Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015

ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΓΡΥΠΑ!!


1820_2Γρύπας το σύμβολο της σημερινής πόλης του Ηρακλείου
ΕΝΕΤΟΙ ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΟΙ
Το ΗΡΑΚΛΕΙΟ έζησε κάτω από την κυριαρχία των ΕΝΕΤΩΝ για περίπου 460 χρόνια (1210-16690) και για 230 χρόνια κάτω από τον ζυγό των ΤΟΥΡΚΩΝ (1669-1898)
Η εγκατάσταση των Ενετών στην Κρήτη υπήρξε καθοριστική για την διαμόρφωση του μεσαιωνικού χαρακτήρα ολόκληρου του νησιού.Η ενετική πρωτεύουσα του νησιού Candia όπως ονόμασαν οι Ενετοί το σημερινό Ηράκλειο, έγινε η σημαντικότερη βάση της Βενετίας  στην ανατολική Μεσόγειο.Η κυριαρχεία αυτή παρέδωσε σε εμάς μνημεία ιδιαίτερα, που με την γνώση τους θα βοηθήσει τους σημερινούς κατοίκους και όχι μόνο,  να νοιώσουν περήφανοι για την πολιτιστική τους κληρονομιάς
Και τότε εκεί στα μέσα του 17ου αιώνα οι Οθωμανοί αφού διέλυσαν το Βυζαντινό κράτος και κυριάρχησαν σ όλο το Αιγαίο επιτέθηκαν στην Κρήτη (1644) και την κατέλαβαν εκτός του απόρθητου Χάνδακα(Candia) σημερινό Ηράκλειο.Η πολιορκία κράτησε 25 ολόκληρα χρόνια και εί ναι η  ΜΑΚΡΥΤΕΡΗ  ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ στην ιστορία της ανθρωπότητας.Στοίχισε δε την ζωή σε περισσότερους από 150000 πολιορκητές και πολιορκημένους.Η Candia που είχε τον ευφυέστερο σχεδιασμό οχυρωματικού έργου, και με τις συνεχείς  βελτιώσεις τότε των Βενετών, είχε χαρακτηριστεί ως το ΤΕΛΕΙΟΤΕΡΟ  οχυρωματικό έργο ΟΛΩΝ των εποχών.Δεν θα έπεφτε στα χέρια των Τούρκων, εάν δεν υπήρχε ένας Βενετοκρητικός ο Andrea Barozzi  μηχανικός της οχύρωσης που πρόδωσε στους Οθωμανούς τα αδύνατα σημεία των τειχών.Έτσι το 1669 η Candia πέφτει στα χέρια του Κιοπρουλή πασά μετά από 5 αιώνες Ενετικής κατοχής.
Σε αντίθεση με εμάς τους σύγχρονους , οι Τούρκοι επισκεύασαν κάθε τι ενετικό που κατά την διαρκεια της πολιορκίας είχε καταστραφεί και ισοπεδωθεί,χωρίς να τροποποιήσουν το πολεοδομικό ιστό της πόλης.Διαμόρφωσαν τα ενετικά μνημεία και εκκλησίες σε τεμένη,λουτρά,βαλανεία,τεκέδες και κατοικίες των αξιωματούχων τους,δίνοντας έτσι μια ανατολίτικη εικόνα στην πόλη


24 Σεπ 2013
Antonis Thomas Vassilakis Η πρώτη φωτογραφία του γρύπα με άφησε άναυδο τώρα. Στο Μουσείο δεν τα είδα αυτά. Ο γρύπας έχει στο κεφάλι του εκτώσχημη ασπίδα και το περιδέραιο, από το κεφάλι στο λαιμό είναι οκτωσχημες ...
20 Μαι 2013
Ο γρύπας είναι σύμβολο συνδεδεμένο με τη Μινωική Κρήτη. Σχετικά με τον Μινωικό άπτερο Γρύπα, υπάρχουν ευρήματα αρχαιολογικών ανασκαφών από την Ύστερη Εποχή του Χαλκού, 1450 - 1400 π.Χ. Δύο άπτεροι γρύπες ...
07 Μαι 2014
Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας Ο Γρύπας ήταν τέρας της Ελληνικής μυθολογίας. Είχε σώμα λιονταριού ή αλόγου, κεφάλι και φτερά αετού. Επίσης σε μερικές αναπαραστάσεις του φαίνεται πως έχει και ουρά φιδιού. Ο μύθος ...

ΔΕΙΤΕ ΠΑΛΙΟΤΕΡΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΥΠΟΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ

ΑΘΑΝΑΤΗ ΕΛΛΑΣ
Απόλυτος ξεπεσμός! Σημερινή Άρτα...αρχαία Αμβρακία.
Φανταστείτε τη θαμμένη πόλη Αμβρακία κάτω από τα σπίτια της σημερινής Άρτας!
Κι ό,τι ήρθε στο φως το γεμίσανε σκουπίδια οι σημερινοί κάτοικοι της πόλης ...Αρτινοί ...Ηπειρώτες ...Νεοέλληνες
Aυτοί είμαστε! Αγνώμονες, άγνωροι, αμαθείς, ανιστόρητοι και εαυτούληδες... ανθρωπάκια, τελικά!

Ο Γρύπας... (φωτ.: εξωτερικός χώρος Μουσείου Δελφών)

...ήταν τέρας της Ελληνικής μυθολογίας. Είχε σώμα λιονταριού, κεφάλι και φτερά αετού. Επίσης σε μερικές αναπαραστάσεις του φαίνεται πως έχει και ουρά φιδιού. Ο μύθος του θεωρείται ότι προέρχεται από την Μεσοποταμία. Πιθανότατα η γέννηση του μύθου ανάγεται στην εποχή της πρώτης ανακάλυψης απολιθωμάτων δεινοσαύρων από τον προϊστορικό άνθρωπο. Η ράχη του ήταν σκεπασμένη με φτερά και τα νύχια στα λιονταρίσια πόδια του ήταν δυνατά και γαμψά σαν του αετού.

Ο γρύπας είναι σύμβολο συνδεδεμένο με τη Μινωική Κρήτη. Σχετικά με τον Μινωικό άπτερο Γρύπα, υπάρχουν ευρήματα αρχαιολογικών ανασκαφών από την Ύστερη Εποχή του Χαλκού, 1450 - 1400 π.Χ. Δύο άπτεροι γρύπες απεικονίζονται δεξιά και αριστερά του θρόνου στην τοιχογραφία στην κύρια αίθουσα του θρόνου (κρητομυκηναϊκή περίοδος 1700 π. Χ. - 1075 π. Χ.) στο Μινωικό ανάκτορο. Οι γρύπες εμφανίζονται άπτεροι, για να δηλώσουν την συνεχή παρουσία τους στον χώρο της αίθουσας του θρόνου. Η μικτή μορφή του άπτερου γρύπα έδινε έκφραση των τριών σφαιρών του κόσμου, της ουράνιας, της επίγειας και της υποχθόνιας, με το αετίσιο του κεφάλι, το λιονταρίσιο σώμα και την φιδίσια ουρά, συμβόλιζε δε την βασιλική και θεία ισχύ.

Ένα δεύτερο παράδειγμα είναι το σφραγιστικό δακτυλίδι με παράσταση θεάς και γρύπα: Χρονολόγηση: Ύστερη Εποχή του Χαλκού, 1450 - 1400 π.Χ. Το μεγαλύτερο μέρος καταλαμβάνει ένας γρύπας, που παριστάνεται σε «ιπτάμενο καλπασμό» να εκτινάσσεται προς τα αριστερά και επάνω, με ανοιγμένα τα φτερά του. Το σώμα του είναι λεπτό και ανάλαφρο, ενώ το κεφάλι του τονίζεται με το μακρύ, γαμψό ράμφος.

Ο Γρύπας ήταν το έμβλημα της αρχαίας πόλης των Αβδήρων.

Ο Γρύπας... (φωτ.: εξωτερικός χώρος Μουσείου Δελφών)
 
...ήταν τέρας της Ελληνικής μυθολογίας. Είχε σώμα λιονταριού, κεφάλι και φτερά αετού. Επίσης σε μερικές αναπαραστάσεις του φαίνεται πως έχει και ουρά φιδιού. Ο μύθος του θεωρείται ότι προέρχεται από την Μεσοποταμία. Πιθανότατα η γέννηση του μύθου ανάγεται στην εποχή της πρώτης ανακάλυψης απολιθωμάτων δεινοσαύρων από τον προϊστορικό άνθρωπο. Η ράχη του ήταν σκεπασμένη με φτερά και τα νύχια στα λιονταρίσια πόδια του ήταν δυνατά και γαμψά σαν του αετού. 

Ο γρύπας είναι σύμβολο συνδεδεμένο με τη Μινωική Κρήτη. Σχετικά με τον Μινωικό άπτερο Γρύπα, υπάρχουν ευρήματα αρχαιολογικών ανασκαφών από την Ύστερη Εποχή του Χαλκού, 1450 - 1400 π.Χ. Δύο άπτεροι γρύπες απεικονίζονται δεξιά και αριστερά του θρόνου στην τοιχογραφία στην κύρια αίθουσα του θρόνου (κρητομυκηναϊκή περίοδος 1700 π. Χ. - 1075 π. Χ.) στο Μινωικό ανάκτορο. Οι γρύπες εμφανίζονται άπτεροι, για να δηλώσουν την συνεχή παρουσία τους στον χώρο της αίθουσας του θρόνου. Η μικτή μορφή του άπτερου γρύπα έδινε έκφραση των τριών σφαιρών του κόσμου, της ουράνιας, της επίγειας και της υποχθόνιας, με το αετίσιο του κεφάλι, το λιονταρίσιο σώμα και την φιδίσια ουρά, συμβόλιζε δε την βασιλική και θεία ισχύ.

Ένα δεύτερο παράδειγμα είναι το σφραγιστικό δακτυλίδι με παράσταση θεάς και γρύπα: Χρονολόγηση: Ύστερη Εποχή του Χαλκού, 1450 - 1400 π.Χ. Το μεγαλύτερο μέρος καταλαμβάνει ένας γρύπας, που παριστάνεται σε «ιπτάμενο καλπασμό» να εκτινάσσεται προς τα αριστερά και επάνω, με ανοιγμένα τα φτερά του. Το σώμα του είναι λεπτό και ανάλαφρο, ενώ το κεφάλι του τονίζεται με το μακρύ, γαμψό ράμφος.

Ο Γρύπας ήταν το έμβλημα της αρχαίας πόλης των Αβδήρων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου