Η λεγόμενη "μινωική" έκρηξη του ηφαιστείου της Θήρας (Σαντορίνης), μια από τις ισχυρότερες στον κόσμο, πιθανώς έγινε μεταξύ του 1600 και του 1550 π.Χ., σύμφωνα με νέες εκτι...
ΟΜΗΡΙΚΟς ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΣΕ ΦΕΙς
Νικόλαος Καμπάνης Εγώ στο Πανεπιστήμιο έτσι ήξερα, έτσι και ο Κουστώ με τον Αρούν Ταρζίεφ. Ήρθαν όμως ενδιάμεσα μερικοί βαθείς γνώστες, επιπέδου φθινοπωρινής έκλειψης ηλίου για την άφιξη του Οδυσσέα, να φωτίσουν βεβαίως βεβαίως χμ γκουχ γκουχ...
Γιωργος Γκιαφης ειναι παντως ενα μεγαλο θεμα που ο ομηρος δεν την ειχε αναφερει πουθενα
Gerasimos Valsamis Εγώ θα υποβάλω ένα επιχείρημα-ερώτημα για ... "ιστορική περισυλογή και σκέψη".
Αν ο Όμηρος έζησε κάπου τον 8ο ή 9ο αιώνα πΧ...
Αν ο Τρωικός Πόλεμος διεξήχθη τον 11ο ή 12ο αιώνα πΧ...
Αν ο Όμηρος εξιστορούσε ένα "Μύθο" με την Μινωική Κρήτη και τους Ετεοκρήτες (όπως ο ίδιος έτσι τους κατονομάζει) κατοίκους της να βρίσκεται στο Απώγειο της Ισχύος της...την στιγμή που όλοι σήμερα συμφωνούν, μόνον ως πρός το ότι, το τέλος του Μινωικού πολιτισμού και της ισχύος του, επήλθε εξ αιτίας της κοσμοιστορικής έκρηξης του ηφαιστείου της Θήρας....
Αν ο Όμηρος δεν είχε ακούσει δλδ δεν γνωρίζει για αυτό το κοσμοιστορικό γεγονός (δεν είναι θέμα "θυμάμαι"),
που επέφερε το τέλος του Μινωικού πολιτισμού,
αλλά γνωρίζει μόνον τον Μινωικό πολιτισμό...,
καθώς επίσης,
δεν γνωρίζει τίποτε για τον Μυκηναικό Πολιτισμό που ανέλαβε τα "ηνία" μετά την εξαφάνιση του Μινωικού πολιτισμού...
τότε,
θεωρεί κάποιος ότι ο Όμηρος διαστρεβλώνει δόλια την ιστορία;
Ναι ή Οχι.
Αν δεχθούμε και το Ναι και το Οχι ως "σενάρια",
τότε,
γιατί ο Πλάτωνας τον εξυμνεί:
«Ούτος ο Ποιητής την Ελλάδα Πεπαίδευκεν»;
(Να θυμίσω ότι η τιμωρία για όσους παραποιούσαν γνωστά δεδομένα ήταν σκληρή, εξορία ή θάνατος.
Ο Ονομάκριτος πχ, εξορίσθηκε από τον Ίππαρχο για υποδεέστερο "αμάρτημα" από αυτό του Ομήρου, επειδή παραποίησε κείμενο αρχαίου ποιητή).
Νικόλαος Καμπάνης Δεν διαστρεβλώνει τίποτα.
Την κάποια ακμή της Κρήτης στα Μυκηναϊκά χρόνια γνώριζε, με Αχαιούς ηγεμόνες πια, που τάιζαν κουτόχορτο τους υποτελείς τους λέγοντάς τους ότι είναι απόγονοι γνησιότατοι του Μίνωα, όπως κι εγώ του Οδυσσέα και του Μέντορος.
Αυτά είχε σαν δεδομένα για αυτά μιλούσε και άλλωστε για τον ίδιο η ακμή της Κρήτης είναι στο απώτατο παρελθόν, κανείς δεν θυμάται να του πει για το τσουνάμι και την καταστροφή και απλά ο Μίνωας εδώ και καιρό, μαζί με τον Ραδάμανθη είναι ήδη κριτές του Κάτω Κόσμου.
Αν είχε ακούσει κάπου για τα γεγονότα της καταστροφής θα ήξερε παράλληλα και το παλιό όνομα των Κρητών που διασώθηκε από τους Αιγυπτίους. Όμως πουθενά δεν τους αναφέρει ούτε για δείγμα ως Κεφτιού, ενώ το παράγωγό της λέξης αυτής το Κεφαλλήνες το παραθέτει αμάσητο.
Gerasimos Valsamis Νίκο, δεν θεωρώ (άποψή μου) ότι περιφράφοντας ο Όμηρος μια Κρήτη στο κολωφώνα της δόξης και ισχύος της, περιγράφει μια "κάποια ακμή της Κρήτης, ούτε στις περιγραφές του περιλαμβάνει Αχαιούς ηγεμόνες. Πρόσωπα που περιγράφει, όπως ο Ιδομενέας, βασιλιάς της Κρήτης (γιος του Δευκαλίωνα και εγγονός του Μίνωα), ή πόλεις όπως την Φαιστό που την τοποθετεί γεωγραφικά ως παραθαλάσια ΝΔ της Κρήτης...δεν γνωρίζει; ή δεν έχει ακούσει; ή ποιος θυμάται; να του πει για το κοσμοιστορικό γεγονός της Θήρας που άλλαξε τα γεωστρατηγικά δεδομένα της εγγύς Ανατολής και της Αιγύπτου; αλλά γνωρίζει, έχει ακούσει ή κάποιος θυμόταν και του είπε για την θέση της Φαιστού! Και φυσικά όχι τυχαία, αφού εκεί ήταν ο "ναύσταθμος" του στόλου του Μίνωα και των λοιπών βασιλέων της Μινωικής Κρήτης. Και μάλιστα γνωρίζει πολύ καλά περι Φαιστού αφού αναφέρει με εκπληκτικές λεπτομέρεις το γεωγραφικό "στίγμα" της. πχ γνωρίζει πολύ καλά οτι στό νοτιοδυτικό άκρο της Κρήτης, στην Γόρτυνα, υπάρχει ακρωτήριο με το όνομα Φαιστός, όπου τσακίστηκαν μερικά πλοία του Μενέλαου. (Ραψωδίας γ’ Οδ. στίχοι 293, 294). “293 ἔστι δέ τις λισσὴ αἰπεῖά τε εἰς ἅλα πέτρη
ἐσχατιῇ Γόρτυνος ἐν ἠεροειδέι πόντῳ· 294 ἔνθα Νότος μέγα κῦμα ποτὶ σκαιὸν ῥίον ὠθεῖ, ἐς Φαιστόν, μικρὸς δὲ λίθος μέγα κῦμ᾽ ἀποέργει". Κάτι δεν κολλάει στο παζλ της υπόθεσης αυτής.
Νικόλαος Καμπάνης Το πρώτο που πρόσεχαν οι επισκέπτες σε λαούς που οι γυναίκες τους κυκλοφορούσαν με το στήθος έξω, ήταν αυτό που εντυπωσίασε ακόμα και τους Ισπανούς κατακτητές της Λατινικής Αμερικής. Αν λοιπόν έστω και κάποιος μάρτυρας είχε ακούσει κάτι τέτοιο, πρώτο πρώτο θα το είχε μεταφέρει στον Όμηρο. Έστω εκείνος κάπου θα το τοποθετούσε, πχ στην Κίρκη, αν προσέβαλε τα ήθη του. Όμως στην εποχή της Πηνελόπης αυτή η παράδοση είχε προ πολλού χαθεί και έτσι ακόμα και τα μανίκια αν σήκωναν τους έκανε τέτοια εντύπωση που για κείνη τη στιγμή τις έλεγε λευκόλενες ή αντίστοιχα "καλήσφυρες" αν φαινόταν έστω ο αστράγαλος και πάντα σήκωναν τη μπόλια. Οπότε ακόμα και στο ιερό που είχε γίνει εκεί σε ότι είχε απομείνει από την Κνωσσό, μάλλον κρυφά θα προσκυνούσαν αγαλματίδια που έρχονταν από παλιά με θεές των όφεων.
-
Γιωργος Γκιαφης θα ομολογησω ,, πολυ καλη η συζητηση σας,, και εγω για να δωσω λιγο ακομη βαθος ,,και να τσιγκλισω και τον φιλο μου Νικο,, Κατα βαθος πιστευω οτι η υποθεση με τους Φαιακες κρυβει πολλα ! Περιγραφει πιθανον ενα πολιτισμο που χαθηκε (ατλαντιδα) και δευτερον βριοσκει τον τροπο ο ποιητης να μας εξιστωρησει ο οδυσσεας ολη την περιπετεια του στις θαλασσες, εκ της οποιας γραφτηκε η οδυσσεια, αλλα μονο ο ηρωας,,, και οι Φαιακες που ηταν παρον στην εξιστορηση του τις ακουσαν!!(πως τις εμαθε λοιπόν ο Ομηρος?)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου