Η αύξηση των τουριστών από Κίνα και Ρωσία, τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια, οι επενδύσεις σε μαρίνες και στην ανάπτυξη του yachting και η παράταση της τουριστικής περιόδου θα μπορούσαν να αυξήσουν την συνεισφορά του τουρισμό στο ΑΕΠ της χώρας στο 21 με 22% από 15,8% που ήταν πέρσι. Αυτά σημειώνονται σε μελέτη που πραγματοποίησε για λογαριασμό της κυβέρνησης η εταιρεία συμβούλων McKinsey η οποία πρόκειται να παρουσιαστεί τις επόμενες ημέρες...
...Η σημαντική αύξηση των τουριστών από τη Ρωσία στη φετινή σαιζόν (εξαιτίας των διευκολύνσεων για έκδοση βίζας θα αυξηθούν κατά 50% και θα ξεπεράσουν τις 600.000), δείχνει κατά τους αναλυτές της McKinsey πως η χώρα μας μπορεί να ανατρέψει την αρνητική πορεία των τελευταίων ετών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της McKinsey υπάρχουν και περιθώρια για ενίσχυση των εσόδων ανά τουρίστα καθώς η Ελλάδα βρίσκεται χαμηλότερα από αρκετούς ανταγωνιστές της στην Μεσόγειο. Το μέσο έσοδο ανά τουρίστα ήταν €121 το 2000 και έφτασε τα €142 το 2009, όταν στην Τουρκία και στην Ισπανία φτάνει τα €162, ενώ στην Ιταλία τα 200. Μάλιστα, αν αφαιρεθεί η δαπάνη για διαμονή, τα χρήματα που αφήνει κάθε ημέρα ένας τουρίστας που επισκέπτεται την Ελλάδα περιορίζονται στα €31, όταν στην Τουρκία είναι €43 και στην Ιταλία 48.
Μεγάλες είναι όμως και οι δυνατότητες ανάπτυξης και στον τομέα της μαρίνας. Η Κροατία έχει σήμερα 10 μαρίνες ανά 100 χιλιόμετρα ακτογραμμής, η Ιταλία 9, η Τουρκία 5 και η Ελλάδα μόλις 2. Σήμερα στην Κροατία λειτουργούν 58 μαρίνες, στην Ιταλία 68, στην Τουρκία 36 και στην Ελλάδα (με την τεράστια ακτογραμμή) μόλις 32. Οσον αφορά την κρουαζιέρα, η Ελλάδα έχει μερίδιο 21% στις επισκέψεις κρουαζιεροπλοίων στη Μεσόγειο, αλλά μόλις το 10% των αποβιβάσεων τουριστών.
Το 50% των τουριστών έρχεται στην Ελλάδα στο τρίτο τρίμηνο του έτους (Ιούλιο - Σεπτέμβριο) όταν π.χ. στην Πορτογαλία το 1/3 των επισκέψεων καταγράφεται τους χειμερινούς μήνες αφού στη χώρα υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές όπως γήπεδα γκολφ, κλπ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της McKinsey υπάρχουν και περιθώρια για ενίσχυση των εσόδων ανά τουρίστα καθώς η Ελλάδα βρίσκεται χαμηλότερα από αρκετούς ανταγωνιστές της στην Μεσόγειο. Το μέσο έσοδο ανά τουρίστα ήταν €121 το 2000 και έφτασε τα €142 το 2009, όταν στην Τουρκία και στην Ισπανία φτάνει τα €162, ενώ στην Ιταλία τα 200. Μάλιστα, αν αφαιρεθεί η δαπάνη για διαμονή, τα χρήματα που αφήνει κάθε ημέρα ένας τουρίστας που επισκέπτεται την Ελλάδα περιορίζονται στα €31, όταν στην Τουρκία είναι €43 και στην Ιταλία 48.
Μεγάλες είναι όμως και οι δυνατότητες ανάπτυξης και στον τομέα της μαρίνας. Η Κροατία έχει σήμερα 10 μαρίνες ανά 100 χιλιόμετρα ακτογραμμής, η Ιταλία 9, η Τουρκία 5 και η Ελλάδα μόλις 2. Σήμερα στην Κροατία λειτουργούν 58 μαρίνες, στην Ιταλία 68, στην Τουρκία 36 και στην Ελλάδα (με την τεράστια ακτογραμμή) μόλις 32. Οσον αφορά την κρουαζιέρα, η Ελλάδα έχει μερίδιο 21% στις επισκέψεις κρουαζιεροπλοίων στη Μεσόγειο, αλλά μόλις το 10% των αποβιβάσεων τουριστών.
Το 50% των τουριστών έρχεται στην Ελλάδα στο τρίτο τρίμηνο του έτους (Ιούλιο - Σεπτέμβριο) όταν π.χ. στην Πορτογαλία το 1/3 των επισκέψεων καταγράφεται τους χειμερινούς μήνες αφού στη χώρα υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές όπως γήπεδα γκολφ, κλπ.
RELATED POSTS
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου