Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
POROSNEWS

Δρομολογια απο και προς Πορο

Δρομολογια απο και προς Πορο
IONIAN GROUP

Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2018

Πετρελαιάδα, ήτανε χαμένο μαζί με το άλλο τση Καναλιάδας

καταρχην  σχολιασμος Σπυρου ροκκου,, Του Ιθακησιου  πειρατη  εκ βορρα στους   σχολιασμους με τα πετρελαια!


Λοιπόνε φίλοι μου αγαπητοί που ψάχνετε για την Ιθάκη και δε μπορείτε να τη βρείτε γιατί δεν έχετε τη στοιχειώδη ευφυΐα, πάρτε μερικά μαθήματα λόγω επικαιρότητας.

ΤΡΕΙΣ χιλιάδες χρόνια μπροστά έγλεπε ο Κέφαλος και εμείς ακόμη να ξυπνήσουμε!
Ήρτε λοιπόν ο μάγκας με το στόλο του εδώ πέρα και ρώταε που είναι πετρέλαιο. Τα κουτορνίθια εδώ δε ξέρανε τι τσου αρώταε. Ρε ο μαύρος χρυσός τσου έλεε, τίποτις εφκείνοι . Επήε λοιπόνε πίσω τσου Δελφούς αρώτησε και τράβηξε κατά τη Ζάκυνθο και τό βρήκε που το εφύλαε ο Φοινικοτάφιος αρχιπειρατής των νησιώνε μας. Τόνε έκαμε σουβλάκι με το δόρυ του και έτσι το πετρέλαιο του Δουλιχίου έγινε δικό του.
Κάτσανε λοιπόνε και σκεφτήκανε κάτι θεόστραβοι σαν τον Όμηρο και το Στράβωνα (το λέει και το όνομα στραβός) και σου λέει αυτόνε το πειρατή έψαχνε άρα τόνε λέανε φαίνεται Περέλαο (δε θυμότανε τότενες ακριβώς τη λέξη), αλλά κολλήσανε τι σήμαινε ο μαύρος χρυσός, αφού εφκειός ο πειρατής ήτανε κοκκινωπός λόγω καταγωγής.
Άρα σου λέει τα μαύρα του μαλλιά θα εννοούσε ο Κέφαλος, του κοτσάρανε το λοιπόνε και μια τρίχα ανάμεσα χρυσή και λύθηκε ο γρίφος του μαύρου και του χρυσού.
Και καλά γιατί δε του βάνανε μια τούφα παρά μια μόνο τρίχα θα αρωτήσει κάποιος?
Γιατί ορέ έχεις γδει ποτέ Κεφαλλονίτη σπάταλο???

Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα.
Υ.Γ.
Αυτό το έπος η Πετρελαιάδα, ήτανε χαμένο μαζί με το άλλο τση Καναλιάδας από τότενες που ψάχνανε οι Παλικσιάνοι το γνωστό κανάλε που θα τσού έκανε αυτόνομο νησί.
Εφκείνοι που γιορτάζανε τον Άη Γιάννη το Λαμπαδάρη μέσα Απρίλη για να μη συμπέσει η γιορτή με τσου Αργοστολιώτες! Έ ρε πλάκες που έχουνε να γένουνε που θέλουνε να είναι και Θιακοί.
Αλλά το αφήνουμε για την ώρα, μη και πάθουνε κάνα ταράκουλο οι κακομοίρηδες.
Αγάλι – αγάλι…
POROSNEWS.BLOGSPOT.COM

ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ

και   αναδημοσιευση  αναρτησης 2012

ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ  ΘΑ ΣΑΣ ΠΩ,  ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ! 
Μια φορά και ένα καιρο  πριν πολλά-πολλά  χρόνια  ,η  Ελλάδα  γεννούσε ήρωες με το καθένα τους  ,να γράφει  ένα κομάτι της  παγκοσμιας  ιστορίας, πολλοί μέσα από ιστορικά κείμενα τους ξέρουμε, και άλλους λόγο οτι δεν αναφέρθηκαν δεν τους μάθαμε  ποτέ
θα ξεκινήσω  με στοιχεία που συγκέντρωσα από την ελλήνική μυθολογία!!

Οι μυθικοί Τηλεβόες με ίσως το πιό σημαντικό κέντρο τους το νησί Τάφος (το σημερινό Μεγανήσι) υπήρξαν περιβόητοι Θαλασσινοί και πειρατές. Οι Τηλεβόες, αφού κατέλαβαν τα Ιόνια νησιά, διεκδίκησαν ακόμη και την εξουσία των Μυκηνών. Σε μάχη δε μεταξύ των ο βασιλιάς των Μυκηνών έχασε 7 από τα 8 παιδιά του. Την εκδίκηση ανέλαβε ο ανεψιός του βασιλιά, ο Αμφιτρύωνας με συμμάχους τον Κέφαλο από την Αττική, τον Πανοπέα από την Φωκίδα και τον Έλειο από την Αργολίδα. Αυτός κυρίευσε τα Ιόνια νησιά και τα δώρισε στον Κέφαλο και τον Έλειο που εγκαταστάθηκαν εκεί. Γιός του Κέφαλου ήταν ο Αρκείσιος και του Αρκείσιου ο Λαέρτης, ο πατέρας του Ομηρικού Οδυσσέα.


Στο διάλογο Τηλεμάχου-Αθηνάς από την ομηρική Οδύσσεια εμφανίζεται η πρώτη γραπτή αναφορά σ’ αυτό που σήμερα ονομάζουμε Μεγανήσι. Νήσος Τάφος ήταν το πρώτο όνομα του νησιού που κατοικήθηκε από τη νεολιθική εποχή, όπως μαρτυράει ένα πέτρινο εργαλείο κοπής στο Μουσείο Δαίρπφελντ[3], ή ακόμα και τα απομεινάρια οικισμού στο νότιο άκρο του νησιού που μένει να αξιολογηθούν[4].

Το όνομα ίσως προέρχεται από τον πρώτο μυθικό βασιλιά του Τάφιο. Ο Τάφιος ήταν αδελφός του Τηλεβόα. Οι γονείς τους ήταν ο θεός Ποσειδώνας και η Ιπποθόη, κόρη του Λέλεγα ή κατά μια άλλη εκδοχή εγγονή του Περσέα[5]. Το πιθανότερο πάντως είναι ότι η Τάφος αποικίστηκε, όπως και όλα τα γύρω νησιά, από Ακαρνανικά φύλα μεταξύ των οποίων οι Λέλεγες και οι Τηλεβόες και το σχήμα του εν είδει «ταυ» ήταν αυτό που προσέδωσε το χαρακτηριστικό όνομα.

Γιος του Τάφιου ήταν ο Πτερέλαος, που έφερε χρυσή τρίχα στο κεφάλι, δώρο του παππού του Ποσειδώνα, η οποία τον καθιστούσε άτρωτο. Οι γιοι όμως του Πτερέλαου ενεπλάκησαν σε περιπέτειες όταν έκλεψαν τα βόδια του βασιλιά του Άργους Ηλεκτρύονος και μάλιστα σκότωσαν τους γιους του. Ο Ηλεκτρύονας ζήτησε τότε τη βοήθεια του άρχοντα της Θήβας Αμφιτρύωνα, δίνοντάς του για γυναίκα του την όμορφη κόρη του Αλκμήνη. Πράγματι ο Αμφιτρύωνας παντρεύτηκε την Αλκμήνη κι εκστράτευσε εναντίον των Τηλεβόων, μαζί με τον Κέφαλο (ιδρυτή της Κεφαλονιάς) και τον Κρέοντα. Οι Τηλεβοϊδες νήσοι (όλα δηλαδή τα νησιά της γύρω λεκάνης) υπέκυψαν, εκτός από τη νήσο Τάφο που άντεχε λόγω της χρυσής τρίχας του Πτερέλαου. Όμως η κόρη του Τάφιου βασιλιά, η Κομαιθώ, ερωτευμένη καθώς ήταν με τον Αμφιτρύωνα, έκοψε την ποσειδώνια τρίχα και το νησί κυριεύτηκε κι έγινε τμήμα του βασιλείου του Κέφαλου, προπάππου του Οδυσσέα[6]. Ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι είδε με τα μάτια του τον αναθηματικό τρίποδα στο ναό του Ισμηνίου Απόλλωνα να γράφει «Ο Αμφιτρύωνας με προσέφερε ως μέρος από τα λάφυρα της Τηλεβόας»[7]. Όταν βέβαια επέστρεψε στη Θήβα ο Αμφιτρύων η Αλκμήνη κυοφορούσε τον Ηρακλή, ελέω Δία, οπότε η Τάφος ευθύνεται για τη γέννηση του ημίθεου, έστω και εμμέσως…
Επιστρέφοντας στον Όμηρο συναντάμε και τις δραστηριότητες των Ταφίων της εποχής:
«Εδώ μ’ ένα καράβι και συντρόφους έφτασα, έτοιμος
ν’ ανοιχτώ στο μπλαβό πέλαγος, πηγαίνοντας σ’ αλλόγλωσσους
ανθρώπους, στην Τεμέσα: γυρεύω ν’ ανταλλάξω σίδηρο γυαλιστερό
που φέρνω, με χαλκό»[8]

Κι ύστερα:

«Ψωμί τους μοίραζε ο Μεσαύλιος [δούλος]
τον είχε μόνος του αποκτήσει ο χοιροβοσκός(…)
με χρήματα δικά του τον αγόρασε απ’ τους Ταφίους»[9],
ή από την εξομολόγηση μιας Φοίνισσας:
«Μ’ άρπαξαν και με πήραν ληστές απ’ την Τάφο»[10]
κι ακόμα:
«…που πήγε τους Θεσπρωτούς να βλάψει
με πειρατές απ’ την Τάφο»[11].

http://konidaris.blogspot.gr/2009/10/1.html
Διάσημοι λοιπόν ναυτικοί της εποχής που επιδίδονταν στο εμπόριο ίσαμε την Κύπρο και τη Φοινίκη και δε δίσταζαν να προβούν σε κουρσάρικες επιδρομές και σε εμπόριο σκλάβων. Κοσμογυρισμένοι οι Τάφιοι ίδρυσαν και αποικίες, τόσο στον Ελλαδικό χώρο όσο κι έξω απ’ αυτόν. Η Νίσυρος φέρεται να αποικίστηκε και από τους Τάφιους καθώς: «Οι πρώτοι κάτοικοι ήταν (…)Πελασγοί, Κάρες, Λέλεγες, Τάφιοι»[12], ενώ το ίδιο συμβαίνει με την Καπρία (σημερινό Κάπρι), όπως αναφέρει ο Βιργίλιος στην Αινειάδα.[13] Ο Δαίρπφελντ θεωρεί ότι η ομηρική Ιθάκη είναι η Λευκάδα, ο Κάλαμος η Τάφος, ενώ το Μεγανήσι τα Κροκύλια[14], μια άποψη που καταρρίπτεται ως προς το Μεγανήσι από την ισχυρή επιχειρηματολογία του καθηγητή Κώστα Πάλμου[15].
Από τους τεράστιους ογκόλιθους που ακόμα και σήμερα είναι ορατοί στο λιμάνι του Βαθιού καταδεικνύεται ο ναυτικός πολιτισμός του νησιού κατά τη μυκηναϊκή περίοδο. Σύμφωνα με τον Ι. Ραγκαβή από το 1854 «Ο μέγιστος και άριστος των λιμένων καλείται Βαθύ και κείται κατά το βόρειον ένθα φαίνονται και λείψανα της αρχαίας μητροπόλεως των Ταφίων»[16]. Το ίδιο επιβεβαιώνει και ο Ι.Ροντογιάννης, ιστορικός της Λευκάδας[17]. Έτσι λοιπόν οι Τάφιοι δε θα μπορούσαν να λείψουν από τον Τρωικό πόλεμο. Συμμετείχαν με σαράντα επανδρωμένα πλοία, τρομερός αριθμός , αν σκεφτεί κανείς ότι ο Αίαντας ή ο Οδυσσέας έστειλαν μόλις δώδεκα έκαστος![18] Ο Ευριπίδης υπογραμμίζει το γεγονός στην Ιφιγένεια η εν Αυλίδι:
«Τα πολεμόχαρα λευκά κουπιά
των Ταφίων ο βασιλιάς ο Μέγης
κυβερνούσε, του Φυλέα το παιδί,
που τα νησιά, τις Εχινάδες, άφησε,
εκεί που δεν κοτάν οι ναύτες να ζυγώσουν»[19]
Τα στοιχεία που υπάρχουν για τους κατοπινούς αιώνες ουσιαστικά είναι ελάχιστα, αφού όπως φαίνεται η Τάφος παύει να είναι ανεξάρτητο βασίλειο κι έτσι η μοίρα της συμπλέει μ’ αυτή της Λευκάδας. Ιδιαίτερα μετά την έλευση των Κορινθίων τον 7οαιώνα π.Χ., οπότε γίνεται αποικία και σύμμαχός της, η ναυτική και στρατιωτική της δύναμη ακολουθεί στις εχθροπραξίες τους Κορίνθιους. Πράγματι η Λευκάδα συμμετέχει στους Περσικούς Πολέμους στέλνοντας τρία πλοία στη Σαλαμίνα και στρατό στις Πλαταιές.[20] Κατά τον Πελοποννησιακό πόλεμο μοιραία είναι με το μέρος των Κορινθίων και άρα των συμμάχων τους Σπαρτιατών, που είχαν ανάγκη εμπειροπόλεμων ναυτικών δυνάμεων.!!
ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΟΒΑΡΕΣ ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ,,ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΟΥΣ ΤΟΥ Πτερέλαου
, ο Πτερέλαος ήταν γιος του Τάφιου και βασιλιάς της πόλης των Ταφίων, που μνημονεύεται στην Οδύσσεια του Ομήρου. Λέγεται πως ο θεός Ποσειδών έκανε αθάνατο τον Π
τερέλαο, φυτρώνοντας στα μαλλιά του μια χρυσή τρίχα. [1] Ο Πτερέλαος απέκτησε εφτά παιδιά: τον Ευήρη, το Χρόμιο, τον Τύραννο, τον Αντίοχο, το Χερσιδάμα, το Μήστορα και την Κομαιθώ. Κατά την πολιορκία της πόλης από τον Αμφιτρύωνα, η Κομαιθώ τον ερωτεύτηκε και πρόδωσε τον πατέρα της, όμως ο Αμφιτρύων όταν κατέλαβε την πόλη την σκότωσε.
ΚΑΙ  ΣΕ ΑΛΛΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ:
ο `Ιθακος ήταν Κερκυραίος στην καταγωγή ήρωας, γιος του Πτερελάου και της Αμφιμήδης, και απόγονος του Δία. 
Αδέλφια του Ιθάκου ήταν ο Νήριτος και ο Πολύκτορας.

ΣΥΝΕΧΙΖΩ  ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ  ΜΕ  ΤΟ ΚΕΦΑΛΟ!
Μαζί είχε και τον γιο του Αρκίσιο, που είχε αποκτήσει από 

την Πρόκριδα. Εκεί εγκαταστάθηκε και παντρεύτηκε την 

Κλυμένη, κόρη του Μινύα





ΕΔΩ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ!!!,

1)  ΓΙΑΤΙ  ΣΤΗΝ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ,,ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ  ΕΝ ΠΡΩΤΗΣ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ  
του Ιθάκου  toy  Νήριτοy   και ο Πολύκτορα !?


2) ΕΦΟΣΟΝ  Ο ΚΕΦΑΛΟΣ ΕΚΑΝΕ  4 ΓΙΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ  ΤΗΣ 

ΤΕΤΡΑΠΟΛΙΣ,,ΕΚΤΟΣ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΝΗΣΙΟΥ      ΣΑΜΗΣ     ΓΙΑΤΙ  ΔΕΝ 

ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΠΟΥΘΕΝΑ  ΑΠΟ  ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ?  


ΠΡΟΝΗΣΟΣ
ΗΤΑΝ ΤΕΛΙΚΑ ΣΙΓΟΥΡΑ ΓΙΟΣ,,  ΜΗΝ Η ΛΕΞΗ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΗ  ΠΡΟ-

ΝΗΣΙΟΥ?

ΠΡΟΝΝΟΙ  ΚΑΙ  ΠΡΩΝΝΕΙΩΝ,,,,  ΜΗΝ ΕΧΕΙ  ΑΛΛΗ ΕΝΝΟΙΑ ΑΠΟ  ΤΗΝ 

ΥΠΟΘΕΣΗ  ΟΤΙ ΠΗΡΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΙΟ,ΚΕΦΑΛΟΥ ,,,! ΚΑΙ  ΑΠΛΑ  ΕΙΝΑΙ 

ΣΥΝΘΕΤΗ  ?    ΠΡΟ-ΝEΙΟΝ??


ΚΑΛΟ  ΒΡΑΔΥ,, ΚΑΙ  ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ  ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ  

.......TO  BE  CONTINUE





4 σχόλια:

  1. Πρώτα για το θέμα της φιλοσκυλίας που τείνει να πάρει η έννοια της λέξης ζωοφιλία και φυσιολατρία.
    Κάτι έχει μπερδευτεί από κάποιους. Αν βάλουμε τον Άργο να ξεσκίζει το ζαρκάδι (να το δαγκώνει στο λαιμό καλύτερα), οι ζωόφιλοι τι θέση παίρνουν? Και μη μου πουν αγώνας επιβίωσης, γιατί συνήθως το ζαρκάδι στα χέρια του συνοδού του σκύλου κατέληγε.

    Έπειτα επί των αρχαίων και τα λοιπά.
    Προσωπική μου πάντα άποψη είναι ότι η ονομασία των τεσσάρων « πόλεων» της Κεφαλονιάς καμία σχέση με ονόματα κάποιων από τους γιούς του Κεφάλου δεν έχει και αν έχει μάλλον οι τοποθεσίες έδωσαν τα ονόματα σε πιθανούς γιούς του.
    Αυτό βγαίνει συμπερασματικά γιατί η Σάμη υπήρχε πριν καν γεννηθεί ο Κέφαλος κατά που φαίνεται.

    Χουά χα χα χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μια και το ρίξαμε στην ιστορία ήθελα να ξέρω από πού διαβάζοντας τα αηπάνουθε βγαίνει ότι οι Τάφιοι πολεμήσανε σαν αντίπαλοι των Τρώων με Μέγη αρχηγό.
    Πιστεύω ότι είναι συνέχεια της θεωρίας Δουλίχιο = Ακαρνανία, άρα οι Τάφιοι ζούσαν στην Ακαρνανία παλιά.
    Πολύ σωστή θεωρία πράγματι γιατί η πρώτη ασχολία των πειρατών ήταν τότε η γεωργία και μετά μάθανε και λίγη κολύμβηση για να φτιάξουνε και πλοία.
    Ξέρετε ποιοι ήταν οι πρώτοι φίλοι των Ρωμαίων?
    Οι Ακαρνάνες γιατί δεν εξεστράτεψαν εναντίον της Τροίας και αυτοί προσκάλεσαν στην Ελλάδα τους Ρωμαίους για βοήθεια και ευκαιρίας δοθείσης μας καταλάβανε.
    Κάρες, Λέλεγες, Πελασγοί και συμπερασματικά Τάφιοι και Φοίνικες ήταν σύμμαχοι των Τρώων.
    Ο Μέγης λοιπόν καμία σχέση δεν είχε με Ακαρνανία και αφήστε τον Αριστοτέλη να λέει ότι του κατέβη, 600 χρόνια μετά τον Τρωϊκό έζησε άλλωστε.

    Χα χα χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. υποθετικα θα μιλησω και εγω,, γιατι ιστορια-μυθολογια, και γεγονοτα τα εχουμε κανει ταχαρμα! Οι ταφιοι ητα λοιπον πειρατες,, Πριν τον τρωικο πολεμο,, ηρθε ο Κεφαλος και τσου καθαρισε απο την σημερινη Κεφαλονια,,, οποτε μετα απο τετοιο στραπατσο. και με τσι ανοικτες πληγες που ειχανε με τσι μυκηνες δυσκολο το κοβω αν υπήρχαν καπου αλλου στον Τρωικο πολεμο, να συμαχουσανε με τους εχθρους τους (Ιθακισιους, και Μυκηναιους) οποτε συμφωναμε οτι προφανως ηταν με τσου Τρωες! Το Δουλιχιο λοιπον καταληγουμε οτι δεν ηταν αιτολοακαρνανια,,αλλα προφανως νοτιοτερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή