- ΕΠΑΝΑΦΕΡΩ ΠΑΛΙΑ ΜΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΗ,, ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΑ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΑ "ΟΜΗΡΙΚΑ" ΣΧΟΛΙΑ (ΕΝΩ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ!!)
- ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ Porosnews http://porosnews.blogspot.gr/2015/05/blog-post_786.html…
- ΝΕΑ
σχόλια :
σε δάσια μέσα, που η θεά του τό 'χε πη πως ζούσε
ο πάγκαλος χοιροβοσκός που νοιάζουνταν το βιός του
πιότερο απ' όλους που ο τρανός Δυσσέας είχε δικούς του.
Μόνε έλα, γέρο, κι όλα σου δηγήσου μου τα πάθια· πες μου κι ετούτο ξάστερα· ποιός είσαι, κι αποπούθε; ποιοί 'ν' οι γονιοί σου, ο τόπος σου; με τι καράβι φάνης ; οι ναύτες πως σε φέρανε στο Θιάκι ; ποιοί παινιένται πως είναι ; τι θαρρώ πεζός εδώ δε μας ορίζεις.» | |
190 | |
Τότε ο Δυσσέας ο τρίξυπνος του απολογήθη κι είπε |
Εμένα όμως πρωτόστειλε, γιατ' έτυχε καράβι | |
335 | Θεσπρωτικό να ξεκινάη στο καρπερό Δουλίχι. Στο βασιλέα τον Άκαστο τους είπε να με φέρουν, μα αυτοί κακά βουλεύτηκαν, για να τραβήξω κι άλλα παθήματα και συφορές· κι απ' τη στεριά σα βγήκε πολύ ανοιχτά το πλεούμενο, σοφίστηκαν να βρούνε |
340 | τον τρόπο να με ρίξουνε μες στης σκλαβιάς τα πάθια. Μού βγάλαν τη χλαμύδα μου, μου βγάλαν το χιτώνα, κι άλλο παλιό με ντύσανε κουρέλι και χιτώνα, αυτά εδώ τα παλιόρουχα που βλέπεις κι έχω τώρα· και προς το βράδυ φτάσανε στο ξάστερο το Θιάκι. |
345 | Σφιχτά μες στο καλόθρονο σα μ' έδεσαν καράβι, και με σκοινί πολύστρεφτο, πηδήξανε με βιάση στη γης, και καλοκάθισαν να φάνε στ' ακρογιάλι. Ως τόσο γλήγορα οι θεοί μου ξέλυσαν τον κόμπο, κι εγώ με το παλιόρουχο σκεπάζοντας την όψη, |
350 | απ' το καλοπελέκητο κατέβηκα τιμόνι, πάνω στη θάλασσα έρριξα το στήθος, και τα χέρια απλώνοντας κολυμπητά βγαίνω στη γης, και τρέχω κι ανάμερα τους κρύβουμαι στα φυλλωτά τα δάσια. Του κάκου γύριζαν αυτοί και δυνατά φωνάζαν. |
355 | μα δεν το κρίνανε καλό παρέκει να ζητήσουν, και γύρισαν και μπήκανε στο βαθουλό καράβι· κι έτσ' οι θεοί με κρύψανε καλά και δίχως κόπο, και στην αυλή με φέρανε φρόνιμου ανθρώπου. Βλέπεις, ακόμα είναι της μοίρας μου στον κόσμο αυτόν να ζήσω.» |
ΚΑΙ MIA ΦΩΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΡΙΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ,,
αφιερωμένη στον φίλτατο καλό σχολιαστη Αρη, και επίσης τον ομηριστη Νίκο Καμπάνη.
POROSNEWS: ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΣΙΔΗΡΟΥ,,Ο ΠΟΡΟΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΣ
και συνεχεια με τμήμα Ραψωδίας α Ως τόσο, πές μου αληθινά, ποιός είσαι, κι αποπούθε ; | |
170 | ποιοί 'ν' οι γονιοί σου, ο τόπος σου; με τί καράβι 'φάνης ; οι ναύτες πώς σε φέρανε στο Θιάκι; ποιοί παινιένται πως είναι; τι θαρρώ πεζός εδώ δε μας ορίζεις. Πές μου και τούτο αληθινά να ξέρω· μάς πρωτόρθες, |
175 | ή να 'σαι φίλος πατρικός; τι κι άλλοι πολλοί ξένοι μάς ήρθαν, όπως γύριζε κι εκειός ανάμεσό τους.» |
Τότες η γαλανόματη θεά τού απολογιέται· «Όσα ρωτάς θα σου τα πω κι εγώ μ' αληθοσύνη. Τού άξιου τού Αχίαλου παινιέμαι γιος πώς είμαι, | |
180 | ο Μέντης, τώ θαλασσινών τής Τάφος βασιλέας· με πλοίο μου στα μέρη αυτά και με συντρόφους ήρθα τα πέλαγ' αρμενίζοντας προς τους ξενογλωσσίτες τής Τέμεσης, με σίδερο, χαλκό απ' αυτούς να πάρω. |
185 | το πλοίο μένει σε ξοχή, παράοξω από την πόλη, κάτω απ' το Νείο το σύδεντρο, ατού Ρείθρου το λιμάνι. Εμείς δα φίλοι γονικοί λεγόμαστε απαρχήθες ο ένας τού άλλου· πήγαινε και ρώτηξε το γέρο ήρωα Λαέρτη· λένε αυτός πια δεν πατάει στην πόλη, |
190 | παρά μακριά στην εξοχή μονάχος τυραννιέται, και γέρικη σπιτοκυρά θροφή τού παραθέτει, η κούραση τα σκέλια του σαν πιάση, που με κόπο τα σέρνει στον ανήφορο τού αμπελοχώραφού του. ΝΑ ΘΥΜΙΣΩ ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΛΗΨΗ Ως ΕΔΩ |
τι θαρρώ πεζός,,, 173α
όσο για τον σίδηρο,, που ιστορικά ναι μεν δεν εχει ανακαλυφθεί
και συνέχεια με σχολιασμους με Καμπάνη στο φεις
Νικόλαος Καμπάνης Δεν μου αρέσει η μετάφραση και το αίολο της αμφιβολίας γιαυτό θα το αφαιρέσω.... Απλά θέλω να δω τα likes...
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ εχει και σχολιασμους στο τέλος της ανάρτησης!!.,, Είναι σίγουρο πως την φράση Πεζός ,,δεν την εγραψε τυχαία ο ομηρός.,, απλά καταθέτω και τα δικά μου επειχηρήματα!!
ΕΞΑΛΟΥ ΟΠΩς ΤΟΝΙΖΕΙ ΚΑΙ Ο ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΠΑΝΗς
ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ 4 ΦΟΡΕς ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
ΕΠΙΣΗς
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ και το ότι σταματάει στην Ιθάκη φορτωμένος με σίδερο,,,,,,,, για να πάει να φέρει Χαλκό,,επόχη που ιστορικά δεν έχουμε φτάσει στην εποχη σιδήρου,, αραγέ είναι τυχαίο που το αναφέρει?
σε ΄'αλλη΄ μου μελοντική ανάρτηση ,, θα προσπαθήσω να να αναλύσω και τις πολύ σωστες σας, και βάσιμες υποθέσεις για την μετανάστευση των κατοίκων της Ομηρικής Ιθάκης, και την αλληλοεπίδραση και αποικισμο με την Μεγάλη Ελλάδα
Σε αυτήν αφήγηση μας παρουσιάζεται τοπογραφικά ένας τόπος μέσα σε άλλα νησιά με τα γνωστότερα Ζάκυνθο, Σάμο, Δουλίχιο από τα οποία η Ζάκυνθος γνωστότατη για τα δάση της.
Τώρα το μέρος αυτό ξεχωρίζει εύκολα λόγω και του ύψους του από την επιφάνεια της θάλασσας αλλά παρά ταύτα είναι σχετικά χαμηλό ως προς τον περιβάλλοντα χώρο πράγμα οξύμωρο αρχικά μια και το βουνό του το Νήριτο παρουσιάζεται αρκετά ψηλό.
Αν και το Νήριτο λοιπόν ανήκει στην Ιθάκη η ίδια δεν είναι τόσο ψηλή αλλά χαμηλότερη πιο “ταπεινή” θα έλεγα.
Εδώ υπάρχει το πρόβλημα, αν θα εκλάβουμε την Ιθάκη σα τμήμα νησιού που υπάρχει το Νήριτο, ή είναι η ίδια νησί γιατί το “αἱ δέ τ᾽ ἄνευθε πρὸς ἠῶ τ᾽ ἠέλιόν τε” μάλλον νησί τη θέλει και μάλιστα Δυτικότερα από όλα τα άλλα.
Το τελευταίο σαν (Δυτικότερα των άλλων) αντιτίθεται στην ερμηνεία του “αμφί” σαν ολόγυρα, πέριξ και το αναγάγει στην ερμηνεία του από δω κι από εκεί, αριστερά και δεξιά δηλαδή. Τώρα το αν σκιάζεται από άλλο νησί πιθανολογώ ότι μπορεί και να συμβαίνει, αλλά μπορεί και να είναι ελεύθερη μετάφραση.
Οι πιθανότητες είναι πάντως να σκιάζεται.
Λέω να σκιάζεται από άλλο νησί και όχι οροσειρά στεριάς γιατί θα πρέπει να δεχτώ ότι ο τότε κόσμος δεν είχε την αίσθηση της Ανατολής – Δύσης και απλά το “ζόφον” το χρησιμοποιούσε σαν έκφραση οτιδήποτε σκιερού.
Εδώ όμως ο Όμηρος διευκρινίζει προς “ζόφον” που δείχνει κατεύθυνση και όχι απλή τοποθεσία “εις ζόφον”.
Σπ. Ρόκκος
Θα πρέπει όμως, να σας υπενθυμίσω ότι λέγοντας να αρχίσουμε από μηδενική βάση, ας ξεχάσουμε τον περιβάλλοντα χώρο και ας ασχοληθούμε με το μείζον. Την οριοθέτηση σε έναν "άγνωστο" χώρο ενός νησιού ( ή τινός χερσονήσου με αβαθή ισθμό) που γειτνιάζει με ηπειρωτικό τινά τόπον! Δεν τίθεται το θέμα a priori ότι χρησιμοποιόντας τον όρο γειτνιάζει με ηπειρωτικό τινά τόπον, αυτός ο τόπος σώνει και καλά πρέπει να είναι ένα τμήμα μίας ευρύτερης σε έκταση ηπειρωτικής γης, μπορεί κάλλιστα να είναι και μία μεγαλύτερη σε έκταση νήσος! Όλα τα ενδεχόμενα είναι αποδεκτά, έως ότου σε επόμενο επίπεδο ερεύνης ασχοληθούμε με το αν από τα στοιχεία που θα καταθέτουμε, αυτό που γειτνιάζει θα μας "υποδείξει" αν αυτό είναι "χώρα" ή άλλο νησί! Επίσης, ως αναφορά στη λέξη "ζόφος" θα πρέπει να δοθούν οι ερμηνείες εκείνες που "ταιριάζουν" με την συγκεκριμένη περιγραφή, καθόσον επιδέχεται πολλές ερμηνείες, μία από αυτές δώσατε ήδη με το "σκιερός"(=μουντός). Θα καταθέσω κι εγώ τη δική μου ερμηνεία, ως Λυκόφως! Αυτή η ερμηνεία δεν την δίδω αυθαιρέτως, αλλά συσχετίζοντας την "αντίθετή" της λέξη που αναφέρει ο ίδιος στίχος της "πρὸς ἠῶ τ᾽ ἠέλιόν" (Ανατολής) Λυκαυγές! Επίσης, θεωρώ κρίσιμο η υπόψη "έρευνα" να λάβει ΔΕΔΟΜΕΝΑ τις γεωγραφικές συντεταγμένες και μορφολογικές γεωλογικές διαμορφώσεις, της τότε εποχής που αναφερόμαστε! Οι γεωγραφικές συντεταγμένες είναι εύκολο να προσδιοριστούν, μέσα από annimation του Πολικού Βορά, δηλαδή του αστεριού στον αστερισμό της Μικρής Άρκτου, που ήταν ο κύριος οδηγός του καθορισμού του γεωγραφικού βορά των περισσότερων αρχαίων λαών της γης! Για τις γεωλογικές μορφολογικές αναπαραστάσεις, θα πρέπει, με τις όποιες επιφυλάξεις, να αναζητηθούν σε αντίστοιχες έρευνες, εγνωσμένης φήμης, γεωμορφολογικών ερευνητικών κέντρων του κόσμου! Η "αναγωγή" τους σε σημερινά αντίστοιχα ΔΕΔΟΜΕΝΑ, θα μας απασχολήσει για τον συσχετισμό τους, σε επόμενες ενότητες...