Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2018

ΑΡΧΑΙΑ ΣΑΜΗ

ΠΑΝΩ  ΣΕ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ  ΑΡΗ,, ΑΠΟ ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ

1 σχόλιο:

  1. Πρώτα για το θέμα της φιλοσκυλίας που τείνει να πάρει η έννοια της λέξης ζωοφιλία και φυσιολατρία. 
    Κάτι έχει μπερδευτεί από κάποιους. Αν βάλουμε τον Άργο να ξεσκίζει το ζαρκάδι (να το δαγκώνει στο λαιμό καλύτερα), οι ζωόφιλοι τι θέση παίρνουν? Και μη μου πουν αγώνας επιβίωσης, γιατί συνήθως το ζαρκάδι στα χέρια του συνοδού του σκύλου κατέληγε.

    Έπειτα επί των αρχαίων και τα λοιπά.
    Προσωπική μου πάντα άποψη είναι ότι η ονομασία των τεσσάρων « πόλεων» της Κεφαλονιάς καμία σχέση με ονόματα κάποιων από τους γιούς του Κεφάλου δεν έχει και αν έχει μάλλον οι τοποθεσίες έδωσαν τα ονόματα σε πιθανούς γιούς του.
    Αυτό βγαίνει συμπερασματικά γιατί η Σάμη υπήρχε πριν καν γεννηθεί ο Κέφαλος κατά που φαίνεται.
  2. ΚΑΙ  ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΠΙΣΗς ΠΑΛΙΑς ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ
  3. (ΕΞΑΛΟΥ Ο ΑΓΚΑΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΗΣ,,ΠΡΙΝ ΑΠΟ  ΤΟΝ ΚΕΦΑΛΟ)
(ΤΥΧΑΙΟ ΑΡΑΓΕ ΚΑΙ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΣΑΜΟ ΥΑΡΧΕΙ ΒΑΘΥ, ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΣΑΜΗ  ΑΝΤΙΣΑΜΟς)
ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΝΑΦΟΑΡΑ ΣΙΜΟΝΙΔΗ,,,  ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΓΙΟΙ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΟΥ ΜΑς ΕΧΟΥΝ  ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ!

ΣΑΜΗ ,,ΑΠΟ ΣΑΜΟΥ ΗΓΙΣΙΚΛΕΟΥΣ ΣΤΟ ΠΤΕΡΕΛΑΟΝ ΟΡΟΣ,, ΗΡΩΑΣ ΑΚΑΡΝΑΝΩΝ,ΜΕ ΔΟΛΟΝ ΚΑΤΑΝΟΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΝΗΣΟ ΕΡΗΜΟΝ ΧΤΙΖΕΙ ΠΟΛΙΝ,, ΟΥ ΣΑΜΗ,ΑΛΛΑ ΣΑΜΟΝ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΝΗΣΙ  ΣΑΜΗ ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΤΟΚΟ ΓΙΟ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΟΥ




ΣΥΝΕΧΕΙΑ  ΑΠΟ  ΛΕ' Ε.Π.Κ.Α
  Η κατοίκηση της Σάμης ανάγεται στην ΠΕ περίοδο όπως διαπιστώνεται από τους οικιστικούς θύλακες που ανασκάφηκαν μέσα στον πολεοδομικό ιστό της σημερινής πόλης. Οι απαρχές για τη δημιουργία της πόλης-κράτους εντοπίζονται στη γεωμετρική περίοδο.

Η αρχαία Σάμη είναι μία από τις τέσσερις πόλεις (Θουκυδίδης, ΙΙ,30,2) της Κεφαλονιάς η οποία έλεγχε το ανατολικό του νησιού. Όπως και οι άλλες πόλεις (Κράνη, Πάλη και Πρόννοι), ήταν ανεξάρτητη και αυτόνομη, ακολουθούσε την δική της εξωτερική πολιτική και έκοβε τα δικά της χάλκινα και αργυρά νομίσματα, στα οποία εμφανίζεται το μονόγραμμα της πόλης και παραστάσεις σχετικές με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις και τις παραγωγικές δραστηριότητες των κατοίκων της. Οι δύο ακροπόλεις της, η εκτεταμένη οχύρωση και η κλασική πόλη καταλαμβάνουν δύο λόφους, στις θέσεις «Παλαιόκαστρο» και «Άγιοι Φανέντες», οι οποίοι βρίσκονται ανατολικά του ομώνυμου σύγχρονου οικισμού. Η πόλη είναι χτισμένη βάσει ρυμοτομικού σχεδίου με μεγάλα οικοδομικά τετράγωνα. Η οχύρωση της αποτελεί αξιοθαύμαστο δείγμα οχυρωματικής αρχιτεκτονικής. Στα τείχη της βλέπουμε όλα τα γνωστά συστήματα τοιχοποιίας που εφαρμόστηκαν κατά την κλασική και ελληνιστική εποχή, το ορθογώνιο, το τραπζιόσχημο και το πολυγωνικό. Σε αυτά ανοίγονται 5 πύλες. Στη θέση Αλποβούνι είναι ορατά θεμέλια οικοδομήματος που ταυτίζεται με ναό. Έχει εντοπιστεί ο χώρος του λιμένα των κλασικών χρόνων, ο οποίος στα ρωμαϊκά χρόνια μεταφέρεται στη θέση «Λουτρό» και συνδέεται με το παράλιο τείχος.

Το 188 π.Χ., ύστερα από τετράμηνη πολιορκία, καταλαμβάνεται από τους ρωμαίους και γνωρίζει τη δεύτερη ανθηρή περίοδό της. Εφοδιάζεται με δημόσια οικοδομήματα, λουτρικές εγκαταστάσεις και κοινωφελή έργα, ενώ οι ιδιωτικές κατοικίες της είναι ιδιαίτερα πολυτελείς με πλούσια ψηφιδωτά δάπεδα. Από τα τέσσερα νεκροταφεία της προέρχονται πλούσια και εντυπωσιακά ευρήματα.
Συντάκτης
Ανδρέας Σωτηρίου, Αναπληρωτής Προϊστάμενος ΛΕ' Ε.Π.Κ.Α.
Ελένη Παπαφλωράτου, Αρχαιολόγος
http://odysseus.culture.gr/h/3/gh351.jsp?obj_id=7124
Πρωτοι κατοικοι του νησιου με "ονοματεπωνυμο" ηταν οι Ταφιοι-Τηλεβοες,οπως μας πληροφορει ο Απολλοδωρος.Ο Ποσειδωνας αρπαξε τη Νυμφη Ιπποθοη και ενωθηκε μαζι της στις νησους Εχιναδες.Εκαναν παιδι που ονομαστηκε Ταφιος.Ονομασε το νησι Ταφος και τους κατοικους του Τηλεβοες.Σημερα υπαρχουν ερειπεια της χωρας των Ταφιων στην περιοχη της Παλικης (Ληξουρι) στις πεδιαδες που βρισκονται μεταξυ της παραλιας Ξι-Βατσα κ προς τα βουνα στα Κηπουρια.

οι βασιλιαδες του νησιου αποκαλουσαν τους εαυτους τους απογονους του Περσεα (ιδρυτη των Μυκηνων).Εκστρατευσαν -ανεπιτυχως- κατα των Μυκηνων και ζητησαν απο τον βασιλια Ηλεκτρυωνα να τους παραδοσει την πολη.Αυτος αρνηθηκε και ως αντιποινα οι Ταφιοι του εκλεψαν τα κοπαδια.Κατοπιν,ο βασιλιας της Θηβας Αμφιτρυωνας παντρευτηκε την Αλκμηνη η οποια ηταν αδερφη του Ηλεκτρυωνα.Για να την παντρευτει δεχτηκε να δεσμευτει οτι θα τιμωρησει τους Ταφιους συμμαχωντας με τον Κεφαλο (Αθηνα) ,τον Ελειο (απο τη Μεσσηνια) -απο το ονομα του πηρε τη σημερινη ονομασια "Κατελειος"- και τον ιδιο τον Αμφιτρυωνα.Το νησι καταληφθηκε και δοθηκε δωρο στον ΕΛειο κ τον Κεφαλο,οι οποιοι εκτισαν πολεις με το ονομα τους και στην πορεια επικρατησε ο Κεφαλος δινοντας το ονομα του στο νησι.Απογονος του Κεφαλου ηταν ο Λαερτης (πατερας του Οδυσσεα) αρα και ο Οδυσσεας



το νοτιο τμημα του νησιου περασε στον Ελειο για αυτο κ σημερα ονομαζεται Ελειος-Προννοι και η παραλια-χωριο "Κατελειος" δηλ. "Κατω-Ελειος".Ο Κεφαλος ηταν γιος του Ερμη και της Ερσης (κορη του βασιλια των Αθηνων Κεκροπα).Συμφωνα με αλλη ιστορια,ο Κεφαλος διωχθηκε απο την Αθηνα οταν κατα λαθος σκοτωσε τη συζυγο του στο κυνηγι,κ λογω της καταγωγης του εξοριστηκε μεν του δοθηκε δε το νησι ως τοπος-"εξοριας" (λιγο χλωμο το σεναριο αυτο)

οι πρωτοι Κεφαλλονητες καταγονται και απο τους Μυνηες(Ορχομενος,Βοιωτια) κ τους Αρκαδες ,επειδη λατρευαν τους ιδιους ηρωες κ ιστοριες με τους λαους αυτους.Πχ ο βασιλιας της Σαμης ΑΓΚΑΙΟΣ επισης λατρευεται στην Αρκαδια και θεωρειται γηγενης.Επισης ο παππους του Οδυσσεα ο Αρκεισιος καταγοταν απο την Αρκαδια (στην οποια πρεπει να ειναι θαμμενη η Πηνελοπη).ο Αρκεισιος ηταν μεταξυ των αρχοντων που υποδεχθηκαν τον Τηλεμαχο στην Σπαρτη.
Μου αρέσει! · Απάντηση · 16 λεπτά

Ο ιδιος ο ΟΜΗΡΟΣ αναφερει τους "Κεφαλληνες" ως πρωτους κατοικους του νησιου και αναφερεται ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ως ηγετης Κεφαλληνων ("Αυταρ Οδυσσευς ηγε Κεφαλληνας μεγαθυμους,οι ρ'Ιθακην ειχον και Νηριτον εινοσιφυλλον και Κροκυλει ενεμοντο και Αιγιλιπα τρηχειαν").Το ιδιο και ο Θουκιδιδης ο οποιος μας πληροφορει οτι ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ηγειτο των Κεφαλληνων και εκστρατευσε στην Τροια (δηλ στο Ιλιον) με 12 πλοια απο το βασιλειο του (ιονιο-ΑιτωλοΑκραρνανια) εκ των οποιων 4 ηταν απο την Κεφαλονια

Σημαντικο στοιχειο επισης ειναι οτι οι ΣΥΖΥΓΟΙ των βασιλιαδων Αγαμεμνονα,Μενελαου και Οδυσσεα ηταν ΙΔΙΟ σοι..δηλ ξαδερφες και αδερφες.Οποτε υπηρχε μια "συμμαχια" μεταξυ Αγαμεμνονα-Μενελαου-Οδυσσεα



ΑΡΧΑΙΑ ΣΑΜΗ





Τα ΕΥΡΗΜΑΤΑ της βόρειας ΙΘΑΚΗΣ, ο βασιλιάς ΑΓΚΑΙΟΣ,
η αδελφή του Οδυσσέα ΚΤΙΜΕΝΗ, και η ΟΜΗΡΙΚΗ ΣΑΜΗ




1 σχόλιο:

  1. Στα αρχαιολογικά μας λοιπόν έτσι για να ξεφεύγουμε και λίγο από την μπίχλα της καθημερινότητας και ας βάλουμε σαν αρχή μια προσπάθεια ένωσης όλων των πληροφοριών που έχουμε ώστε να φτάσουμε σε κάποια άκρη βάζοντας μακριά τοπικισμούς και ατομισμούς.
    Μη ξεχνάμε δε ότι μιλάμε για την ώρα πάντα υποθετικά.
    Τί ήταν οι Τάφιοι – Τηλεβόες? Μα προέλληνες, όχι τούρκοι βρε παιδιά και κατά που φαίνεται λιγότερο πειρατές από τους Κεφαλλήνες του Οδυσσέα. Δεν είναι και πολύ «εύηχο» αυτό έ?
    Ποιο κομμάτι της Κεφαλονιάς ήταν πιο πρόσφορο για κατοίκιση? Αναμφισβήτητα η Σάμη, άρα εκεί πρωτόκατσαν γιατί δεν ήταν και βλάκες και φυσιολογικά δεν είχαν κανένα λόγο να φύγουν όσο «έλεγχαν» το διαμετακομιστικό εμπόριο του Ιονίου και είχαν το κάμπο και το ασφαλές λιμάνι της Σάμης δικό τους.
    Προφανώς από κάποια κατάσταση ζορίστηκαν και αυτό θα ήταν η έλευση του Κέφαλλου στην περιοχή. Τώρα το Σάμος σημαίνει ύψωμα- βουνό κοντά στη θάλασσα όπως και το όνομα Συρία εκ του Φοινικικού «Σαμ». Οι Φοίνικες είχαν αναμειχθεί σχεδόν ειρηνικά την εποχή εκείνη με τους λαούς της Μεσογείου ελέγχοντας το εμπόριο χωρίς να είναι κατά βάση πειρατές, πράγμα που φαίνεται από την μορφή των πλοίων τους.
    Κάτι που πρέπει να μας προβληματίζει είναι το χρώμα των πλοίων του Οδυσσέα που είναι το ίδιο με το χρώμα των πλοίων των μετέπειτα Σαμίων του Αιγαίου.
    Η θέση της Ομηρικής Ιθάκης πάντα υπήρξε «ελεγχόμενη» γιατί μέχρι και την πτώση της Κωνσταντινούπολης από τους σταυροφόρους ποτέ από όσα τουλάχιστον εγώ γνωρίζω δεν αποδόθηκε σε συγκεκριμένο νησί.
    Τα ιστορικά έγγραφα του Βυζαντίου βασιζόμενα στην επιτομή του Ερμόλαου (περίοδος Ιουστινιανού) που είχε πληροφορίες από Ηρόδοτο, Πολύβιο, Εκαταίο, Παυσανία δεν δίνουν σαφή εικόνα θέσης.
    Η δε Λευκάδα σαν Ιθάκη από αυτά τα έγραφα έχει αρχή και όχι από το λαμόγιο τον Δαίπερφιλ.
    Αν κάποιος τα αμφισβητεί αυτά δεν έχει παρά να κάνει διάλογο ώστε να ξεπεραστούν αρχικές διαφορές μέσα από τοποθετήσεις όσων έχουν τεκμηριωμένες κατά το δυνατόν γνώσεις.
    Δεν είναι πιστεύω χρήσιμο να μη λαμβάνεται το στοιχείο της υπόθεσης όταν αναφερόμαστε στην Ομηρική Ιθάκη και να βρίσκουμε μέχρι και χιλιομετρικές αποστάσεις ακόμα όπως στο άρθρο «Τα ΕΥΡΗΜΑΤΑ της βόρειας ΙΘΑΚΗΣ, κλπ ». Τώρα για τον τάφο του Οδυσσέα στα Τζαννάτα, μεγαλοπρεπής τάφος μεν αλλά έχει τόση ακρίβεια «ιδιοκτησίας» όσο ο τάφος του Αγαμέμνονα στις Μυκήνες.
    Και αν θέλετε μερικοί να μεταφέρουμε όλο το βασίλειο του Οδυσσέα στο Αιγαίο, η Δήλος κάποτε λεγότανε Αστερία αλλά και Ζάκυνθος, εύκολο και αυτό λοιπόν!
    Λίγη προσοχή γιατί στο τέλος να αεροβατούμε μας βλέπω…
    Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές αλλά όταν εκφράζονται μέσα σε κάποιο μέτρο υπόθεσης και έρευνας είναι χρησιμότερες νομίζω.

    Σπ. Ρόκκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή