αυτός λοιπόν καλόγνωμα ξαγόρεψέ τους κι είπε· «Ακούστε με, ώ Θιακήσοι εσείς, και μάλιστα οι μνηστήρες, το τί έχω τώρα να σάς πω και να σάς φανερώσω. Βαρύ κακό τους έρχεται· δε δύνεται ο Δυσσέας να μείνη πια πολύν καιρό μακριά από τους δικούς του· | |
165 | σιμά εδώ κάπου θάνατο για τους μνηστήρες σπέρνει μα κι άλλοι μας εδώ πολλοί θα πάθουμε μαζί τους, που κατοικιά μας έχουμε το ξάστερο το Θιάκι· |
ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΑΝΩ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ,,ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΕΡΩΤΗΜΑ
Το ντοκουμέντο του Ομήρου για τους 29 ισχυρούς του αρχαίου ελληνικού κόσμου....
Ο “νηών κατάλογος” (ο κατάλογος των πλοίων) είναι από τα πιο πολυσυζητημένα εδάφια της Ιλιάδας. Είναι κατά τον Όμηρο ο κατάλογος των πλοίων και των στρατευμάτων ανά ελληνική πόλη, που παίρνουν μέρος στον τρωικό πόλεμο (γύρω στο 1250 π.Χ.), με ιδιαίτερη αναφορά στα ονόματα των αρχηγών των στρατευμάτων ανά πόλη. Πολλοί υποστηρίζουν ότι βασίζεται σε προγενέστερο ποίημα της μυκηναϊκής εποχής που ο Όμηρος χρησιμοποίησε αυτούσιο ενσωματώνοντάς το στο έπος. Άλλοι υποστηρίζουν ότι ο Όμηρος περιγράφει στον κατάλογο τις μεγάλες πόλεις της εποχής του (8ος αι. π.Χ.) και τις τοποθετεί αναχρονιστικά πίσω στη μυκηναϊκή εποχή.
Είτε πρόκειται για έναν κατάλογο των ελληνικών πόλεων του 13ου αι. είτε του 8ου αι. π.Χ., η σημασία του είναι ανεκτίμητη. Ο κατάλογος είναι μέρος της Β ραψωδίας της Ιλιάδας και ακολουθείται από έναν κατάλογο της δύναμης των Τρώων και των συμμάχων τους, ο οποίος είναι αρκετά μικρότερος σε έκταση. Στον κατάλογο αναφέρονται 29 βασίλεια και ο συνολικός τους στόλος φτάνει το 1.186 ...
Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/to-ntokoumento-tou-omirou-gia-tous-29-ischirous-tou-archeou-ellinikou-kosmou-o-katalogos-me-tis-polis-ke-plia-pou-piran-meros-ston-troiko-polemo/
Ο “νηών κατάλογος” (ο κατάλογος των πλοίων) είναι από τα πιο πολυσυζητημένα εδάφια της Ιλιάδας. Είναι κατά τον Όμηρο ο κατάλογος των πλοίων και των στρατευμάτων ανά ελληνική πόλη, που παίρνουν μέρος στον τρωικό πόλεμο (γύρω στο 1250 π.Χ.), με ιδιαίτερη αναφορά στα ονόματα των αρχηγών των στρατευμάτων ανά πόλη. Πολλοί υποστηρίζουν ότι βασίζεται σε προγενέστερο ποίημα της μυκηναϊκής εποχής που ο Όμηρος χρησιμοποίησε αυτούσιο ενσωματώνοντάς το στο έπος. Άλλοι υποστηρίζουν ότι ο Όμηρος περιγράφει στον κατάλογο τις μεγάλες πόλεις της εποχής του (8ος αι. π.Χ.) και τις τοποθετεί αναχρονιστικά πίσω στη μυκηναϊκή εποχή.
Είτε πρόκειται για έναν κατάλογο των ελληνικών πόλεων του 13ου αι. είτε του 8ου αι. π.Χ., η σημασία του είναι ανεκτίμητη. Ο κατάλογος είναι μέρος της Β ραψωδίας της Ιλιάδας και ακολουθείται από έναν κατάλογο της δύναμης των Τρώων και των συμμάχων τους, ο οποίος είναι αρκετά μικρότερος σε έκταση. Στον κατάλογο αναφέρονται 29 βασίλεια και ο συνολικός τους στόλος φτάνει το 1.186 ...
Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/to-ntokoumento-tou-omirou-gia-tous-29-ischirous-tou-archeou-ellinikou-kosmou-o-katalogos-me-tis-polis-ke-plia-pou-piran-meros-ston-troiko-polemo/
Κατόπι η γαλανόματη η θεά σοφίστηκε άλλο· μ' όψη σαν του Τηλέμαχου γυρνώντας μες στη χώρα, τους άγουρους αντάμωσε, και μίλαε του καθένα, | |
385 | καλώντας τους στ' ακρόγιαλο να κατεβούν το βράδυ |
γοργά, κι ακολουθούσε ο νιός στης θέϊσσας τ' αχνάρια.
Και στο γιαλό σα φτάσανε, που απάντεχε το πλοίο,
εκεί τους μακρομάλληδες συντρόφους ανταμώσαν,
κι ο δυνατός Τηλέμαχος αυτά τους συντυχαίνει·
«Πάμε, παιδιά, να φέρουμε εδώ κάτου τις προμήθειες· όλες στον πύργο βρίσκουνται· η μάνα όμως δεν ξέρει μήτ' άλλη δούλα, εξόν η μιά που τ' άκουσε από μένα.» | |||||
Είπε, και πρώτος κίνησε, κι οι άλλοι ακολουθούσαν, Και στο γιαλό τα φέρανε, και μες στο πλοίο τα θέσαν, | |||||
415 | σαν που είπε και παράγγειλε του Οδυσσέα ο γιόκας. Κι ανέβηκε ο Τηλέμαχος στο πλεούμενο· κυβέρνα η Αθηνά καθούμενη στην πρύμνη του· σιμά της κι εκείνος κάθισε· έλυσαν τα παλαμάρια οι άλλοι, ύστερ' ανέβηκαν κι αυτοί και στα ζυγά καθίσαν, | ||||
420 | Και τότες πρύμο στέλνει τους η θεά η γαλανομάτα, το Ζέφυρο που αχολογά στα μαύρα πέλαα πάνω. Και πρόσταξε ο Τηλέμαχος καλώντας τους συντρόφους να πιάσουν τ' άρμενα· άκουσαν αυτοί την προσταγή του. Κατάρτι έλατο έστησαν και μπήξανέ το μέσα | ||||
425 | στο μεσοδόκι το σκαφτό, το δέσανε με ξάρτια, και με καλόστριφτα λουριά τ' άσπρα παννιά τραβήξαν. Φούσκωσε ο αγέρας το πανί στη μέση, και το κύμα πάς στο κοράκι βρόνταγε καθώς γοργά σκιζόταν· κι έκοβε δρόμο κι έτρεχε στο πέλαο το καράβι, | ||||
430 | Και τ' άρμενα σα δέσανε στο μελανό σκαφί του, κροντήρια στήσαν, και κρασί καλογεμίζοντάς τα για τους αθάνατους θεούς και τους αιώνιους χύναν, μα για τη γαλανόματη κόρη του Δία πρώτα. | ||||
Κι ολονυχτίς και την αυγή έπαιρνε δρόμο εκείνο,Τα εν Πύλω.
Μετάφραση Αργύρη Εφταλιώτη
|
Μήπως έχει κανείς την καλοσύνη και τις γνώσεις φυσικά να με πληροφορήσει που βρέθηκε αυτός ο χάλκινος δίσκος με την παρακάτω επιγραφή?
ΑπάντησηΔιαγραφήΕταιρεία Μελετών Προϊστορικής Κεφαλληνίας
“Εχσοΐδα μ’ανέθεκε ΔιϜος ϙόροιν μεγάλοιο, χάλκεον hȏι νίκασε Κεφαλᾱνας μεγαθύμος”
Την ίδια ερώτηση έχω κάνει στο παρελθόν αλλά ατυχώς πιστεύω δεν πήρα απάντηση.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
aris
Exoidas dedicated me to the sons of mighty Zeus (the) bronze with which he overcame the great – hearted Kephallenians
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αρχαιότερη επιγραφική μαρτυρία για τους Κεφαλλήνες χαραγμένη επάνω σε ένα χάλκινο δίσκο που είναι αφιερωμένος στους Διόσκουρους από κάποιον Κεφαλλήνα αθλητή της δισκοβολίας που έφερε το όνομα Εχσοΐδας (Εξοΐδας). (550-525 π.Χ)
ΑΦΗΣΑ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΟΥ ,,ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟ,,ΑΝ ΕΧΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΘΑ ΚΑΝΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗ