KAI META ΤΗΝ ΘΕΩΡΕΙΑ ΑΒΡΑΑΜ ΠΑΝΑΓΑΤΟΥ
ΓΙΑ ΑΣΤΕΡΙΔΑ ΤΟ ΣΑΡΑΚΗΝΙΚΟ,, ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ:
http://porosnews.blogspot.com/2013/10/blog-post_6494.html
ΚΑΙ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΛΕΜΑΧΟΥ ΑΠΟ ΠΥΛΟ
Όλες οι απόψεις που διαβάζω σεβαστές ως προς το ταξίδι επιστροφής του Τηλέμαχου από Πύλο, όμως μάλλον μας διαφεύγει η σπουδαιότερη. Ο Τηλέμαχος σαν γιός του Οδυσσέα φυσιολογικά είχε το «διάολο μέσα του» σαν το πατέρα του που στην Οδύσσεια παρουσιάζεται σαν το συμβουλάτορα θεά Αθηνά. Κρυφά έφυγε για την Πύλο και με τον ίδιο τρόπο θα γύρναγε αφού πλέον πήρε το θέμα τση παντρειάς τση μάνας του απάνω του ή τέλος πάντων φανερώθηκε σαν κουμανταδόρος του οίκου του πατέρα του και κατάλαβε τσού κινδύνους, δηλαδή μη τόνε φάνε λάχανο λαϊκώς τα συμφέροντα των μνηστήρων. Έτσι λοιπόν κρυφά θα γύρναγε στη Λευκάδα, στην Έρισσο, ή στον Πόρο ταξιδεύοντας αριστερότερα της σημερινής Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς χωρίς κανένα κίνδυνο. Όπως και νύχτα για Νότια Ιθάκη αν την υποθέσουμε Ομηρική. Προς τί λοιπόν όλη αυτή η μυθοπλασία (κατ΄εμέ) της ενέδρας των επών?? Μα για οικονομία του έργου. Τα έπη δίδαξαν αξίες ζωής για την εποχή τους και όχι μόνο. Πώς θα δικαιολογιόταν ηθικά η μνηστηροφονία? Τί κάνανε οι σε ΓΙΑΤΙ Η ΛΕΥΚΑΔΑ ,,ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
KAI META ΤΗΝ ΘΕΩΡΕΙΑ ΑΒΡΑΑΜ ΠΑΝΑΓΑΤΟΥ
ΓΙΑ ΑΣΤΕΡΙΔΑ ΤΟ ΣΑΡΑΚΗΝΙΚΟ,, ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ:
http://porosnews.blogspot.com/2013/10/blog-post_6494.html
ΚΑΙ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΛΕΜΑΧΟΥ ΑΠΟ ΠΥΛΟ
Όλες οι απόψεις που διαβάζω σεβαστές ως προς το ταξίδι επιστροφής του Τηλέμαχου από Πύλο, όμως μάλλον μας διαφεύγει η σπουδαιότερη. Ο Τηλέμαχος σαν γιός του Οδυσσέα φυσιολογικά είχε το «διάολο μέσα του» σαν το πατέρα του που στην Οδύσσεια παρουσιάζεται σαν το συμβουλάτορα θεά Αθηνά. Κρυφά έφυγε για την Πύλο και με τον ίδιο τρόπο θα γύρναγε αφού πλέον πήρε το θέμα τση παντρειάς τση μάνας του απάνω του ή τέλος πάντων φανερώθηκε σαν κουμανταδόρος του οίκου του πατέρα του και κατάλαβε τσού κινδύνους, δηλαδή μη τόνε φάνε λάχανο λαϊκώς τα συμφέροντα των μνηστήρων. Έτσι λοιπόν κρυφά θα γύρναγε στη Λευκάδα, στην Έρισσο, ή στον Πόρο ταξιδεύοντας αριστερότερα της σημερινής Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς χωρίς κανένα κίνδυνο. Όπως και νύχτα για Νότια Ιθάκη αν την υποθέσουμε Ομηρική. Προς τί λοιπόν όλη αυτή η μυθοπλασία (κατ΄εμέ) της ενέδρας των επών?? Μα για οικονομία του έργου. Τα έπη δίδαξαν αξίες ζωής για την εποχή τους και όχι μόνο. Πώς θα δικαιολογιόταν ηθικά η μνηστηροφονία? Τί κάνανε οι σε ΓΙΑΤΙ Η ΛΕΥΚΑΔΑ ,,ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
Ο Τηλέμαχος σαν γιός του Οδυσσέα φυσιολογικά είχε το «διάολο μέσα του» σαν το πατέρα του που στην Οδύσσεια παρουσιάζεται σαν το συμβουλάτορα θεά Αθηνά.
Κρυφά έφυγε για την Πύλο και με τον ίδιο τρόπο θα γύρναγε αφού πλέον πήρε το θέμα τση παντρειάς τση μάνας του απάνω του ή τέλος πάντων φανερώθηκε σαν κουμανταδόρος του οίκου του πατέρα του και κατάλαβε τσού κινδύνους, δηλαδή μη τόνε φάνε λάχανο λαϊκώς τα συμφέροντα των μνηστήρων.
Έτσι λοιπόν κρυφά θα γύρναγε στη Λευκάδα, στην Έρισσο, ή στον Πόρο ταξιδεύοντας αριστερότερα της σημερινής Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς χωρίς κανένα κίνδυνο.
Όπως και νύχτα για Νότια Ιθάκη αν την υποθέσουμε Ομηρική.
Προς τί λοιπόν όλη αυτή η μυθοπλασία (κατ΄εμέ) της ενέδρας των επών??
Μα για οικονομία του έργου.
Τα έπη δίδαξαν αξίες ζωής για την εποχή τους και όχι μόνο.
Πώς θα δικαιολογιόταν ηθικά η μνηστηροφονία?
Τί κάνανε οι άνθρωποι? Του τρώγανε το βιός? Μα είχανε προσκομίσει και αυτοί δώρα σεβαστά στη μέλλουσα σύζυγο, έτσι γινόταν τότε.
Άρα έπρεπε να επωμιστούν πιο σοβαρό αδίκημα και τί πιο σοβαρό από την απόπειρα δολοφονίας του πρίγκιπα Τηλέμαχου?
Τα υπόλοιπα περί ωρών ταξιδιού κλπ., έχουν και δεν έχουν βάση όταν ο Κικέρωνας παράδειγμα λίγο προ Χριστού ταξιδεύει με ένα σκατοκάραβο τση εποχής του και κάνει την απόσταση από Πάτρα - Αλυζία (σχεδόν Αστακό) σε τρεις μέρες!! Χα χα χα.
Έτσι γράφει σε μια από τις διασωθείσες επιστολές του προς το φίλο του Τίρωνα.
(Βέβαια δεν αναφέρει αν συμμετείχαν ενδιάμεσα σε κάνα πανηγύρι ή γάμο). Χα χα.
Αυτό που παρατηρώ και με το συμπάθιο πάντα, είναι ότι οι περισσότεροι δεν συζητάμε καν την προ Ομηρική ύπαρξη νησιού με όνομα Κεφαλληνία, ενώ ο Ησίοδος που την αναφέρει είναι σύγχρονος του Ομήρου και κατά ιστορική ομολογία λιγότερο παραμυθάς.
Μήπως μας χαλάει τα μέχρι τώρα δεδομένα??
Ας κάμουμε μια προσπάθεια για κάτι πιο πέρα από τα ήδη γνωστά, αλλιώς τί είδους έρευνα κάνουμε????
Προσωπικές μου φυσικά απόψεις και μόνο.
Σπ. Ρόκκος
Άρα η Λευκάδα ήταν η Ομηρική Ιθάκη!
Ορέ τσου κογιονάρουμε ότι είναι οι πραματικοί Θιακοί να τσιρλιστούνε από τη χαρά τσου και να μας τρατάρουνε για κανιά βδομάδα??
Να βγάλουμε και το κάτι τις μας μετά από τόσο ψάξιμο δηλαδής ορέ πατριώτες.
Ορέ έχετε τραβήξει δυο ώρες κουπί πραματικό να δώ άμα μπορείτε να τραβήξετε άλλο? Και πού?, σε κειά τα καράβια με νια κοιλιά σα τση χοντρής του Ζαχαρία, (εμπορικό ήτανε το πλοίο του Τηλέμαχου). Ότι έκανε ο αέρας λοιπόνε.
Διαβαστε ομως και αναρτησεις πολυ επεξηγηματικες στους κατω συνδεσμους:
Homeric Ithaca
Εμείς φταίμε που συνεννοούμαστε τώρα με γρίφους;
μα κάνουμε επιλογή από τα πιο σπουδαία
« Στο παλατάκι μας παλιά περνούσαμε ωραία..»
Αυτά είπε ο Τηλέμαχος ο γιος του Οδυσσέα
« ..Αλλά τα χρόνια πέρασαν κι’ έχω σχεδόν ξεχάσει
που ακριβώς είχε κτισθεί και που είχε ακμάσει..
Προσφάτως κάποιος Λιβαδάς –αγύριστο κεφάλι
έγραψε πως τ’ ανάκτορο, το κτίσαμε στην Πάλλη.
Τι σούναι οι νέοι συγγραφείς ,απ’ την πολύ μαγκιά τους
Θέλουνε το ανάκτορο ,νάναι στη γειτονιά τους.
Αλλά κι’ αυτός ο Μεταξάς ,ο γιος κάποιου Οδυσσέα
έκανε τακτοποίηση του θέματος σπουδαία.
Λόγω πολλών δυσχερειών, τι θέλατε να κάμει?
Τον Πόρο Ιθάκη βάπτισε και την Ιθάκη Σάμη.
Έχων χρόνου επάρκεια ,συνέγραψε βιβλίο
που επαρκώς εξιστορεί των Αχαιών το βίο.
Μα του Ομήρου τας γραφάς, αλλέως ερμηνεύει
Ενώ τα πάθη των Θιακών διττώς αναμοχλεύει.
Κι’ ενώ όλα γκρεμίζονται και γίνονται σαλάτα
Το ανάκτορό μας τελικά το θέλει στα Τζανάτα.
Ωστόσο διο ανάκτορα είχαμε μίστερ Μάκη
τόνα στον Πόρο θερινό, μα τ’ άλλο στην Ιθάκη.
Κ. Π. Γεωργόπουλος Πακιόλος
Πού ξέρεις αν δεν ήταν κι Όμηρος Κεφαλονίτης.
Καλό μήνα σ ` όλους σας! !!