Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2019

ΜΑΘΗΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΑ

  1. Gerasimos Valsamis 
  2. Με αφορμή τον δήθεν και λόγω διακωμόδησης "Κατακλυσμό της Ωκεανίδος" σήμερα στην Κρήτη, 
    ας θυμηθούμε τους Κατακλυσμούς που έχουν πλήξει τον Ελλαδικό Χώρο 
    και έμειναν ορόσημο στην Παγκόσμια ιστορία!
    (παντού "πρωτιές" έχουμε εμείς οι Έλληνες...).

    1. Ο Κατακλυσμός του Δάρδανου.
    Ο Δάρδανος ήταν βασιλέας της Αρκαδίας. Σύμφωνα με τον Διονύσιο τον Αλικαρνασέα, ο Δάρδανος μετείχε σε αποστολή ίδρυσης αποικίας στην Σαμοθράκη, όταν “άνοιξαν οι ουρανοί”. Γλύτωσε αφού κατέφυγε στο υψηλότερο βουνό της. Ο Κατακλυσμός αυτός “έπνιξε” σχεδόν ολόκληρη την Ελλάδα. Στη πατρίδα του την Αρκαδία γλύτωσαν όσοι κατέφυγαν στα ψηλά βουνά της.
    Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες δεν ήταν από βροχή, αλλά αποτέλεσμα του τέλους της εποχής των παγετώνων, όπου οι λιωμένοι πάγοι μετατρεπόμενοι σε συνεχείς υδάτινους όγκους, πλημμύρισαν αρχικά ο Εύξεινος Πόντος και η Προποντίδα (τότε ήταν μια κλειστή λίμνη) και τα νερά βρήκαν διέξοδο από τα Δαρδανέλια (δεν είναι τυχαία η ονομασία τους…) προς το σημερινό Αιγαίο, που τότε επίσης ήταν μια μεγάλη λεκάνη ξηράς με μικρές ή μεγαλύτερες λίμνες. Ή χρονική ακολουθία του τέλους της Εποχής των Παγετώνων ξεκίνησε γύρω στο 18,000πΧ και ολοκληρώθηκε περίπου στο 11,000πΧ. Η εποχή του Δάρδανου όπου τα νερά εισέβαλαν στον χώρο του Αιγαίου από τα Δαρδανέλια εκτιμάται ότι ήταν γύρω στο 12,000πΧ.

    2. Ο Κατακλυσμός του Ωγυγία.
    Ο Ώγυγος ήταν ένας από τους αρχέγονους ηγεμόνες της Αττικο-Βιωτοίας και πρώτος (;) βασιλέας των Αθηνών.
    Βασιλεύοντος του Ώγυγου, ξέσπασε ο Κατακλυσμός που έπνιξε τόσον την Αττική όσον και την Βοιωτία!
    Χρονολογείται γύρω στο 9,500πΧ, ενώ κατ’ άλλους συνέβει όταν στο Άργος ηγεμόνας ήταν ο Φορονέας, γιός του ποτάμιου θεού ΙΝΑΧΟΥ και της θυγατέρας του ΩΚΕΑΝΟΥ, της Νύμφης ΜΕΛΙΑΣ ή της Αργίας του προ-ελληνικού φύλου των Πελασγών (7,500πΧ).

    3. Ο Κατακλυσμός του Δευκαλίωνα.
    Ο Δευκαλίωνας βασίλευε στην Θεσσαλία την χρονιά που στην Αθήνα βασίλευε ο Κραναός, όταν συνέβει ο περίφημος Κατακλυσμός στην Θεσσαλία που φέρει και το όνομά του. Στο “Πάριον Χρονικό” είναι χρονολογικά καταγεγραμμένο το γεγονός στα 1265 χρόνια πριν ο Διόγνητος γίνει ηγεμόνας των Αθηνών. Αυτό το έτος η “συμβατή” ιστορία μας το τοποθετεί στα 1539πΧ.
    Ο Κατακλυσμός του Δευκαλίωνα διεκδικεί την “πατρότητα” του Κατακλυσμού του Νώε, αφού σύμφωνα με τους μεγαλύτερους ιστορικούς της αρχαιότητας (Ησίοδος, Απολλόδωρος, Πλούταρχος κ.α.) περιγράφουν την ουσία των γεγονότων με την ίδια ακριβώς προσέγγιση, ως εξής:
    “Κατά τον μύθο την εποχή που στη Θεσσαλία βασίλευε ο Δευκαλίωνας ο Δίας αποφάσισε να καταστρέψει όλη την γενιά των ανθρώπων που ήταν διεφθαρμένη, με εξαίρεση τον δίκαιο βασιλέα και την γυναίκα του την Πύρρα.
    Ο Δευκαλίωνας λοιπόν μετά από συμβουλή του πατέρα του κατασκεύασε ένα πλοίο συγκέντρωσε τα απαραίτητα εφόδια για την επιβίωση τους και επιβιβάστηκε στο πλοιάριο μαζί με την γυναίκα του. Στο μεταξύ ο Δίας ανοίγει τους καταρράκτες του Ουρανού και το έδαφος της Ελλάδας γεμίζει με νερό και οι άνθρωποι χάνονται. 
    Για εννέα μέρες και εννέα νύχτες το βασιλικό ζευγάρι περιφέρεται από τα νερά μέσα στο πλοιάριο. Την δέκατη όμως ημέρα προσάραξε στο όρος Όθρυς ή κατά άλλη εκδοχή στον Παρνασσό. Εκεί όταν οι βροχές σταμάτησαν και τα νερά υποχώρησαν ο Δευκαλίων και η Πύρρα κατέβηκαν στην ξηρά και το πρώτο πράγμα που έκαναν ήταν θυσία στον Φύξιο Δία (προστάτης των φυγάδων). 
    Ο θεός που επικαλέστηκε ο θεοσεβής Δευκαλίωνας έστειλε τον Ερμή για να τους μεταφέρει την υπόσχεση ότι ο Δίας θα πραγματοποιούσε την πρώτη ευχή τους. Και η πρώτη ευχή του Δευκαλίωνα και της Πύρρας δεν ήταν άλλη από το να δώσει και πάλι ζωή ο Δίας στο ανθρώπινο γένος”.

  3. και  ΔΥΟ ΑΠΟ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ,, ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΕ ΜΙΑ  ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ 2014!

  4. ΜΗΝ ΜΟΥ ΤΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ΤΑΡΑΤΕ -ΑΝΑΡΤΗΣΗ 2014
    POROSNEWS.BLOGSPOT.COM
    ΜΗΝ ΜΟΥ ΤΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ΤΑΡΑΤΕ -ΑΝΑΡΤΗΣΗ 2014
  5. Θα ήθελα, επ ευκαιρία να σημειώσω εδώ, κάτι που "περιέργως περνά απαρατήρητο" από τους "συνήθης ύποπτους" επαίοντες της Ιστορίας - Αρχαιολογίας.Στο Πάριο Χρονικό", αναφέρεται ότι: Άλωση Τροίας το 945 π.Δ. και Ομηρος το 943 π.Δ. Σύγχρονος λοιπόν της αλώσεως της Τροίας ο Όμηρος και με την "Οδύσσεια" του, να καταγράφει τα γεγονότα ώς Ιστορικός Χρονογράφος της και όχι ώς "συνθέτης" θρύλων, μύθων κλπ...που μεταφέρθηκαν απο στόμα σε στόμα σαν μια "μυθοπλασία" γεγονότων που "έλαβαν χώρα 450 χρόνια πρίν! Όπως επίσης, την απουσία της κοσμοιστορικής έκρηξης της Σαντορίνης, αιτία για πολλούς ιστορικούς, της καταστροφής του Μινωικού Πολιτισμού! Πραγματικά αξιοπερίεργο. Να υποθέσει κανείς ότι η έκρηξη αυτή έγινε μετά Διόγνητο εποχή; Διότι όμοια παντελή αναφορά σε αυτό το κοσμοιστορικό γεγονός, παρουσιάζεται και στην Οδύσσεια του Ομήρου. Εξ αυτού, επίσης συμπεραίνουμε, ότι και ο Όμηρος ήταν παλαιότερος της εποχής της έκρηξης. Εδώ, να αναφέρουμε, ότι σύμφωνα με την επιστημονική έρευνα είναι παγκοσμίως αποδεκτό, ότι η έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης, με τις κοσμοιστορικές συνέπειές της, έλαβε χώρα το 1450 π.Χ. και η άλωση της Τροίας το 1250 π.Χ. Κάτι δεν πάει καλά με την σειρά και τις καταγεγραμένες αναφορές που έχουμε στα χέρια μας. Για να έλθει σε σειρά με τις καταγραφές (Ομηρος και Πάριο Χρονικό) θα πρέπει, άν όχι να αποδεχτούμε, τουλάχιστον να εξετάσουμε σοβαρά την σειρά: Άλωση της Τροίας πρίν την έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης...κάτι που "εκτοξεύει" την εποχή του Ομήρου της Συμβατικής Χρονολόγησης από τα 450 χρόνια στα 650 χρόνια πίσω. Η με τα στοιχεία που παραθέτω, σύμφωνα με το Πάριο Χρονικό, ο Όμηρος ήταν σύγχρονος της Τροίας και πάντως και τα δύο, πρίν την έκρηξη στη Σαντορίνη
  6. Και για όσους αγνοούν τι εστί "Πάριο Χρονικό" τα ακόλουθα: "Πάριο Χρονικό"! Έτσι ονομάζονται 3 αρχαίες ελληνικές μαρμάρινες επιγραφές που σήμερα η μια από αυτές βρίσκεται στο μουσείο της Πάρου και οι άλλες δυο στην Οξφόρδη. Λέγεται έτσι, δηλαδή Πάριο χρονικό, επειδή είναι χρονολογίες γραμμένες σε μάρμαρο Πάρου. Είναι χρονικό ανώνυμου συγγραφέως, γραμμένο στην αττική διάλεκτο, όταν ο ΔΙΟΓΝΗΤΟΣ ήταν άρχοντας στην ΑΘΗΝΑ, κατά το πρώτο έτος της 129ης Ολυμπιάδος. Οι ημερομηνίες λοιπόν είναι πρίν Διόγνητον εποχής με την αρχαιοελληνικήν αρίθμηση (όπως: ΧΗΗΓΔΠ =1265 π.Δ.)! Αρχίζει με το έτος 1318 π.Δ.όταν ο Αιγύπτιος Κέκρωψ γίνεται ο 1ος βασιλιάς της Αττικής και από Αττική που λέγονταν πριν την μετονομάζει σε Κεκροπία.Και συνεχίζει ως εξής: Ο ΔΕΥΚΑΛΙΩΝΑΣ βασίλευε στη Λυκώρεια 1310 π.Δ. Ο ΚΡΑΝΑΟΣ βασίλευε στην Αθήνα 1268 π.Δ. Ο ιθαγενής Κραναός γίνεται 2ος βασιλιάς των Αθηνών Ο ΚΑΤΑΚΛΥΣΜΟΣ, επί Δευκαλίωνα 1265 π.Δ. Ο ΑΜΦΙΚΤΥΩΝ, γιος του Δευκαλίωνα ενώνει οικισμούς στις Θερμοπύλες, Αμφικτύωνες 1258 π.Δ. Ο Αμφικτύων γίνεται 3ος βασιλιάς των Αθηνών. Ο ΕΛΛΗΝ, γιος Δευκαλίωνα, βασιλεύει στη Φθιώτιδα. Από αυτόν μετά «Έλληνες ονομάστηκαν όσοι προηγουμένως καλούνταν Γραικοί» 1257 π.Δ. Ο ¨Ελλην γίνεται βασιλιάς στη Θεσσαλία. Γιοί τους Έλληνα: Δώρος, Αίολος, Ξούθος (πατέρας του Ίωνα και Αχαιού). Ο ΚΑΔΜΟΣ, έρχεται από Φοινίκη στην Ελλάδα και κτίζει τη Θήβα, 1255 π.Δ. Ο ΔΑΝΑΟΣ φτιάχνει πλοίο και μ’ αυτό έρχεται στην Ελλάδα από Αίγυπτο 1247 π.Δ. Ο Δαναός έρχεται από το Χέμμιν της Αιγύπτου στο Άργος. Ο ΕΡΙΧΘΟΝΙΟΣ τελεί τα ΠΡΩΤΑ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ 1242 π.Δ. Ο Εριχθόνιος γίνεται 4ος βασιλεύς των Αθηνών. Ο ΠΑΝΔΙΩΝ, γίνεται ο 5ος βασιλιάς των Αθηνών, Η ΔΗΜΗΤΡΑ, φέρνει και σπέρνει καρπό στην Ραρία = η Ελευσίνα 1146 π.Δ. Ο ΟΡΦΕΑΣ, ο ποιητής 1135 π.Δ. Φτάνει ο Εύμολπος στην Αττική 1135 π.Δ. Ο Εριχθεύς γίνεται 6ος βασιλιάς των Αθηνών. Ο ΕΥΜΟΛΠΟΣ, καθιερώνει τα Ελευσίνια μυστήρια 1135 π.Δ. Ο ΑΙΓΕΑΣ γίνεται ο 7ος βασιλιάς στην Αθήνα 1031 π.Δ. Γέννηση του Μίνωα βασιλιά της Κρήτης. Ο Αιγέας γίνεται ο 8ος βασιλιάς των Αθηνών. ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ. Ο Πέλοπας έρχεται από Φρυγία στη Ελλάδα. Έκτοτε η Απία ή Άργος ονομάζεται Πελοπόννησος. Ο ΘΗΣΕΑΣ ενώνει 12 συνοικίες, Δημοκρατία στην Αθήνα 987 π.Δ. Ο Θησέας γίνεται 10ος βασιλιάς των Αθηνών. Ο Ατρέας, γιος του Πέλοπα, γίνεται βασιλιάς του Άργους. ΑΛΩΣΗ ΤΡΟΙΑΣ 945 π.Δ. Οι Δωριείς με τους Ηρακλείδες κυριεύουν την Πελοπόννησο. Ο ΗΣΙΟΔΟΣ 670 π.Δ. Ο ΟΜΗΡΟΣ 943 π.Δ. Ο ΦΕΙΔΩΝΑΣ αλλάζει τα σταθμά και κόβει αργυρό νόμισμα 631 π.Δ. Ο Φείδων, ο βασιλιάς του Άργους, ευρετής διαφόρων μέτρων και σταθμών και των αργυρών νομισμάτων 884 π.Δ. Κλπ, κλπ.

  7. ΕΠΙΣΗς ΑΛΛΕς ΑΝΑΦΟΡΕς ΑΠΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥ:

    ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΡΟΝΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
    PRONOIKEFALONIAS.BLOGSPOT.COM


  1.  Σόλων πάλι την άκουσε από Αιγύπτιους ιερείς, όταν επισκέφθηκε την αιγυπτιακή πόλη Σάιν, και οι ιερείς της θέλησαν να του μεταφέρουν τα ξεχασμένα στην Ελλάδα κατορθώματα των Αθηναίων προγόνων του πριν από 9000 χρόνια.

    Η Ατλαντίδα ήταν ένα τεράστιο νησί, «μεγαλύτερο από την Ασία και τη Λιβύη μαζί» (Τίμαιος24e), τοποθετημένο στον Ωκεανό πέρα από τις Ηράκλειες στήλες. Στο νησί αυτό αναπτύχθηκε υπό την αιγίδα του Ποσειδώνα ένας σημαντικός πολιτισμός, που όφειλε τη δύναμή του στη σωστή κατανομή της εξουσίας στους δέκα κληρονομικούς βασιλείς του (απόγονοι όλοι του Ποσειδώνα - σε τακτά διαστήματα επιβεβαιώνουν τη συμφωνία τους με τελετουργική θυσία ταύρου), και τον υπερβολικό του πλούτο στο γόνιμο έδαφος και το πλούσιο υπέδαφος του νησιού, αλλά και στο εμπόριο που ανέπτυξε με τη μεγάλη ναυτική του επέκταση (Κριτίας 117e).
    Στο απόγειο της δύναμής τους οι Ατλαντείς κατέληξαν να ζουν με απίστευτη χλιδή, ενώ συντηρούσαν έναν τεράστιο στρατό που περιελάμβανε πάνω από 1000000 οπλίτες, 10000 πολεμικά άρματα, 240000 άλογα και 1200 πολεμικά πλοία (Κριτίας 119ab). Τότε επιχείρησαν να υποδουλώσουν όλη την οικουμένη. Εισέβαλαν με τον στόλο τους στη Μεσόγειο, κατέλαβαν την Αίγυπτο, και θα υποδούλωναν όλα ταγνωστά έθνη, αν δεν τους αντιστέκονταν οι αρχαίοι Αθηναίοι. Εγκαταλελειμμένοι από όλους τους συμμάχους τους οι Αθηναίοι νίκησαν τους εισβολείςκαι απελευθέρωσαν όλες τις υποδουλωμένες χώρες. Η νίκη των Αθηναίων αποδίδεται στο καλό τους πολίτευμα, που δεν είναι παρά μια μικρογραφία της πλατωνικής ιδανικής πολιτείας. Η αρχαία Αθήνα είναι μια ευνομούμενη πόλη που στηρίζεται αποκλειστικά στο έδαφός της και στη χερσαία στρατιωτική της ισχύ(σταθερά 20000 ανδρών), δεν χαρακτηρίζεται από εξωστρέφεια και επεκτατικές βλέψεις, χωρίζεται σε τάξεις που συνυπάρχουν ειρηνικά εκτελώντας η καθεμιά το έργο της, και τιμά τους ιδρυτές θεούς της, την Αθηνά και τον Ήφαιστο.

1 σχόλιο:


  1. Άντε με τσι μυθολογίες μας πάλε, έτσι για να ελαφρένει και η ψυχή μας από ό,τι γλέπει γύρω – γύρω…

    Ωραία όλα αυτά τα ιστορικά(?) και μοιάζουνε και με το σήμερα!
    Όχι μη προκάμετε να με πείτε κουρλό αλλά εδώ και χρόνια ίσως και πολλά, ξέρει κανείς μας ποιό είναι το παραμύθι και ποιά η αλήθεια από όλα αυτά που συμβαίνουν?
    Όποιος μου πει ότι ξέρει μπράβο του, γιατί θα κλείσει τα εκατό σίγουρα όρτιος άντε το πολύ με καμιά μαλάκυνση! Χα χα χα.

    Ας πάρουμε όλες τσι θεωρίες περί Ομήρου καταγωγής, χρόνου γέννησης, υπήρξε ή δεν υπήρξε, κλπ, σα σωστές κάθε μια από τη πλευρά της.
    Με αυτό αποδεικνύεται ότι οι γεωγραφικές τοποθετήσεις και περιγραφές των επών είναι σωστές ή το κυριότερο ότι αυτά τραγουδιόταν στο τότε Ελληνικό χώρο και μπορεί να είχανε και λίγη σάλτσα θρησκευτική, ηρωική, πολιτικοσυμφεροντολογική κλπ, αλλά άμα λέανε για τσου τόπους που τραγουδιότανε (τα έπη) γεωγραφικές κοτσάνες, έ κάποιος θα έλεε τί λέει ρε ο μακάκας?
    Και επόμενο ήταν να υπάρξουν διορθώσεις και ίσως περισσότερες λεπτομέρειες.
    Δε μπορεί κανείς να μην γνώριζε την Ιθάκη αφού από έδεκει περνάγανε όλοι οι έμποροι με τα κανώε τσου, πράμα σίγουρο αφού και ο Οδυσσέας μπουμπούκι πειρατικό ήτανε όπως σχεδόν όλοι την τότε εποχή και σίγουρα «έλεγχε» καλό πέρασμα για να είναι τόσο γνωστός.
    Έπειτα πόσο μακριά ήταν η Ιθάκη? μια ματιά έκανες από τη Δυτική Ελλάδα να δγείς λίγο Δυτικότερα και σου ξεφύτρωνε τσούφ μπροστά σου. Πώς οι περιγραφές του Ομήρου θα την παρουσίαζαν εκεί και στη πραγματικότητα θα ήταν στη Κρήτη??
    Δε θα γέλαε και το παρδαλό κατσίκι??
    Γιατί να το παλεύουμε λοιπόν τόσο πολύ?
    Ας πάρουμε και ένα σημείο σα δεδομένο με τσι λεπτομέρειές του, γιατί αν και αυτό το αμφισβητούμε τότε πραχτικά ψάχνουμε ψύλλους στα άχυρα φίλοι Ομηριστές.


    Κά κα κα κα κα κα κα κα κα

    ΑπάντησηΔιαγραφή