Ο Μανδροκλής ήταν αρχαίος Έλληνας μηχανικός από τη Σάμο. Κατασκεύασε γέφυρα πάνω από το Βόσπορο, ύστερα από αίτημα του πέρση Βασιλιά Δαρείου Α΄ ο οποίος βρισκόταν σε εκστρατεία για την κατάληψη της Θράκης. Ο Μανδροκλής αφιέρωσε ένα πίνακα που απεικονίζει την γεφύρωση των στενών προς τη θεά Ήρα, στο Ηραίο της Σάμου.
Ως τμήμα του μόνου περάσματος μεταξύ Μαύρης Θάλασσας και Μεσογείου, ο Βόσπορος είχε πάντα μεγάλη εμπορική και στρατηγική σημασία. Η Ελληνική πόλη-κράτος της Αθήνας τον 5ο αιώνα π.Χ., που εξαρτιόταν από τις εισαγωγές σιτηρών από τη Σκυθία, διατηρούσε κρίσιμες συμμαχίες με πόλεις που έλεγχαν τα στενά, όπως η αποικία των Μεγαρέων Βυζάντιο.
Ο Πέρσης Βασιλιάς Δαρείος Α΄ ο Μέγας, σε μια προσπάθεια να υποτάξει τους Σκύθες ιππείς που περιφέρονταν στα βόρεια της Μαύρης Θάλασσας, διέσχισε τον Βόσπορο και κατόπιν βάδισε προς τον Δούναβη Ποταμό. Η Σκυθία ήταν αρχαία χώρα που την κατοικούσαν οι Σκύθες και θεωρείται τόπος καταγωγής των Αμαζόνων. Ο στρατός του πέρασε τον Βόσπορο πάνω από μια τεράστια γέφυρα κατασκευασμένη συνδέοντας Περσικές βάρκες. Αυτή η γέφυρα ουσιαστικά σύνδεσε το απώτατο γεωγραφικό άκρο της Ασίας με την Ευρώπη.Χρόνια αργότερα μια παρόμοια γέφυρα από βάρκες θα κατασκευαζόταν από τον Ξέρξη Α΄ στα στενά των Δαρδανελίων (Ελλήσποντος) κατά την εισβολή του στην Ελλάδα. Οι Βυζαντινοί ονόμαζαν το Βόσπορο "Στενόν" και τα σημαντικότερα τοπωνύμιά του Βοσπόρειος Ακρα, Αργυρόπολις, Αγιος Μάμας, Αγιος Φωκάς, Εστίαι ή Μιχαίλιον, Φονεύς, Ανάπλους ή Σωσθένιον στην Ευρωπαική πλευρά και Ιερών πύργος, Ειρηναίον, Ανθεμίου, Σοφιαναί, Βιθυνιακή Χρύσπολις στην Ασιατική πλευρά την εποχή αυτή.
Εκειό που δε γράφουνε είναι ότι ο μηχανικός Μανδροκλής είχε γονίδια Θιακοκεφαλλονίτικα, μια και η Σάμος ήταν αποικία του γαμπρού του Οδυσσέα Αγκαίου, ή όχι? χα χα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνέκαθεν τίποτα δύσκολο για τσου Ιθακοκεφαλλήνες…
Κα κα κα κα κα κα κα κα κα
Δεν μπόρεσε να φτιάξει γεφυρι ομηρ.σαμη Ιθάκη και επηε στον Ελλήσποντο χαχα
ΑπάντησηΔιαγραφή