Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Σάββατο 25 Αυγούστου 2018

ΠΑΛΙΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ




EKIRIKAS.COM
ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Ο Παναγής Πανταζάτος τις τρεις τελευταίες εβδομάδες επισκέπτεται συγγενείς και φίλους στη Νέα Υόρκη, καθώς επίσης και τους Αμερικανούς πελάτες του στην ...



Προστάτης των άγριων αλόγων του Αίνου ομογενής που παλιννόστησε

O

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Ο Παναγής Πανταζάτος τις τρεις τελευταίες εβδομάδες επισκέπτεται συγγενείς και φίλους στη Νέα Υόρκη, καθώς επίσης και τους Αμερικανούς πελάτες του στην περιοχή Jamaica Estates και προσπαθεί μέσω του φωτογραφικού υλικού που κουβαλάει στην τσάντα του να τους πείσει να επισκεφθούν την Κεφαλονιά. Τους καλεί να επισκεφθούν το Θεοδωρίτσι και τους υπόσχεται να τους
ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Ο Παναγής Πανταζάτος τις τρεις τελευταίες εβδομάδες επισκέπτεται συγγενείς και φίλους στη Νέα Υόρκη, καθώς επίσης και τους Αμερικανούς πελάτες του στην περιοχή Jamaica Estates και προσπαθεί μέσω του φωτογραφικού υλικού που κουβαλάει στην τσάντα του να τους πείσει να επισκεφθούν την Κεφαλονιά. Τους καλεί να επισκεφθούν το Θεοδωρίτσι και τους υπόσχεται να τους κεράσει το βιολογικό κρασί που φτιάχνει με μεράκι στο κτήμα του, καθώς επίσης και τσίπουρο, να τους ξεναγήσει στον Αίνο και να τους δείξει τα άγρια άλογα που ζουν εκεί.

Προχθές επισκέφθηκε τον «Εθνικό Κήρυκα» και μας έδειξε τις σπάνιες φωτογραφίες με την παράκληση όπως αναφερθούμε σε αυτά τα σπάνια δημιουργήματα της φύσης, τα οποία τα περιποιείται την περίοδο του χειμώνα που κατεβαίνουν στο Θεοδωρίτσι για να βρουν τροφή.
«Ολοι οι τουρίστες που έρχονται στην Κεφαλονιά θέλουν να δουν και να φωτογραφήσουν τα άγρια άλογα, αλλά ελάχιστοι το κατορθώνουν. Εγώ έχω αγοράσει ειδικό αυτοκίνητο και ανεβαίνω επάνω στον Αίνο και όταν με βλέπουν τα άλογα έρχονται κοντά μου», είπε ο κ, Πανταζάτος, ο οποίος ήρθε στη Νέα Υόρκη το 1970.
Ηταν ναυτικός και όπως πολλοί συμπατριώτες του το έσκασε από το πλοίο και ήρθε στη Νέα Υόρκη. Εργάζονταν στην περιοχή Jamaica Estates, η οποία έχει πολλές επαύλεις και ασχολούνταν με τις μπογιές.
«Μπογιατζής δούλευα και όλοι με αποκαλούσαν Πίτερ. Δεν έκανα ποτέ παζάρι, με γνώριζαν και τους γνώριζα και με αγαπούσαν. Τα 18 πρώτα χρόνια ήμουν παράνομος, αλλά εργαζόμουν και έκανα και τις φορολογικές μου δηλώσεις και όταν δόθηκε η αμνηστία νομιμοποιήθηκα και είμαι Αμερικανός πολίτης», επεσήμανε ο κ. Πανταζάτος.
Το 2004 συνταξιοδοτήθηκε και επέστρεψε στο Θεοδωρίτσι όπου έχει ένα μικρό σπιτάκι και το κτήμα με τις αμπέλους.
«Σπίτι και αμπέλι δεν κάνει όποιος θέλει», είπε χαριτολογώντας ο Παναγής Πανταζάτος.
Το αμπέλι, όπως ανέφερε θέλει δουλειά όλον τον χρόνο.
«Τα σταφύλια ωριμάζουν τον Σεπτέμβριο και από τα τέλη Ιουλίου μέχρι και τα μέσα Αυγούστου το αμπέλι δεν χρειάζεται ιδιαίτερη φροντίδα και έτσι κλέβω τρεις εβδομάδες και έρχομαι στην Αστόρια και στη Νέα Υόρκη, διότι με παίρνει ο πόνος. Το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου το έζησα εδώ. Περιττό να σας πως ότι οι καλύτεροί μου φίλοι είναι οι Ελληνοαμερικανοί. Οταν έρχονται τους φιλοξενώ στο φτωχικό μου, τους κερνώ κρασί και τους ξεναγώ στον Αίνο και αυτό μου δίδει ιδιαίτερη ικανοποίηση», επεσήμανε.
Αναφερόμενος στον τρύγο, είπε ότι ξεκινάει στα μέσα Σεπτεμβρίου και ότι αποτελεί μια μεγάλη γιορτή.
«Ερχονται και οι ομογενείς και τρυγούμε παρέα. Διαλέγουμε ένα-ένα τα τσαμπιά και τα πατάμε με τα πόδια, όπως η παράδοση επιτάσσει. Τα βάζουμε σε δρύινα βαρέλια και άλλο προορίζεται για κρασί και άλλο για απόσταγμα τσίπουρου. Εγώ δεν έχω δικό μου ρακοκάζανο, αλλά το δανείζομαι και βγάζω το τσίπουρο της χρονιάς. Ο,τι παράγω προορίζεται για μένα και τους φίλους μου», επεσήμανε με έκδηλη την υπερηφάνεια ο κ. Πανατζάτος.
Ερωτηθείς για τα άγρια άλογα, σημείωσε ότι τον χειμώνα τα ταϊζει με χαρούπια και περιφέρονται γύρω από το κτήμα του.
«Για να τα συναντήσει κανείς τα άλογα το καλοκαίρι θα πρέπει να ανέβει σε υψόμετρο 1.300 μέτρων όπου βρίσκεται η μοναδική πηγή νερού στην περιοχή, το μοναστήρι της Ζωοδόχου Πηγής. Τα άγρια άλογα αποφεύγουν πεισματικά τους ανθρώπους. Το να τα δει λοιπόν κανείς είναι αρκετά σπάνιο και γι’ αυτό το λόγο δεν υπάρχουν πολλές φωτογραφίες τους. Για τους Κεφαλλονίτες, το να συναντήσει κανείς τα άγρια άλογα του Αίνου θεωρείται μεγάλη τύχη και πολλοί περνούν ώρες γύρω από το μοναστήρι και την πηγή ελπίζοντας πως θα τα δουν καθώς θα πλησιάζουν για να πιούν νερό. Οσοι έτυχε να τα συναντήσουν περιγράφουν ένα θέαμα μοναδικό», επεσήμανε.
«Το λεξιλόγιό μου είναι πολύ φτωχό και αδύναμο να περιγράψει την χαρά που αισθάνομαι όταν έρχονται κοντά μου τα άλογα, να τα ταϊσω, να τα ξυστρίσω και να τα χτενίσω. Καλώ τους ομογενείς να επισκεφθούν την Σκάλα, τον Πόρο και το Θεοδωρίτσι της Κεφαλλονιάς και τους διαβεβαιώνω ότι θα ζήσουν ανεπανάληπτες και αλησμόνητες στιγμές», επεσήμανε ο κ. Πανταζάτος.
Παράλληλα τόνισε ότι παλαιότερα τα σκότωναν οι κυνηγοί, ενώ τώρα πλέον απαγορεύεται και υπάρχουν 27 άγρια άλογα, από τα οποία τα έξι είναι μικρά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου