Για αρχη ας θυμηθούμε αναρτηση φωτο του φιλου Ασσιωτη Ομηρηστη
Τελειώνοντας, περιορίζομαι σε τρεις περιπτώσεις, που προκαλούν την προσοχή μας:
● Απορία προκαλεί η πληροφορία του Γιεγκόρ Μεταξά ότι οι αρχαίοι Πρόννοι βρίσκονταν στα βόρεια του νησιού, κοντά, όπως γράφει, στο Φισκάρδο (!), όπου, όπως σημειώνει, δεν έχουν βρεθεί ίχνη αυτής της πόλης (σ. 103).
● Εντυπωσιακή είναι η πληροφορία που μας δίνει για τα πλοία της αρχαίας Πάλης (σ. 104): αυτά ήταν «διαφορετικά από τα συνήθη», καθώς χωρούσαν 120 άτομα, από τα οποία τα 50 ήταν ναύτες και τα υπόλοιπα στρατιώτες, ενώ έπαιρναν και ιππικό, γι’ αυτό και ονομάζονταν «ιππαγωγά». Είναι, πράγματι, γνωστό από την αρχαία γραμματεία αυτό το είδος του πολεμικού πλοίου: ο Ηρόδοτος (VI 48, 95), ο Θουκυδίδης (ΙΙ 56, IV 42) και ο Διόδωρος (XI 3) κάνουν λόγο για ιππαγωγά πλοία, αλλά κανείς τους δεν αναφέρει κάτι ειδικά για τους Παλείς.
● Αναφερόμενος ο Μεταξάς στην κατάληψη του νησιού από τους Οθωμανούς (προφανώς το 1479), μας δίνει μια καταπληκτική πληροφορία άγνωστη από άλλη πηγή (σ. 108). Αμέσως μετά την κατάληψη της Κεφαλονιάς στάλθηκαν στην Κωνσταντινούπολη δυο χιλιάδες οικογένειες και τότε ο Σουλτάνος συνέλαβε και υλοποίησε ένα σατανικό σχέδιο εξαφάνισης του κεφαλονίτικου πληθυσμού: διαχώρισε τους άνδρες από τις γυναίκες και εξόρισε την καθεμιά ανθρώπινη ομάδα σε διαφορετικά νησιά απομακρυσμένα μεταξύ τους, αποκλείοντας έτσι οποιαδήποτε μελλοντική επικοινωνία· παράλληλα, υποχρέωσε τις ομάδες αυτές να επιδιώξουν τον πολλαπλασιασμό τους με το αντίθετο φύλο από τους ντόπιους κατοίκους, τους κατοίκους δηλαδή των νησιών εξορίας τους. Έτσι, προσδοκούσε να εξαφανίσει τους Κεφαλονίτες, οι οποίοι, κατά το Σουλτάνο, μισούσαν υπερβολικά τους άπιστους (τους μωαμεθανούς δηλαδή), και να δημιουργήσει μια νέα ράτσα μιγάδων…
PETROSPETRATOS.BLOGSPOT.COM
Πάντως, για το νησί της καταγωγής του και για τους συμπατριώτες του διατυπώνει τα καλύτερα λόγια: το νησί της Κεφαλονιάς «ξεχωρίζει» από τα υπόλοιπα Επτάνησα κυρίως για τις «συχνές του εμπορικές σχέσεις με την Ρωσία, τις συχνές πολιτικές μεταβολές, τους αιματηρούς πολέμους και τις αξιέπαινες προσπάθειες διατήρησης της ανεξαρτησίας του» (σ. 101)· οι Κεφαλονίτες ακολουθούν «τη σοφία του μέτρου», υποχρεώνουν τους γείτονές τους «να τους σέβονται», αγαπούν τις τέχνες και ξεχωρίζουν ως προς την παιδεία από τους άλλους Επτανήσιους (σσ. 104, 105, 113).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου