Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου 2017

ΣΠΥΡΟ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ!!

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΠΡΕςς

Κεφαλλονίτικο μπρίο και ομορφιά στο άρθρο του κ.  Κολαΐτη «Κεφαλονιά ένα νησί με αξιάλουστη ιστορία», χα χα.
Εφκείο όμως που έχω καταλάβει είναι, ότι ως προς τη χρονολογία τση  ονομασίας ετουτουνού του νησιού υπάρχει η τέλεια κουρλαμάδα!

Ωραία όλα αυτά περί Κεφάλου έλα όμως που υπάρχει και ο Ησίοδος που ανατρέπει όλα αυτά, κατά τα λεγόμενα του ενός εκ των «εφτά σοφών» (κατά πολλούς) του Ακουσιλάου?
Ώ που ο Άγιος να έμπει μέσα μου, δεν υπάρχει κανένας ιστορικός να μας ξεδιαλύνει τα πράματα, γιατί καλή και όμορφη η κουρλαμάδα μας, αλλά άμα υψωθεί στη δύναμη του τετραγώνου μπας και αρχίσει να γίνεται επικίνδυνη, χα χα χα.
Υπάρχει ιστορικά ή μυθολογικά έστω μια αντιπαράθεση στις ρίζες του ονόματος Κεφαλληνία, που ως μη εξαιρετέο κουρλό μου «βγαίνει» προ Ομηρική!!
 Πάμε λοιπόν:
Σε αυτή τη μικρή έρευνα γίνεται μια προσπάθεια να αναλυθεί το τοπογραφικό της Ομηρικής Ιθάκης (λίγη υπομονή γιατί από τέτοια έρευνα μου βγήκε η έκπληξη της ονομασίας τση Κεφαλονιάς μας), όχι μόνο από μια «ειδησεογραφική»  πηγή δηλαδή την περιγραφή της Οδύσσειας, αλλά και να διασταυρωθεί από δεύτερη πηγή που με πολλές πιθανότητες είναι ο Ησίοδος, συνομήλικος (ελαφρά νεότερος) του Ομήρου.
Για να φτάσουμε στον Ησίοδο θα ξεκινήσουμε από τον Ακουσίλαο, έναν από την περίφημη ομάδα των επτά σοφών.
Ο Ακουσίλαος έζησε περίπου από το 630 – 570 π.χ., μισό αιώνα περίπου πριν ο  Πεισίστρατος καταγράψει για πρώτη φορά τα Ομηρικά Έπη. Αυτή την επεξήγηση την κάνω γιατί και αν ακόμα ο Ακ.  δεν αντιγράφει τον Ησίοδο έχει πληροφορίες ξεχωριστές από την τελική γραφή των Ομηρικών επών στην Αττική διάλεκτο.
Περισσότερες πληροφορίες για  Ακουσίαλο ή Ακουσίλαο:
Ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς θεωρούσε ότι ό Ακ. προσάρμοσε τα έργα του Ησιόδου σε πεζό λόγο παρουσιάζοντάς τα ως δικά του.
Σύμφωνα με τον Διογένη Λαέρτιο κάποιοι κατέτασσαν τον Ακουσίλαο στην περίφημη ομάδα των επτά σοφών.
Ο Πλάτων είναι ο αρχαιότερος συγγραφέας που αναφέρει τον Ακουσίλαο. Στο «Συμπόσιο» γράφει ότι ο Ακ. συμφωνούσε με τον Ησίοδο, θεωρώντας πως αρχικά υπήρχε μόνον το Χάος και μετά απ’ αυτό εμφανίσθηκαν οι πρώτοι θεοί, η Γαία και ο Έρως.
Στο κυρίως θέμα τώρα:
 «Κώδικες» εν Ευρώπη διέσωσαν το εξής ενδιαφέρον απόσπασμα από τα έργα του Ακουσιλάου πού συνδέεται με στίχο της Οδύσσειας … «τὴν ποίησ᾽ Ἴθακος καὶ Νήριτος ἠδὲ Πολύκτωρ·». (ρ – 207).
«Περελάου (Πτερελάου) παίδες  Ίθακος και Νήριτος, από Διός έχοντες το γένος, ώκουν την Κεφαλληνίαν.
Αρέσαν δε αυτοίς τούτο, καταλιπόντες τα σφέτερα ήθη, παραγίνονται (από το παραγίγνομαι – παρευρήσκονται) εις την Ιθάκην.
Και τόπον ιδόντες εύ πεποιημένον εις συνοικισμόν, δια των παρατεθειμένων υψηλότερον είναι, [και] κατοικήσαντες  δεύρο την Ιθάκην έκτισαν.
Και εκ μεν του Ιθάκου η νήσος επωνομάσθη Ιθάκη, το δε παρακείμενον (γειτονικό) όρος εκ του Νηρίτου, Νήριτον».
Η δε ιστορία παρά Ακουσιλάου.
(σημ. Η ακριβής ορθογραφία δεν μπορεί να αποδοθεί)
(μετάφραση):
Τα παιδιά του Πτερελάου λοιπόν ήλθαν στη Κεφαλονιά και επειδή τους άρεσε εγκατέλειψαν τους δικούς τους τόπους και [κάποια στιγμή] παραβρέθηκαν στην Ιθάκη.(Η Ιθάκη δηλαδή τόπος της Κεφαλλονιάς όχι ξεχωριστό νησί).
[Στην οποία] ιδόντες ένα τόπο πολύ καλό για να γίνει οικισμός «των παρατεθειμένων υψηλότερον», δηλαδή που ήταν των γύρωθεν υψηλότερος άρα οχυρός  και σε αυτόν (δεύρο-εδώ) την Ιθάκη έκτισαν. (Προφανώς αναφέρεται στην πόλη Ιθάκη).
Και εκ μεν του Ιθάκου το νησί (που ήταν κτισμένη πάνω του η πόλης προφανώς) επωνομάσθη Ιθάκη, το δε παρακείμενο (πολύ κοντά της) όρος εκ του Νηρίτου, Νήριτον.
Άρα από τα παραπάνω η Κεφαλονιά λεγόταν ή όχι Κεφαλονιά πριν πλακώσει κατά δωπέρα  ο Αμφιτρύωνας με τον Κέφαλο τα καλά παιδάκια??
Είναι λοιπόν σίγουρο ότι η θεωρία περί πρώτης αναφοράς της λέξης Κεφαλληνία από τον Ηρόδοτο είναι ξεπερασμένη ή όχι ???
Και γιατί αν είναι έτσι ο « Όμηρος» μας έχει γράψει στα παλιά του υποδήματα??
Χα χα χα
Σπύρος Ρόκκος
και χρόνια πολλά τσου Νικολάκηδες και τσι Νικολίνες ημέρα πού ΄ναι σήμερις.

Απαντηση Πορος νιους

Καλός ο προβληματισμός  σου,,  αλλα μην τα καμουμεκαι ολα ισιωμα!!
Αναφερετε  η κεφαλονια,, αλλα  δεν παει να ει οτι στα χρονια του Πτερελοαου  υπηρχε!!!!  
Ο Ακουσίλαος έζησε περίπου από το 630 – 570 π.χ. που  τότε υπηρχε,,και  προφανώς  εκ του ιδρυτη της  Κεφαλου!!! 
Οπότε  τι μας λεει ο ποιητης,, ηρθαν  στην σημερινη Κεφαλονια,,, (και  της εδωσαν ονομασιες Ιθακη και Νηριτον) απλα  ειναι τα πργματα,, απλα  ειναι το θεμα απο τπου τα κοιτας!  χαχαχαχα

8 σχόλια:

  1. Και μένα μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι τροπαιοφόρε Γεώργιε με τη Ποριώτικη λόγχη, αλλά στη περίπτωση που η Κεφαλονιά έχει αποκτήσει το όνομά της την περίοδο του Ακουσιλάου, αμέσως αλλάζουνε τα μέχρι τώρα δεδομένα της εμφάνισης του ονόματος κατά 200 χρόνια πριν τον Ηρόδοτο, που μέχρι τώρα γνωρίζαμε.
    Αν δε είναι γνωστή από τον Ησίοδο τότε θα ήταν και από τον Όμηρο άσχετα αν το είχε αποκτήσει από τον Κέφαλο ή όχι.
    Γιατί δεν την αναφέρει αυτός??
    Και αν την ανέφερε ποιό πρόβλημα θα υπήρχε?
    Μα θα μας περισσεύανε δύο νησιά πλέον, δηλαδή το μέχρι τώρα Δουλίχιο, αλλά και η Κεφαλονιά!
    Οπότε τινάζεται ή δε τινάζεται στον αέρα η μέχρι τώρα Ομηρική τοπογραφία του Οδυσσειακού βασιλείου?
    Και αν ισχύει ότι υπήρχε η ονομασία Κεφαλληνία πριν τον Κέφαλο, από πού την πήρε???

    Λοιπόνε άμα δε βγάζεις άκρη τράβα τη ρομφαία σου και κόψε τούτονε το «γόρδιο δεσμό», όχι που έβρηκες την έρημη τη δράκαινα την ώρα που κοιμότανε έδεκει αηπάνου στη σπηλιά και τήνε ξέκαμες…

    Κάκα κα κα κα κα κα κα κα κα, Κάκαβα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ωραια η συζητηση που ανοιξαμε,, ας το πιασουμε υποθετικα,,,,, Πριν φτασει λοιπον ο Κεφαλος -Αμφυτριωνας και Ελειος και ουλοι οι αλλοι,, τουτοδω τοκουρλονησι που τοχανε οι Τηλεβοες θα ειχε καποια αλλη ονομασια!!!!!!!
    Εγινε λοιπόν το μακελειο,, και ουλη η περιοχη την κατελαβαν οι "ΚΑΛΟΙ" ΠΟΥ ΜΑς ΛΥΤΡΩΣΑΝΕ ΑΠΟ ΤΣΟΥ πΕΙΡΑΤΕς .Ηταν και τιμωρια στα εγκληματα που ειχανε κανει στους βασιλιαδες των Μηκυναιων, οποτε η Νικη ,, (χρονια της πολλα και για την ημερα κιολας χαχα) εκαμε τους μελλοντικους κατοικους να ονομαζονται Κεφαλληνες, και αργοτερα ο εγγονος του Κεφαλου να τσου οδηγησει στην Τροια,! Αν τωρα εσυ μελλοντικα περιεγραφες τσι τοποθεσίες για να μας κανεις να καταλαβουμε για ποιο νησι μιλάμε δενθα το ονομαζες με την τωρινή του ονομασία?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Περελάου (Πτερελάου) παίδες Ίθακος και Νήριτος, από Διός έχοντες το γένος, ώκουν την Κεφαλληνίαν.
    Αρέσαν δε αυτοίς τούτο, καταλιπόντες τα σφέτερα ήθη, παραγίνονται (από το παραγίγνομαι – παρευρήσκονται) εις την Ιθάκην.
    Και τόπον ιδόντες εύ πεποιημένον εις συνοικισμόν, δια των παρατεθειμένων υψηλότερον είναι, [και] κατοικήσαντες δεύρο την Ιθάκην έκτισαν.

    ΤΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΜΕΡΟς ΚΑΙ ΕΚΤΙΣΑΝ ΤΗΝ ΙΘΑΚΗ,, Τι δεν καταλαβαινει καποιος??? εφοσον λοιπόν αργοτερα εφκοινοι οι σοφοι αναφερουν Κεφαλληνια,, πήγε και η Ιθακη καλιά της,, μεταποικησαν για σιγουρια καιοι Σαμικοι στην Αρχαια Σαμη ,, και σου λεει μετ ο ξυπνιος ιστορικος,, εφοσον εχει Σαμη η κεφαλονια θα ηταν η ομηρικη Σαμη, οποτε το κοντινο της νησι απέναντι ειναι η Περιβοητη Ιθακη του Οδυσσεα, Το Δουλιχι δεν το ξαξααναφερε κανεις, οποτε Ζακυνθος θα ειναι το απου κατω απο τα δυο! Τωρα ξανρχιζουμε να ψαχνουμε του Δουλιχι,, αλλα η σουπα ξινησε κακακακα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όχι ορέ Μεγαθυμία θα το ονόμαζα!
    Λοιπόνε για να σοβαρευτούμε και λίγο με τη λογική σου θα έπρεπε Κεφαλληνία να λέγεται όλο το βασίλειο του Οδυσσέα, αλλά όμως στο κατάλογο των πλοίων (Ιλιάδα Β - 625), ξεχωρίζουν Δουλίχιο και Εχινάδες γιατί δεν αναφέρονται σαν Κεφαλλήνες, όμως σαν Κεφαλλήνες ήταν μνηστήρες τση Πηνελόπης.
    Αντίθετα σαν Κεφαλλήνες με τη λογική του βασιλείου Κεφαλληνίας παρουσιάζονται οι Λευκαδίτες και κάποιοι Ακαρνάνες που όμως δεν αναφέρονται σαν μνηστήρες!
    Άσε που τσου μνηστήρες τσι περισσότερες φορές σαν Αχαιούς μακρυμάλληδες τσου αποκαλεί.
    Γιατί?
    Με όλα αυτά τα μπλεξίματα και πάλε λοιπόνε, πιο αληθοφανής φαίνεται η άποψη του Ησίοδου.

    Τώρα σεβαστή η τελευταία άποψή σου, εκεί που έχω αντίρρηση είναι στο χρόνο του ξινίσματος τση σούπας.
    Λέω λοιπόν ότι μάλλον κάτι ξίνιζε στον Όμηρο ή σε εκειούς που καθαρογράφανε τα έπη του όσο αφορά το όνομα Κεφαλληνία και μας ξινίσανε και εμάς, γιατί τα έπη του Ομήρου όπως και όλα τα έπη τση τότε, τση πριν και μετά εποχής έκρυβαν κάποιους σκοπούς.
    Για αυτό πάντα ισχύει το «ερευνάτε τας γραφάς»…

    Χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Λοιπονε να σε μπερδεψω και αλλο.Ο σισυφος το ξερεις οτι τα χε με την αντικλεια πριν την παρει ο Λαερυης.Ο θησρας μετα τον μινοταυρο σαν βασιλιας πηρε την 12χρονη ωραια Ελενη πριν τηνε παρει ο Μενελαος και ο παρης.Ο κεφαλος ειχε παρει την προκριδα του Μινωα.Ο θησεας ηταν ηρωας φυσικα μετα τον Ηρακλη.Στον τρωικο πολεμο δεν εχω βρει Μινωα και Αιγαιο πελαγος.Μπερδεμενες ιστοριες δεν νομιζεις χαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο ηρακλης γιος Αμφιτριωνα ειχε παει αργοναυτικη οπως και ο. Σσμιος οποτε οι χρονολογιεε ειναι πολυ κοντα ολες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χα χα… Πριν το Τρωικό πόλεμο είχε γίνει και ο Αθηναϊκός πόλεμος για να πάρουνε πίσω πάλε την Ελενίτσα! Έχω την εντύπωση ότι άμα θέλανε να κάμουνε γιουρούσι για μπικικίνια εστέλνανε την Ελένη για «επίσκεψη» και μετά ορμάγανε να τήνε πάρουνε πίσω τάχα μου! Κά κα κα
    Μας έχει φάει η διαπλοκή και εξ΄ αρχαιοτάτων χρόνων κάνουμε ότι δε γλέπουμε.

    Ουπς ουπς ουπς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. πολλες ροζ ιστοριες και Σκανδαλα εφκεινη την εποχη,, ηκοροη μου μεπειραζει,, οταν την ρωτησα τι ητανε η ωραια Ελενη,, ξερεις τι απαντηση μου εδωσε "Πουτ@ν@ χαχα, και απο την άλλη η ξαδελφη της υποδειγμα συζηγουνν να περιμενει καρτερικα τον αντρα της,, οποιος μπορει και να εσπειρε ενα καρο απογονους! Ο πανουργος Σισιφος ηταν που ειχε αφησει λενε εγγυο την Αντικλια, Ο Κεφαλος αφου ειχε τσι ιστοριες του με την ΗΩ , εκλεψε την προκριδα του Μινωα,, και η οποια τον ζηλευε , καικαταλαθως (μπορει και εξεπιτιδες) την ξεκανε στο κινηγι.Τωρα ποια παιδια τελικα εκαμε και με ποια ,, και φτασμε στον Οδυσσεα,, εχει πλοκη το θεμα!Αντι Αγκαιος εγραψα Σαμιος παραπανω,,κεκτυμενη ταχυτης φιλε πρωι πρωι, με τσακωσες στον υπνο

    ΑπάντησηΔιαγραφή