Venezia, Frari: Monumento Paolo Salvelli e monumento Benedetto Pesaro |
ΠΟΣΟ ΕΞΩ ΕΠΕΣΑΝ ΟΙ ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΟΙ (συνέχεια…)
Το 1500 ο Ναύαρχος της Βενετίας Βενέδικτος Pesaro κατέλαβε τελικά την Κεφαλονιά παρά τις δυσοίωνες προοπτικές, όταν μια χούφτα Τουρκαλβανών κρατούσαν αρχικά με επιτυχία το κάστρο του Αη Γιώργη. Ήρθε, ευτυχώς, ο μεγάλος Πορθητής -8 χρόνια πριν, τότε μαζί με τον Πονσέ ντε Λεόν- της Γρανάδας Gonzalo de Cordoba, γενικός αρχηγός του Ισπανικού στόλου εφ’ εξής και ήρωας της Καστίλλης, για να ανατρέψει την κατάσταση και να παραδώσει στο Δόγη της Βενετίας την Κεφαλονιά. ( ...Portatosi poi a Zante, d'accordo con il capitano generale di Spagna Gonzalo de Cordova, combinò un attacco di sorpresa contro Cefalonia, che dovette arrendersi....- ENCICLOPEDIA ITALIANA, PESARO, Benedetto)
Ήταν όπως στα Μηδικά, που χωρίς τους Σπαρτιάτες, οι Αθηναίοι θα βλέπαν ακόμα την πόλη τους από τη Σαλαμίνα.
Το ίδιο έγινε και με τη Ναυμαχία της Ναυπάκτου (LEPADO) το 1571, όταν τα καράβια των Βενετσιάνων είχαν δεθεί με γάντζους και όδευαν για την Κωνσταντινούπολη μαζί με πλούσια λάφυρα όταν τελικά ο Ισπανός DON JUAN D’ ASTURIAS, μην αφήνοντας να διασπαστεί η αριστερή του πτέρυγα, που ακουμπούσε στις Εχινάδες, έτρεψε σε φυγή τους Τούρκους λύνοντας τελικά τα αιχμάλωτα πλοία των ομόθρησκών του Βενετών.
Και τις δύο φορές οι Ισπανοί έχοντας στο μυαλό τους ΥΠΕΡΑΤΛΑΝΤΙΚΟΥΣ στόχους, παρέδωσαν ως λάφυρα στους Βενετσιάνους τα εδάφη των χωρών που απελευθέρωσαν.
Ανάμεσα σε αυτά ήταν και το αμφισβητούμενο μεταξύ Πύλης και Δόγη νησί με τα ονόματα Val di Compare και Cefalonia Picchiola, ερημωμένο από χρόνια -και όπως κάποιος, υποψίαν μεταφέρων, υπέθετε ότι ήταν σαν τα ΙΜΙΑ: «Μην πατήσει ανθρώπινο πόδι γιατί θα γίνει πόλεμος».
Ήταν όπως στα Μηδικά, που χωρίς τους Σπαρτιάτες, οι Αθηναίοι θα βλέπαν ακόμα την πόλη τους από τη Σαλαμίνα.
Το ίδιο έγινε και με τη Ναυμαχία της Ναυπάκτου (LEPADO) το 1571, όταν τα καράβια των Βενετσιάνων είχαν δεθεί με γάντζους και όδευαν για την Κωνσταντινούπολη μαζί με πλούσια λάφυρα όταν τελικά ο Ισπανός DON JUAN D’ ASTURIAS, μην αφήνοντας να διασπαστεί η αριστερή του πτέρυγα, που ακουμπούσε στις Εχινάδες, έτρεψε σε φυγή τους Τούρκους λύνοντας τελικά τα αιχμάλωτα πλοία των ομόθρησκών του Βενετών.
Και τις δύο φορές οι Ισπανοί έχοντας στο μυαλό τους ΥΠΕΡΑΤΛΑΝΤΙΚΟΥΣ στόχους, παρέδωσαν ως λάφυρα στους Βενετσιάνους τα εδάφη των χωρών που απελευθέρωσαν.
Ανάμεσα σε αυτά ήταν και το αμφισβητούμενο μεταξύ Πύλης και Δόγη νησί με τα ονόματα Val di Compare και Cefalonia Picchiola, ερημωμένο από χρόνια -και όπως κάποιος, υποψίαν μεταφέρων, υπέθετε ότι ήταν σαν τα ΙΜΙΑ: «Μην πατήσει ανθρώπινο πόδι γιατί θα γίνει πόλεμος».
Έξυπνα σκεφτόμενοι οι Βενετσιάνοι και αφού πιθανόν έριξαν μια ματιά και στα ονόματα που έφερε η Κεφαλονιά παλαιότερα, το ονόμασαν ΙΘΑΚΗ παραφράζοντας τη λέξη TEACCHI…
…Ιθάκη, δηλαδή πατρίδα του πολυμήχανου Οδυσσέα του βασιλιά των Κεφαλλήνων.
…Ιθάκη, δηλαδή πατρίδα του πολυμήχανου Οδυσσέα του βασιλιά των Κεφαλλήνων.
( Η περιήγηση στο βιβλίο:ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΛΙΚΗ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ, θα συνεχιστεί. Σήμερα εμπλουτίσαμε τις σελίδες 29 και 30 με σπάνιες φωτογραφίες).
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Η παράδοση του Κάστρου του Αγίου Γεωργίου από τους Τούρκους στους Βενετούς το 1500. Μικρογραφία από τον κώδικα του Κρητικού ζωγράφου Γεωργίου Κλόντζα. (Μαρκιανή Βιβλιοθήκη, Βενετία).
και ας δουμε τι μας λεει και το Πόρτο Ασσος,, μιας και εκανε το σχολιο του
ο φίλος από κειθε Σπυρος Ροκκος
Η Βενετική Ομηρική Ιθάκη
Στα Επτάνησα δεν έχουμε μόνο τα παλιά Βενετσιάνικα κάστρα, κανόνια και αρχοντικά αλλά και την Βενετσιάνικη Ομηρική Ιθάκη!
Σε όσους φαίνεται παράξενο ας συνεχίσουν να με διαβάζουν και θα προβληματιστούν περισσότερο.
Έχουμε λοιπόν κάποιους τόμους με την επωνυμία:
Σε όσους φαίνεται παράξενο ας συνεχίσουν να με διαβάζουν και θα προβληματιστούν περισσότερο.
Έχουμε λοιπόν κάποιους τόμους με την επωνυμία:
PRINCIPI DI
STORIA CIVILE
DELLA
REPUBBLICA DI VENEZIA
DALLA SUA FONDAZIONE
SINO ALL’ANNO Dr N. s. 1700.
STORIA CIVILE
DELLA
REPUBBLICA DI VENEZIA
DALLA SUA FONDAZIONE
SINO ALL’ANNO Dr N. s. 1700.
Ητοι:
Αρχές της πολιτικής ιστορίας της Δημοκρατίας της Βενετίας, από την ίδρυση της μέχρι το έτος 1700 μχ., γραμμένο από Vettor Sandi ευγενή Βένετο. (Ο Sandi Vettor έζησε 1703-1784).
Το τρίτο μέρος περιλαμβάνει τους χρόνους από το 1500 έως το 1700. Κλπ, κλπ.
Αρχές της πολιτικής ιστορίας της Δημοκρατίας της Βενετίας, από την ίδρυση της μέχρι το έτος 1700 μχ., γραμμένο από Vettor Sandi ευγενή Βένετο. (Ο Sandi Vettor έζησε 1703-1784).
Το τρίτο μέρος περιλαμβάνει τους χρόνους από το 1500 έως το 1700. Κλπ, κλπ.
Στο πέμτο (5ο ) τόμο αυτής της ιστορικής συλλογής και στη σελίδα 218 γράφει:
Αν διαβάσουμε τα εντός της κόκκινης αγκύλης λένε:
“ V΄ ha nel distretto di quest’Isola la Fortezza di Nasso o Asso, era la celebre antica Itaca: edificata nell’anno 1595. a valida difesa di quelle spiaggie.”
Αν διαβάσουμε τα εντός της κόκκινης αγκύλης λένε:
“ V΄ ha nel distretto di quest’Isola la Fortezza di Nasso o Asso, era la celebre antica Itaca: edificata nell’anno 1595. a valida difesa di quelle spiaggie.”
Μετάφραση:
«Υπάρχει κάποια περιοχή στο νησί του φρουρίου Nάσσo ή Άsso που ήταν η περίφημη αρχαία Ιθάκη. Το φρούριο χτίστηκε το έτος 1595 για την καλή άμυνα των παραλιών».
«Υπάρχει κάποια περιοχή στο νησί του φρουρίου Nάσσo ή Άsso που ήταν η περίφημη αρχαία Ιθάκη. Το φρούριο χτίστηκε το έτος 1595 για την καλή άμυνα των παραλιών».
Ελπίζω να τα πήγα καλά στη μετάφραση των παλαιοϊταλοβενετσιάνικων γιατί δεν μου «κάθονται» και τόσο καλά.
Είχα βλέπεις και την ατυχία το χαμπέρι τση γέννησής μου να έρτει μετά το Βοναπάρτη που τσου διέλυσε και δε τσου πρόλαβα για να πάρω γεύση τση γλώσσας τους.
Αν λοιπόν η μετάφρασή μου είναι σωστή οι Βενετσιάνοι τοποθετούν την Ομηρική Ιθάκη στην Έρισσο.
Αυτό θα πρέπει να μας βάλει σε σκέψεις γιατί την εποχή της «Γαληνοτάτης» η ονομασία Ιθάκη υπήρχε – δεν υπήρχε σαν προσδιορισμένος τόπος (με κάποια προσπάθεια υποθετικού προσδιορισμού από τον Στράβωνα που δεν γνωρίζω τί ακριβώς κατάφερε με τις τότε πηγές γνώσης) και έπειτα οι Ενετοί ήταν αυτοί που κτίζοντας το φρούριο της Άσσου αντίκρισαν τις αρχαιότητες που σαφώς φαίνονται (αρχαία τείχη) στη χαρτογράφηση του νησιού της Άσσου πριν ξεκινήσει η κατασκευή των τειχών το οποίο παραθέτω παρακάτω.
Ιδού λοιπόν μια δυστυχώς φωτοτυπία του τοπογραφικού των Βενετσιάνων προ κατασκευής του κάστρου τους που δείχνει το νησί και την απέναντι χερσόνησο της Άσσου. Λέω δυστυχώς γιατί το πρωτότυπο θα ήταν καθαρότερο.
Είχα βλέπεις και την ατυχία το χαμπέρι τση γέννησής μου να έρτει μετά το Βοναπάρτη που τσου διέλυσε και δε τσου πρόλαβα για να πάρω γεύση τση γλώσσας τους.
Αν λοιπόν η μετάφρασή μου είναι σωστή οι Βενετσιάνοι τοποθετούν την Ομηρική Ιθάκη στην Έρισσο.
Αυτό θα πρέπει να μας βάλει σε σκέψεις γιατί την εποχή της «Γαληνοτάτης» η ονομασία Ιθάκη υπήρχε – δεν υπήρχε σαν προσδιορισμένος τόπος (με κάποια προσπάθεια υποθετικού προσδιορισμού από τον Στράβωνα που δεν γνωρίζω τί ακριβώς κατάφερε με τις τότε πηγές γνώσης) και έπειτα οι Ενετοί ήταν αυτοί που κτίζοντας το φρούριο της Άσσου αντίκρισαν τις αρχαιότητες που σαφώς φαίνονται (αρχαία τείχη) στη χαρτογράφηση του νησιού της Άσσου πριν ξεκινήσει η κατασκευή των τειχών το οποίο παραθέτω παρακάτω.
Ιδού λοιπόν μια δυστυχώς φωτοτυπία του τοπογραφικού των Βενετσιάνων προ κατασκευής του κάστρου τους που δείχνει το νησί και την απέναντι χερσόνησο της Άσσου. Λέω δυστυχώς γιατί το πρωτότυπο θα ήταν καθαρότερο.
(κλικ για μεγέθυνση)
Διακρίνονται οι τέσσερεις προμαχώνες συνδεδεμένοι με απλά τείχη εκτός του κεντρικού μετώπου όπου και η κεντρική πύλη, στο οποίο φαίνεται να υπήρχε ισχυρότατη οχυρωματική κατασκευή.
Στο κάτω και κεντρικό μέρος που διακρίνεται ένα σχεδόν παραλληλόγραμμο μαύρο είναι ο λαιμός πριν την άνοδο προς το φρούριο, (βοήθεια για όσους δυσκολεύονται στον προσανατολισμό).
Αυτή η πληροφορία της storia civile di Venezia μπορεί να μην είναι καθοριστική, ενισχύει όμως την άποψη Έρισσος = Ομηρική Ιθάκη
Στο κάτω και κεντρικό μέρος που διακρίνεται ένα σχεδόν παραλληλόγραμμο μαύρο είναι ο λαιμός πριν την άνοδο προς το φρούριο, (βοήθεια για όσους δυσκολεύονται στον προσανατολισμό).
Αυτή η πληροφορία της storia civile di Venezia μπορεί να μην είναι καθοριστική, ενισχύει όμως την άποψη Έρισσος = Ομηρική Ιθάκη
Αφού ξέρετε ορέ ότι ο Ρόκκος είναι Ολυμπιακός γιατί του δίνετε ευκαιρίες για ταπώματα??
ΑπάντησηΔιαγραφήΚακα κα κα κα κα κα κα κα.
Εγώ τα γράφω, εγώ τα ακούω μου φαίνεται…
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάτι δεν πάει καλά με αυτό το βιβλίο "ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΛΙΚΗ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ" ορέ Γιώργη, ή με τον συγγραφέα.
Θα μας πάρουνε στο «ψιλό» με άλλα λόγια.
Και τη γλυτώνετε γιατί ο Ρισσιάνος το έχει ρίξει στο ψαροντούφεκο και στην διαδικτυακή αποτοξίνωση από ό,τι ξέρω και κατά που πάει θα του κάμω παρέα! Χα χα χα
Μήπως να το συμμαζέψουμε το πράγμα λιγουλάκι?
Χουά χα χα χα χα χα χα χα.
Είχα γράψει ένα κατεβατο στο πρώτο σου σχόλιο με το κινητό και όταν πατησα δημοσίευση μου απάντησε δεν υπάρχει σύνδεση.σου τινάζει τα νεύρα στον αερα
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τον φίλο καμπανη τώρα,μονο και μόνο που μας δηλώνει ότι για τον τάφο στα τζαννατα δεν τιθετε θέμα διαφωνίας το ποιανού είναι,ειμαι υποχρεωμένος να βάζω και τις λοιπές του σκέψεις.Εξαλου Συμφωνώ ότι εκτός την Ιθάκη,αν σκαψουμε ολη την Ερισσο,και όλη την Παλλικη θα μας το αυτονόητο να βρεθούν τα ανάκτορα του Οδυσσεα
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκεί που ακόμη δεν τα έχει ψάξει κανείς,,όπως ακριβώς ίσως να ήθελε και ο πανούργος ήρωας.Εδω τριγύρω είναι αλλά κανείς δεν ενδιαφέρεται να σκαψει
ΑπάντησηΔιαγραφή