδια απο την περιοχή του Ξώμερου γενικότερα επιβιβάστηκαν στο πολεμικό πλοίο Αξιός στην θαλάσσια περιοχή κάτω απο το Ρατζακλή.
    Ο πατέρας μου, η θεία μου η Νίκη και ο παιδικός φίλος του πατέρα μου πήγαν στην Βούλα. Δεν ξέρω για άλλα παιδιά που τα πήγαν .Και δεν υπήρχαν θύματα σε αυτές τις δύο οικογένειες.
    Ίσως τα πήραν για προληπτικούς λόγους... Δύσκολα πολύ εκείνα τα χρόνια , ήρθε και ο σεισμός και τα έκανε πιο δύσκολα !
    Ο πατέρας μου μου είχε πει πως τους έκαναν δυναμωτικές ενέσεις..
    · Απάντηση · 27 λ.
    Gerasime Clonis
    εικονίδιο σήματος
    Γιωργος Γκιαφης όχι δεν ήταν παιδομάζωμα. Με τη θέληση των γονέων πήγαμε. Δεν ήταν υποχρεωτικό. Εγώ στην Εκάλη που ήμουν ένα χρόνο ήταν παιδούπολη του Μετοχικού ταμίου στρατου . Θέλω να πω ότι υπήρχαν για άλλους λόγους, αλλά υπήρχαν. Να σας πώ κι ένα άλλο περιστατικό. Στην Εκάλη τότε είχε την οικία του ο πρωθυπουργός ης Ελλάδος ο Στρατάρχης Αλέξανδρος Παπάγος και μας πήγαν να του πούμε τα Χριστουγενιάτικα κάλαντα. Αλλά την ώρα που πήγαμε είχε σύσκεψη και φύγαμε άπρακτοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Babis Simotas
    Γιωργος Γκιαφης :δεν ήταν παιδιά θυμάτων του σεισμού (βεβαίως καί κάποια παιδάκια μπορεί να ήταν)..βασική αιτία της μετακίνησης των παιδιών ήταν το γκρέμισμα όλων των σχολείων του νησιού μας..και για να μην χαθεί η εκπαιδευτική χρονιά αποφασίστηκε η μεταφορά με κρατική φροντίδα και υπευθυνότητα των παιδιών σχολικής ηλικίας..και όσον ήθελαν φυσικά οι γονείς τους..σε άλλα μέρη της πατρίδας μας..που δεν είχαν πληγεί απο τους σεισμούς..και διέθεταν τα κατάλληλα μέσα..ήταν οικότροφα τα παιδιά και πήγαιναν σε σχολεία και σε τάξη σύμφωνα με την ηλικία τους..τα μέρη που πήγαν τα παιδιά του τόπου μας πού λίγο πολύ ξέρουμε ήταν στην περιοχή Βούλα της Αθήνας..στην Λάρισα και στην Ρόδο..μπορεί να πήγαν και σε άλλα μέρη..ένα είναι σίγουρο ότι παρέμειναν εκεί μιά ολόκληρη σχολική χρονιά..1953-54..μετά γύρισαν στο νησί μας και συνέχισαν την μαθητική ζωή τους στα ξύλινα πλέον σχολεία που είχαν ετοιμαστεί..απο τα χωριά μας..Ασπρογέρακα.. Αννινάτα και Κορνέλο..είχαν υποστεί αυτή την διαδικασία περίπου 20 παιδιά..τα πάντα έγιναν με έξοδα του κράτους..τα παιδάκια αυτά τώρα ηλικιωμένοι έχουν να λένε για την ευχάριστη περιπέτεια που έζησαν μέσα στα δύσκολα χρόνια..εγω που τα γράφω αυτά.. γεννήθηκα στης 14 του Αυγούστου το 1953..στο Μεσολόγγι μιά μέρα πριν η μητέρα μου μαζί με την οικογένειά της και εμένα στην κοιλιά της..και 25 χωριανοί μας..είχαν πάρει βάρκα απο το λιμάνι του Πόρου και όπου φύγει..να γλιτώσουν..όλα πήγαν καλά..και μετά από 40 μέρες γυρίσαμε πάλι στα πάτρια εδάφη..αυτά..
    ·
    Γιωργος Γκιαφης
    Babis Simotas ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΕΞΗΓΗΣΗ,, ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ,,ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή