Τρίτη, 29 Νοεμβρίου 2016

πολλά τα φρεσκα σχολια στο ταξίδι του Οδυσσέα πρός Σχερία

ΚΑΤΑΡΧΗΝ  ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ  ΑΠΟΡΙΑ  ΑΒΡΑΑΜ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΦΚΙΟ ΤΟ ΚΡΑΣΣΑΤΟ ΠΕΛΑΓΟΣ
Χα χα «Αμερικανάκι» σε έπιακε ο Όμηρος αγαπητέ Αβραάμ.
Αλλά να μου πεις το ίδιο έπιακε και τον Καζαντζάκη και τον άλλονε που χώνανε τη μούρη τους εκεί που δεν τσου σπέρνανε χα χα.
Τίποτα δε σημαίνει η λέξη! Απλά μοιάζει με το κρασάτο αλλά λάθος ερμηνεία.
Το “οίνοπα” προέρχεται από το οίνοψ και είναι σύνθετη λέξη με β΄ συνθετικό το αίθοψ και σημαίνει αυτός που έχει το χρώμα κρασιού.
Ο Όμηρος όταν το χρησιμοποιεί όμως για θάλασσα το χρησ. για να δείξει το στιλπνό ή σπινθηροβόλο του πελάου άμα το κοιτάς από ένα ψηλό ακρωτήρι ας πούμε.
Με άλλα λόγια το μαύρο πέλαο που λέμε στη μαλλιαρή.
Τήν ίδια λέξη χρησιμοποιεί και για βόδια κάνα δυό φορές και αυτά κρασομένα ήταν? Χα χα. Απλά τα ονομάζει στιλπνά μαύρα.
Και για σε πίσω περισσότερο (τ – 172)
Κρήτη τις γαῖ᾽ ἔστι, μέσῳ ἐνὶ οἴνοπι πόντῳ,
Εἶναι μιὰ γῆς κατάμεσα τοῦ μελανοῦ πελάγου,
ἡ Κρήτη

Να είσαι πάντα καλά αλλά μας ρίχνεις μπόμπες χωρίς να τραβάς τον επικρουστήρα.
Κα κα κα κα κα.
Σπ. Ρόκκος


και  σε http://porosnews.blogspot.com/2016/11/blog-post_565.html…
ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
POROSNEWS.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ E-POROS
Γιωργος Γκιαφης http://porosnews.blogspot.com/2016/11/blog-post_874.html
ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
POROSNEWS.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ E-POROS
ΠΑΛΙΟΤΕΡΕς ΤΜΗΜΑΤΙΚΕς ΑΝΑΦΟΡΕς ΣΕ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ (ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΕΧΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΣΧΟΛΙΑ)
και ας περασουμε στο δικό σου σενάριο Σχερια την Μαλτα,,Αυτο που δεν μου κολαει σε αυτό,,αν και με την υποθεση στις αποστασεις μας βγαινει μια χαρα,, ειναι οτι πως τόσο μακρια και απόμερα,, απο τα συμβαντα ετυχε να εχουν καποιον να τραγουδαει τα κατορθωματα των Αχαιων σε τροια? Αυτοι θα επρεπε να ειχαν στα δικα τους τους καρχηδόνιους ,και λοιπους πολιτισμους από δυση, η Αφρικη. Γιατι να μην ελεγε για το πως χτιζανε τσι πυρμιδες στην Αιγυπτο π.χ Παρτο σαν ερωτηση!!!!!

ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
POROSNEWS.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ E-POROS
Αυτό που διαπιστώνω εδώ μέσα είναι ότι οι περισσότεροι δεν κάνουν έρευνα αλλά γράφουν έκθεση ιδεών και μάλιστα όχι δικών τους αλλά τις κατ΄επιλογήν αρεστές αλλουνών είτε αρχαίων, είτε νεοτέρων. Διαβάζω τρείς σελίδες «πράμα» για να καταλήξω σε πέντε σειρές που έχει διατυπώσει κάποιος παλαιότερος. Το άλλο μειονέκτημα είναι ότι ψάχνουν για την Ομηρική Ιθάκη (αν αυτός είναι ο πραγματικός σκοπός γιατί αμφιβάλω) προσπαθώντας να αναλύσουν μάλλον παραμύθια που και αν τα επεξηγήσουν ο πραγματικός στόχος (η Ιθάκη) θα μείνει πάλι άπιαστο όνειρο. Επί του συγκεκριμένου η Σχερία και αν βρεθεί τί θα προσφέρει στην ανεύρεση του πραγματικού στόχου? ΜΠΑΡΜΠΟΥΤΣΑΛΑ. Χαβαλές να γίνεται λοιπόν και αποπροσανατολισμός (δεν αναφέρομαι στον διαχειριστή), και αφού φτάσαμε να παίρνουμε σα στοιχείο το Θιακό σταφύλι και τα Οδυσσειακά ονόματα τότε η δική μου θεωρεία υπερτερεί γιατί από τις 100 γυναίκες του χωριού μου οι 60 είχαν όλα τα ονόματα των νυμφών, των μισών θεοτήτων, και επιπλέον το όνομα της γυναίκας του σε Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ,ΑΠΟ ΝΙΚΟ ΚΑΜΠΑΝΗ


https://porosnews.blogspot.gr/2016/11/blog-post_879.html…


ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
POROSNEWS.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ E-POROS
και  ενω  συνεχιζονται συνεχώς πολλές σκέψεις  πάνω στο επος,, θα θέσω νέα ερωτήματα!!

Και λέγω να δοκίμαζα κι ατός μου το δοξάρι· κι αν το τεντώσω και σαϊτιά περάσω από τ' αξίνια, 115 δε θα πονώ πια, τι η καλή μητέρα μου άλλον άντρα δε θά 'παιρνε να φύγη, αφού θά 'μνησκα εγώ κατόπι άξιος τα όπλα τα λαμπρά του κύρη να σηκώνω.» Κι ορθός πετάχτηκε, έβγαλε την πορφυρένια χλαίνα από τους ώμους, και μαζί το κοφτερό σπαθί του. 120 Χαντάκι σκάβει ολόμακρο, και τα πελέκια αράδα
και τελος ραψωδιας φ , ο οδυσσέας περνάει το βελος από την τρυπα των πελέκιων!!!

 Στού δοξαριού το δέσιμο ακουμπώντας τη σαγίτα 420 και στο θρονί του καθιστός, κόκκα τραβάει και κόρδα, κι ομπρός του σημαδεύοντας ρίχνει· και τα πελέκια το βέλος το χαλκόδετο περνάει μες απ' τις τρύπες, αράδα απ' το στειλιάρι τους το πρώτο, κι όξω βγαίνει.
Σε μια επόχή λοιπόν που επισήμως  είμαστε στην επόχη Χαλκού,, με τι ήταν φτιαγμένα τα πελέκια?
Με τι υλικό πελεκηθηκαν τα κυκλώπια  τείχη  του Παχνιού, και των λοιπων ακροπόλεων του νησιού μας/?  Μπάς και ο Πόρος  ήταν πρωτοπόρος και σε σίδερο,, πολύ μακρυα από την εποχη σιδήρου!

δειτε και την σχετική ανάρτηση:


kefalonia,κεφαλονια,πορος,επαγγελματα,αρχαια,ομηρικη ιθακη
POROSVRESS.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ ΠΟΡΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ



8 σχόλια :

  1. Δηλαδή μπορεί να ήσασταν και η Ομηρική Τεμέση (Ταμασός) ?
    Δεν βγαίνει Ταμασός και Ιθάκη μαζί όμως.
    ΄Αφησε που κατά μερικούς Ταμάς ή κάπως έτσι λεγόταν στην αρχαιότητα και το Πρίντεζι οπότε μπερδεύεται περισσότερο η υπόθεση Μέντη, Ταφίων κλπ.
    Με την εποχή του χαλκού του σιδήρου και τα έπη υπάρχει ένα πρόβλημα πάντως.
    Μπας και είχε καμιά Ομηρική υψικάμινο απά στο Πυροβούνι που μας τα εξηγεί όλα?
    Χα χα
    «Με τί υλικό πελεκηθηκαν τα κυκλώπεια τείχη του Παχνιού, και των λοιπων ακροπόλεων του νησιού μας/?».
    Υπήρχε και η στουρναρόπετρα (πυρίτης λίθος) μη ξεχνιόμαστε…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Μεντης εχει την πρόθεση να μεταφέρει σιδηρομεταλευμα και να φερει χαλκο,,λεει η Οδυσσεια.
    Ρειθρο από το ρημα Ρεω, και με ακόμη και σημερα ενδηξεις αρκετου σιδηρου, και σιδηροπετρων.Εξου και το εγραφο της αναρτησης που αναφερει για αδεια ορυχειου σιδηρου στην περιοχη μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναι έχεις δίκιο τα παίρνω πίσω μέχρι κάποιο σημείο και αφήνω την υψικάμινο. Χα χα.
    Αλλά λέει ότι ήρθε με σίδερο, όχι να πάρει σίδερο και μετά να πάει στη Τεμέση.
    Πιθανόν ο σίδηρος να είναι από Νοτιοδυτική Ιταλία λοιπόν.
    Βέβαια ο σίδηρος για τα μέχρι τώρα δεδομένα ανήκει σε άλλη εποχή του Τρωικού πολέμου.
    Από εκεί και πέρα υπάρχει λίγο χάος, μια και οι Δωριείς με σιδερένια όπλα κατεβήκανε σχεδόν την ίδια εποχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το «αἴθωνα σίδηρον» τί να υπονοεί? Ακατέργαστο στιλπνό- αστραφτερό μετάλλευμα ή κατεργασμένο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στο νησιωτικό σύμπλεγμα της Μάλτας είναι πολύ πιθανό να υπήρχαν έποικοι Έλληνες και ανακατεύτηκαν αργότερα με Φοίνικες μια και στους πρώτους κατοίκους της Σικελίας συγκαταλέγονται και οι Ελυμοί που μάλλον είχαν έρθει από την περιοχή του Αιγαίου.
    Έπειτα τα ήθη και τα έθιμα τους όπως τα παρουσιάζει ο Όμηρος φαίνονται κατά το πλείστον αρχαιοελληνικά αλλά και με Φοινικικά στοιχεία.
    Είναι λοιπόν πιθανότατο να ήταν Ελληνική αποικία εκεί και μη ξεχνάμε ότι στην Κύπρο οι Αχαιοί ήταν από το 1500 π.χ.
    Και γιατί δε με ρωτάς πώς ήξεραν Ελληνικά στη Σχερία?
    Προσωπικά δε δίνω και μεγάλη δόση αλήθειας στα ταξίδια του Οδυσσέα και άμα σκεφτούμε ότι μάρτυρες δεν επέζησαν ό,τι ήθελε η κούτρα του επούλαε στους άλλους.
    Σιγά μπας και γύρναε πίσω από το νησί τση Καλυψώς που ήθελε να τόνε κάμει και αθάνατο και ήτανε και θεά ψυχή και σώματι !!
    Και γιατί δε ξαναγύρναε πίσω αλλά μετά πήγε απά τσου βλάχους τσου Θεσπρωτούς και έκατσε 10 χρόνια?

    Κα κα κα κα κα κα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ας πιασουμε υποθετικα σεναρια, κουβεντα να γινεται εξάλου,,(το θερμο επεισοδιο το προγραματιζουμε για Ανοιξη,, για να ανοιξει και ο καιρος),,λοιπόν ειχα γράψει τρία σενάρια στο πως να πηρε τσι πληροφορίες ο Ομηρος (από τον ψαλτη στην Σχερία, από τον Οδυσσεα που τα ξανααφηγηθηκε σε καποιον, και στην περίπτωση που τα σκεφτηκε μόνος του για να γραψει το εργο.
    Τώρα ανέβασα και συσχετισμους σε σχεση με την Αργοναυτικη γιατι κατι μου λέει οτι αυτές οι δυο εκστρατιες προς ανατολη έχουν ομοιοτητες , και κοινους στόχους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. στην αναρτηση https://porosvress.blogspot.gr/2016/11/12.html, εχω αντιγραψει τους 12 σταθμους του Οδυσσέα, η καλή φίλη το χειμωνα ΓΝΩΣΗ ΠΑΝΟΡΑΜΑ μας τους συσχέτησε με τα 12 ζωδια, (και τσου μηνες) , ΕΓΩ ΘΑ ΚΆΜΩ ΜΙΑ ΆΛΛΗ ΥΠΟΘΕΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ.Αν γνωριζε την υπόθεση του ταξιδιου του Ιασωνα , οπότε και της γνωσης για τον χρυσο στον Καυκασο,εφόσον επεσε η Τροια, που έλενχε την διάβαση προς εκει, μιας και ο πιθανός σκοπός ήταν να γυρίσουν με λάφυρα, γιατι αντι να γυρίσει πίσω να μην ακολουθούσε το ιδιο ταξίδι για να γεμισει και τα αμπάρια με λάφυρα? Οι κικωνες ο πρωτος σταθμός εξάλου ήταν εκει πάνω,,πως διαολο τον πέταξε εξαρχης τοσο μακρυα ο καιρος? Τις συμπληγάδες τις αναφέρει προς το τέλος βεβαια των περιπετειων αλλά πολύ πεταχτα, οπότε μπάς και δεν ειναι οι στασεις του με την σωστη σειρα, και οι συμπληγάδες (αν και σαν τοπίο εχει και μια ομοιοτητα πάλι με τον πλωτό βοχυνα) να ήταν ο ελησποντος που αναγκαστικα σε αυτο το σενάριο περασε ο Οδυσσέας,.! Υποθεση Τειρεσία, ισως πάλι με λάθος σειρα ,,για να πας στον κάτω κοσμο,,ισως υπονοει διελευση ποταμου (Δουναβη) και με την ολη αυτή πορεία ,,ξαναβρέθηκε σε μεσόγειο,, οπου μετα θα έπρεπε να πάρει την πορεια γυρισμου για Ιθακη!! πως το βλέπεις το υποθετικο παραμυθακι,,? Τα πανω κάτω τα έκαμα? αςβάλουμε όλα τα σενάρια στο μυαλό μας μπας και βγει άκρη,,! παω να φερω μου φαινετε την ιστορια στην θεωρεία του φιλτατου Παυσανια, που χαθηκε από την παρέα μας,! Μπορει να κατάλαβε ότιν τονε σνομπάρετε οι Ρισιανοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αναρτήσεις: 39029
    Σχόλια: 5025 , θα μπορουσαμε αν εβρισκα τροπο συγκεντρωσης τους (σχολιασμων)
    να γραφαμε εγκυκλοπαιδια,, τα παρον σχολια ,,μαζι με μερικη Οδυσσεια, στην οποία φαινετε οτι τελικα δεν περναει απο συμπληγάδες(του ειπε η κιρκη τους δυο δρομους από τον εναν περνας , από τον αλλον σε στελνει σις σειρηνες και σκυλα και χαρυβδη, σε λινκ http://porosnews.blogspot.gr/2016/11/blog-post_837.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή