Κυριακή, 27 Νοεμβρίου 2016

Η ομηρικη ζακυνθος κατα τον Σπυρο Ροκο



δειτε ακόμη δυο   αναρτησούλες



kefalonia,κεφαλονια,πορος,επαγγελματα,αρχαια,ομηρικη ιθακη
POROSVRESS.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ ΠΟΡΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ


kefalonia,κεφαλονια,πορος,επαγγελματα,αρχαια,ομηρικη ιθακη
POROSVRESS.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ ΠΟΡΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ
  • πάμε και στην 

Ομηρική Ζάκυνθος

Ας προσπαθήσουμε να βρούμε κάποια άκρη με τα γεωγραφικά στοιχεία που παρέχονται στην εξιστόρηση του αριθμού των πλοίων και τους αρχηγούς στην Β΄ ραψωδία της Ιλιάδας με βασική αρχή ότι Ομηρική Ιθάκη = η Βόρεια Κεφαλονιά.
Στίχοι 631 – 637.
«Αὐτὰρ Ὀδυσσεὺς ἦγε Κεφαλλῆνας μεγαθύμους,
οἵ ῥ᾽ Ἰθάκην εἶχον καὶ Νήριτον εἰνοσίφυλλον
καὶ Κροκύλει᾽ ἐνέμοντο καὶ Αἰγίλιπα τρηχεῖαν,
οἵ τε Ζάκυνθον ἔχον ἠδ᾽ οἳ Σάμον ἀμφενέμοντο,
οἵ τ᾽ ἤπειρον ἔχον ἠδ᾽ ἀντιπέραι᾽ ἐνέμοντο· 635
τῶν μὲν Ὀδυσσεὺς ἦρχε Διὶ μῆτιν ἀτάλαντος·
τῷ δ᾽ ἅμα νῆες ἕποντο δυώδεκα μιλτοπάρῃοι»

Ο Οδυσσέας αρχηγός των Κεφαλλήνων με 12 κόκκινα πλοία λοιπόν οι οποίοι έχουν:
Την Ιθάκη και το Νήριτο (βουνό), το δασωμένο, «έχον».
Την Ζάκυνθο, «έχον».
Κροκύλεια και Αιγίλιπα ενέμοντο άρα «έχον».
Την Σάμο δεν την έχουν απόλυτα αλλά την «αμφενέμοντο».
Και το άκρως μπερδεμένο:
«οἵ τ᾽ ἤπειρον ἔχον ἠδ᾽ ἀντιπέραι᾽ ἐνέμοντο·».
Τί σημαίνει «ήπειρον» πού επίσης την (έχον)?
Τί σημαίνει «αντιπέραι» που πάλι ενέμοντο δηλαδή «έχον»?
Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι το καθαυτό βασίλειο του Οδυσσέα είναι:
Ιθάκη, Νήριτο (βουνό), Ζάκυνθος, Κροκύλεια, Αιγίλιψ, ήπειρος {με μικρό ήτα (η) } και «αντιπέραι» που μπορεί να καθορίζει το ήπειρος μπορεί και όχι.
GR-eptanisa







Το Δουλίχιο (σημερινή Ζάκυνθος) που αναφέρεται ξεχωριστά στον κατάλογο των πλοίων είναι φυσικά κομμάτι του βασιλείου αλλά με κάποια ιδιαιτερότητα  αυτονομίας, ίσως και προίκα της Κτιμένης αδελφής του Οδυσσέα προς τον Μέγη τον αρχηγό του, {κατά την Οδύσσεια η Κτιμένη παντρεύτηκε στη Σάμη (ο -363), κατά άλλη όμως μαρτυρία παντρεύτηκε τον Μέγη}, υποτελή στον Οδυσσέα.
Η λέξη «ήπειρος» κατά τον Όμηρον σημαίνει κυρίως το αντίθετο προς τη θάλασσα, η ακτή, η στεριά, τα μεσόγεια.
Αντιπέραιος = ο απέναντι ευρισκόμενος
Αντιπέραι = αντιπέραια (ουδέτ.) ήπειρος = η παραλία, η χώρα η απέναντι της Ιθάκης εβρισκόμενη, άρα πρόκειται για το νησί Λευκάδα που τότε ήταν ακρωτήριο (χερσόνησος) και είχε καταλάβει ο Λαέρτης επιτιθέμενος στη τότε Νήρικο, σημερινή πόλη της Λευκάδας.
Το όνομα Ζάκυνθος τώρα σε ποιο τόπο αναφέρεται?
Να ξεκινήσουμε ανάποδα λίγο:
Παρατηρούμε την κατάληξη –υνθος (προελληνική κατά τους ερευνητές της γλώσσας μας όμοια με το –ινθος) που σημαίνει ιδιοκτησία όπως Λαβύρινθος (χώρος του Λάβρεως – του διπλού πέλεκυ). Όπως Αράκυνθος το βουνό που κατοικούσαν οι Άρες (οι κατάρες) κατά τους αρχαίους.
Σύνθετη λέξη λοιπόν το Ζάκυνθος, Ζακ – υνθος.
Το Ζα τι μπορεί να σημαίνει?
Τη νόνα σου τη Ζαζά θα μου πει κάποιος, χα χα.
Ω΄ μα τον Δία, Δίας σημαίνει! Ζεύς, Ζίας, Ζα και Ζαν καμιά φορά!
Παράδειγμα:
Ο Φερεκύδης, αρχαίος σοφός 6ος π.Χ. αιώνας, στο έργο του «Επτάμυχος ή Θεοκρασία» λεει «Ζας μεν και χρόνος ήσαν αεί και χθονίη…» δηλαδή ο Δίας και ο χρόνος υπήρχαν προαιωνίως και η χθονία που ονομάστηκε Γη… (Διογ. Λαέρτιος 1.119).
Οπότε Ζά – υνθος η σύνθετη λέξη και με την προσθήκη χάριν ευφωνίας του κάπα (κ) Ζάκυνθος!
Και τι σημαίνει παρ΄ αρχαίοις? Τόπος, κτήση του Ζευ – Δία.
Στο νησιωτικό σύμπλεγμά μας πού είχε το κονάκι του ο Δίας όπου και βωμός του παρ΄αρχαίοις? Μα απάνω στον Αίνο το ψηλότερο βουνό της Κεφαλονιάς διαπιστωμένο και άνευ αντιρρήσεων πιστεύω όπου και θυσιαστήριο αφιερωμένο στο Δία, που λατρευόταν με το όνομα Αίνειος, ή Αινήσιος από το όνομα του βουνού.
Άρα ποια η Ομηρική Ζάκυνθος? Η Κεφαλονιά βέβαια θα πει κάποιος η χώρα των Κεφαλάνων, ή Κεφαλλήνων κατά Όμηρον! Προσοχή ο Όμηρος δεν αναφέρει πουθενά νησί με ονομασία Κεφαλληνία. Οι Κεφαλλήνες ήταν κατακτητές της σημερινής Κεφαλονιάς που της έδωσαν αυτό το όνομα. Και ποια ήταν στην Ομηρική εποχή ακριβώς αυτή η χώρα?
Ας πάμε όμως στους στίχους της Οδύσσειας:
«οἵ ῥ᾽ Ἰθάκην εἶχον καὶ Νήριτον εἰνοσίφυλλον»
(μεταφ.) Την Ιθάκη και το Νήριτο (βουνό), το δασωμένο, (είχαν).
Ο Οδυσσέας με τους Κεφαλλήνες του λοιπόν είχε την Ιθάκη και το Νήριτο βουνό.
Γιατί τα ξεχωρίζει ο Όμηρος αφού το Νήριτο ήταν στην Ιθάκη, πλεονασμός ίσως, ή η Ομηρική Ιθάκη αποτελείται από το νησί Ιθάκη και το τμήμα ξηράς που καλύπτει το εινοσίφυλλον Νήριτον?
Το νησί της Άσσου δηλαδή και την Έρισσο που εκτείνεται το αριπρεπές Νήριτο?
Ναι αλλά αυτά θα πρέπει να ξεχωρίζουν από το υπόλοιπο νησί, έτσι φαίνεται στην Οδύσσεια!
images
(Στο διπλανό χάρτη η Κεφαλονιά, με κόκκινο η Έρισσος)

Και ποιος μας είπε ότι την αρχαία εποχή δεν ξεχώριζε η Έρισσος από την υπόλοιπη σημερινή Κεφαλονιά? Μόλις κόπηκε ο δρόμος του Χάρακα κάτι πρέπει να καταλάβαμε, σαν ανεξάρτητο κρατίδιο πλέον η Έρισσος! Χα χα.
Γράφουν λοιπόν οι Γερμανοί περί παλιάς Ερίσσου:
… «Die Gemeinde hatte in der Antike eine gewisse Bedeutung und Eigenständigkeit, erst der Bau einer befestigten Straße durch das Gebiet der Gemeinde zu Beginn den 19. Jahrhunderts schloss diese enger an die restliche Insel an».
(μετάφρ.) Ο Δήμος (Έρισσος) είχε στην αρχαιότητα εξέχουσα σημασία καθώς επίσης και αυτονομία. Έως ότου η κατασκευή ενός σταθερού πλακόστρωτου δρόμου (δρόμο σε βράχο, το δρόμο του Χάρακα εννοεί), που οδηγούσε προς τον Δήμο στις αρχές του 19ου αιώνα συνέδεσε πιο στενά την περιοχή (Έρισσο) με το υπόλοιπο νησί.
Μα και από την πολύ “ψαγμένη” Ιστοσελίδα της οικογένειας Καγγελάρη διαβάζουμε την ιδιομορφία της Ερίσσου:
«Μετά την ‘Αλωση της Κωνσταντινούπολης (1453) από τα στρατεύματα του Οθωμανού Σουλτάνου Μωάμεθ Β’ (1432-1481), η Οικογένεια Καγγελάρη κατέφυγε αρχικά στην Κέρκυρα, για να εγκατασταθεί τελικά οριστικά, στις αρχές του 16ου αιώνα, στην Κεφαλονιά, αμέσως μετά την κατάκτηση του νησιού από τους Βενετούς. Εκεί, θα της παραχωρηθεί το ορεινό χωριό Βαρύ, με σκοπό τη στρατιωτική άμυνα της βορειότερης και πλέον δύσβατης και απρόσιτης τότε περιοχής του νησιού, της Ερίσσου, της οποίας θα αναλάβει τη στρατιωτική άμυνα, μέχρι να οικοδομηθεί το Φρούριο της ‘Ασσου (1593)».
Δεν έχουμε όμως μόνο το κομμάτι της Ερίσσου που γεωφυσικά είναι αποκομμένο την εποχή του Ομήρου και όχι μόνο από το υπόλοιπο νησί. Υπάρχουν και οι σκληροτράχηλοι Σάμιοι με τους οποίους μάλλον ο Κέφαλος προτίμησε να συμφιλιωθεί και κράτησαν το κάμπο τους  (τον κάμπο της σημερινής Σάμης), ίσως πληρώνοντας κάποιο φόρο και από ανάγκη πλέον λόγω ελλείψεως χώρου κάποιοι από αυτούς μετακόμισαν στο σημερινό νησί της Ιθάκης ονομάζοντάς το και αυτό Σάμο. Γι΄ αυτό και στους ανωτέρω στίχους της Ιλιάδας γράφει ότι οι Κεφαλλήνες τη Σάμο δεν την έχουν απόλυτα αλλά την «αμφενέμοντο» την μοιραζόντουσαν δηλαδή με τους  Σαμικούς.
“οἵ τε Ζάκυνθον ἔχον ἠδ᾽ οἳ Σάμον ἀμφενέμοντο”,
κατάλογος
Σάμος η σημερινή Ιθάκη λοιπόν με τη λογική ότι αυτοί οι Σάμιοι σε όποιο νησί αποίκισαν αφού η ζωή στη Κεφαλονιά έγινε δύσκολη για αυτούς με τους Κεφαλλήνες  δίπλα τους, Σάμο το μετονόμαζαν! Σάμο στο Αιγαίο και αργότερα Σάμο επίσης κοντά στη Θράκη (Σαμοθράκη), τί “κουσούρι” και αυτό αλήθεια! Χα χα.
Εν κατακλείδι γιατί πολλά είπαμε τί απέμεινε για Ζάκυνθος? Μα όλη η υπόλοιπη σημερινή Κεφαλονιά εκτός Ερίσσου, Πυλάρου και περιοχής Σάμης.
336
Η Έρισσος με το νησί της Άσσου λοιπόν η Ομηρική Ιθάκη, πράγμα που λύνει μάλλον όλα τα προβλήματα της Ομηρικής γεωγραφίας.
Τί λέει ο Εύμαιος πχ όταν τον συναντά ο Οδυσσέας?
Ραψωδία ξ (στ.104-108)
Κι ἐδῶ, στὴν ἄκρη τοῦ νησιοῦ, γιδιῶν κοπάδια βόσκουν ἕντεκα,
καὶ καλόβουλοι τὰ σαλαγᾶνε ἀνθρῶποι.
Καθημερνὰ καθένας τους θὰ φέρη στοὺς μνηστῆρες
ἀπὸ τὰ γίδια τὰ παχιὰ τὸ πιὸ καλὸ ποὺ βρίσκει.
Ἐγὼ φυλάω καὶ νοιάζουμαι τοὺς χοίρους ἐδῶ ἐτούτους,
καὶ πάντα τὸν καλύτερο διαλέγω καὶ τοὺς στέλνω.
001
Εδώ στην άκρη του νησιού (την σημερινή ΄Ερισσο) μαζί με τους χοίρους του βόσκουν και έντεκα κοπάδια γίδια, αυτή πιστεύω είναι και η δυνατότητα βοσκής της συγκεκριμένης περιοχής αν προσθέσει κανείς και κάποια κοπάδια ακόμα των λιγοστών σχετικά κατοίκων της. Αν πάμε στη σημερινή Ιθάκη ποια άκρη νησιού μπορεί να προσφέρει τόσες ζωοτροφές??
Τα δε βοοειδή και υπόλοιπα κοπάδια κατσικιών εκτρέφονται στην αντίπερα ήπειρο δηλαδή τη σημερινή Λευκάδα.
Τα Κροκύλεια και Αιγίλιπα δεν παρουσιάζονται στις περιγραφές των Ομηρικών επών σαν αξιόλογα τμήματα του Οδυσσειακού βασιλείου και συμπερασματικά θα πρέπει να υποθέσουμε ότι πρόκειται είτε για περιοχές του σημερινού νησιού της Κεφαλονιάς, είτε για τα νησάκια Άτοκο και Αρκούδι.
Υ.Γ.
Παραδέχομαι βέβαια ότι θα χαρακτηριστεί τολμηρή ίσως και προκλητική αυτή η ανάλυση, αλλά πιστεύω ότι δεν αφήνει πολλά κενά, ή βασίζεται σε γεωγραφικές και ιστορικές αυθαιρεσίες κατά το δοκούν.
Άλλωστε ό,τι ανατρεπτικό και καινούριο δεν έπεται ότι είναι λάθος, απλά οδηγεί τη σκέψη σε νέους δρόμους ξεπερνώντας τα αδιέξοδα.

3 σχόλια στο Ομηρική Ζάκυνθος

  1. Bender B. Rodriguez
    Συγχώρεσε την επικείμενη ειρωνεία μου. Δεν έχει σκοπό να προσβάλλει αλλά να σε προβληματίσει.
    Η αλήθεια είναι ότι από το blog σου έχω επικεντρωθεί στις αναρτήσεις περί Ιθάκης (ομηρικής ή μή).
    Επίσης, εκτός και αν κάνω κάποιο τραγικό λάθος, μας λες ότι είσαι από το ίδιο μέρος που στη συνέχεια υποστηρίζεις ότι είναι η Ιθάκη. Και το λέω αυτό, γιατί ποτέ δεν άκουσα Ιθακήσιο να λέει, παραδείγματος χάριν, ότι «πιστεύω πώς η ομηρική Ιθάκη είναι η σημερινή Κεφαλονιά» ή κάποιον Λευκαδιώτη να λέει ότι «η ομηρική Ιθάκη είναι και η σημερινή Ιθάκη». Όχι ότι έχουν, απαραίτητα, κάτι να κερδίσουν αλλά μάλλον λόγοι περηφάνιας προηγούνται του ορθολογισμού. Και ευτυχώς, τουλάχιστον, που όλοι συμφωνούν ότι μιλάμε για το Ιόνιο, γιατί κάτι μισοί Κρητικοί-μισοί Αθηναίοι, σαν εμένα, θα μπέρδευαν κατά πολύ τα πράγματα. Χαχαχαχα.
    Έχω χίλες απορίες (το τονίζω, όχι απαραίτητα ενστάσεις) από τα μέχρι τώρα κείμενά σου. Αλλά, προς το παρόν, θα ρωτήσω μια:
    Υποστηρίζεις ότι η πανέμορφη, κατά τα άλλα, Έρισσος, είναι η ορίτζιναλ πατρίδα του Οδυσσέα και αυτό που πραγματικά μου γέννησε την ερώτηση που θα ακολουθήσει, είναι η πεποίθηση που εκφράζεις (και με εξέπληξε) η οποία υποστηρίζει πως «όλη η υπόλοιπη Κεφαλονιά, πλην Ερίσσου, Πυλάρου και Σάμης, είναι η ομηρική Ζάκυνθος». Πέραν του γενοτός ότι μου φαίνεται ούτως ή άλλως «τραβηγμένη» σα θεωρία, ρωτώ το εξής.
    Πώς θα ήταν δυνατό να στέκει η συγκεκριμένη άποψη, από τη στιγμή που ο Όμηρος μας βεβαιώνει ότι η Ιθάκη βρίσκεται δυτικότερα των άλλων νησιών που ανήκουν στο βασίλειο της Ιθάκης; Γνωρίζεις, βέβαια, ότι η Ζάκυνθος αποτελεί κατά τον Όμηρο ξεχωριστό νησί. Άρα, ακόμη και αν ισχύει η άποψη ότι η Έρισσος ήταν χωρισμένη από την υπόλοιπη Κεφαλονιά, πώς δικαιολογείς το τραγικό αυτό λάθος του Ομήρου (αν σκεφτείς εννοείται και το γεγονός ότι η «υπόλοιπη Κεφαλονιά» είναι τεράστια μπροστά στην Έρισσο). Γνώριζα τη θεωρία ότι ο Όμηρος ήταν ίσως τυφλός αλλά αυτός πρέπει να το παράκανε. Χαχαχα.
    1. Ρόκκος ΣπύροςΣυντάκτης άρθρου
      Χα χα χα
      Ευχαριστώ αγαπητέ για το σχόλιο μα και το ευχάριστο για μένα στιλ.
      Θα σου απαντήσω πολύ περιληπτικά λόγω διακοπών και έτσι διαδικτυακής αποτοξίνωσης χα χα.
      Το νησί της Άσσου και όπως υποστηρίζω κατοικία του Οδυσσέα είναι το Δυτικότερο νησί του κατά την Οδύσσεια ιδιότυπου βασιλείου του,ή όχι?
      Απλά λοιπόν είχε το Δυτικότερο νησί (την Ιθάκη του) και κομμάτι από την απέναντι ακτή την σημερινή Έρισσο δηλαδή.
      Με αυτή τη λογική βρίσκουμε το τέταρτο νησί που συνήθως είναι άγνωστο χωρίς να φτάσουμε στην Κρήτη.
      Η σημερινή Ζάκυνθος κατ’ εμέ είναι το Δουλίχιο οπότε η δασωμένη ομηρική Ζάκυνθος που μπορεί να είναι?
      Περιμένω και εγώ απάντηση δική σου.
      Όλα αυτά που αναφέρω είναι μια θεωρία χωρίς σοβινιστικές τάσεις και δεν έπεται ότι σώνει και καλά πρέπει κανείς να τα δεχτεί, απλά ας κάνει συγκρίσεις με άλλες και ας τον προβληματίσουν τουλάχιστον, ή απλούστατα ας τα πετάξει στα σκουπίδια.
      Προσωπικά δεν έχω να χάσω ούτε να κερδίσω τίποτε.
      Δεν έχω και οικόπεδα να πουλήσω στην Έρισσο, Χαχαχαχαχα.
      Αυτά και για περισσότερα ας περιμένουμε το Σεπτέμβρη γιατί τώρα είμαι αραχτός!!
      Ευχαριστώ και πάλι φίλε μου
  2. Bender B. Rodriguez
    Ωραία, ευχαριστώ πολύ που απάντησες τόσο γρήγορα, αν και σε διακοπές.
    Φυσικά και είναι το δυτικότερο. Εξαρτάται, βέβαια, από το ποια νησιά θα συμπεριλάβεις και πώς θα τα ονομάσεις. Άσε που, εξαιτίας μάλλον και της παλαιότητας του κειμένου όσο και της πυκνότητας των ελληνικών νησιών, κάθε θεωρία θα έχει κάποια ασυμφωνία με την Οδύσσεια, είτε γεωγραφική και πολλές φορές εξόφθαλμη, είτε μεταφραστική. Τις απορίες που έχω ως προς την Κεφαλονιά γενικότερα και την ταύτισή της με την Ιθάκη ελπίζω να τις συζητήσουμε μετά τις διακοπές.
    Η ετυμολογία που δίνεις για τη Ζάκυνθο μου άρεσε πολύ. Το έχεις πετύχει πουθενά σε κανένα λεξικό ή έστω και εδώ στο νετ; Έψαξα λίγο αλλά ελάχιστα βρήκα για αποδεκτή ετυμολογία. Πάντως, δεδομένου ότι όπως σωστά λες η κατάληξη -ι/υνθος δηλώνει ιδιοκτησία, η θεωρία σου μπορεί να στέκει 100%. Και μετά είδα τη λέξη «ζάλη» = τρικυμία, φουρτούνα, τη λέξη «ζαής» = τρικυμιώδης, που πνέει δυνατά και βίαια και σκέφτηκα ότι θα ταίριαζε η ετυμολογία: το νησί των ανέμων/κυμάτων, το έχον μπόρες και θύελλες. Αναπόδεικτα όλα εννοείται. Είδες τι κάνει ο δόλιος ο Όμηρος; Χαχαχα. Πάντως αν ήμουν αρχαίος ονοματοδότης και ήθελα να την ονομάσω κάπως προς τιμήν του Δία, θα την έλεγα Ζεύκινθο (χαχα πλάκα εννοείται).
    Λοιπόν, καλά μπανάκια και καλή αποθεραπεία σου εύχομαι. Ευχαριστώ και πάλι για την απάντηση και τα ξαναλέμε.
  3. και  σχολιασμος  δικος μου (POROSNEWS) για επίλογος!! ετσι μιας και με τσι γνωσεις μου και σε ιταλικα
  4. σου απενεργοποιησα την δικη σου βομβα με το ΚΑΠΡΙ, ετσι για καπριτσιο, θα στο μεταφρασω και εγω το ομηρικο κειμενο
  5. οἵ ῥ᾽ Ἰθάκην εἶχον καὶ Νήριτον εἰνοσίφυλλον
    καὶ Κροκύλει᾽ ἐνέμοντο καὶ Αἰγίλιπα τρηχεῖαν,
    οἵ τε Ζάκυνθον ἔχον ἠδ᾽ οἳ Σάμον ἀμφενέμοντο
H  ΙΘΑΚΗ (ΟΜΗΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΑ) ΕΧΕΙ ΤΟ ΝΗΡΙΤΟ (ΑΙΝΟ)
ΚΑΙ ΤΑ ΚΡΟΚΥΛΕΙΑ(ΚΟΚΥΛΙΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ ΜΕΡΙΑ ΔΗΛΑΔΗ)
ΤΗΝ ΑΙΓΙΛΙΠΑ (ΕΡΥΣΣΟ ΚΑΤΑ  ΕΜΕΝΑ)  ΚΑΙ  ΤΗΝ ΖΑΚΥΝΘΟ-(ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΛΕΥΚΑΔΑ)
ΚΑΙ ΣΑΜΗ(ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΙΘΑΚΗ)  ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΩΡΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΦΕΡΝΟΥΜΕ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΚΑΚΑΚΑ

7 σχόλια :

  1. Εγώ κάθομαι απά στο πραγματικό Νήριτο και παρακολουθώ το νέο «Πελοπονησσιακό» πόλεμο. Έτσι και τότε σφαχτήκανε Αθηναίοι, Σπαρτιάτες και μετά ήρτανε σα κύριοι οι Ρωμαίοι και πλάκωσε η PAX ROMANA.
    Χωρίς να χαλάσω λοιπόνε και πολλά πυρομαχικά αφού εσείς θα στεγνώσετε από δαύτα θα πλακώσω και θα ιδρύσω πανεύκολα την PAX ITHACA. Κά κα κα κα κα.
    Για την ώρα έχω μια απορία, το Αιγίλιψ σημαίνει γκρεμός που μόνο κατσίκια μπορούνε να ανεβούνε ή και χειρότερος ακόμη, εσύ ορέ πώς τα κατάφερες και ανέβηκες απά σε δαύτη για να ζητήσεις τη συμβία σου? Τσού καταδρομείς ήσουνα στο στρατό ή τσου αλπινιστές?

    Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ευτυχως που μας εφτιαξε τσου δρομους ο Μαξης Μεταξας ωρε,, και ανεβηκα!!!
    και την Γιαγια μου από κει πανω την πηρε ο παππους μου, και οπως μας ειπε και η μανα της,,οσες παντρευοταν από πυργι και κάτω τσι κλαιανε γιατι φοβωτανε πως δεν θα τσι ματαδουνε ,με τετοιο οδικο δυκτιο κακακα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μα τι λες τώρα! Σοβαρά κλαίανε??
    Λοιπόνε εφκειό το δρόμο τόνε πέρασα χωματόδρομο με ένα κουπεράκι , στενόνε με κάτι λιθιές από δώ και από κεί και έδεκει πάνου από τα Τζαννάτα σε ένα γεφυράκι εκατέβηκα να δω άμα περνάω γιατί ήτανε χαμηλό αυτοκίνητο και φοβήθηκα μη το τσακίσω.
    Μου έχει μείνει ευχάριστα αξέχαστη αυτή η διαδρομή! Κουδούνια άκουα, βελάσματα, νόμιζα ότι δεν ήμουνα Κεφαλονιά!

    Όσο για σένα Ρισσιάνε έ κάνουμε και κάνα μπέρδεμα θα μας κρεμάσεις ορέ?
    Ευκαιρία ψάχνεις γλέπω…

    Χουά χα χα χα χα χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ωρε Αρη,,μας μπερδυεις ,,αλλα ο ηλιος τσι Βεργινας σε προδωσε!χαχα," Εγώ κάθομαι απά στο πραγματικό Νήριτο και παρακολουθώ το νέο «Πελοπονησσιακό» πόλεμο." Που εισαι τελικά θιακι, ή Ερισσο? Αν εισαι θιάκι,,πηγαινε εδεκει στο ανθοπωλειο τσι Σμαραγδας (πρωην αντιπεριφεριαρχη) ειναι καλη μου φιλη,, και λιγο συγγενης να της δωσεις χαιρετισματα!
    Το 2011 εμενα πρωτοπηρε τηλεφωνο τι ειναι ευκηνα που ανακοινωνει ο Βασιλάκης ,, (Προανακοινωση λέω έκαμε,, και περιμενα την Ημεριδα για την επίσημη) αλλα δεν τον αφηκε ο Κολωνας. Αμα εισαι τώρα στο μεγάλο Βουνο (Πατρικάτα μεριά) κατέβα εδεκει στην Ασσο να προετοιμαστητε για τον Πόλεμο,, οι Αχαιοι δεκα χρονια κάμανε προετοιμασια που τσου πηρανε την Ελένη χαχαχα,, Την Ανοιξη ελπίζω να κάνουμε θερμο επεισόδιο,,μην πεις ότι δεν σας προετοίμασα! κακακακα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Να στείλω κάνα άλλονε για τα χαιρετίσματα γιατί εγώ πρέπει να πάω με μπαρμπούτα ορέ. Παλαβός είμαι? Κα κα κα.
    Και τί θα λέατε ορέ ότι εβρήκετε το τάφο του Οδυσσέα? Και πού είναι τα κέρατα?
    Τουλάχιστο ο άλλος στην Έρισσο κέρατα εύρηκε αλλά δε μπορεί να τα ταυτοποιήσει. Κακακα.
    Και οι άλλοι στη Παλική από την ονομασία πόρτο Ceras (Κέρατο) αρχίσανε να ψάχνουνε αλλά τα κέρατά τσου βρήκανε κι εφκείνοι.
    Και ποιος σας είπε ορέ ότι το Δυσσέα τόνε αφήσανε να τόνε φάνε τα σκουλήκια?
    Τσού ήρωες όπως λέει ο Όμηρος τσού καίανε με Θιακό κυπαρίσσι για να μοσχοβολάνε.
    Τσι γκόμενες εθάβανε.

    Χουά χα χα χα χα χα χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η ΠΥΡΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΣΤΗΝ ΤΡΟΙΑ,,, (ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΦΥΛΑΣΟΤΑΝ Η ΤΕΦΡΑ) ΣΤΟΥς ΥΠΟΛΟΙΠΟΥς ΠΟΥ ΓΥΡΙΣΑΝΕ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑΦΟΙ,ΚΑΙ ΕΥΡΗΜΑΤΑ!!(ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑς ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑς ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΚΕΛΕΤΟ ΤΟΥ ΚΑΤΟΧΟΥ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ) ΚΕΡΑΤΑ ΠΑΝΤΩς ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΑ ΝΑ ΒΡΕΘΗΚΑΝΕ,,ΕΞΑΛΟΥ ΟΛΟΙ ΛΕΝΕ ΠΩς Η ΠΗΝΕΛΟΠΙΤΣΑ ΗΤΑΝΕ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΠΙΣΤΗς ΓΥΝΑΙΚΑς, ΟΠΟΤΕ ΤΣΑΜΠΑ ΤΡΕΧΑΝΕ ΤΑ ΣΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΟΝΕ!!
    ΚΑΜΟΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ (ΑΔΕΛΦΗ-ΞΑΔΕΛΦΗ) ΤΗς ΕΛΕΝΗς,, ΠΟΥ ΤΗς ΑΡΕΣΑΝ ΤΑ ΤΣΙΛΙΜΠΟΥΡΔΙΣΜΑΤΑ!
    ΤΩΡΑ ΕΙΠΑΜΕ Ο ΑΝΤΡΑς -ΑΝΤΡΑΣ, ΜΕΡΙΚΑ ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ ΛΑΘΗ, ΜΕΡΙΚΕς ΕΞΩΣΥΖΗΓΙΚΕς ΠΕΡΙΠΕΤΙΟΥΛΕς, ΕΛΕΙΨΗ ΠΡΟΦΥΛΑΚΤΙΚΩΝ,, ΜΑς ΑΡΑΔΙΑΣΕ ΠΙΘΑΝΟΝ ΜΕΡΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ! ΑΥΤΟ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΡΚΗ,,,ΠΩς ΠΡΟΛΑΒΕ ΝΑ ΚΑΜΕΙ ΤΡΙΑ? ΚΑΙ ΚΑΠΑΚΙ ΑΛΛΑ ΔΥΟ ΜΕ ΚΑΛΥΨΩ, ΑΝΑ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΞΕΚΟΥΡΑΖΟΤΑΝ, ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΦΟΡΤΣΑΡΙΖΕ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλημέρα. Προσπαθώ να σε παρακολουθήσω αλλά αδυνατώ. Δεν ξέρω γιατί. Ακόμη και όταν σχολιάζω δεν έρχονται απαντήσεις οπότε δεν ξέρω τι ακριβώς λέτε και τι όχι. Βλέπω όμως ότι έχει δημιουργηθεί μια σφιχτή ομάδα με ανθρώπους όπως ο κ. Ρόκκος με στέρεες γνώσεις. Το παρακαλώ λοιπόν εφόσον επιθυμεί να συνομιλήσει μαζί μου για το θέμα της Ιθάκης. Ποιος ξέρει μπορεί μετά από αυτήν την συζήτηση να προκύψει κάτι.
    θα περιμένω.
    Φιλικά Παυσανίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή