Λεπτομέρεια από τον Τάφο του Οδυσσέα στα Τζαννάτα Πρόνων Κεφαλληνίας.
Βάτσα, το επίνειο των Ομηρικών Ταφίων. Αναλυτικά: 1. Στο ‘‘ποτάμι’’ διακρίνονται προϊστορικά λιμενικά έργα. 2. Ναός του Αγίου Νικολάου. Πλησίον ότι απέμεινε από το Ναό του Ποσειδώνα, όπου εγένετο προσφορά προ της αναχώρησης για τη Δύση κατά την κλασική αρχαιότητα. 3. Λιθοδομές της βάσης του αρχαίου επινείου των Ταφίων.
Το καινούργιο μας βιβλίο, εντός του οποίου περιλαμβάνονται τα κεφάλαια: Η Πηνελόπη ράβει και ξηλώνει τον ιστό για το σάβανο του Λαέρτη. Ο Λαέρτης ήταν Τάφιος
Η Πηνελόπη ράβει και ξηλώνει τον ιστό για το σάβανο του Λαέρτη. Ο Λαέρτης ήταν Τάφιος ;
Η Πηνελόπη περιγράφει στον άγνωστο για αυτήν ζητιάνο, που ως γνωστόν είναι ο σύζυγός της Οδυσσέας, το τέχνασμα με τον ιστό που τον έραβε μέρα και τον ξήλωνε νύχτα για τρία χρόνια: Οδύσσεια, ραψωδία τ΄ 137-155 «... Οἱ δὲ γάμον σπεύδουσιν, ἐγὼ δὲ δόλους τολυπεύω. Φᾶρος μέν μοι πρῶτον ἐνέπνευσε φρεσὶ δαίμων, στησαμένῃ μέγαν ἱστὸν, ἐνὶ μεγάροισιν ὑφαίνειν λεπτὸν καὶ περίμετρον· ἄφαρ δ’ αὐτοῖς μετέειπον· «κοῦροι, ἐμοὶ μνηστῆρες, ἐπεὶ θάνε δῖος Ὀδυσσεύς, μίμνετ’ ἐπειγόμενοι τὸν ἐμὸν γάμον, εἰς ὅ κε φᾶρος ἐκτελέσω, μή μοι μεταμώνια νήματ’ ὄληται, Λαέρτῃ ἥρωι ταφήιον, εἰς ὅτε κέ μιν μοῖρ’ ὀλοὴ καθέλῃσι τανηλεγέος θανάτοιο· μή τίς μοι κατὰ δῆμον Ἀχαιιάδων νεμεσήσῃ, αἴ κεν ἄτερ σπείρου κῆται πολλὰ κτεατίσσας.» Ὧς ἐφάμην, τοῖσιν δ’ ἐπεπείθετο θυμὸς ἀγήνωρ. Ἔνθα καὶ ἠματίη μὲν ὑφαίνεσκον μέγαν ἱστόν, νύκτας δ’ ἀλλύεσκον, ἐπεὶ (ἐπὴν) δαΐδας παραθείμην. Ὧς τρίετες μὲν ἔληθον ἐγὼ καὶ ἔπειθον Ἀχαιούς· ἀλλ’ ὅτε τέτρατον ἦλθεν ἔτος καὶ ἐπήλυθον ὧραι, μηνῶν φθινόντων, περὶ δ’ ἤματα πόλλ’ ἐτελέσθη, καὶ τότε δή με διὰ δμῳάς, κύνας οὐκ ἀλεγούσας, εἷλον ἐπελθόντες καὶ ὁμόκλησαν ἐπέεσσιν. ...»
Ελεύθερη μετάφραση των στίχων 141-147 τους οποίους επαναλαμβάνει και στο ω΄ 131-137 όταν περιγράφει και πάλι στον Οδυσσέα τα κατορθώματά της μετά την αναγνώριση: ...«αφού Οδυσσέας πέθανε, μνηστήρες νεαροί μου το γάμο μου μη βιάζεστε, μέχρι κι ένα πανί φτιάξω, μη μου χαλάσουνε ζουζούνια τις κλωστές, για τον Λαέρτη τον Ταφιό τον ήρωα, σαν έλθει η μοίρα του αλύπητου τον ρίξει του θανάτου· μη με μισήσει Αχαιών καμιά γριά στην πόλη, πως κείται δίχως σάβανο κι ας είχε πολλά αποκτήσει»...
...Να το μοιρολόι ( μοῖρ’ ὀλοὴ ) για το θάνατο του Λαέρτη του οποίου το σάβανο είναι σπείρα τυλιχτό, όπως ας πούμε οι μούμιες των Φαραώ και όχι ‘‘φᾶρος ταφήιον’’ . Το ταφήιον αναφέρεται σαφέστατα στην καταγωγή του Λαέρτη. Η περιοχή της Τάφου, βλέπε ανάλυση ραψωδίας π΄, όπως λέμε Πάφος κλπ, χαρακτηρίζεται από πλήθος λαξευτών τάφων τους οποίους οι Αχαιοί παρέλαβαν και από τους προγόνους τους και από Ταφιούς ‘‘Φοινικικής’’ καταγωγής που εξετόπισαν. Η καταγωγή αυτή σήμερα επιβεβαιώνεται από ένα τοπωνύμιο: Χαβριάτα, όπως λέμε Χάβρα των Ιουδαίων (μήπως όμως και Αθηνά οβριμοπάτρης;) !
Εικόνες: Francis Sydney Muschamp - Penelope at her loom. Τάφος στα Μονωπολάτα Ληξουρίου Κεφαλληνίας. Θολωτός τάφος από ψηλά στην περιοχή Σκινέα-Κοτογεννάδας Πάλλης Κεφαλληνίας. Είσοδος τάφου στην περιοχή των Ταφίων προς τα Λαγκαδάκια Πάλλης Κεφαλληνίας. Από το Μυκηναϊκό ταφικό σύμπλεγμα της Λακήθρας κοντά στην Πεσσάδα. Λεπτομέρεια από τον Τάφο του Οδυσσέα στα Τζαννάτα Πρόνων Κεφαλληνίας. Ο Τάφος του Οδυσσέα στα Τζαννάτα Πρόνων Κεφαλληνίας. Το νότιο άκρο της επικράτειας των Ταφίων. Από Λαγκαδάκια και Βάτσα έως Κουνόπετρα Φωτογραφία: Μάκης Λυκούδης Βάτσα, το επίνειο των Ομηρικών Ταφίων. Βάτσα, το επίνειο των Ομηρικών Ταφίων. Αναλυτικά: 1. Στο ‘‘ποτάμι’’ διακρίνονται προϊστορικά λιμενικά έργα. 2. Ναός του Αγίου Νικολάου. Πλησίον ότι απέμεινε από το Ναό του Ποσειδώνα, όπου εγένετο προσφορά προ της αναχώρησης για τη Δύση κατά την κλασική αρχαιότητα. 3. Λιθοδομές της βάσης του αρχαίου επινείου των Ταφίων. Το καινούργιο μας βιβλίο, εντός του οποίου περιλαμβάνονται τα κεφάλαια: Η Πηνελόπη ράβει και ξηλώνει τον ιστό για το σάβανο του Λαέρτη. Ο Λαέρτης ήταν Τάφιος ;
|
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚεφαλλονίτικο σύστημα ετούτοε!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟμοιοπαθητική!
Η μυθολογία επεξηγείται δια μυθολογίας! Χα χα.
Η πρόταση «Λαέρτῃ ἥρωϊ ταφήϊον» βγάνει έτσι απλά τον ήρωα Λαέρτη Τάφιον και έτσι Ο Οδυσσέας μετά από Λαερτιάδης δηλαδή Πόντιος ξάδελφος του Ψωμιάδη, γένεται και Τάφιος!!
Κι ο πατέρας του πατέρα του Λαέρτη ποιός ήτανε με τη νέα θεωρία?? Γιατί οι αρχαίοι μυθολόγοι είχανε έβρει άλλους δύο το Δία ή το Κέφαλο για σπορά του Αρκείσιου.
Με τη νέα θεωρεία επιβεβαιώνεται ότι και ο Όμηρος ως Οδυσσίδης ή Οδυσσιάδης όπως πάλε έχει αναφερθεί ήτανε πραγματικά Πόντιος, γιατί ενώ στη Ραψωδία π – 118 λέει ότι ο πατέρας του Λαέρτη ήτανε ο Αρκείσιος, «Λαέρτην Ἀρκείσιος υἱὸν ἔτικτε», στη Ραψωδία τ – 144 λέει ότι ήτανε Τάφιος «Λαέρτῃ ἥρωϊ ταφήϊον» κατά την νέα μετάφραση. χα χα
Και η μέν Πόντια καταγωγή εν μέρει δικαιολογείται γιατί εκεί γύρω στον Όλυμπο του Δία Πόντιοι διαμένουν, αλλά δε «βγαίνει» με τον Κέφαλο που δε λέγεται Κεφαλίδης.
Μα και ετούτοε με τσου Ταφίους που ήτανε Φοίνικες με έχει κουρλάνει τελείως!
Πολύ σάματι τα μπερδέψαμε ορέ πατριώτες...
Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα.