Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2021

Ομηρικο καλο σχολιο Ροκκου,, στην αναρτηση με τις Οξειες-Αστεριδα

 



1 σχόλιο:

  1. Στην παρακάτω πληροφορία ποιές απαντήσεις θα έδινε ο κύριος Γαζής που σχολιάζει το παρόν άρθρο?
    Μήπως ότι η νήσος Λευκάδα λέγονταν τότε Κεφαλληνία??

    Πάμε λοιπόν:
    «Κώδικες» εν Ευρώπη διέσωσαν το εξής ενδιαφέρον απόσπασμα από τα έργα του Ακουσιλάου πού συνδέεται με στίχο της Οδύσσειας … “τὴν ποίησ᾽ Ἴθακος καὶ Νήριτος ἠδὲ Πολύκτωρ·”. (ρ – 207).

    «Περελάου (Πτερελάου) παίδες Ίθακος και Νήριτος, από Διός έχοντες το γένος, ώκουν την Κεφαλληνίαν.
    Αρέσαν δε αυτοίς τούτο, καταλιπόντες τα σφέτερα ήθη, παραγίνονται (από το παραγίγνομαι – παρευρήσκονται) εις την Ιθάκην.
    Και τόπον ιδόντες εύ πεποιημένον εις συνοικισμόν, δια των παρατεθειμένων υψηλότερον είναι, [και] κατοικήσαντες δεύρο την Ιθάκην έκτισαν.
    Και εκ μεν του Ιθάκου η νήσος επωνομάσθη Ιθάκη, το δε παρακείμενον (γειτονικό) όρος εκ του Νηρίτου, Νήριτον».
    Η δε ιστορία παρά Ακουσιλάου.
    (σημ. Η ακριβής ορθογραφία δεν μπορεί να αποδοθεί)



    (μετάφραση):
    Τα παιδιά του Πτερελάου λοιπόν ήλθαν στη Κεφαλονιά και επειδή τους άρεσε εγκατέλειψαν τους δικούς τους τόπους και [κάποια στιγμή] παραβρέθηκαν στην Ιθάκη.(Η Ιθάκη δηλαδή τόπος της Κεφαλλονιάς όχι ξεχωριστό νησί).
    [Στην οποία] ιδόντες ένα τόπο πολύ καλό για να γίνει οικισμός «των παρατεθειμένων υψηλότερον», δηλαδή που ήταν των γύρωθεν υψηλότερος άρα οχυρός και σε αυτόν (δεύρο-εδώ) την Ιθάκη έκτισαν. (Προφανώς αναφέρεται στην πόλη Ιθάκη).
    Και εκ μεν του Ιθάκου το νησί (που ήταν κτισμένη πάνω του η πόλης προφανώς) επωνομάσθη Ιθάκη, το δε παρακείμενο (πολύ κοντά της) όρος εκ του Νηρίτου, Νήριτον.

    Ο Ακουσίλαος έζησε περίπου από το 630 – 570 π.χ., μισό αιώνα περίπου πριν ο Πεισίστρατος καταγράψει για πρώτη φορά τα Ομηρικά Έπη. Αυτή την επεξήγηση την κάνω γιατί και αν ακόμα ο Ακ. δεν αντιγράφει τον Ησίοδο έχει πληροφορίες ξεχωριστές από την τελική γραφή των Ομηρικών επών στην Αττική διάλεκτο.
    Ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς θεωρούσε ότι ό Ακ. προσάρμοσε τα έργα του Ησιόδου σε πεζό λόγο παρουσιάζοντάς τα ως δικά του.
    Σύμφωνα με τον Διογένη Λαέρτιο κάποιοι κατέτασσαν τον Ακουσίλαο στην περίφημη ομάδα των επτά σοφών.

    Σπ. Ρόκκος
    Κουά κα κα κα κα.

  2. τα παλιοτερα σχολια,, που αναφερεται ο Σπυροκωσμας Ροκκος  ειναι τα κατωθι
  3. 5 σχόλια:

    1. Και μόνο το γεγονός ότι η Κεφαλονιά έχει πολλά και σαφώς ψηλά βουνά, πέρα από τον πολύ ψηλό Αίνο την αποκλείει από του να είναι η Ομ. Ιθάκη, η οποία είχε " έν δ' όρος αυτή Νήριτον εινοσίφυλλον αριπρεπές"!!!!

      Απάντηση
    2. Όσον αφορά την Παλική ούτε "εν δ΄όρος αυτή" υπάρχει και ουδέποτε υπήρξε νησί!!!!

      Απάντηση
    3. ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
      Η ΑΣΤΕΡΙΣ ΣΤΟ ΔΑΣΚΑΛΙΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ ΛΟΓΙΚΗ!!! 10 ΑΠΛΟΙ ΛΟΓΟΙ ΤΟ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΜΕ ΒΑΣΕΙ ΤΟ ΟΜΗΡΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ!!!
      Ένα από τα σημαντικότατα λάθη του Στράβωνα είναι η απαράδεκτη τοποθέτηση του νησιού ΑΣΤΕΡΙΣ σε σημείο που από οποιαδήποτε πλευρά το εξετάσει κανείς, δεν έχει απολύτως καμία σχέση με το Ομηρικό κείμενο. α) Δεν είναι στη μέση Ιθάκης και Σάμης (με Ιθάκη το Θιάκι και Σάμη την Κεφαλονιά), γιατί είναι απίστευτα κοντά στην Κεφαλονιά και από την Ιθάκη απέχει 7πλάσια απ’ ότι από την Κεφαλονιά
      β) Δεν είναι πριν πατρίδα γαίαν οικέσθαι και μάλιστα κοντά στον Εύμαιο, στο Νότιο τμήμα της Ιθάκης, γιατί εκεί θα τον άφηναν υποχρεωτικά οι ναύτες του,
      γ) Δεν έχει ανεμοδαρμένα ύψη, γιατί το ύψος του είναι το πολύ 5-6 μ.,
      δ) Δεν διαθέτει αμφίδυμα λιμάνια, γιατί δεν διαθέτει απολύτως κανένα λιμάνι και συνεπώς δεν είχε τη δυνατότητα απόκρυψης του πλοίου της ενέδρας!
      ε) Όχι μόνο δεν έχει κανένα λιμάνι αλλά και το μέγεθός του δεν έχει απολύτως τη δυνατότητα ύπαρξης του οικισμού Αλαλκομενές μεταξύ των αμφίδυμων λιμανιών του, τα οποία δεν υπάρχουν γιατί δεν διαθέτει ούτε ένα!
      στ) Η τοποθέτηση από το Στράβωνα σ’ αυτό το Σκόπελο, είναι αδιανόητη, γιατί αυτό το βραχονήσι βρίσκεται στο οπτικό πεδίο του άστεως και των Ανακτόρων και αν όντως γίνονταν εκεί η δολοφονία του Τηλέμαχου την άλλη μέρα θα έδιωχνε τους πάντες από τα ανάκτορα η Πηνελόπη!
      ζ) Δεν υπήρχε απολύτως κανένας αποχρών λόγος να πάνε σε ένα εντελώς ακατάλληλο νησί ακόμη και για ύπνο, μιας και μπορούσαν να καλυφθούν σε ένα κρησφύγετο είτε της σημερινής Κεφαλονιάς, που την θεωρούν Σάμη, είτε της ίδιας της σημερινής Ιθάκης που την θεωρούν ως την Ιθάκη του Οδυσσέα και μόλις αντιλαμβάνονταν το πλοίο του Τηλέμαχου να κάνουν την επίθεση στους κουρασμένους από το μακρινό ταξίδι άνδρες του Τηλέμαχου και να τους πετσοκόψουν
      η) Όμως αυτές οι απόψεις δεν ευσταθούν για ενέδρα μέσα στον πορθμό, γιατί αν όντως έγινε έτσι δεν θα πλησίαζαν στο λιμάνι μπροστά και πρώτο το πλοίο του Τηλέμαχου και ασθμαίνων πίσω του το πλοίο των … ξεκούραστων Μνηστήρων, οι οποίοι ήταν αρχικά από την βόρεια πλευρά! Πως βρέθηκαν όχι μόνο χωρίς μάχη, όχι χωρίς να κάνουν αυτό για το οποίο περίμεναν 30 μέρες, αλλά και να βρίσκονται
      ασθμαίνοντες πίσω τους και να τους κυνηγούν αντί να τους είχαν κάνει ναυμαχία και να τους είχαν τσακίσει στην κυριολεξία! Τόσο απλά είναι τα πράγματα!!! Και το σπουδαιότερο:
      θ) Σαφώς με τη βοήθεια της Αθηνάς την τελευταία στιγμή αλλά και χωρίς αυτήν η πιθανότητα να πάει από την πλευρά του Πορθμού είναι 50% εξ αρχής και 50% να πάει από την ανατολική πλευρά και να αράξει στις Φρίκες ή στο Κιόνι ή κάπου Νότια για να επισκεφθεί τον Εύμαιο, γιατί με την .... λογικοφανή άποψη τάχαμ δήθεν του Πορθμού νόμισαν ότι κατατρόπωσαν όλες τις άλλες απόψεις που όμως ήταν σαφείς και υπαρκτές.
      ι) Ακόμη κι αν κάπως θα μπορούσε κανείς να ταυτίσει μερικά στοιχεία και με πολύ ελαστικότητα να αποδεχθεί έστω και με μεγάλη δυσκολία αυτή τη διαδικασία, πως εξηγεί το γεγονός ότι δεν πήγε ο Τηλέμαχος στον Εύμαιο στο Νότιο Θιάκι και κυρίως ο χρόνος άφιξης στο λιμάνι της Πόλης σίγουρα θα ήταν πολύ ενωρίτερα από την Αυγή, κάτι που κανείς δεν το συζητά!!!
      Τοποθετείστε στο ακριβές αντίγραφο της Αστερίδας που είναι αποκλειστικά το Αρκούδι (ύψος 136μ. δύο όμοια λιμάνια δεξιόστροφα για να μπεις σ' αυτά, και τεράστιος χώρος ενδιάμεσα ώστε να χωράει τον οικισμό των Αλαλκομενών, που μας βεβαιώνει ο Απολλόδωρος ότι υπήρχε και επίσης ισαπέχει από την Ιθάκη τη σημερινή και από την Ομηρική (βλέπε Λευκάδα). Άλλωστε για να βρεθεί αργότερα στον Πισαετό μετά την Κάθοδο των Δωριέων, όταν απέκτησαν πλοία οι Δωριείς, που τους τα έφκιαξαν οι φίλοι τους οι Αιτωλοί στην Ναύπακτο! Ως γνωστόν, το όνομά της βγήκε ακριβώς απ' τις λέξεις Ναυς + πήγνυμι, επειδή εκεί έφκιαξαν τα πλοία στους Δωριείς για να πάνε να καταλάβουν την Πελοπόννησο μιας και από την Κόρινθο βρήκαν μεγάλη αντίσταση. Δυστυχώς αυτά μας διδάσκει ο Όμηρος κι όχι κάποιοι τυχάρπαστοι που φιλοσοφούν μετ' ευτελείας, που εκδίδουν βιβλία που δεν ταυτίζονται με το Ομηρικό κείμενο!!!!

      Απάντηση
    4. Προς οπαδούς και ερευνητές της Κεφαλονιάς ως Ομηρικής Ιθάκης.
      Απλά πράγματα:
      1. Δεν υπάρχει νησί Αστερίς μεταξύ Πύλου και Κεφαλονιάς
      2. Δεν υπάρχει Ναός του Απόλλωνα στην Κεφαλονιά της εποχής του Οδυσσέα και ενωρίτερα, εποχής Κέφαλου, μιας και ο Κέφαλος ήταν από τους πρώτους θνητούς που έπεσε από τον Ναό του Απόλλωνα για την Πτερέλη, και ο οποίος ήταν 4 γενιές πριν τον Οδυσσέα (Κέφαλος, Αρκείσιος, Λαέρτης, Οδυσσέας).
      3. Η Λευκάδα κατά τον Στράβωνα ήταν σαφώς με τον τότε προσανατολισμό Δυτικότερη της Κεφαλονιάς! (Γεωγραφικά 10.2.15)! [Κεῖται δ᾽ ἡ Κεφαλληνία κατά Ἀκαρνανίαν͵ διέχουσα τοῦ Λευκάτα περὶ πεντήκοντα (οἱ δὲ τετταράκοντά φασι) σταδίους͵ τοῦ δὲ Χελωνάτα περὶ ὀγδοήκοντα. αὐτὴ δ᾽ ἐστὶν ὡς τριακοσίων τὴν περίμετρον͵ μακρὰ δ᾽ ἀνήκουσα πρὸς εὖρον͵ ὀρεινή·] [Υποσημείωση: πρὸς εὖρον. δηλ. προς την κατεύθυνση της χειμερινής ανατολής (νοτιοανατολικά) από την Λευκάδα, όπως εξηγεί ο Ποσειδώνιος (βλ. Α,ΙΙ,21)] & Εύρος (ο Σιρόκος) νοτιοανατολικός].
      4. Η Κεφαλονιά είναι σε απίστευτα κοντινή απόσταση με το Θιάκι, 1,8 ν.μίλια, και αποτελούν ένα αιώνιο ζεύγος νησιών, κάτι που μας οδηγεί με σιγουριά στο ζεύγος "Δουλίχιόν τε Σάμη τε" του Όμηρου ή στο Dulichiumque Sameque του Βιργίλιου. Αυτό σημαίνει πως ποτέ δεν μπορεί κανείς να τοποθετήσει στην Κεφαλονιά την Ιθάκη του Οδυσσέα, (Το ίδιο ισχύει και για το σημερινό Θιάκι) γιατί δεν μπορεί να χαρακτηριστεί "ΠΑΝΥΠΕΡΤΑΤΗ ΠΡΟΣ ΖΟΦΟΝ"!
      5. Αν η Κεφαλονιά ήταν η Ομ. Ιθάκη θα έφτανε γύρω στα μεσάνυχτα και όχι με το χάραμα της επόμενης μέρας, αφού έφτασε με το σούρουπο στο Κατάκωλο, απλά δεδομένα!
      6. Εκείνος ο έρμος ο Φιλοίτιος πόσες μέρες θα χρειάζονταν μόνο για μία διαδρομή από την Ακαρνανία προς τον Πόρο της Κεφαλονιάς με δεδομένο ότι ήταν η απόσταση τότε περίπου διπλάσια της σημερινής, μιας και ο Ηρόδοτος μας βεβαίωσε ότι στην Εποχή του ο Αχελώος "τας ημισείας (Εχινάδες) ήπειρον πεποίηκεν", δηλ. από τις 90 αρχικές είχαν μείνει μόνο 40-45 και σήμερα μόνο 19, οπότε η Θάλασσα τότε ήταν πολύ βαθύτερα μέσα στην Ακαρνανία και συνεπώς πολύ μακρύτερη η απόσταση από την Κεφαλονιά, άρα αδιανόητο να πηγαινοέρχεται ο Φιλοίτιος καθημερινά με Σχεδία.
      7. Το Δουλίχιο έστειλε τους περισσότερους Μνηστήρες στην Πηνελόπη, όσες τα υπόλοιπα τρία νησιά μαζί, που σημαίνει ότι ήταν το μεγαλύτερο από τα 4 νησιά του Οδυσσέα.
      8. Το Δουλίχιο είχε πολύ μεγάλη Ναυτηλία, γιατί ήταν το μεγαλύτερο και παραγωγικότερο από τα 4 και γι' αυτό έστειλε και τους περισσότερους μνηστήρες, και γι' αυτό και ο Φείδων της Θεσπρωτίας έστειλε τον Κρητικό στον Άκαστο που διοικούσε το Δουλίχιο για να τον στείλει στην πατρίδα του την Κρήτη, μιας και οι μεγάλες παραγωγές χρειάζονταν και πολύ ναυτικό για να τα πουλάει!!!!
      Αυτά είναι τα πιο σημαντικά στοιχεία που μας απαγορεύουν ακόμη και να σκεφθούμε να τοποθετήσουμε στην Κεφαλονιά την Ομηρική Ιθάκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου