Σήμα Facebook
Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2016
18 σχόλια:
Μπρέ – μπρέ ! Τεσσάρων χρόνων σχόλια περί Ομηρικής Ιθάκης !
ΑπάντησηΔιαγραφή
Τίποτα δεν είναι να γράφεις στο διαδίκτυο, χα χα.
Εκειό το η εύρεση τση Ομηρικής Ιθάκης μοιάζει όπως η εύρεση του καλού καρπουζιού του φίλου aris πολύ μου άρεσε, αλλά μου ξαναμπερδεύει τους Ληξουριώτες με τα καρπούζια τα «χειμωνικά», χα χα.
Στα πρόσφατα του κ. Γαζή τώρα:
Μου αρέσει η ανάλυση, αλλά με μπερδεύει η στροφή του Τηλέμαχου προς Εχινάδες.
Υποθετική στροφή της θεωρίας της Ποριώτικης Ιθάκης είναι, μήπως είστε επηρεασμένος από άλλα άρθρα?
Την ίδια πάντως αδυναμία αυτης της θεωρίας έχω εκφράσει και εγώ μέχρι που όταν ταξιδεύω για Κεφαλονιά παρακολουθώ τόσα χρόνια τα ρεύματα του αέρα αν και μικρή σημασία έχουν μια και τα πλοία τότε κυρίως κωπήλατα ήταν.
Έτσι λοιπόν που το αναλύεται κ Γαζή πλησιάζετε πολύ την θεωρία Ομ. Ιθάκη = Άσσος περνώντας το πλοίο του Τηλέμαχου από το κανάλι του Φισκάρδου και ενέδρα στην Αστερία.
Επίσης έτσι λύνεται και το πρόβλημα πώς γύρισαν σχεδόν μαζί πλοίο Τηλέμαχου και μνηστήρων, με τη λογική ότι ο Τηλέμαχος ψυλλιασμένος από την Αθηνά βγήκε νωρίτερα στην ξηρά, οι μνηστήρες δεν τον είδαν και όταν έκαναν έλεγχο στο πλοίο πληροφορήθηκαν ότι το πουλάκι (Τηλέμαχος) είχε πετάξει, οπότε επέστρεψαν απογοητευμένοι στο λιμάνι του Φόρκυνα (Άσσου) ακλουθώντας το πλοίο των συντρόφων του Τηλέμαχου.
Βρήκα σύμμαχο μου φαίνεται …
Σπ. ΡόκκοςΤΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΑ ΣΤΗΝ ΤΟΤΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ,,! ΕΧΕΙ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙ ΑΡΚΕΤΑ,, ΚΑΙ ΕΧΩ ΑΝΤΙΓΡΑΨΕΙ ΑΡΚΕΤΕς ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙς ΤΟΥ,,ΑΛΛΑ ΑΝ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΣΑΝ ΣΕΝΑΡΙΟ Η ΛΕΥΚΑΔΑ,,ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΤΡΩΤΑ ΣΗΜΕΙΑ.ΜΠΛΟΚ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩς ,,ΚΡΑΤΑΩ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙς,, ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΒΟΗΘΙΤΙΚΩΝ ΜΟΥ,,ΞΕΡΩ ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΨΑΞΩ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΘΑΨΩ ΠΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΑ. ΕΓΩ ΠΟΡΟΜΕΝΟΣ,, ΜΙΑς ΚΑΙ ΠΟΡΟ ΜΕΝΩ,, ΔΕΝ ΘΑ ΣΑς ΚΟΝΤΡΑΡΩ,, ΘΑ ΜΑΖΕΨΩ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ,,ΚΑΙ ΘΑ ΣΑς ΚΟΛΗΣΩ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ ΣΤΟ ΤΕΛΟς ΧΑΧΑΧΑ,, ΝΟΜΙΖΩ ΠΑΤΑΩ ΣΕ ΓΕΡΕς ΒΑσεις,,! ειχε και το υψος μου ο Οδυσσεας τελικα οπως εμαθα φετος ,,και τσου περναγαμε για κοντοπιθαρους τσου προγονους μας χαχαχαχα
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμένα πάντως όταν περνάνε το πλοίο του Τηλέμαχου από το κανάλι με βολεύει αφάνταστα γιατί:
ΑπάντησηΔιαγραφή
- Αποκλείεται ο Πόρος από ομηρική Ιθάκη.
- Αποκλείεται η Παλική.
- Αποκλείεται η σημερινή Ιθάκη.
- Αποκλείεται και η Λευκάδα γιατί δεν βγαίνουνε οι ώρες του ταξιδιού.
Οπότε εγώ είμαι με τον κ. Γαζή.
Κα κα κα κα κα.
(Αυτό το Κάκακακα μάλλον κλεμμένο από σένα το έχω, όχι από τον Άρη. Σωστά?
Μην μπλέξουμε με πνευματικά δικαιώματα δηλαδή).KOITA ΦΙΛΤΑΤΕ ΡΙΣΙΑΝΕ ΦΙΛΕ ΜΟΥ,, Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΑΒΡΑΑΜ,, ΑΠΟ ΕΞΑΡΧΗς ΘΕΩΡΕΙ ΟΤΙ ΕΙΣΤΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΤΟΜΟ,, ΑΛΛΑ ΟΠΩς ΜΕ ΓΝΩΡΙΖΕΙς,ΟΥΤΕ ΑΠΟΚΛΕΙΩ ΟΥΤΕ ΕΠΗΡΕΑΖΩ ΓΝΩΜΕς ΚΑΝΕΝΟς!
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΣΕ ΣΥΜΦΑΙΡΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΑΣΤΕΡΙΔΑ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΙΟ -ΜΑΘΗΤΑΡΙΟ,, ΑΛΛΑ ΕΛΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΑς ΒΓΑΙΝΕΙ,,ΚΑΙ Ας ΣΑς ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΟΛΟΥς ΕΚΤΟς ΤΟΝ ΚΑΜΠΑΝΗ.
Η ΑΣΤΕΡΙΔΑ ΠΕΤΑΕΙ ΕΝΤΕΛΩς ΤΟΝ ΚΑΜΠΑΝΗ ΕΚΤΟς ΘΕΩΡΩ ΠΑΝΤΩς,,ΑΛΛΑ ΑΣΤΟ ΚΑΙ Ας ΠΙΑΣΟΥΜΕ ΕΜΑς.
ΓΙΑ ΙΘΑΚΗ ΛΟΙΠΟΝ ΙΣΟΝ ΠΟΡΟΣ, ΕΧΟΥΜΕ ΤΡΕΙς ΠΙΘΑΝΕς ΑΣΤΕΡΙΔΕς, ΟΞΕΙΕς, ΠΑΛΙΟ ΣΚΟΠΕΛΟ (ΤΩΡΑ ΥΦΑΛΟ) ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΚΥΛΛΗΝΗ ΠΟΡΟ ΟΠΟΥ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η ΑΙΤΙΑ ΠΟΥ ΒΟΥΛΙΑΞΕ ΤΟ ΖΑΚΥΝΘΟς ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙς, (ΕΙΝΑΙ ΟΠΤΙΚΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΝΗΣΙ ΟΤΑΝ ΕΡΧΕΣΑΙ ΑΠΟ ΠΥΛΟ.
ΤΡΙΤΗ ΘΕΩΡΕΙΑ ΑΒΡΡΑΜ,,ΤΟ ΣΑΡΑΚΗΝΙΚΟ,, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΙΖΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΒΟΧΥΝΑ ΜΠΑΖΟΘΗΚΕ ΚΑΙ ΕΝΩΘΗΚΕ ΜΕ ΣΤΕΡΙΑ(ΒΛΕΠΕ ΦΡΕΣΚΟ ΝΗΣΙ ΣΕ ΠΡΙΝ ΜΕΡΕς ΑΝΑΡΤΗΣΗ.ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΑΝΕΒΑΣΩ ΠΟΛΛΕς ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕς ΑΚΟΜΗ,, ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕς ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕς ΤΙΣ ΕΧΩ ΑΠΟ ΜΕΤΑΞΑ,,ΑΛΛΑ ΕΦΟΣΟΝ Ο ΙΔΙΟς ΔΕΝ ΘΕΩΡΕΙ ΟΤΙ ΑΚΟΜΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΟΥΝ,, (ΙΣΩς ΓΙΑ ΔΙΚΟΥς ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ) ΕΙΤΕ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΟΝ ΚΟΛΩΝΑ ΠΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟς ΕΧΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΓΝΩΣΗ, ΑΛΛΑ ΙΣΩς ΟΧΙ ΘΕΛΗΣΗ ,, ΝΟΜΙΖΩ ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΩ ΕΓΩ.ΤΟ ΚΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩς ΤΟΝΙΖΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ, ΚΑΙ ΕΓΡΑψα και στον γαζη,,λιγοι ειναι αυτοι που την ολη ιστορια την θεωρουν πραγματικη, και οι περισσοτεροι η απαντηση τους αν ανοιξεις κουβεντα,,ειναι οτι αυτα εινα παραμυθια της χαλιμας
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μετά από όλους θα μιλήσω και εγώ και θα καεί η γούνα μερικώνε! Χα χα χα χα.
ΑπάντησηΔιαγραφή
Λοιπόνε για το Δουλίχιο:
Δουλίχιο στην Έρισσο Κεφαλονιάς.
Δουλίχιο το Θιάκι.
Δουλίχιο νησί των Εχινάδων.
Δουλίχιο η Ζάκυνθος.
Δουλίχιο η Ακαρνανία.
Σύνολο πέντε (5) !!
Ψάχτε λίγο ακόμα να φτιάξουμε τα νέα Εφτάνησα!
Τώρα για όσους βλέπουνε την υπόθεση Ομηρική Ιθάκη παραμύθια:
Τους περισσότερους γύρω μας άμα τσου βγάλεις από την καθημερινότητα και πρέπει να κουραστούνε λίγο σκεπτόμενοι δηλαδή τσού χαλάσεις τη μανέστρα με λίγο λεμόνι, το θεωρούν άσκοπη ενέργεια με άλλα λόγια γενικώς παραμύθι.
Και στη Πύλαρο κάποιοι παραμύθια γλέπανε το ότι τα μπατικά θα τσου έρτουνε στην αυλή τσου.
Τώρα??
Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα.
Και πού είσαι, έδεκει απάνου στην Αστερίδα τσι βάρκες πως τσι δένανε οι μαθητές που πηαίνανε στο σκολειό – δασκαλειό – μαθηταριό αφού δεν έχει λιμάνια?
Για πηαίνανε κολυμπώντας?
Κάκα κα κα κα.Είναι αδιανόητο ο Τηλέμαχος να πήγε μέσα από τον στενό Πορθμό Κεφαλονιάς και Θιάκι, για τον βασικότατο λόγο ότι η εντολή της Θεά Αθηνάς ήταν να μην πλησιάζει κανένα νησί, να πηγαίνει "εκάς νήσων" προς το Β. Θιάκι, συνεπώς πηγαίνοντας από εκεί ήταν έρμαιο στα χέρια του οποιουδήποτε να υποστεί καίριο πλήγμα από την πολύ κοντινή Κεφαλονιά. Άλλωστε είχε τη δυνατότητα να πάει από την εντελώς άλλη πλευρά που δεν είχε απολύτως κανένα νησί κοντά του για να υποστεί την οποιαδήποτε ενέδρα. Όσον αφορά το βραχονήσι Δασκαλιό είναι παιδική πλέον η συνέχιση από οποιονδήποτε το υποστηρίζει ακόμη. Ούτε δυνατότητα ύπνου είχαν, ούτε ανεμοδαρμένα ύψη έχει, ούτε ακριβώς στη μέση των δύο νησιών βρίσκεται, όπως μας βεβαιώνει ο Όμηρος με την λέξη "μεσσηγύς"! Τέλος όλοι οι οπαδοί του Θιάκι ως Ομ. Ιθάκη δέχονται ότι από το Ομηρικό Άστυ έβλεπαν σε τρείς Θάλασσες. Αυτό σημαίνει ότι αν όντως το Δασκαλιό ήταν η Ομ. Αστερίς θα πρέπει να ήταν εντελώς βλάκας ο Αντίνοος να έβαζε την ενέδρα σε σημείο που ήταν στο οπτικό πεδίο των Ανακτόρων. Είναι βλακώδης αντίφαση. Άλλωστε δεν έχει απολύτως καμία σχέση με την περιγραφή της Αστερίδας από τον Κορυφαίο όλων των Αιώνων Ποιητή στον Κόσμο. Ούτε ανεμοδαρμένα ύψη έχει, ούτε αμφίδυμα λιμάνια, ούτε χώρο για τον οικισμό Αλαλκομενές που υπήρχαν στο διάμεσο των δύο λιμανιών, του οικισμού δηλαδή, που μετά την Κάθοδο των Δωριέων διώχτηκαν από το νησάκι τους και μετακόμισαν στον Αετό της Ιθάκης, όπου βρέθηκαν στοιχεία Κάστρου και οικισμού του 8ου π.Χ. αιώνα, τα οποία αποδίδονται στις Αλαλκομενές! Είναι περίεργο πως κάποιοι συνεχίζουν να υποστηρίζουν το βραχονήσι Δασκαλιό ως Αστερίς!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρχικά χαίρομαι για τις διαδυκτιακές συνομιλίες σας που αφορούν την μεγάλη αυτή εκκρεμότητα της Ιστορίας μας την Ομηρική ιθάκη .
ΑπάντησηΔιαγραφή
Και ο Καβάφης αναφέρεται στην Ιθάκη αλλά σίγουρα δεν εννοεί την Ιθάκη του Ιονίου Αραγε η υπόθεση θέλει περισσότερη έρευνα γιατί κανείς δεν πείθει απόλυτα κανένα
Συμφωνούμε με τον κ Γαζή ο οποίος με στοιχεία γεωγραφικά αποδεικνύει τους ισχυρισμούς του
ότι η Λευκάδα είναι η Ομηρική Ιθάκη
Απλά η ίδια Λευκάδα πρέπει να ταρακουνηθεί και να δουλέψει πάνω στο θησαυρό που της ανήκει,πάνω στο ανταγωνιστικό αυτό πλεονέκτημα και δεν το έχει κάνει ακόμα ,αν και διαθέτει το πλέον ανά τον κόσμο κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό
Παρ όλα αυτά κύριοι θα πρέπει όλοι μαζί να ενωθούμε όχι κάθε ένας για πάρτη του ,αλλά για την πιο μεγάλη επιστημονική ανακάλυψη που θα δώσει το Φώς στο αιώνιο πρόβλημα με σαφή στοιχεία αποδεκτά από όλους.
Με τα νέα μηχανήματα θα είναι δυνατόν να εντοπισθεί το παλάτι του Οδυσσέα αρκεί η κάθε πλευρά να είναι έτοιμη να το αποδεχτεί για το καλό της επιστήμης
Το θετικό που έχουμε και έχει απασχολήσει όλους τους ανά τον κόσμο ερευνητές είναι ότι μιλάμε για Υδατα Ιερά Τα ϋδατα του Ιονίου πελάγους που μας έχει προσφέρει τόσες μα τόσες Ιόνιες μνήμεςΤο πρώτο σημείο που αποκλείεται είναι η ΙΘάκη Πόρος. 1ον.Δεν θα πήγαινε προς τις Εχινάδες ο Τηλέμαχος, αλλά κατ'ευθείαν με ευνοϊκό τον Σιρόκο θα έφθανε γύρω στα μεσάνυχτα στον Πόρο, ή νωρίτερα αρκετά αν νότια της δεξιάς άκρης της Κεφαλονιάς ήταν ο Εϋμαιος. 2ον. Ο Τηλέμαχος έφτασε το χάραμα στην Ομ. Ιθάκη, άρα Λευκάδα. 3ον. Το Αρκούδι είναι ακριβές αντίγραφο της Αστερίδος, έχει δύο όμοια λιμάνια δεξιόστροφα και σχεδόν έχουν το ίδιο βάθος, ΄στο διάμεσο αυτών των 2 Λιμανιών υπήρχε ο Οικισμός Αλαλκομενές, ο οποίος με την Κάθοδο των Δωριέων πήγαν κατ' ευθέιαν στον Πισαετό κι έφκιαξαν τον Οικισμό τους εκεί που ο Σλήμαν υπέθεσε πως ήταν η Ομ. Ιθάκη, αλλά το τείχος εκείνο χρονολογείται το 850 π.Χ. κι όχι του 1200 π.Χ. 4ον. Το Αρκούδι έχει ανεμοδαρμένα ύψη (136μ.) 5ον. είναι ακριβώς στο μέσον της σημερινής ΙΘάκης = Ομ. Σάμης και της σημερινής Λευκάδας = Ομ. Ιθάκης. και 6ον. Ο χρόνος από τις Φαιές που άρχισε να νυχτώνει και με το δεδομένο ότι είχε 20 κωπηλάτες και ο Σιρόκος με εντολή της θεάς Αθηνάς ήταν πολύ ισχυρότερος την νύχτα έφτασε τα χαράματα στην Ν. Λευκάδα, όπου άφησε τον Τηλέμαχο να πάει στον Εύμαιο όπου ήταν ο πατέρας του καινα γίνει η αναγνώριση, όπως το είχε σχεδιάσει η Θεά Αθηνά. Πέρασε λοιπόν το πλοίο την χειρότερη ώρα από την ενέδρα. Ήταν η ώρα της αλλαγής βάρδιας της νυχτερινής με την ημερήσια, οπότε πήραν όλοι και το πρωϊνό τους, η ομίχλη ήταν πολύ πυκνή και η ώρα απίστευτα δύσκολη για παρατήρηση. Όταν άφησαν τον Τηλέμαχο στον Κόλπο Αφτέλι και η μέρα άρχισε να ξανοίγει, κι αφού ανέβηκε η πρωινή ή ημερήσια βάρδια στα ανεμοδαρμένα ύψη του νησιού Αστερίς = Αρκούδι, τότε διαπίστωσαν ότι το καράβι του Τηλέμαχου κατευθύνονταν προς το Ομ. Άστυ. Κατέβηκαν κάτω στον Κόλπο που ήταν το πλοίο το έριξαν στη θάλασσα, κι άρχισαν να το κυνηγούν και το πλησίασαν όταν αυτό πλησίαζε και κατέβαινε προς το Ομηρικό λιμάνι της πόλης Ιθάκης, οότε δεν μπορούσαν να κάνουν ναυμαχία μπροστά στην Πηνελόπη γιατί θα τους έπαιρνε ο διάολος όλους μετά και τα 3 χρόνια θα πήγαιναν χαμένα! Δεν υπάρχει άλλο νησί που να έχει όλα τα χαρακτηριστικά της Αστερίδας εκτός από το Αρκούδι. Η Λευκάδα λοιπόν είναι η Πανυπερτάτη προς Ζοφον Ιθάκη με τον τότε προσανατολισμό.Το σημερινό Θιάκι Δυτικά του έχει την Κεφαλονιά άρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σαν το πιο απόμακρο προς τη Δύση, που ήταν η Ομ. Ιθάκη.
ΑπάντησηΔιαγραφή
καλη σας μέρα,, και σας ευχαριστουμε για την παρεμβασή σας! ηδη την ανεβασα σε νέα ανάρτηση
ΑπάντησηΔιαγραφή
στο http://porosnews.blogspot.com/2017/01/blog-post_273.html
δειτε και τον υποσυνδεσμο στην ανάρτηση http://porosvress.blogspot.gr/2017/01/1.html
και σε αυτο το μπλοκ porosvress , βάζω παρα πολλές χρησιμες ομηρικές αναρτήσεις, με την ετικετα Ομηρικη ιθακη,, με χρονο σας δωστε μια ματια! Οπως σε καποιο απο τα πολλα σχολια που εχω κανει με Αρη και Ρόκκο σε http://porosnews.blogspot.com/2017/01/blog-post_395.html?showComment=1485343298667#c2509240316284735533,, γραφω στο ικο σας σεναριο οτι ολα ταιριαζουν με τα ομηρικά νησιά εκτος από ενα βασικο,! και αντιγραφω ακριβως τον σχολιασμομουΡοκκος, Ρισσιανος Ομηριστης , που θεωρει Ασσο = Ιθακη: εἰς τήν ̓Αρήνην ἔφτασε καί στήν τερπνήν ̓Αργυφέη
ΑπάντησηΔιαγραφή
στοῦ ̓Αλφειοῦ τό πέρασμα, τό Θρῦον,
στό καλοχτισμένο Αἶπυ,
στήν Πύλο τήν ἀμμουδερή, στούς Πύλιους ἀνθρώπους.
425
Συνέχισε γιά τούς Κρουνούς, τή Χαλκίδα καί τή Δύμη
καί τήν ἱερή τήν ῎Ηλιδα, τῶν ̓Επειῶν τό κράτος.
Πηγαίνοντας γιά τίς Φερές οὔριο ἐχάρη ἄνεμο τοῦ Δία
καί κάτω ἀπ ̓ τά νέφη φάνηκαν τα ἀψύ ὅρος τῆς ̓Ιθάκης
Η Σάμη, τό Δουλίχιο ἡ Ζάκυνθος ἡ δασώδης
430
Καί σάν τήν Πελλοπόνησο παρέπλευσαν ὁλωσδιόλου
καί φάνηκεν ἀπό μακρυά ὁ ἀπέραντος κόλπος τῆς Κρίσας
τήν πλούσια Πελλοπόνησο πού πέρα τελείως ἀφήνει,
τοῦ Δία ζέφυρος φυσᾶ ἰσχυρός,ἐνῶ ἤτανε αἰθρία …
Ἰθάκης τ' ὄρος αἰπὺ πέφαντο (αιπύ μπορεί να σημαίνει απόκρημνο, ψηλό, κλπ)
Άρα το πλοίο πηγαίνει από την Πύλο (αφού διάβηκε κάτω από τη Πελοπόννησο) προς Δελφούς και βρίσκεται λίγο μετά τον Άραξο για Πάτρα.
Από εκεί βλέπει φυσιολογικά τη σημερινή Ζάκυνθο, τη Κεφαλονιά και την Ιθάκη.
Αυτά όμως τα κάνει τέσσερεις τόπους δηλαδή Ομηρική Ιθάκη με το (αιπύ όρος), τη Σάμο, το Δουλίχιο, και τη Ζάκυνθο την υλήεσσα (από δέντρα, «ξύλα» δασωμένη).
Η Λευκάδα από εκεί δεν φαίνεται, συμπέρασμα??απαντηση μου σε πριν σχολιασμους:
ΑπάντησηΔιαγραφή
συνεχιζω,, και μην κοιτας να με μπερδεψεις!!! Λοιπόν και το ερωτημα γιατι καπου ειπες οτι στον Υμνο που αναφερει τα τρια νησια απεναντι δεν ειναι το απεναντι που υποθετουμε εμεις!!
Αν λοιπόν κανω λάθος και Ζακυνθος=ομηρικη Ζακυνθος ,, και μου χαλαει την σουπα,,, οταν ερχεται και βλεπει τα 3 νησια Ζακυνθο-ΣΑμη και Ιθάκη τότε ερχεται οπως το Παπορο -Πόρο και βλεπει αυτα που τραβηξα και στο βίντεο!!!!! Αν ομως Ζακυνθος = Δουλίχι τότε θα επρεπε αν ερχοταν από νοτο,, να το αναφερε!!!!!! οποτε συμπερασμε υποθετικό: Αν Ζάκυνθος=Λευκάδα το Παπόρο ερχότν από Βορρα ,, και τα εβλεπε και τα τρία ,, και γι αυτό δεν αναφερει το Δουλιχιο! Επισης ξεχασα να αναφερω την Λευκαδιτικ θεωρια που ταιριαζουν ολα τα υπολοιπα (αναμεσα Σαμης-ΙΘακης (Λευκαδας) εχει Αστεριδα, και Δουλιχι ειναι νοτιοτερα η Κεφαλονια!Το προβλημα ειναι ότι δεν μπορει ενα βασιλειο να ειναι αναμεσα απο το νησιοτικό άλλο!,, δεν μπορει δηλαδη να φτανουν οι Κεφαλληνες Ζακυνθο, και στην Κεφαλονια να εχουμε Δουλιχιωτες ειναι θεοπαλαβο σεναριο!καιστην αναρτηση με το βιντεακι! στονν πηγαιμο για ιθακη = http://porosnews.blogspot.com/2017/01/blog-post_883.html?showComment=1485357246577#c4522297532511903113
ΑπάντησηΔιαγραφή
25 Ιανουαρίου 2017 - 5:14 μ.μ.
λοιπόν με επιασες στις καλές μου σημερα και θα ραψω και ενα κουστουμάκι-Σεναριο στα μέτρα σου (εδεκει στο κομπογιο τσου απαντησα,, γιατι δεν αφηνω να πεφτει και κατω τιποτις,, του ειπα οτι υποχρεωση μας δωθε μερια να τα φωναζουε μπας και καποτε το ακουσουνε ,γιατι παταμε σε καλό εδαφος,, κακακα,, αλλα αποφευγουνε τσι κοντρες !Παμε στο κουστούμι τωρα!
Σενάριο λοιπον μιας και μας λειπει το ενα νησι! Ας αφησουμε το Δουλιχιο σημερινη Ζακυνθο,,γιατι πρεπει να ειναι νοτιοτερα ολων των νησιωνε και ειδικα τσι Ιθάκης!!!
Ας καμουμε και την σημερινη Ιθάκη Ομηρικη Σαμη μιας και συμφωνάμε!!!!! (κοιτα να δεις που θα το παω τώρα χαχαχαχα! να ριξω λιγο στάχτη στα ματια,, να με παρεις με καλο ματι!
Εδεκει στα Μακρυοτικα,, που πλημυρίσανε ας πούμε ότι ο κολπος τσι Αγιας ευφημιας εμαονε πιο μεσα όποτε να πάμε στο σενάριο το Καλον ορος να ειναι το Νηριτο, και εσεις "ερισσος" οπως μοιαζετε με νησι και απέναντι και απο την Σαμη,, και με Αστεριδα αναμεσα εισαστε το Θιάκι!!Οποτε τι μας μένει εδεπα τσου Ποριότες?????
Μα να ειμαστε η δασωμένη Ζακυνθος ,, πως το βρισκεις σου αρεσει???και σε κυριό Γαζή του πάντησα στην αναννεομένη ανάρτηση βαζωντας υποσυνδεσμο και τον χάρτη που τον εχω ανεβάσει από την περιοδο σεισμων στο δικο μας νησι!! (Υποφερουμε όλα,, και με χρονικο ρυθμο θα έλεγα,, και εχω κανει και προβλεψη ποτε παλι ειναι η σειρά μας) και του δειχνω σε αυτον το χαρτη την δική μας άποψη τι ηταντότε η πανεμορφη Λευκάδα! Ολα τα λοιπά νησιά θα μπορουσαν να ειναιαυτα που ψαχνουμε του βασιλειου του Οδυσσεα (Αιγιλιπα-Κροκυλια)
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πλοίο μου μύθου φίλε Poros πάει από Πύλο προς Άραξο – Πάτρα – Κρίσα δηλαδή για Ισθμό για να μη μπερδευόμαστε. Αυτό είναι «ντεκλαρέ» διαβάζοντας όλο το μύθο προς Πύθιον Απόλλωνα, και το Δουλίχιο το αναφέρει. Μπαμπεσιές μας κάνεις μου φαίνεται.
ΑπάντησηΔιαγραφή
Για να υπάρχουν Αλαλκομενές πρέπει να υπάρχει και κάστρο αλλιώς πάπαλα, μια και το όνομα στα Αραβοφοινικικά σημαίνει οχυρωμένη τοποθεσία. Και στο Σταυρό της Ιθάκης κάτι βρέθηκε, στο Αρκούδι ??
Έπειτα γιατί ανεμόδαρτα ύψη? Η ακρίβεια είναι: (π – 365)
«ἤματα μὲν σκοποὶ ἷζον ἐπ᾽ ἄκριας ἠνεμοέσσας» για άκρες γίνεται λόγος που πιθανότατα είναι μικρά ακρωτήρια, (βράχοι) λίγο πάνω από τη θάλασσα με κάποια καλή ορατότητα.
Αυτό που δεν έχουμε προσμετρήσει ποτέ είναι ότι όταν καθαρογράφτηκαν τα έπη μάλλον κανείς δε γνώριζε πού ήταν η Ομηρικά Ιθάκη.
Και τα Αργοναυτικά έπη που αναφέρουν τον Δία τον Αινήσιο μόλις το 250 π.χ. γράφτηκαν όταν πλέον είχε καθιερωθεί το δωδεκάθεο και άρα ο Ζευς επί του Αίνου.
Για τις ώρες των δρομολογίων όσοι τις ψάχνουν με μεγάλη μανία για σοβαρές αποδείξεις της θέσης της Ομηρικής Ιθάκης, υπάρχουν στην Κορ. Βιβλιοθήκη αυθεντικοί πάπυροι του τότε λιμεναρχείου Σκάλας αφίξεων και αναχωρήσεων που θα δώσουν επιτέλους λύση στο πρόβλημα των δρομολογίων του Τηλέμαχου.
Κάκακακακακακακα.
Πληρώνανε μίζα οι Ακαρνάνες (του πέρα Δουλιχίου) και έβγαζαν ταυτότητα Λευκάδας, (του από δω Δουλιχίου) μήπως? Λαθρομετανάστευση μου θυμίζει αυτό.
Χουά χα χα χα χα.
Πάντως, ηθελημένα πάλι και με σκοπιμότητα, παραβλέπεις τον κύριο λόγο που οδήγησε τους 52 μνηστήρες στο παλάτι. Την έλλειψη σεβασμού και συναισθηματικών δεσμών, με τη γενιά του Οδυσσέα και τον βασιλικό οίκο της Ιθάκης.
το Ομηρικό τοπίο ήταν αρκετά μπερδεμένο, και γι΄αυτό δεν έχουμε
καταφέρει να το ξεμπερδέψουμε! Κάποιες αναρτήσεις στο συνολο είναι ομολογω
γενικά υπέμετρα αισιοδοξες, και παράτολμες, και είναι ρίσκο που τις γράφουμε
φίλτατε Αρις με γνώση ότι τις γράφουμε επώνυμα,,και κίνδυνο να μας φορέσουν κανά ζουρλομανδία
,,αλλά όπως και η Οδύσσεια εκτός τα σοβαρά ιστορικά γεγονότα τα περιέβαλε με μυθολογικά
για να προστεθει το αλατοπίπερο ,και να γίνει δελεαστικό στην ανάγνωση
,έτσι και σε αυτές τις παράτολμες αναρτήσεις,,,που μπαίνουν ,
βάζουμε και λίγο σάλτσα, και όμορφα φωτομονταζ μέσω του πολύ καλού Αβρααμ
για να σας παρακεινούμε να μας σχολιάζετε!! Τα σχολιάκια σας μας δίνουν Τροφή
να δικαιολογούμε και να προσπαθούμε να λύσουμε τις απορείες σας!!
Από τη μιά υπάρχει ένα νησί ακριβώς απέναντι από την αρχαία Ήλιδα, είναι έφορο ΄με μετέπειτα αποικίες άρα πολυπληθές. Οι κάτοικοι (έποικοι) είναι Αζάνοι από τη ΒΔ Αρκαδία που δεν έλαβαν μέρος στο Τρωικό πόλεμο, άρα ο ποιητής τους θέτει σαν Επειούς μιας και το κομμάτι αυτό της Αρκαδίας δεν φαίνεται και πολύ ξεκαθαρισμένο μεταξύ Αζάνων- Επειών και έτσι βάζει το Μέγη κάπου στην Ιλιάδα αρχηγό των Επειών (της Ζακύνθου) γιατί οι Αζάνοι δεν είχαν λάβει μέρος στο πόλεμο. Άρα έχει όλες τις προδιαγραφές των δύο επών πλην του ονόματος που δικαιολογείται πανεύκολα με την μετονομασία του παλαιού ονόματος Δουλιχίου στο όνομα της πρωτεύουσας Ζάκυνθος.
Και από την άλλη εσύ φέρνεις κυριολεκτικά τον κόσμο ανάποδα για να αποδείξεις κάτι τελείως υποθετικά,( ότι δηλαδή το Δουλίχιο είναι η Λευκάδα), χωρίς κατά τη γνώμη μου τίποτε να το δικαιολογεί.
Εδώ εγώ σηκώνω τα χέρια ψηλά, γιατί δε μπορώ να συζητάω τα ίδια και τα ίδια.
Απόψεις σου όλα αυτά φίλε Σάκη, αλλά αν πρόσεξες κάνεις υπόθεση και στο υποτιθέμενο τοποθετείσαι πάλι με υπόθεση.
Αυτό μαθηματικά λέει λιγοστές πιθανότητες επιτυχίας.
Συνέχιστο όμως έχω περιέργεια να δώ που θα φτάσεις, μιας και εγώ μπορώ να αποδεχτώ υποθέσεις που στηρίζονται σε απλή λογική, ελείψει φαντασίας ίσως.
Καλή συνέχεια.
Όμως δυστυχώς, στην πράξη και για την αληθινά αντικειμενική κι επιστημονική θεώρηση, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Μέχρι να βρεθεί (εάν γίνει και ποτέ), κάποια επιγραφή που να μας αποδεικνύει στα σίγουρα, την ομηρική ταυτότητα του κάθε τόπου, το μόνο που μας μένει να κάνουμε, είναι αυτές οι «ενοχλητικές» υποθέσεις. Πάντα όμως με γνώμονα την κοινή λογική και βασισμένοι στα βασικά κείμενα, εκ των οποίων προέκυψε η ανάγκη να αναζητήσουμε την πραγμάτωσή τους στον κόσμο μας. Ήτοι, τα Ομηρικά έπη.
Αυτά τα δύο μέσα (λογική και έπη), τα οποία προσπαθώ πάντα να ακολουθώ στην έρευνα που διαβάζετε, δεν νομίζω ότι μπορεί κάποιος να μου αμφισβητήσει την πιστή τήρησή τους. Αυτό βέβαια αποτελεί μια πρόκληση, σε όποιον θέλει να αναζητήσει ανακρίβειες, αντιφάσεις και κενά σημεία στις «υποθέσεις» μου.
Κάτι που θα μπορούσα κάλλιστα να πράξω, αμφισβητώντας τη θεωρεία Ζάκυνθος=Δουλίχιο (και υποθέτω Λευκάδα=Ζάκυνθος, αν αυτό δεν είναι το άνω κάτω στη γεωγραφία, τότε τι είναι;).
Ως δείγμα, ένα και μόνο παράδειγμα των διαφωνιών μου θα αναφέρω, αν και υπάρχουν πολλές «τρύπες» που «μπατάρουν τη βάρκα», με την προσωνυμία των μνηστήρων από το Δουλίχιο. Πώς είναι Επειοί οι κάτοικοι του Δουλιχίου και οι 52 μνηστήρες εκ Δουλιχίου, Κεφαλλήνες (γιατί έτσι τους αποκαλεί ο Όμηρος πολλές φορές, ίσους διεκδικητές του θρόνου της Ιθάκης) ; Ως γνωστό, εγώ έχω δώσει απάντηση. Περιμένω λοιπόν για αυτό και για την αρχή (ας μην το χοντρύνουμε ακόμα), μια διαφορετική απάντηση.
Το συνειρμό για τη δεύτερη ταυτοποίηση εσύ τον έκαμες.
Και για το Δουλίχιο (Ζάκυνθο) γνωρίζεις πολύ καλά ότι αποκόπηκε (αν ισχύει) από το βασίλειο των Κεφαλλήνων μετά τη μνηστηροφονία. Άρα οι μνηστήρες ονομάζονταν Κεφαλλήνες.
Δεν είμαι απόλυτος στην υπόθεσή μου όσο νομίζεις, αλλά θα είμαι όσο δε βλέπω να ξεκινά κανείς ψάχνοντας τα πιο πιθανά σημεία.
Η τοποθεσία της Ομηρικής Ιθάκης είναι όπως το καρπούζι. Για να σου βγεί καλό ξεκινάς από την όλη του εμφάνιση πρώτα. Απλά πρέπει να ξέρεις από καρπούζια.
Και εγώ τουλάχιστο θα είμαι πάντα φίλος με αυτούς που έχουν το «μικρόβιο» για την ανεύρεση της Ομηρικής Ιθάκης, γιατί φανερώνουν ανθρώπους με αρεστά προς εμένα ενδιαφέροντα» και μια ιδιαίτερη ποιότητα χαρακτήρων.
Γειά σου φίλε.
Ο Όμηρος και κατά συνέπεια η ομηρική έρευνα, έχει όλα αυτά τα θετικά-θεραπευτικά στοιχεία που κουβαλάει ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός και είναι κρίμα που οι νεοέλληνες δε ξέρουν τι θησαυρό έχουνε στα χέρια τους. Ελπίζω μόνο να υπάρχουν εκεί έξω κάποιοι, που επηρεασμένοι από τη δική μας προσπάθεια, ενδιαφερθούν και επωφελούμενοι από το ταξίδι, κι όχι απαραίτητα από την ανεύρεση της ομηρικής Ιθάκης, και φτάσουν στην δική τους ολοκλήρωση. Εμείς τουλάχιστον το παλεύουμε.
Τώρα για το θέμα μας, θα ήταν καλύτερο να ξεκαθαρίσεις τις θέσεις σου για την ομηρική γεωγραφία του Ιονίου, ώστε να μην υποθέτω συμπερασματικά λάθος πράγματα. Αν δεν είναι σύμφωνα με εσένα, Λευκάδα=ομηρική Ζάκυνθος, τότε βρίσκοντας το Δουλίχιο, θα χάσουμε ένα άλλο νησί. Όσον αφορά στην πολιτική εξέλιξη των πραγμάτων, μετά την μνηστηροφονία, δε ξέρω πως συμπεραίνεις την απόσχιση του νησιού Δουλίχιου, από το βασίλειο της Ιθάκης, καθώς ο Όμηρος δεν δίνει κανένα απολύτως τέτοιο στοιχείο. Εξάλλου τα έπη του τελειώνουν σχεδόν με αυτό το επεισόδιο. Αν υποθέτεις ότι θύμωσαν και επαναστάτησαν, τότε ο Οδυσσέας και στη συνέχεια ο Τηλέμαχος, θα έμεναν χωρίς βασίλειο, μιας και μνηστήρες είχαν όλα τα νησιά του.
Για να γίνω πιο ακριβής στο ερώτημά μου, επαναλαμβάνοντας το αναδιατυπώνω.
Πως είναι δυνατόν οι κάτοικοι του Δουλιχίου, οι οποίοι συμμετέχοντες στον Τρωικό πόλεμο, ονομάζονται Επειοί ( ακόμη κι αν είναι νησί όπως το θέτεις, μαζί με τις Εχινάδες), να αποκαλούνται στην Οδύσσεια Κεφαλλήνες, στη διεκδίκηση 52 από αυτούς, της Πηνελόπης, 10 χρόνια μετά την λήξη του Τρωικού πολέμου;
Αφού δεν ισχύει αυτό τότε που το πρόβλημα?
Η ερώτηση είναι στον αέρα.
Αφού το Δουλίχιο (Ζάκυνθος) ανήκε κατά το Έπος της Οδύσσειας στο βασίλειο των Κεφαλλήνων, Κεφαλλήνες θα τους έλεγε ο Όμηρος.
Τώρα μεταξύ Ιλιάδας και Οδύσσειας υπάρχουν κάποιες διαφορές που προβλημάτισαν σε σοβαρό βαθμό τους μέχρι τώρα ερευνητές ως προς το χρόνο που γράφτηκαν κλπ.
Με τη λογική σου και τους Σάμιους έπρεπε να τους λέει Λέλεγες, Τάφιους, Τηλεβόες κλπ.
Και κάτι για τον διαχειριστή.
Αν το σχόλιο που έσβησε το θεώρησε ακατάλληλο για μένα να το βάλει πάλι να το διαβάσω.
Και για τη μάνα μου να λέει ελεύθερα.
Ο καθένας δίνει από αυτά που έχει όπως έλεγε ο αγαπητός Λασκαράτος.
Τον παρακαλώ λοιπόν να το αναρτήσει.
Εκτός αν υπάρχει άλλο πρόβλημα που δε με αφορά.
Και όταν λέει κάτι ο aris το λέει και το πιστεύει.
Πλιζ λοιπόν…
Ομολογώ πως δεν μπορώ να ακολουθήσω το σκεπτικό σου σε μερικά σημεία, αλλά ίσως να μη φταις εσύ για αυτό.
Δεν σου έδωσα να καταλάβεις, το ερώτημα, για αυτό το επαναδιατυπώνω με τα εξής δεδομένα:
1. Τα έπη Οδύσσειας και Ιλιάδας είναι αλληλένδετα και το πρώτο συνέχεια του δεύτερου, γραμμένα από τον ίδιο ποιητή και δεν είναι εποικοδομητικό να αμφισβητούμε όσα γράφονται σε αυτά. Δεν μπορεί επίσης, να γράφει το ένα κάτι που αναιρεί το άλλο έπος.
2. Το Δουλίχιο συμμετείχε στον πόλεμο με πολεμιστές Επειούς.
3. Το νησί Δουλίχιο έστειλε στην αυλή του Οδυσσέα, 52 μνηστήρες.
4. Οι μνηστήρες από το Δουλίχιο, είναι ίσοι με τους υπολοίπους μνηστήρες και όλοι ονομάζονται Κεφαλλήνες (όχι λόγω καταγωγής, αλλά λόγω πολιτικής εξάρτισης από τον Κέφαλο, όπως οι Καδμείοι στο Βασίλειο της Θήβας, λόγω του Κάδμου).
5.Το Δουλίχιο δεν έπαψε να υπάρχει μετά τον Τρωικό πόλεμο, αφού και ο Όμηρος το αναφέρει ως βασίλειο του Άκαστου στην Οδύσσεια. Μήπως έγινε ξαφνικά κτήση των Κεφαλλήνων κι αν ναι ποιος το κατάκτησε για λογαριασμό της Ιθάκης;
Αν υπονοείς ότι μέχρι να έρθει ο Οδυσσέας στην Ιθάκη, οι μνηστήρες από το Δουλίχιο, άλλαξαν το όνομά τους έτσι επειδή το ήθελαν, θα πρέπει να δώσεις και έναν λόγο. Αν με αφήνεις πάλι να υποθέσω, θα έλεγα πως πονηρά σκεπτόμενοι, θέλησαν να κερδίσουν το βασίλειο του Οδυσσέα και για αυτό μεταμφιέστηκαν από λύκοι σε πρόβατα. Όμως θα τους άφηναν έτσι απλά, οι υπόλοιποι original Κεφαλλήνες, να μπουν στο παιχνίδι; Κάπως δύσκολο, οπότε το ερώτημα παραμένει:
Πως εξηγείται η απόδοση του ονόματος Επειοί, στους κατοίκους του Δουλιχίου και του ονόματος Κεφαλλήνες, στους μνηστήρες που ήρθαν από το Δουλίχιο;
Να βάλω και εγώ τις υποθέσεις μου λοιπόν.
Το Δουλίχιο (Ζάκυνθος) πρέπει να έγινε μέρος του βασιλείου των Κεφαλλήνων επί Λαέρτη.
Ο Λαέρτης ο οποίος συμπερασματικά ήταν αυτός που έκανε ισχυρό το βασίλειο βοήθησε τον Φυλέα (πατέρα του Μέγη) να το κατακτήσει από τους ήδη υπάρχοντες κατοίκους οι οποίοι δεν ήταν και εύκολοι αντίπαλοι (βλέπε ακρόπολη Ψωφίδα και πόλη ισχυρή Ζάκυνθο), ίσως τον πάντρεψε και με την αδελφή του Κτιμένη (Ευστάθιος Ιλ 305, 15) λέω ίσως εντάξει? ,και τον είχε αρχηγό και τοποτηρητή Δουλιχίου και Εχινάδων, διοικητικά όμως κάτω από αυτόν.
Θα με ρωτήσεις γιατί, αλλά εδώ σταματάω. Όχι βέβαια γιατί δεν έχω απάντηση, για δικούς μου λόγους.
Τώρα με τη μύγα που λες: Ποια μύγα ρε γαμώτο, το τι ακριβώς έγινε γιατί δεν ήμουν συγκεντρωμένος όταν έγραφα το προηγούμενο σχόλιο και να σου πω φίλε Σάκη δε θα πιστέψεις.
Αφού το έστειλα σκεφτόμουν ποιος μπορεί να έστειλε σχόλιο και γιατί να βρίζει. Μετά σκεφτόμουν μήπως έβριζε άλλους. Σα το ανέκδοτο με το γρύλο το έκαμα (δε ξέρω αν το γνωρίζεις χα χα χα) και ξαφνικά γυρνάω να δω ποιος το στέλνει και βλέπω εσένα και από κάτω ακυρωμένο από το συγγραφέα, όχι τον διαχειριστή που του τα έχωσα και αυτού λίγο.
Τώρα πως γίνανε όλα αυτά δε ξέρω, πιστεύω γιατί μου αποσπούσαν τη προσοχή συνέχεια ).
Συγνώμη για το μπλέξιμο και από σένα και από το διαχειριστή.
Μας φάανε τα σόγια χα χα χα.
Στη Σάμη και όχι στο Δουλίχιο, είχε δοθεί ως νύφη η αδελφή του Οδυσσέα, η Κτιμένη, η οποία παντρεύτηκε κάποιον τοπικό αριστοκράτη.
«τήν μέν ἔπειτα Σάμην δ’ ἔδοσαν καί μυρί’ἕλοντο» (ο 367)
«πάντρεψαν μέ ἀνταλλάγματα μύρια στή Σάμη ἐκείνην»
Ίσως να πήγαν μήνα του μέλιτος στο νησί της Σάμης, όπου τέλεσαν και τους γάμους τους, αλλά δε νομίζω.
Και γιατί ορέ Σάκη η δική σου κατάληψη τση Λευκάδας να υπερτερεί τση δικής μου της Ζακύνθου? Το ΄πες πρώτος να πούμε?
Έχει και συνέχεια φίλε και πολύ καλή μάλιστα.
Άντε λοιπόν να δούμε που το πας. Πάντως με το τσιγκέλι στα βγάζουμε φίλε. Μάλλον θέλεις να μας κρατάς σε αγωνία.