Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016

ΠΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΡΑΚΑ ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ Η "ΙΘΑΚΗ"????


Για να μεταφέρω και εδώ αυτό που σου είπα. Ο τόπος είναι εκτός Ελλάδος. Η στοιχειοθέτηση του πως είναι δυνατόν να είναι αυτό υπάρχει στα δύο μου βιβλία. Το γιατί δεν έχει γίνει γνωστό ευρύτερα οφείλεται στο ότι δυστυχώς οι άνθρωποι που θα έπρεπε να το ελέγξουν κλείνουν τα μάτια και κάνουν πως δεν βλέπουν για να μην αποκαλυφθεί ότι ως τώρα "στραβά αρμένιζαν". Έτσι λοιπόν θα ροκανίζουμε τα ροκανίδια για πάντα μέχρι να αποφασίσουν ότι τώρα τους συμφέρει μια αποκάλυψη. Δεν μιλάω για θεωρίες συνωμοσίας αλλά για το κακώς εννοούμενο συμφέρον μιας κλειστής κλίκας που βέβαια αντιδρά με τον ίδιο τρόπο σε κάθε αντίστοιχη "αναταραχή". σε ΙΔΟΥ Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ,, ΚΑΤΑ ΠΑΥΣΑΝΙΑ

6 σχόλια:

  1. Αγαπητέ μου “Παυσανία” το πας φιρί - φιρί με τούτη τη ξενόφερτη Ομηρική Ιθάκη να μας πείς πως ο Οδυσσέας επάστωνε και μπακαλιάρους! Λες η τοπική αλιάδα να έχει Ομηρικές ρίζες ?
    Όποιος δημοσιοποιεί όμως ριζοσπαστικές λύσεις για οποιοδήποτε θέμα, επεξηγεί, ή θέτει και κάνα δυό στοιχεία για να τον πάρουνε στα σοβαρά γιατί άσχετα αν έχει δίκιο, ή όχι, άμα λέει τον κόκορα ξαφνικά παγώνι μάλλον αντίθετα αποτελέσματα και συναισθήματα προκαλεί.
    Τέλος επειδή τώρα πρόσεξα μια απάντησή σου για την επιστροφή του Εύμαιου στο μαντρί από την πόλη της Ιθάκης ερχόμενος προς το μαντρί είδε τους μνηστήρες στο λιμάνι.
    Αυτό άλλωστε βγαίνει και σαν συμπέρασμα από την γρήγορη αφήγησή του.
    Προφανώς σε μπέρδεψε η μετάφραση του (κιών) στους στίχους: «ἤδη ὑπὲρ πόλιος, ὅθι θ᾽ Ἕρμαιος λόφος ἐστίν, ἦα κιών, ὅτε νῆα θοὴν ἰδόμην κατιοῦσαν»…
    Το κιών λοιπόν προέρχεται από το κίω που σημαίνει βαδίζω και άρα πηγαίνω αόριστα κάπου.
    Εσύ το πήρες σαν καθ΄ ολοκληρία πηγαίνω? Είτε πηγαίνοντας, είτε επιστρέφοντας βαδίζοντας το καταφέρνει κανείς. Είμαι λάθος??
    Υπάρχει και το (ήδη) στην αρχή της πρότασης που δείχνει ότι σε μόλις λίγο χρόνο πριν έγινε το εξιστορούμενο συμβάν.
    Αυτά αλλά χωρίς πάρα πέρα επεξηγήσεις επί της ριζοσπαστικής θεωρίας σου δεν θα υπάρξει και διάλογος αλλά κογιονάρισμα Θιακοκεφαλλονίτικο.
    Για δε μου λες ορέ λές σε εκείνους τους στύλους του παλατιού του Οδυσσέα να ακουμπάανε όρθια τα πέδιλα του σκι οι μνηστήρες και όχι τα ακόντια? Χα χα.
    Σπ. Ρόκκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ Σπύρο
    το να σου πω έτσι απλά είναι εδώ ή εκεί δεν έχει κανένα νόημα γιατί απλά δεν μπορεί να γίνει, και σωστά, αποδεκτό. Άρα το μόνο που χρειάζεται είναι η παράθεση όλων των αποδεικτικών στοιχείων που βέβαια αυτό δεν μπορεί να γίνει σ' ένα blog.Φαντάσου ότι όταν τις κατέγραψα κάλυψαν πάνω από 500 σελίδες. Ελπίζω αυτό να το καταλαβαίνεις και να αντιλαμβάνεσαι το γιατί δεν μπαίνω σε ονοματολογία.
    Όσον αφορά τώρα το θέμα του Εύμαιου θα μπορούσε να ήταν αόριστο αν δεν επρόκειτω για το πλοίο των συντρόφων του Τηλέμαχου. Είδε το πλοίο και μετά τους συνάντησε στο παλάτι όπου πρόλαβαν να που τα νέα πρώτοι. Φαντάζεσαι λοιπόν ότι πρώτα τους συνάντησε στο παλάτι και μετά είδε το πλοίο τους να μπαίνει στο λιμάνι; Προφανώς όχι. Άρα πηγαίνοντας τους βλέπει στο πλοίο.
    Όσον αφορά τώρα το πρώτο θέμα θα μπορούσε να γίνει το εξής:
    Έχω γράψει στο blog μου μια σειρά από άρθρα με τίτλο "Ομηρικό ζήτημα". Ας πάρει ο Γιώργος και ας μεταφέρει όποια θέλει εδώ και ας τα συζητήσουμε. Με την προυπόθεση ότι θα μου στείλετε το link. Εκεί υπάρχουν μια σειρά από εύλογες ενστάσεις σε ότι αφορά την κρατούσα θεωρία. Μάλιστα αυτά και αρκετά ακόμη τα έχω μαζέψει σαν σε βιβλίο, 50 σελίδων, με σκοπό να τα μοιράσω δωρεάν μόλις όμως βρω κάποια χορηγία γι' αυτό. Πάντως και έτσι μπορούμε να συζητήσουμε αρκετά πράγματα.
    Δεν ξέρω αν ήταν σκιέρ ή όχι οπότε δεν μπορώ να σου λύσω την απορία.
    Φιλικά Παυσανίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ φίλε μου «Παυσανία» σηκώνω τα χέρια προς τον Αινήσιο Δία!
    Δε γένεται τίποτις! Φαίνεται ότι άλλη Οδύσσεια διαβάζω εγώ, άλλη εσύ! χα χα.
    Πάντως να ξέρεις ότι στο ίδιο το λιμάνι μπήκανε και οι μνηστήρες και οι σύντροφοι του Τηλέμαχου και οι Φαίακες με τον Οδυσσέα.
    Ά μα! Έτσι λέει η δικιά μου έκδοση τση Οδύσσειας.
    Χα χα Σπ.Ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ φίλε Σπύρο
    Γιατί είναι τόσο δύσκολο να συμφωνήσουμε σε αυτό το απλό σημείο; Ο Εύμαιος την χρονική αυτή στιγμή αναφέρεται στους συντρόφους του Τηλέμαχου και μόνο. Εντάξει στο ίδιο λιμάνι μπήκαν χιλιάδες άλλα πλοία αλλά άλλες διαφορετικές χρονικές στιγμές. Ακόμη και σαν αυτονόητο να το δεις είναι έτσι. Βλέπει το πλοίο τους και διαπιστώνει ότι τον έχουν προλάβει πριν πάει στην Πηνελόπη. Επαναλαμβάνω. Δεν μπορεί να τους βρήκε στο παλάτι και μετά να είδε το πλοίο τους να μπαίνει στο λιμάνι!!
    Επέτρεψέ μου να σου πω ότι είναι λογικό να εξανίστασαι γιατί όπως σε όλους τους ανθρώπους, μηδέ εμού εξαιρουμένου, έχοντας μια εικόνα στο μυαλό μας για τα "πως" μιας ιστορίας είναι λίγο δύσκολο να την ξεπεράσουμε και να την απορρίψουμε γιατί είναι η δική μας εκδοχή. Ο χρόνος ελπίζω ότι θα κάνει και εδώ το θαύμα του.
    Φιλικά Παυσανίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μα φίλε μου ο Εύμαιος τσοπάνος ήτανε και δεν έβλεπε από τη στάνη του τα λιμάνια, έπειτα δεν είχανε τζιμινιέρες να τα ξεχωρίζει, πώς να ξέρει όταν κατέβαινε προς την πόλη ότι έχει φτάσει το πλοίο που πήρε ο Τηλέμαχος?
    Έπειτα υπάρχει πρωτύτερα εκείνο το «ήδη» που σημαίνει ότι το πλοίο που είδε, το είδε πριν λίγο φτάσει στο μαντρί, μα και η αλληλουχία της αφήγησης αν την προσέξεις δείχνει το αληθές αυτών που γράφω.
    Άσε που έχουμε αυτό το αμφίαλος που μάλλον το κάνεις δίδυμος σε λιμάνια. Και από τον πατριώτη μου τον Παναγή Λορεντζάτο μεταφράζεται σαν από δω και από κει…
    Δηλαδή το αμφιδίδυμος πως θα το μετέφραζες? Έτσι για να παίρνω ιδέες δηλαδή. Σε αυτές τις σύνθετες λέξεις η χρήση του ΑΜΦΙ κάνει μπαμ που λένε.
    Ας πάρουμε κάτι πολύ γνωστό, το αμφίστομο τσεκούρι δηλαδή το τσεκούρι που έχει από τη μία και την άλλη πλευρά κόψη, σωστά? Ενώ ο διπλούς πέλεκυς δεν είναι και τόσο συγκεκριμένη έννοια γιατί μπορεί να είναι και το τσεκούρι που οι κόψεις του κάνουν γωνία έστω 45 μοιρών, σωστά?
    Το δίδυμος είναι αφηρημένη έννοια δηλαδή ίδιος, δίπλα – δίπλα κλπ., ενώ το αμφιδίδυμος είναι πιο συγκεκριμένη έννοια δηλαδή όμοιο αλλά ΑΜΦΙ, δηλαδή εκατέρωθεν.
    Τώρα το σωστά δε το γράφω γιατί ενώ είναι φως – φανάρι, κάποιοι το χρησιμοποιούν όπως τους συμφέρει.
    Ποιος φιλόλογος από όσους με είχανε μαθητή θα περίμεναν να κάνω γραμματικές αναλύσεις, που με έπιανε εμετός μόνο στην ιδέα να ασχοληθώ παλιά με τέτοια πράγματα! Χα χα.
    Ποτέ μη λες ποτέ μεγάλε γιατί «Ανάγκα και θεοί πείθονται» !!
    Σπ. Ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φίλε Σπύρο θα συμφωνήσω με το τελευταίο μια και το ίδιο ισχύει και για μένα. Όσον αφορά το αμφίδυμοι που αναφέρεται στην οδύσσεια δ' 847 πράγματι αναφέρεται σε δύο "ζευγάρια" λιμένων, δηλαδή τέσσερα λιμάνια, που βρίσκονται ανά ζεύγη και απέναντι. Αυτό όμως δεν αφορά το ΑΜΦΙ που σημαίνει κοντά, ίσως και δίπλα, και βέβαια η νεοελληνική απόδοση είναι μόνο μια "απόχρωση" αυτής της έννοιας. Μην μπερδεύεις λοιπόν την νεοελληνική απόδοση (απέναντι) με την ομηρική(κοντά-δίπλα).
    Τώρα όσον αφορά τον Εύμαιο. Φυσικά και δεν ήταν κοντά στην στάνη του. Η στάνη απέχει αρκετές ώρες από εκεί όπως φαίνεται από την παραίνεση του Εύμαιου προς τον Οδυσσέα όταν κινούν για το παλάτι(ραψωδία ρ 190-191). Όσον αφορά το πότε είδε το πλοίο ξαναλέω. Αν ο Εύμαιος έφευγε από την πόλη δεν θα είχε οπτική επαφή με το λιμάνι μια και θα είχε γυρισμένη την πλάτη. Το ΗΔΗ αναφέρεται σωστά στο ότι όταν βρισκόταν πάνω από την πόλη στον λόφο του Ερμή και έχοντας προφανώς "πρόσωπο" προς αυτήν, πηγαίνοντας δηλαδή, είδε τι γινόταν στο λιμάνι.
    Αυτή είναι η τελευταία προσπάθειά μου αγαπητέ Σπύρο. Πιο πέρα δεν πάει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή