Η ζεύξη θα εκτείνεται σε 11,7 χιλιόμετρα, τα 1.150 μ. υποθαλάσσια σήραγγα και τα υπόλοιπα δρόμος, που θα παρακάμπτει το Πέραμα για να καταλήξει με σύνδεση στην Αττική Οδό, διευκολύνοντας με αυτόν τον τρόπο τους αυτοκινητιστές που κατευθύνονται προς την Πελοπόννησο.
«Αν δούμε το έργο από περιβαλλοντική σκοπιά, αποτελεί απείρως καλύτερη λύση από την υφιστάμενη», δηλώνει στη Real planet o υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης.
«Τόσα χρόνια το Πέραμα έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο πάρκινγκ. Από τη στιγμή που θα κατασκευαστεί η σήραγγα, ο χρόνος μετακίνησης θα υποτριπλασιαστεί, το κόστος θα μειωθεί στα 2/5, ενώ η ποιότητα ζωής στο Πέραμα θα βελτιωθεί σημαντικά», υποστηρίζει.
Ο κόμβος του Περάματος εξυπηρετεί τη μεγαλύτερη γραμμή οχημάτων στην Ελλάδα, σημειώνει το υπουργείο.
Ο κόμβος του Περάματος εξυπηρετεί τη μεγαλύτερη γραμμή οχημάτων στην Ελλάδα, σημειώνει το υπουργείο.
Υπολογίζεται ότι σε ετήσια βάση, περισσότερα από 5 εκατομμύρια αυτοκίνητα περνούν από την περιοχή για να επιβιβαστούν στα φέριμποτ με προορισμό τη Σαλαμίνα, ενώ εξυπηρετούνται και 2 εκατομμύρια πεζοί. Ο δρόμος που έχει σχεδιαστεί συμπληρωματικά της υποθαλάσσιας σήραγγας προβλέπεται να είναι περιμετρικός και να παρακάμπτει το Πέραμα αλλά και την πόλη της Σαλαμίνας. Σύμφωνα με το σχέδιο, θα ξεκινά λίγο πιο έξω από το Πέραμα, κοντά στις εγκαταστάσεις του Ναυτικού, και θα βγαίνει στο νησάκι του Αγίου Γεωργίου, απ' όπου θα καταλήγει στα όρια του Ναυστάθμου της Σαλαμίνας.
Οι Δήμοι
Και σε επίπεδο δήμων, εξάλλου, οι απόψεις διίστανται σχετικά με τη χρησιμότητα του έργου.
Και σε επίπεδο δήμων, εξάλλου, οι απόψεις διίστανται σχετικά με τη χρησιμότητα του έργου.
Ο μεν Δήμαρχος Περάματος Παντελής Ζουμπούλης θεωρεί ότι η ζεύξη θααναβαθμίσει τον επιβαρυμένο με πολλαπλά περιβαλλοντικά προβλήματα δήμο του και ταυτόχρονα θα τον ενισχύσει οικονομικά, καθώς τα έσοδα από τα διόδια θα καταλήγουν, πλέον, στον δικό του «κουμπαρά»:
«Μέχρι σήμερα, αναλογούσαν στον δήμο Περάματος 10 λεπτά ανταποδοτικά τέλη ανά εισιτήριο πλοίου, όμως ουδέποτε μας αποδόθηκαν. Με την εκμετάλλευση των διοδίων, ο δήμος μας θα έχει ένα πολύ καλό έσοδο».
Ο Δήμαρχος Σαλαμίνας Γιάννης Τσαβαρής, από την άλλη, διαμαρτύρεται έντονα καθώς, όπως αναφέρει, οι ιθύνοντες «δεν είχαν καν τη δέουσα ευαισθησία» να τον ενημερώσουν σχετικά. Θεωρεί την κατασκευή της ζεύξης καταστροφική για το περιβάλλον του νησιού του, σε μια περίοδο μάλιστα που εκκρεμούν άλλα σοβαρά περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως το δίκτυο λυμάτων, το σχέδιο πόλης κ.λπ. «Η Σαλαμίνα δεν πρέπει να γίνει αυτοκινητόδρομος, δεν μπορούν να κάνουν το νησί μας στεριά», λέει χαρακτηριστικά, ενώ ξεκαθαρίζει ότι, ως δήμαρχος, δεν μπορεί να πάρει τέτοια απόφαση, γι' αυτό και θα θέσει το ζήτημα σε δημοψήφισμα.
«Στη Σαλαμίνα θα πηγαίνει ο ίδιος αριθμός αυτοκινήτων», απαντά ο υφυπουργός Υποδομών. «Αν, τώρα, ο δήμαρχος αποφασίσει να απαγορεύσει τα αυτοκίνητα από την πόλη του, καλώς να το κάνει, όμως εφόσον πηγαίνουν στο νησί, γιατί να μη βελτιωθεί η κατάσταση;», διερωτάται.
Ο Δήμαρχος Σαλαμίνας Γιάννης Τσαβαρής, από την άλλη, διαμαρτύρεται έντονα καθώς, όπως αναφέρει, οι ιθύνοντες «δεν είχαν καν τη δέουσα ευαισθησία» να τον ενημερώσουν σχετικά. Θεωρεί την κατασκευή της ζεύξης καταστροφική για το περιβάλλον του νησιού του, σε μια περίοδο μάλιστα που εκκρεμούν άλλα σοβαρά περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως το δίκτυο λυμάτων, το σχέδιο πόλης κ.λπ. «Η Σαλαμίνα δεν πρέπει να γίνει αυτοκινητόδρομος, δεν μπορούν να κάνουν το νησί μας στεριά», λέει χαρακτηριστικά, ενώ ξεκαθαρίζει ότι, ως δήμαρχος, δεν μπορεί να πάρει τέτοια απόφαση, γι' αυτό και θα θέσει το ζήτημα σε δημοψήφισμα.
«Στη Σαλαμίνα θα πηγαίνει ο ίδιος αριθμός αυτοκινήτων», απαντά ο υφυπουργός Υποδομών. «Αν, τώρα, ο δήμαρχος αποφασίσει να απαγορεύσει τα αυτοκίνητα από την πόλη του, καλώς να το κάνει, όμως εφόσον πηγαίνουν στο νησί, γιατί να μη βελτιωθεί η κατάσταση;», διερωτάται.
Πηγή: ypodomes.com ΚΑΙ http://www.piraeuspress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου