Αγαπητή κυρία Σαρδέλη... Όταν κανείς έρχεται μετά από αιώνες να υποστηρίξει αυτό που και άλλοι πριν έχουν προσυπογράψει, απλά, ή θα αναμασά τα ίδια και τα ίδια, ή θα έχει κάτι ανακαλύψει και θα θέλει να επισυνάψει στο έργο όλων των προηγούμενων επιχειρηματολογούντων. Αν εξετάσουμε το θέμα από την πλευρά της ονομαζόμενης νήσου Ιθάκης, απλά ευρισκόμεθα στην πρώτη των δυο προαναφερόμενων περιπτώσεων, δηλαδή ότι οι υποστηρικτές της χρήσης σήμερα αυτού του Ομηρικού ονόματος, απλά το έχουν, το χαίρονται και ασφαλώς το υπερασπίζονται με νύχια και με δόντια, παρόλο ότι οι περιγραφές της Οδύσσειας δίνουν περιορισμένο χώρο για ανάπτυξη σε αυτό το κατά τα άλλα πανέμορφο νησί, των ιδιοτήτων που αρμόζουν κατά τον Όμηρο στο νησί των Κεφαλλήνων της Ιθάκης του Οδυσσέα. Θα επιθυμούσα, στο σημείο αυτό, να εξαιρέσουμε τους αρχαιολογικούς θησαυρούς των νησιών του Ιονίου, συνολικά, γιατί είναι παντού και άφθονα και στην πλειοψηφία τους Μυκηναϊκά, πράγμα που δεν βοηθάει να βγάλουμε συμπεράσματα, πόσο μάλλον που ειδικά στον τομέα αυτό που τα άλλα νησιά και παρά την έλλειψη ενδιαφέροντος, τόσο η Κέρκυρα, όσο η Ζάκυνθος και ακόμα περισσότερο η Λευκάδα και η Κεφαλλονιά έχουν πολύ περισσότερα από το αγαπημάνο σας νησί. ... Όμως εγώ πιστεύω ότι το να αναφέρουμε σαν επιχείρημα, υπέρ ή κατά, τα ευρήματα σε αυτή τη Μυκηναϊκή θάλασσα των Αχαιών το Ιόνιο, θα ήταν μάταιος κόπος. Δεν θα με ενδιέφερε καν να αναφέρω ούτε ότι το νησί όταν το παρέλαβε η Βενετία από τους Τούρκους είχε ονόματα άσχετα με την Ιθάκη του Οδυσσέα, ούτε ότι ήταν ακατοίκητο και όποιος το κατοίκησε το ονόμασε όπως ήθελε. Γνωρίζουμε ότι τότε δεν πέρασε το γούστο κανενός, και ότι ο Κεφαλλονίτης προβλεπτής Αλιβίζης Σολωμών, εισηγήθηκε να του δόσει η Βενετοκρατία το όνομα "TEACCHI", που σιγά σιγά και φιλότιμα άρχισε να ακούγεται όπως αυτό που λέει ο λαός: "Θιάκι". Εγώ όμως, αυθόρμητα πάντα, το βλέπω ως ξενική απόδοση της αρχαίας Ελληνικής λέξης "ΘΕΑΣΗ", και η οποία ταιριάζει απόλυτα με το εξαιρετικό τοπίο και τα απίστευτου κάλους απότομα υψόμετρα του αγαπημένου σας νησιού, της πανέμορφης Ιθάκης, όπως ονομάζεται σίγουρα από τον Λόρδο Βύρωνα και εδώ. Αυτά θεωρείστε τα ως μη επιχειρήματα, και ακούστε ποιό είναι το δικό μου μοναδικό επιχείρημα ότι το Θιάκι δεν είναι η Ομηρική Ιθάκη: Στη ραψωδία φ' και εκεί που ομιλεί για τους διεκδικητές της Πηνελόπης, λέει ότι προέρχονται από την τραχιά Ιθάκη και τα νησιά που είναι ανάμεσα, μέχρι την Ήλιδα την αλογοτρόφο... Όσο και να κοιτάτε, τη στιγμή αυτή, νησιά ανάμεσα στο Θιακί και την Ηλεία, είναι το ίδιο σαν να μην πιστεύετε ότι την Οδύσσεια την έγραψε ο Όμηρος. Μόνο αν την αριστερή κάθετη γραμμή φέρετε στα δυτικά απόκρημνα της Παλικής, από τη μια, και την άλλη κάθετη στην Ηλεία, υπάρχει περίπτωση να μην αδικήσετε κανέναν μνηστήρα της Κεφαλονιάς, της σημερινής Ιθάκης (υπήρχαν κι από 'κει) και της Ζακύνθου... ΜΑΓΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ: Επεκτείνοντας προς τα πάνω την δεξιά κάθετο, περιλαμβάνουμε και τους μνηστήρες των Εχινάδων, δηλαδή του Δουλιχίου, μαζί και του Αργοστολίου (εδώ σας μπέρδεψα). Και επειδή, αγαπητή κυρία Σμαράγδα, είμαι πολύ τεμπέλης, διάλεξα αυτό το κατευθείαν επιχείρημα και, το οποίο "στέλνει" την Ιθάκη που ορίζει ο Όμηρος, δηλαδή την Ομηρική σε αντίθεση με τη σύγχρονη Ιθάκη, στην χώρα των πασίγνωστων και διάσημων από τη μάχη των Πλατεών, ΠΑΛΕΩΝ, την σημερινή Παλική.
...Δηλαδή, με είχε ρωτήσει κάποιος, οι μνηστήρες ψάρια ήτανε; Και του απάντησα, μπορεί, αφού μετά τη μνηστηροφονία τους παρομοιάζει με τα ψάρια που σπαρταράνε στα δίχτυα των ψαράδων.
Αγαπητή κυρία Σαρδέλη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν κανείς έρχεται μετά από αιώνες να υποστηρίξει αυτό που και άλλοι πριν έχουν προσυπογράψει, απλά, ή θα αναμασά τα ίδια και τα ίδια, ή θα έχει κάτι ανακαλύψει και θα θέλει να επισυνάψει στο έργο όλων των προηγούμενων επιχειρηματολογούντων.
Αν εξετάσουμε το θέμα από την πλευρά της ονομαζόμενης νήσου Ιθάκης, απλά ευρισκόμεθα στην πρώτη των δυο προαναφερόμενων περιπτώσεων, δηλαδή ότι οι υποστηρικτές της χρήσης σήμερα αυτού του Ομηρικού ονόματος, απλά το έχουν, το χαίρονται και ασφαλώς το υπερασπίζονται με νύχια και με δόντια, παρόλο ότι οι περιγραφές της Οδύσσειας δίνουν περιορισμένο χώρο για ανάπτυξη σε αυτό το κατά τα άλλα πανέμορφο νησί, των ιδιοτήτων που αρμόζουν κατά τον Όμηρο στο νησί των Κεφαλλήνων της Ιθάκης του Οδυσσέα.
Θα επιθυμούσα, στο σημείο αυτό, να εξαιρέσουμε τους αρχαιολογικούς θησαυρούς των νησιών του Ιονίου, συνολικά, γιατί είναι παντού και άφθονα και στην πλειοψηφία τους Μυκηναϊκά, πράγμα που δεν βοηθάει να βγάλουμε συμπεράσματα, πόσο μάλλον που ειδικά στον τομέα αυτό που τα άλλα νησιά και παρά την έλλειψη ενδιαφέροντος, τόσο η Κέρκυρα, όσο η Ζάκυνθος και ακόμα περισσότερο η Λευκάδα και η Κεφαλλονιά έχουν πολύ περισσότερα από το αγαπημάνο σας νησί. ... Όμως εγώ πιστεύω ότι το να αναφέρουμε σαν επιχείρημα, υπέρ ή κατά, τα ευρήματα σε αυτή τη Μυκηναϊκή θάλασσα των Αχαιών το Ιόνιο, θα ήταν μάταιος κόπος.
Δεν θα με ενδιέφερε καν να αναφέρω ούτε ότι το νησί όταν το παρέλαβε η Βενετία από τους Τούρκους είχε ονόματα άσχετα με την Ιθάκη του Οδυσσέα, ούτε ότι ήταν ακατοίκητο και όποιος το κατοίκησε το ονόμασε όπως ήθελε. Γνωρίζουμε ότι τότε δεν πέρασε το γούστο κανενός, και ότι ο Κεφαλλονίτης προβλεπτής Αλιβίζης Σολωμών, εισηγήθηκε να του δόσει η Βενετοκρατία το όνομα "TEACCHI", που σιγά σιγά και φιλότιμα άρχισε να ακούγεται όπως αυτό που λέει ο λαός: "Θιάκι".
Εγώ όμως, αυθόρμητα πάντα, το βλέπω ως ξενική απόδοση της αρχαίας Ελληνικής λέξης "ΘΕΑΣΗ", και η οποία ταιριάζει απόλυτα με το εξαιρετικό τοπίο και τα απίστευτου κάλους απότομα υψόμετρα του αγαπημένου σας νησιού, της πανέμορφης Ιθάκης, όπως ονομάζεται σίγουρα από τον Λόρδο Βύρωνα και εδώ.
Αυτά θεωρείστε τα ως μη επιχειρήματα, και ακούστε ποιό είναι το δικό μου μοναδικό επιχείρημα ότι το Θιάκι δεν είναι η Ομηρική Ιθάκη:
Στη ραψωδία φ' και εκεί που ομιλεί για τους διεκδικητές της Πηνελόπης, λέει ότι προέρχονται από την τραχιά Ιθάκη και τα νησιά που είναι ανάμεσα, μέχρι την Ήλιδα την αλογοτρόφο...
Όσο και να κοιτάτε, τη στιγμή αυτή, νησιά ανάμεσα στο Θιακί και την Ηλεία, είναι το ίδιο σαν να μην πιστεύετε ότι την Οδύσσεια την έγραψε ο Όμηρος.
Μόνο αν την αριστερή κάθετη γραμμή φέρετε στα δυτικά απόκρημνα της Παλικής, από τη μια, και την άλλη κάθετη στην Ηλεία, υπάρχει περίπτωση να μην αδικήσετε κανέναν μνηστήρα της Κεφαλονιάς, της σημερινής Ιθάκης (υπήρχαν κι από 'κει) και της Ζακύνθου... ΜΑΓΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ: Επεκτείνοντας προς τα πάνω την δεξιά κάθετο, περιλαμβάνουμε και τους μνηστήρες των Εχινάδων, δηλαδή του Δουλιχίου, μαζί και του Αργοστολίου (εδώ σας μπέρδεψα).
Και επειδή, αγαπητή κυρία Σμαράγδα, είμαι πολύ τεμπέλης, διάλεξα αυτό το κατευθείαν επιχείρημα και, το οποίο "στέλνει" την Ιθάκη που ορίζει ο Όμηρος, δηλαδή την Ομηρική σε αντίθεση με τη σύγχρονη Ιθάκη, στην χώρα των πασίγνωστων και διάσημων από τη μάχη των Πλατεών, ΠΑΛΕΩΝ, την σημερινή Παλική.
...Δηλαδή, με είχε ρωτήσει κάποιος, οι μνηστήρες ψάρια ήτανε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι του απάντησα, μπορεί, αφού μετά τη μνηστηροφονία τους παρομοιάζει με τα ψάρια που σπαρταράνε στα δίχτυα των ψαράδων.